Onko kellä ollut? Oireet? Kova kipu ja kuume vielä krapula.
Haimatulehdus?
22
485
Vastaukset
- Anonyymi
Jos edes epäilet haimatulehdusta niin heti varaamaan aikaa lääkärille eikä YHTÄÄN alkoholia ennen kuin asia on tutkittu!
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
😍 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Jos on tosi huono vointi, niin ehkä aihetta päivystykselliseen hoitoon.
Ainakin soitto johonkin akuuttinumeroon. - Anonyymi
Eräällä tänne kirjoittavalla oli närästys mihin olisi auttanut ihan kaupasta löytyvä ruokasooda tai Samarin, mutta hän paniikissa soitti 112 ja tuhlasi ison summan veronmaksajien rahoja.
- Anonyymi
Yleensä juuri noin, mutta poikkeuksiakin on. Toki närästyskin voi olla kiduttava, mutta on hiukan ylempänä ja aaltoileva. Akuutti haimatulehdus ei lakkaa hetkeksikään ja on todellista kidutusta.
Kyllä sen pystyy erottamaan melko pian.
- Anonyymi
Lisää viinaa koneeseen vaan.
Påä pehmenee yleensä ennemmin kuin kroppa. - Anonyymi
Oletko juonut pitkään, vuosia? Juotko yleensä todella rankasti?
Onko nyt pitkä putki takana?
Ei se haimatulehdus ihan kertakännistä tule...- Anonyymi
Se voi tulla myös kertakännistä.
Itselläni tuli kerran, kun olin juonut yhden illan, seuraavan päivän olin juomatta ja illalla aloin ottaa uudestaan, ja poks, tulehdus tuli.
Kovasti kyllä sairaalassa kyselivät, onko pitkä putki takana, vastasin että ei ole kuin alkoi vasta toinen ilta.
Eivät ilmeisesti uskoneet, enkä jaksanut toistaa samaa uudestaan ja uudestaan. Päätin, että ajatelkoot, mitä ajattelevat, jos eivät kerran usko.
Eikä tosiaankaan ollut mitään putkea. takana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se voi tulla myös kertakännistä.
Itselläni tuli kerran, kun olin juonut yhden illan, seuraavan päivän olin juomatta ja illalla aloin ottaa uudestaan, ja poks, tulehdus tuli.
Kovasti kyllä sairaalassa kyselivät, onko pitkä putki takana, vastasin että ei ole kuin alkoi vasta toinen ilta.
Eivät ilmeisesti uskoneet, enkä jaksanut toistaa samaa uudestaan ja uudestaan. Päätin, että ajatelkoot, mitä ajattelevat, jos eivät kerran usko.
Eikä tosiaankaan ollut mitään putkea. takana.Yleensä haimatulehduksen syy on pitkäaikainen alkoholin käyttö ja ryyppyputki.
Sinulla voi olla jokin muu syy tulehdukseen, jonka sitten runsas alkoholin käyttö laukaisi. Onko sitä edes selvitetty? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä haimatulehduksen syy on pitkäaikainen alkoholin käyttö ja ryyppyputki.
Sinulla voi olla jokin muu syy tulehdukseen, jonka sitten runsas alkoholin käyttö laukaisi. Onko sitä edes selvitetty?Ei silloin mitään selvitetty.
Tulehduksesta on jo yli kymmenen vuotta aikaa.
Nyt on näkynyt kuvissa jotain osittaista atrofiaa ( surkastumista ) haimassa.
Vaan eipä ole siihenkään mitään selvyyttä tullut, olen kyllä yrittänyt lääkärille puhua, mutta...
Elastaasi ja amylaasi ovat kunnossa, niin sanovat kaiken olevan ok. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei silloin mitään selvitetty.
Tulehduksesta on jo yli kymmenen vuotta aikaa.
Nyt on näkynyt kuvissa jotain osittaista atrofiaa ( surkastumista ) haimassa.
Vaan eipä ole siihenkään mitään selvyyttä tullut, olen kyllä yrittänyt lääkärille puhua, mutta...
Elastaasi ja amylaasi ovat kunnossa, niin sanovat kaiken olevan ok.Siihen tämä on nykyään mennyt.
Jos ei ole akuutti hengenlähtö lähellä, mitään ei viitsitä edes selvittää. Ei lääkäreillä tunnu olevan mitään kiinnostusta... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä haimatulehduksen syy on pitkäaikainen alkoholin käyttö ja ryyppyputki.
Sinulla voi olla jokin muu syy tulehdukseen, jonka sitten runsas alkoholin käyttö laukaisi. Onko sitä edes selvitetty?" Yleensä haimatulehduksen syy on pitkäaikainen alkoholin käyttö ja ryyppyputki. "
-täytyy vain toivoa alkoholin uhrille, että toi tulisi ENSIMMÄISENÄ, sillä silloin olisi ihminen vielä pelastettavissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Yleensä haimatulehduksen syy on pitkäaikainen alkoholin käyttö ja ryyppyputki. "
-täytyy vain toivoa alkoholin uhrille, että toi tulisi ENSIMMÄISENÄ, sillä silloin olisi ihminen vielä pelastettavissa.Pahinta ihmisen kannalta on se, että tosi kivulias akuutti haimatulehdus iskee vasta sen jälkeen, kun kaikki muut sisäelimet ovat jo varttia vaille tuhottu, pumppua myöten.
Herääminen on silloin jo liian myöhäistä, MUTTA jos se tulisikin ensimmäisenä, se kyllä herättäisi aloittelevan alkoholistin.
-Yksi teoria - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen tämä on nykyään mennyt.
Jos ei ole akuutti hengenlähtö lähellä, mitään ei viitsitä edes selvittää. Ei lääkäreillä tunnu olevan mitään kiinnostusta...Juurikin näin.
Itseä ja läheisiä vierellä toki kiinnostaisi vielä suhteellisen normaali elämä ja eläminen, mutta eipä se mitään herkkua ole todella huonossa kunnossa.
Läheiset ja tuttavatkaan eivät voi kuin ihmetellä nykypäivän terveydenhuoltoa.
Monet kyselevät, eivätkö lääkärit tee mitään, eivätkö he välitä mistään mitään.
Siihen on tosi vaikeaa antaa mitään vastausta.
Joskus tulee mietittyä, että se hengenlähtö voisikin olla helpotus...
Vaikka enemmän kyllä edelleen elämä kiinnostaa.
Kun tuntee ja tietää suuren määrän ihmisiä eri ikä- ja yhteiskuntaluokista, niin aika suurta on vaihtelu terveydenhuollon suhteen. Usein tulee hämmästeltyä puolin ja toisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahinta ihmisen kannalta on se, että tosi kivulias akuutti haimatulehdus iskee vasta sen jälkeen, kun kaikki muut sisäelimet ovat jo varttia vaille tuhottu, pumppua myöten.
Herääminen on silloin jo liian myöhäistä, MUTTA jos se tulisikin ensimmäisenä, se kyllä herättäisi aloittelevan alkoholistin.
-Yksi teoriaOn se monille tullut, ennen kuin mikään muu sisuskalu on pettänyt.
Valitettavaa sekin, ettei kaikki aina herää siinäkään vaiheessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se monille tullut, ennen kuin mikään muu sisuskalu on pettänyt.
Valitettavaa sekin, ettei kaikki aina herää siinäkään vaiheessa.Totta.
Mutta kansanterveydellisestä näkökulmasta se olisi edullisinta, että se tulisi ensimmäisenä, eikä vasta viimeisimpänä, kun kaikki sisuskalut jo tuhottu.
- Anonyymi
On ollut haimatulehdus, mutta ei johtunut juopottelusta. Tosi kipeä olin. Ensin vietiin ambulanssilla päivystävään terveyskeskukseen ja sieltä sairaalaan. Muutama päivä meni sairaalassa. Tapaukseni oli lievä. Haimatulehdukseen myös kuollaan.
Jos sinulla on ankaria kipuja ylävatsalla, kyseessä saattaa olla haimatulehdus. - Anonyymi
Ei mutta maksa on ihan kovana ja paisunu
- Anonyymi
Usein maksakirroosi aiheuttaa maksan kovettumisen ja suurentumisen.
- Anonyymi
Haimatulehdus voi tulla, vaikka ei käyttäisi lainkaan alkoholia, myös maksatulehdus voi tulla.
Ei ole mukavaa lääkärissä, kun pidetään ihan juoppona sairastumisen takia, vaikkei olisi juonutkaan. - Anonyymi
Haimatulehdus vaatii voimasta nesteytystä tiputuksessa sairaaolosuhteissa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391