Söhköshokkihoidon toimivuus

Anonyymi-ap

Millaisia sähkövirran arvoja teillä on käytetty jotta kouristuskynnys ylittyy?

Mulle annettiin pulssimaisesti 20 minuuttia jossa 7 kouristusjaksoa, mutta en muista enää paljon virta piikki oli

Paljon teillä oli ampeereja

31

274

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käypähoidon mukaan kouristelun pitää kestää 2 minuuttia

      https://www.kaypahoito.fi/nix02125

      Ongelmatilanteita

      1) potilas ei kourista

      Yleensä kannattaa yrittää antaa heti toinen stimulaatio suuremmalla annoksella (10–30 % nosto). Seuraavaan hoitokertaan mennessä lääkitys pyritään saneeraamaan. Mahdollisuuksien mukaan vaihdetaan antotapaa. Kaikista toimenpiteistä huolimatta osalla potilaista kouristuskynnys nousee hoitosarjan aikana niin paljon, että päädytään laitteen maksimilataukseen. Näissä tapauksissa ratkaisevaa hoitojen jatkamisen kannalta on kliininen vaste – mikäli potilas selvästi hyötyy hoidosta lyhyistä kouristuksista huolimatta, kannattaa hoitoja yleensä jatkaa.

      2) kouristus ei lopu

      Mikäli kouristus kestää yli kaksi minuuttia, se lopetetaan antamalla diatsepaamia i.v.

      • Anonyymi

        Eikös sähköshokkihoito aiheuta ongelmia muistiin ja sen toimintaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sähköshokkihoito aiheuta ongelmia muistiin ja sen toimintaan?

        Kyllä. Mutta yleensä uusien muistojen muodostuminen ei kärsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Mutta yleensä uusien muistojen muodostuminen ei kärsi.

        Hyödyt ovat hattoja suuremmat

        Ja suurimman osan masentuneista ei ole tarpeen muistaa kaikkea (pahoja muistoja)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Mutta yleensä uusien muistojen muodostuminen ei kärsi.

        Mut vanhat tiedot ja taidot katoaa. Ei hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut vanhat tiedot ja taidot katoaa. Ei hyvä.

        Vanhat väärät toimita- ja ajatumallit katoaa. Hyvä.


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍒 ­­­N­y­­­m­f­o­­­m­­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18078666m

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Ei minulle koskaan kerrottu mitään sähkövirran arvoja, enkä varmaan olisi niistä mitään ymmärtänytkään, jos olisikin kerrottu.
      Sen verran tiedän, että nukutus oli sellainen humaus, joka kesti vain joitain minuutteja, ja yhden kerran olin sätkähtänyt, kun isku oli annettu. Minulle ei mitään sarjoja annettu, yksi laaki per kerta, hoitoja oli kaiken kaikkiaan 12 kertaa, ensin kuusi kertaa, joitakin viikkoja väliä, ja sitten toiset kuusi kertaa. Muistaakseni oli kahdesti viikossa, eli kolme viikkoa meni yhteen settiin ennen taukoa.

      • Anonyymi

        Mulla oli kaksi laakia per kerta mutta en muista oliko 10 vai 9 kertaa, en muista montako kertaa viikossa

        Masennus hellitti vain 2 kuukauden ajaksi,


    • Anonyymi

      Sähköhoito on ainoastaan tehokas jos on erittäin vakava masennus (eli ei pääse enää sängystä ylös eikä enään pärjää yksin mitenkään) tai jos on eritääin paha katatonia tila.

      • Anonyymi

        Minulle annettiin sähköhoitoa puoliväkisin. Diagnoosini on paranoidinen skitsofrenia ja olin psykoosissa. Muisti meni pitkältä ajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle annettiin sähköhoitoa puoliväkisin. Diagnoosini on paranoidinen skitsofrenia ja olin psykoosissa. Muisti meni pitkältä ajalta.

        Persoonallisuushäiriöissä joutuu antamaan vielä pidempiä hoitoja kuin skitsofreniassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persoonallisuushäiriöissä joutuu antamaan vielä pidempiä hoitoja kuin skitsofreniassa

        9 Ampeeria pulssina ja kouristustaajuudella annnos klooribromatsiinia

        Sitten haloperidoli 300 mg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persoonallisuushäiriöissä joutuu antamaan vielä pidempiä hoitoja kuin skitsofreniassa

        Yksi entinen kollega sai sitä hoitoa jo 20 vuotta sitten , mutta ei vissiin tehonnut hän jäi sairas eläkkeelle
        Tämän tästä tasaisin väliajoin on tekemässä asioita että vievät hoitoon.
        Oli ennen sairastumistaan ihan tavallinen , joten kyllä ihminen muuttuu erilaiseksi sairauden saadessaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi entinen kollega sai sitä hoitoa jo 20 vuotta sitten , mutta ei vissiin tehonnut hän jäi sairas eläkkeelle
        Tämän tästä tasaisin väliajoin on tekemässä asioita että vievät hoitoon.
        Oli ennen sairastumistaan ihan tavallinen , joten kyllä ihminen muuttuu erilaiseksi sairauden saadessaan

        Mun setä sai tuota. Toimi, mutta nykyisin ei enää muista esim omaisten nimiä

        On aika omassa maailmassaan


    • Anonyymi

      En saanut sähköä masennuksen takia, en ole koskaan kärsinyt masennuksesta.
      Minulla oli pitkäkestoinen vaikea vaihe psykoosisairauden kanssa, ja olin suoraan sanottuna aika sekaisin, itsetuhoinen, levoton, ym.
      Lääkäri osastolla kysyi minulta, suostuisinko kokeilemaan sähköä. Keskustelimme kunnolla ja suostuin, koska ei ollut oikeastaan mitään menetettävää, eikä enää vaihtoehtojakaan hoidon suhteen jäljellä.

      Minulla sähköhoito ei vaikuttanut muistiin, ei edes lähimuistiin, josta yleensä puhutaan hoitoon liittyen, että saattaa pätkiä.
      Ensimmäinen kuuden kerran jakso muutti tilannettani, eli auttoi. Tauon jälkeen kun oli toiset kuusi kertaa, en huomannut siitä enää sen kummempia vaikutuksia, että olisiko vielä sekin hyödyttänyt.
      Koin sähköhoidon omalla kohdallani hyväksi asiaksi.

      • Anonyymi

        Sähköshokkihoito on erittäin hyvä asia. En vaihtaisi toiseen hoitomuotoon.
        Useinmiten jo yksi kerta lieventää mielen sairaurauksia
        ja vapauttaa elämää elämää täysillä!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei ole pakko käydä tosi paljon sähköhoidossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakko käydä tosi paljon sähköhoidossa.

        Jos on pakkohoidossa, saattaa joutua käymään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on pakkohoidossa, saattaa joutua käymään

        Taitaa olla hoidonvastustajan fantasia että pääsisi väkisin sähköhoitoon.

        Tiesithän, että nykyisin yhä enemmän annetaan sähkön sijaan magneettia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla hoidonvastustajan fantasia että pääsisi väkisin sähköhoitoon.

        Tiesithän, että nykyisin yhä enemmän annetaan sähkön sijaan magneettia.

        Väkisin ei voi millään päästä, silloin kyllä joutuu, jos puhutaan pakosta.


      • Anonyymi

        Aivan kaikkea, mitä lukee tai kuulee, ei ole aina hyvä uskoa.
        Omaa harkintaa on myös lupa käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla hoidonvastustajan fantasia että pääsisi väkisin sähköhoitoon.

        Tiesithän, että nykyisin yhä enemmän annetaan sähkön sijaan magneettia.

        Miksi halveksut sähköshokkihoitoa? Käypähoidon virtaarvoilla hoitotulos on aina hyvä jos kouristelukynnys ylittyy

        Magneettihoito on enemmänkin lumehoitoa


    • Anonyymi

      Suosittelen kysymään magneettihoitoa, sitä annetaan jo useimmilla hyvinvointialueilla.

      • Anonyymi

        Magneettihoito on ihan harmitonta


    • Anonyymi

      Jos kouristus kestää 3 minuuttia virta voi silti olla liian pieni jos on annettu pulssina

      paras on kolmioaalto

      • Anonyymi

        Kolmio-aallosta tulee helpommin sekavuustila jouristelujen jälkeen. Siniaalto toimii parhaiten mutta muisti voi mennä


    • Anonyymi

      Olen saanut ihan oikeitakin sähköiskuja joskus.

      Psykiatria ei yllätys, yllätys tiedä mihin hoito edes perustuu, tiedetään vain sen auttavan joitain, käsittääkseni lähinnä masennuksesta kärsiviä.

      Kokeilen aina huvikseen ja mielenkiinnosta kaikkea uutta, lähimuisti pätki kivasti vähän aikaa toimenpiteen jälkeen, en huomannut olossani mitään sen ihmeempää muutosta, mutta en olekaan taipuvainen masennukseen.

      • Anonyymi

        Paljon sulla käytetiin virtaa jakson huipulla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2058
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      245
      1836
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1423
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      104
      1095
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      950
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      821
    Aihe