Co2

kannataako

Mitä olette mieltä siitä, että kannattaako tai onko edes tarvetta antaa kasveille hiilidioksidilannoitetta akvaariossa?

7

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanne

      Kasvaa sikahyvin ja saan 40 euroo kussa kasveja myymällä :) leviä ei näy.

      • patu

        Miten säädät oikean määrän ?


      • xxx
        patu kirjoitti:

        Miten säädät oikean määrän ?

        Ainakin minun 160-litraiseni kasvit rupesivat voimaan paremmin Tetran levittimen hommattuani (tee-se-itse kiljupönttöjä en missään nimessä huoli olohuoneeni nurkkaan!) Vallisneriat lisääntyvät lähestulkoon liikaakin, keiholehdet rehoittavat ja muutenkin yleisilme tosi jees!

        Muistathan kuitenkin, että kasvien viihtyvyyttä rajoittaa aina minimitekijä?


    • tuollaisella
      • patu

        Ja mää kulluuli että akvaarioharrastus on köyhien puuhastelua. No, kyllähän tähänkin saa uppoamaan oikeesti rahaa jos niikseen tulee. MUTTA SATASEITTEMÄKYMPPIÄ !


      • kallis
        patu kirjoitti:

        Ja mää kulluuli että akvaarioharrastus on köyhien puuhastelua. No, kyllähän tähänkin saa uppoamaan oikeesti rahaa jos niikseen tulee. MUTTA SATASEITTEMÄKYMPPIÄ !

        mutta kysymys kuuluikin, että onko kokemuksia Co2-levittäjistä muistakin kuin itse tehdyistä kiljupöntöistä, joissa pahimmillaan saa vain vaahdot akvaan jos käyminen tai homma lähtee käsistä. Mielestäni akvaario on kokonaisuus eikä vain kaloja varten hankittu sillipurkki. Myös kasvit ovat oleellinen asia akvaariota ja näyttävät erittäin rumilta, jos eivät voi hyvin. Okei 170€ on kyllä iso raha, mutta itse olisin valmis sijoittamaan sen tai jopa enemmänkin, kunhan vain mahdollisimman helpolla pääsisin ja jos vielä bonuksena kasvit häikäisivät hyvinvoinnillaan. Ja jos on laite-friikki, niin mikäs siinä saahan sen rahan menemään myös kapakkaan ja 170€ ei ainakaan pääkaupunkiseudulla riitä kuin alkuilakointiin.

        Itse olen huomannut, että akvaarioharrastus niin kuin kaikki muutkin harrastukset vaativat tietyn rahallisen satsauksen, jonka jälkeen tämä harrastus on lähes ilmaista.
        Ja akvaarioharrastus, jos haluaa pelit ja rennsselit, niin ei ole todellakaan persaukisten puuhaa.
        Vai mitä Patu.


      • xxx
        kallis kirjoitti:

        mutta kysymys kuuluikin, että onko kokemuksia Co2-levittäjistä muistakin kuin itse tehdyistä kiljupöntöistä, joissa pahimmillaan saa vain vaahdot akvaan jos käyminen tai homma lähtee käsistä. Mielestäni akvaario on kokonaisuus eikä vain kaloja varten hankittu sillipurkki. Myös kasvit ovat oleellinen asia akvaariota ja näyttävät erittäin rumilta, jos eivät voi hyvin. Okei 170€ on kyllä iso raha, mutta itse olisin valmis sijoittamaan sen tai jopa enemmänkin, kunhan vain mahdollisimman helpolla pääsisin ja jos vielä bonuksena kasvit häikäisivät hyvinvoinnillaan. Ja jos on laite-friikki, niin mikäs siinä saahan sen rahan menemään myös kapakkaan ja 170€ ei ainakaan pääkaupunkiseudulla riitä kuin alkuilakointiin.

        Itse olen huomannut, että akvaarioharrastus niin kuin kaikki muutkin harrastukset vaativat tietyn rahallisen satsauksen, jonka jälkeen tämä harrastus on lähes ilmaista.
        Ja akvaarioharrastus, jos haluaa pelit ja rennsselit, niin ei ole todellakaan persaukisten puuhaa.
        Vai mitä Patu.

        Niin, tuosta hintapuolesta.
        Tetran pakkaus, joka sisälsi itse levittimen (muovinen putkilo, johon menee letku, putkilön päässä eräänlaista verkkoa tmv) ja hiilidioksidipullon. Hintaa aloitussetille tuli n. 30 €, pelkkä pullo maksaa n. 10 € (näin siis "minun kaupassani", muista en tiedä)

        Yhden co2-pullon pitäisi kestää puolisen vuotta (täytän putkilon kerran - pari päivässä.. tai joka toinen päivä, miten muistan ;)) Vaikka vuodessa pitäisi ostaa kolmekin pulloa, ei hinta ole mielestäni kohtuuton, kun ajattelee kuinka paljon paremmilta kasvit näyttävät. Olen todella tyytyväinen tähän hankintaan :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe