Miten vakava rikos on korvapuusti?
Onko se pahoinpitelyä?
Milloin annetaan hyväksyttävästi korvapuusti?
Ei ole kyse pullasta nyt, vaan siitä kun läimäyttää toista korvalle.
Onko karvapuusti "pahoinpitelyä"?
34
643
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi pitäisi lyödä ketään ? Se on tyhmien tapa "puhua", kun ei ole kykyä sanoa.
- Anonyymi
Pahoinpitelyn tarkoitus on alistaa toinen ihminen. Kokea "herruutta" häntä kohtaan. Samalla sadismia. Se, kuten kaikki väkivalta, on heikon ihmisen toimintaa. Tyhmyyttä, kyllä, jopa typeryyttä, mutta siihen liittyy muutakin.
Jos / kun alistettu, pelokas uhri uskaltaa vastata tälle samalla mitalla, voi ehkä nähdä, kuinka pahoinpitelijä itse täysin romahtaa. Pahoinpitelijä kannattaa jättää heti, muutoin tilanne voi vain pahentua ja vakavoitua.
"Katumus" ja mahd. anteeksipyytely ei muuta sitä tosiasiaa, että pahoinpitelijä itse ei muutu. Jos tilanteeseen tuleekin hetkellinen tauko, se varmasti jatkuu myöhemmin. - Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
🍑 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Korvapuusti on väkivaltainen, fyysinen toiseen ihmiseen koskeminen.
Riippuen kait kohteen iästä, sen rikosaste kait vaihtelee.
Korvapuusti lyödään kämmenellä, ei nyrkillä. Nyrkillä lyöminen on taatusti rikos, on kohteena minkä ikäinen tahansa.
Itse pidän aikuisen saamaa korvapuustia uhrille nöyryyttävänä eleenä. Riippuen myös vähän tilanteesta, mistä siinä on kysymys. Korvapuusti pahoinpitely- tai esim. rangaistustarkoituksessa ja usein annettuna, on mielestäni pahoinpitelyä.
Jos esim. vaimo löytää miehensä sängystä toisen henkilön kanssa ja huitaisee tälle korvapuustin, tällainen reaktio kerran annettuna ei mielestäni ole rikos, ellei se aiheuta fyysistä vahinkoa.
Itse olen lapsena, nuorena ja vielä aikuisenakin kokenut rankkaa, monialaista pahoinpitelyä. Se päättyi aina, kuten samalla suhdekin, kun vastasin siihen takaisin, jämäkällä korvapuustilla. Pahoinpitelijälle tämä on järkytys. Uskokaa vaan: olen nähnyt aikuisten miesten pillahtavan itkuun! "Kuinka sinä voit lyödä minua? Tuo sattui! Etkö sinä enää rakastakaan minua?"
Onko älyttömämpää kuultu? - Anonyymi
Korvapuusti, kynsillä tai ilman.
- Anonyymi
Minua ovat naiset huitoneet yleensä tiskirätillä.
- Anonyymi
Olet ollut vaarassa saada bakteeritartunnan!
Terveydellinen pahoinpitely.
Jos tääs maas oikeutta olis, niin kolme ja puoli vuotta suoraa vankeutta olis kohtuus! Ja kymppitonnin korvaukset päälle!
- Anonyymi
Mikään ei ole tyhmempää kuin ihmisen hakkaaminen. Joillakin ei ole järkeä.
Pitää ottaa nyrkki jatkoksi, kun ei ole kykyä puhua.- Anonyymi
Ei minun mielestä,
Jos toinen sanoo jotain tosi alentavaa toiselle, niin on terveen itsetunnon merkki, että voi antaa korvapuustoin.
Ei siinä tapauksessa jaksa miettiä ja ruveta rauhallisesti selittämään, "että en minä ole",
Ei ihminen oo mikään kylmä robotti.
Korvapuusti on ihan oikein!
Ei se ole pahoinpitelyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minun mielestä,
Jos toinen sanoo jotain tosi alentavaa toiselle, niin on terveen itsetunnon merkki, että voi antaa korvapuustoin.
Ei siinä tapauksessa jaksa miettiä ja ruveta rauhallisesti selittämään, "että en minä ole",
Ei ihminen oo mikään kylmä robotti.
Korvapuusti on ihan oikein!
Ei se ole pahoinpitelyä.Toinen mahdollisuus olisi viedä asia käräjille ja syyttää "kunnianloukkauksesta".
Onkos se sitten parempi?
Minkä verran se maksaa ja minkä verran menee aikaa?
Korvapuusti on kätevä ratkaisu tilanteeseen.
No setoinen voi ruveta sitten jallittamaan siitä "pahoinpitelynä".
Jallittakoon. Mitäs meni sanomaan röyhkeää toisesta.
- Anonyymi
Lyönti ku lyönti!
- Anonyymi
Ai sinä kuuntelet rauhassa ja hymyilet, kun toinen tulee sanomaan sinulle törkyä ja loukkaamaan sinun kunniaasi?
Olispa hauska todeta paikan päällä.
Kerro osoitteesi ja tulen nimittelemään sinua.
Katsotaan sitten, miten sinä reagoit.
Taidat olla kotoisin Pehmola-uikusta?
- Anonyymi
On
Sakkoja tai maksimi kaks vuotta ehdollista. Lisäks ehkä korvauksia ja oikeuskuluja.
=DW= - Anonyymi
Avokämmenellä lyönti toisen korvalle aiheuttaa kivuliaita tärykalvon rikkoontumisia. Tärykalvon tervehtyminen kestää jopa useita viikkoja, tuona aikana ihmisen kuulo ei toimi normaalisti ja se heikentää kuuloaistin varaisia toimintoja. Syöminen, juominen ja nieleminen aiheuttaa lisäkipuja tärykalvon ollessa rikkotunut.
- Anonyymi
Eikös kunnon k. käännä poskensa ja pyytää toista kirvatillikkaa.
Beng
Väkivallalla ei ratkaista mitään erimielisyyksiä, vaikka jotkut isot harmaahapset niin kuvittelevat. Heillähän seisoo vain järki. - Anonyymi
No, eihän sitä puustia tarvitse suoraan toisen korvaan antaa, vaikka eleen nimi onkin korvapuusti. Nyrkkisankarin toiselle poskelle minä olen sen vastauksenani pamauttanut. Niin, että poskilihakset heiluivat.
- Anonyymi
Jos kuulo ei mene, ei jää mustelmaa ja punoitus häipyy muutamassa tunnissa, niin se on lähinnä kasvattava ja rakastava läpsäisi jolla tarkoitetaan vain hyvää ja toimii kasvatuksena.
- Anonyymi
ja vi tt ut!ei s e ole se n kin pe r slä pio le t!
- Anonyymi
alottajalle :
muinoin sata vuotta sitten nuorena neitosena
tytöt läpsytti korvapuusti pojan poskeen
jos poika ehdotti tuhmia,,,
heh,- Anonyymi
niin ja eikä se silloin ollu mikään rikos,,, pyh,,, vaan sanottiin niskoja paikseltiin,,,
niin ne ajat muuttuuu poikaseni ,,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin ja eikä se silloin ollu mikään rikos,,, pyh,,, vaan sanottiin niskoja paikseltiin,,,
niin ne ajat muuttuuu poikaseni ,,,Jospa kertoisit ihan oikean konkreettisen tapauksen, missä korvapuustin takia on käyty leikkaussalissa?
Yleensä, kaiken taiteen sääntöjen mukaan, - se on läpsäisy.
- Anonyymi
Kyllä aimo mies korvapuustin kestää,sovintoseksi sitä märempää.
- Anonyymi
Mitäs aimomies sanot jos kokeillaan, lyön sinua korvalle voimalla oma kämmen sormet kupilla ja kun kämmen mäsähtää korvallesi ja iskun voimasta paine tärähtää korvasi tärykalvoa vasten. Soitatko itse ambulanssin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs aimomies sanot jos kokeillaan, lyön sinua korvalle voimalla oma kämmen sormet kupilla ja kun kämmen mäsähtää korvallesi ja iskun voimasta paine tärähtää korvasi tärykalvoa vasten. Soitatko itse ambulanssin?
Ei pidä korvaan lyödä. Lyö poskelle.
Poskipuusti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haloo, ei kukaan lyö tuolla tavalla "korvapuustia"!
Pysy asiassa!
Miksi on tarvetta liioitella?
Tuo kuvailemasi on pahoinpitelyä, - ei ole kyseessä "korvapuusti" siinä mielessä kun sitä korvapuustiksi nimitetään.
Esim filmissä "Helene", Helene antaa korvapuustin Einarille.
Kyllä Einar sen ansaitsi.
Helene olisi ollut löppö, jos ei olisi antanut.
- Anonyymi
Sehän on lyönti, etkö sitä ymmärrä ja kun sellaisen toiselle antaa se on pahoinpitely!
- Anonyymi
Etkö sinä itse ymmärrä, että ei toiselle saa sanoa pahasti ja loukata toisen tunteita?
Sehän on kunnianloukkaus ja toisen halventaminen! - Anonyymi
17:12
Komppaan.
Beng
- Anonyymi
Ehkä aikuille annettu korvapuusti on lievää pahoinpitelyä mutta varmaan lapselle jopa rikos tai pahoinpitely, tuskin törkeä pahoinpitely. Kun kaikenlaisia tölvimisiä lehdistössä on niin korvatillikasta ei ole koskaan tullut juuri tälaisesta luettua.
- Anonyymi
Ei lapselle milloinkaan, sitä en hyväksy! Eikä eikä sairaalle.
Minä hyväksyn aikuiselle annetun korvapuustin, jos sanoo törkeästi toiselle.
On ihan oikein merkata, että nyt et sano kyllä tuollaista.
Ja huom, korvapuusti on läpsäisy.
Usein on mies joka sanoo rumasti. Ja nainen läpsäisee.
Kyllä yhden miehen pitäisi kestää se läpsäisy, eikä ruveta ulisemaan.
Vai miten on nykyisn?
- Anonyymi
Lyöminen on aina väkivaltaa, varsinkin kun valtaa pitävä käyttää sitä heikompaa osapuolta kohtaan. Harvoinpa kai lapsi lyö takaisin, koska pelkää valtaa pitävää. Ei kannata ihmetellä, kun vanhukset ovat yksin, eikä lapset käy katsomassa.
Ihmissuhde luodaan rakkaudesta ei väkivallasta. Oma moka, jos lapset eivät välitä. Anteeksipyyntö omasta ilkeydestä vois auttaa, jos on kanttia katua omia tekojaan.- Anonyymi
Poikkesit itse aiheesta.
Ei ole ollut kyse, että lapsille annetaan korvapuusteja, etkö tosiaan älyä?
"Lyöminen on aina väkivaltaa" - TÄÄN YMMÄRTÄÄ KAIKKI, mitä sitä sinun "filosofoimaan".
"Ihmissuhde luodaan rakkaudesta ei väkivallasta. " - onko tämäkin sinun "filosofointeja"? TÄMÄNKIN TIETÄÄ KAIKKI.
Tässä on kyse ihan toisesta asiasta.
Pysy aiheessa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikkesit itse aiheesta.
Ei ole ollut kyse, että lapsille annetaan korvapuusteja, etkö tosiaan älyä?
"Lyöminen on aina väkivaltaa" - TÄÄN YMMÄRTÄÄ KAIKKI, mitä sitä sinun "filosofoimaan".
"Ihmissuhde luodaan rakkaudesta ei väkivallasta. " - onko tämäkin sinun "filosofointeja"? TÄMÄNKIN TIETÄÄ KAIKKI.
Tässä on kyse ihan toisesta asiasta.
Pysy aiheessa!On tässäkin ketjussa kirjoiteltu korvatillikoista ja väkivallasta, mutta nyt olenkin sitten asian vieressä. En tiennyt, ettet halunnut tällaista näkökulmaa.
Se on moro suuret ikäluokat. Muhikaa omassa haiteessanne.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232512- 622414
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062290- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321520
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371442- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201186- 951171