Nasonex nenäsumute ???

justtmee

Olen nyt käyttänyt nasonexia jokapäivä noin 5viikon ajan. Voiko se aiheuttaa jotain sivuvaikutuksia jos käyttää pitkään 2 suihketta molempiin sieraimiin päivässä?

Nyt on ollut pientä lämpöilyä (36.9-37.3) viimeisen viikon ajan vaikka pahin flunssa on jo selkeaästi ohi. Voiko nasonex liittyä mitenkään tähän?

Onko siis turvallista käyttää pikiä aikoja päivittäin ?

26

31222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi käyttää

      Voi käyttää pitkäaikaisesti, jos on tarpeen.

      • kasre

        Vastailkaa nasonexin käyttäjät: Lääkäri määräsi nasonexiä, oireet on hävinneet. Pakkauksessa luki että älä lopeta vielä silloin kun oireet ovat hävinneet.Lääkäri ei kuitenkaan määrännyt mitään tiettyä hoitojaksoa joten en nyt tiedä kuinka kauan mun täytyy käyttää nasonexiä.Tähän mennessä oon käyttänyt 4 päivää limakalvojen turvotukseen.


      • koko ajan
        kasre kirjoitti:

        Vastailkaa nasonexin käyttäjät: Lääkäri määräsi nasonexiä, oireet on hävinneet. Pakkauksessa luki että älä lopeta vielä silloin kun oireet ovat hävinneet.Lääkäri ei kuitenkaan määrännyt mitään tiettyä hoitojaksoa joten en nyt tiedä kuinka kauan mun täytyy käyttää nasonexiä.Tähän mennessä oon käyttänyt 4 päivää limakalvojen turvotukseen.

        kyllä sitä pitempään käytetään kuin 4 vuorokautta, esimerkiksi muutama viikko tai kuukausi. Jos pelkkä siitepölyallergia, silloin riittää se muutama viikko, jos huonepölyallergia joutuu käyttämään jatkuvasti.


      • nasse

        Mulla on nasonexin käytön jälkeen ollu koko ajan outo tunne poskionteloissa.Kuuluu varmaan asiaan?Oon kova liikkumaan ja urheilemaan, pitäiskö jotain erityistä huomioida nasonexin käytön aikana?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        UUSI
        nasse kirjoitti:

        Mulla on nasonexin käytön jälkeen ollu koko ajan outo tunne poskionteloissa.Kuuluu varmaan asiaan?Oon kova liikkumaan ja urheilemaan, pitäiskö jotain erityistä huomioida nasonexin käytön aikana?

        Tuoteselostuksessa lukee sivuvaikutukset tästä nasonexistä joten kannattaa lukea ne jos tuntee että jotain on vialla . Joten ei tämäkään lääke ole kaikille sopiva.


    • peku33

      mä käytän sitä säännöllisesti nykyään ympäri vuoden.limakalvot nenässä menee heti tukkoon ja tulee tulehdista että on pakko käyttää. tietysti aina on haittoja mut ei voi mitään. tosin ei mulla ainakaan vielä mitään erikoista ole ollut. käytin flixonasea vähän aikaa ja se oli kauheeta. verta tuli nenästä joka päivä kun limakalvot kuivui liikaa...

      • nuhanenä

        Tuosta nenäverenvuodosta, onko muilla kokemuksia siitä, että Nasonex pahentaisi tilannetta?

        Minulla on krooninen nuha, joka pahenee kesäisin allergian takia. Olen tähän asti käyttänyt Duactia, mutta lääkäri sanoi, että kannattaisi kokeilla suihkeita, kun ne soveltuvat paremmin pitkäaikaiseen käyttöön.

        Kokeilin sitten lääkärin määräämää Nasonexiä ja siihen asti pienenä yöllisenä tihkumisena esiintynyt verenvuoto nenästä paheni niin, että päivälläkin saattoi verta alkaa valua ihan kunnolla.

        Jätin sitten Nasonexin pois, kun se oli kuitenkin vain kokeilupohjalta käytössä. Muutama päivä Duactia ja nenä on taas kunnossa.

        Duactissa vähän vaan epäilyttää se, että kun joka paikassa sanotaan, että ei sovi pitkäaikaiseen käyttöön, mutta toisaalta tähän mennessä neljä lääkäriä viidestä on sanonut, että voi sitä käyttää pitempiäkin aikoja, jos ei ole verenpaineongelmia.


      • Nuhanenä 83

        ...Nasonex:ia. Itselle EI ole tullut minkäänlaisia oireita. Käytän lisäksi astma kiekkoa, Xyzal:ia sekä Nasonex:ia. Kiekkoa tosin otan vain pääasiassa öisin, kun henki ei kulje. Olo on ollut hyvä...itse asiassa erinomainen, kun vertaa aikaa ennen käyttöä. Itsellä sen verran paha nuha allergia ja alkava astma, että ilman lääkkeitä on ihan kauheeta.

        Tsemiä kaikille, ketkä kamppailevat samojen ongelmien kanssa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Joillakin tulee myös naso nexistä verenvuotoa , joten ihmiset reagoivat eri tavalla, se lääke mikä sopii yhdelle ei sovi toisille, ja joka lääkkeessä on sivuvaikutuksia.


    • maallikko

      Olen käyttänyt kyseistä nenäsumutetta kolmisen viikkoa. Joka päivä tuntuu iljettävämmältä suihkauttaa litku sieraimiin, kun limakalvot vain kuivuvat ja kuiva erite tukkii nenän. Kohta tulee varmaan verta. Se ei lähde niistämälläkään pois. Mulla tuskin riittää mihinkään tuo 2 suihkausta / sierain. Nenä meinaa tukkeutua tuon tuosta lääkkeen vaikutuksesta huolimatta. Täytyypä siirtyä luontaistuotteiden käyttäjäksi ja kokeilla, olisiko siltä puolelta jotakin apua. Tosin saatan olla jollekin luontaistuotteelle allerginen, että sillai...

    • tukkoinen olo

      Nasonexi kuivattaa nenän limakalvoja,varsinkin pitempään käytettynä,eikä ihme jos sieraimesta verta tulisikin.Apteekista on saatavilla nenäöljyä joka auttaa nenän sisällä olevat limakalvot pysymään terveinä ja kosteina.Kannattaa kokeilla!
      Itse joudun käyttämään molempia...

    • vetovetovetoveto =(

      Oon käyttäny vuoden kämpässä vetoa kesällä 5kk siitepölyallergiaa vähän auttanu oireisiin.

      • oi kevät

        Mullakin nasonex ollut käytössä siitepölyallergian hoitoon. Suihke on toiminut ihan hyvin. Vähän kuivuutta limakalvoilla. Käytän myös nenäkannua ennen suihkautusta. Nenäkannu on tosi hyvä. pientä painetta tuntuu poskien kohdalla...tunnen sydämen sykkeen nenässä:DD mut ei paha. nenä ei ole tukossa eikä kutise.


    • poskiontelo

      Voiko nasonex aiheuttaa kuumeilua. Jo toisena päivänä käytön jälkeen alkoi kuumeilu 36.9 -37.6 Käytän 2suihkausta aamuin illoin.Vastailkaahan onko muillakin ollut samoja oireita.

    • Adhd-nenä

      Olen käyttänyt Nasonexia vasomotoriseen nuhaan kymmenen vuotta on ja off. Se on ainut lääke, joka saa limakalvot rauhoittumaan, toisaalta myös henkinen rauhoittuminen auttaa liian ärhäkkään autonomiseen hermoston toimisiseen.

    • ef24gt

      Mulla on käytössä Beclonasal forte ja olen ollut vuosia siihen tyytyväinen.

    • kokon

      Lusikka lentää nurkkaan kahden viikon hoidon jälkeen!

    • tukkonokka

      Olen käyttänyt Nasonexiä 4-kuukautta, biologisen lääkkeen sivuvaikutukseen.Yritin lopettaa lääkkeen käytön viime viikolla,mutta parin päivän jälkeen yöt kävi niin tukalaksi että piti aloittaa lääkkeen käyttö uudestaan .Kyllähän se kuivattaa sieraimia ,ja aamuisin saa niistää veren sekaista eritettä.Lääkärin mukaan voi käyttää turvallisesti vuoden ympäri .

    • abradubra

      Tämä se vasta oikea paikka on lääkkeisiin liittyviin kyselyihin!

      • pingviini-

        suoli24 on oikea aarreaitta


    • Apothecary

      Ei kai mitään nenäsumutetta tule käyttää kahta viikkoa pidempään? 2viikon jälkeen oireet pahenevat kun lääkkeen käytön lopettaa, mutta tämä on normaalia. Elimistöllä kun menee aikansa sopeutua uuteen aineeseen, oli se sitten siitepöly tai allergialääke. Monet itsehoitolääkkeet ovat tie ojasta allikkoon, eikä apteekin palveluita tulisi käyttää kuin äärimmäisissä tapauksissa. Nykytrendi tuntuu kuitenkin olevan, että apteekin kanta-asiakaskortti löytyy jo teini-ikäiseltä. Muistetaan että kyseessä on kuitenkin voiton tekeminen.

      • Anonyymi

        Ja ihmisten hoitaminen. Kaikki sairaudet eivät parane porkkanaa jyrsimällä.


    • Anonyymi

      En tiedä mitä nasonex aiheuttaa pitemmin käytettynä?.Itse joudun sitä käyttämään n 3 kk joka päivä suurinpiirtein koivu kaudesta pujo kauteen eli kun on timotei eli heinäallerrgia myös siinå välillä niin tuo kausi jollain joutuu käyttämään sitä on pitkä .Mutta jos on sadepäivä voin jättää käytön väliin (jollei nyt ole käynyt jostain syystä niin että kämppään päässyt sisään tuhottomasti ennen sadetta siitepölyä jostain noista kolmesta allergisoivasta kasvista).Mulla ei ole tullut verta tähän mennnessä juurikaan nenästä?ehkä välil vähän kuitenkin kuivaa nenäröörrejä kenties?.Mulla on väsymyssairauksia paljon mutta niin siksi vähän yritän vältellä noita allergiaan tarkoitettuja tabletteja kun kaikki ehkä vähän niistä väsyttävät?. Tosin tänään luin Fexorin nimisestä lääkkeestä otsikolla että se ei väsyttäisi tässä niinkuin allergialääkkeenä?mutta olen helposti vähän allerginen lääkkeille niin uusi vaikuttava aine tietenkin tuon Fexorinin kohdalla vähän taas sitten pelottaa taas kokeilla. Joo ja joudun ottamaan silmätippoja nenäsuihkeen kanssa lisäksi siis myös siitepölyallergiaani. Nyt kun siitepölyä on ihan älyttömästi ilmassa kuumuuden ja kuivuuden takia olen ottanut usein kestinen lisäksi vielä.Koettakaahan pärjätä ja hyvää kesää!

      • Anonyymi

        Olikin aika vanha keskustelusivu.
        Nyt en tiedä, onko apteekista ihan vapaasti.ostettava.
        Minä sain reseptin pitkittyneeseen ysään. Vähän kyllä ihmettelen.
        Kokeilen sitten "2 annos kerran päivässä molempiin sieraimiin, 2-4 vk kuuri. Yskä"
        Ei kai se haitaksikaan ole, onhan ehkä nuhaakin, vaikken ole siitepölylle allerginen. Oli sentään varoituksiakin pitkässä pkkausselosteessa. Varon tuota käyttöä, kun on glaukooma. Silmänpaineet sopivat lääkityksellä.. HYVÄÄ KESÄÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikin aika vanha keskustelusivu.
        Nyt en tiedä, onko apteekista ihan vapaasti.ostettava.
        Minä sain reseptin pitkittyneeseen ysään. Vähän kyllä ihmettelen.
        Kokeilen sitten "2 annos kerran päivässä molempiin sieraimiin, 2-4 vk kuuri. Yskä"
        Ei kai se haitaksikaan ole, onhan ehkä nuhaakin, vaikken ole siitepölylle allerginen. Oli sentään varoituksiakin pitkässä pkkausselosteessa. Varon tuota käyttöä, kun on glaukooma. Silmänpaineet sopivat lääkityksellä.. HYVÄÄ KESÄÄ!

        ,,, virheitähän niitä tuli. Tai ehkä tuo YSKÄ luetaan niinkuin tarkoitin.
        Tai ehkä vähän outo, kun koko sumutteessa ei mainita yskää. Tai noin kk sitten olisin apteekista ostanut yskänlääkettä, muttei osanneet antaa. Tai en osannut kuvailla oliko kuivaa, tai mitä. Sanoi, ettei ne mitään auta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe