pakko johonkin on tulla purkamaan tunteentsa.. joten päädyin tänne. Ongelma on sellainen,että en jaksa ystävääni enkä itseäni! olen kärsinyt koko talven masennuksesta, lukio mennyt päin v*ttua ja muutenkin tuntuu,että elämä on turhaa. Ja ystävälläni, olkoon vaikka Mona, tuntuu kaikki menevän nappiin. Lukio luistaa ja elämä maittaa.. hän on ruvennut urheilemaan hirvittävän paljon ja laihtunut viim. talven aikana huomattavasti.. Kulkiessani hänen kanssaan keskustassa vanhat tutut kehuvat,että kuinka kaunis hän nyt onkaan ja opettajat kehuvat ja harrastuksissa sillä menee hyvin ja Mona lähtee vaihtariksi ensi vuonna ja saatana kun olen kateellinen ja se hävettää mua hirveästi!! Häpeän mitne kateellinen olen.. vihaan itseäni, kun en osaa olla tyytyväien siihen mitä mulla on! Olen niin täynnä vihaa ja kateutta. Mun kun pitäisi olla ilonen toisen puolesta, mutta en voi. Samassa huoneessa oleminen on aivan viim. viikkoina ruvennu ahistamaan niin helvetisti. Tunnen itteni niin surkeaksi. En haluaisi sääliä itseäni, mutta en voi kieltää omia tunteitanikaan.. en voi vihata ystävääni, helvetti! En vain jaksa sitä sen "piilo" kehua.. Monaa ei kiinnosta pätkääkään mun asiani. Hän elää omassa koulu/kokeesta pakkosaada väh. ysi/ratsastus/pakko olla vitun hyvännäkönen -maailamassaan.
Toiv. joku jakso ees lukea tämän. En halua "hylätä" ystävääni,mutta en tiedä mitä tekisin?
Rasittava ystävä !
6
651
Vastaukset
- pikkumyy
Aika hankala tilanne sulla... Onkos sulla muita
ystäviä kuin se "Mona"? Aattelin, et jos ootte
aina vaa kahestaa, ni pakostakin sitä alkaa
vertailee itteään toiseen. Mulla on kans kaveri,
joka on kaunis, laiha, suosittu ja menestyy
koulussa jne., mut se on oikeastaan aika onneton,
kun se stressaa ja murehtii kaikesta. Se on
semmonen perfektionisti, jolla menee koko päivä
pilalle jos sille tulee esim. näppy naamaan.
Kukaan ei oikeasti voi olla ihan täydellinen.
Kaikilla on joitaa murheita tai ongelmia,
joillain pieniä ja joillain vähän isompia... Anna
sun ystävän olla sellanen kuin se on. Yritä olla
vertailematta itteäsi siihen... Mä tiiän et se on
vaikeaa, mut kannattaa ainakin yrittää. Sä voisit
yrittää tutustua uusiin ihmisiin joiden kanssa
voisit puhua ja jutella kunnolla, jos Mona ei
kerran oo kiinnostunu sun asioista. Sillekin ois
varmana hyvä puhua ihan kasvokkain, sanoisit
sille suorat sanat. Ehkä se vois tajuta, kuinka
huono ystävä se on ollu. Jotkut ihmiset vaikuttaa
täydellisiltä ja onnellisilta, mut usein just ne
on niitä kaikkein onnettomimpia! No nyt tää alkaa
olla jo niinku joku saarna... Pidä mielessä että
sustakin jossain joku välittää. Hauskaa kesää ja
kaikkea hyvää sulle! :) - PurppuraPötsi
Olen jauhanut samasta asiasta sadat kerrat: suomalaiset teinit elävät yltäkylläisyydessä ja paatuva turhautuvat "tylsään" elämään ja turhautuvat. Ensinäkin: hauku tämä kaunis ystäväsi paskaläjäksi ja sitten jätät hänet. Lopuksi: Tapa itsesi, vitun ruikuttaja!
No olipas kauniisti sanottu tuo varmasti kohentaa toisen mielialaa!Joillakin ihmisillä voi oikeasti olla mielenterveysongelmia eivätkä he silloin ole kyllästyneet "tylsään" elämään!
- minätäällähei.
Leena kirjoitti:
No olipas kauniisti sanottu tuo varmasti kohentaa toisen mielialaa!Joillakin ihmisillä voi oikeasti olla mielenterveysongelmia eivätkä he silloin ole kyllästyneet "tylsään" elämään!
mulla on aina ollut tietyllä tavalla samankaltainen tilanne. oon tuntenut ystäväni pikkuvauvasta asti, ja sanottakuun nyt tätä vaikka nooraksi, ja olemme aina olleet enemmän tai vähemmän hyviä ystäviä. noora on minua melkein vuoden nuorempi, mutta silti se halusi mun kanssa samaanaikaan ekalle luokalle. se kävi siinä jossain testissä, ja se pääsi siitä läpi niukin naukin. noora siis tuli mun kanssa samalle luokalle, ja se on itseasiassa vieläkin.
noora on ollut aina kaikessa parempi kuin minä. ehkä juuri siksi, että se haluaa todistaa olevansa yhtä hyvä kun muutkin, vaikka onkin vuotta nuorempi. ja jostain syystä yksi tapa todistella sitä asiaa on saada minut huonoon valoon. nooralla oli taipumusta aina vähän isommissa kaveriporukoissa alkaa mulle vittuilemaan, esim. muistuttelemalla jostain noloista jutuista tai jotain.
nooralla on myös ihana perhe. meillä vaan riidellään kokoajan, kun nooralla taas on aina niin lepponen tunnelma. mä olen aina ollut kateellinen sen vanhemmista...
nyt, kahdeksan vuotta myöhemmin asiat on ihan hyvin. mä olen nooran kanssa samalla luokalla edelleen, ja vietän joskus senkin kanssa aikaa koulussa. noora on muuttunut hirmuisesti, mutta niin olen minäkin. vaikka nooran elämä on edelleen tosi ihanan olosta, en haluaisi sitä elämää itselleni. me ollaan kiinnostuneita niin eri asioista...
musta sun pitäis nyt miettiä tätä tilannetta omalta osaltasi. en usko että kyse on loppujen lopuksi nyt ystävästäsi, vaan sinusta. ehkä sua ärsyttää joku asia elämässäs, ja sä rauhotut vasta kun saat sen ärsykkeen pois.
yritä ottaa vähän etäisyyttä tähän ystävään. yritä saada hieman erilaisia ystäviä, mutta älä missään nimessä katkaise välejäsi kokonaan tähän ystävään. - Suuri kuningas
Leena kirjoitti:
No ei kyllä ollu kovin kauniisti sanottu ei. Toinen tod.näk. pahoitti mielensä kovin.
Sietäis pyytää anteeksi!
- tyttö17
Sä oot just ku mä. Piti oikeen miettiä, etten oo ite kirjottanu tota :) Mäkin vihaan nykyään kaikkea, vaikka mulla on periaatteessa.. tai no onkin kaikki hyvin. Mua ärsyttää kans, miten musta on tullu näin vitun sarkastinen ja mä oon täynnä vaan peitettyä vihaa ja masennusta.
Munki eka vuos lukiossa meni päin vittua.. en vaan jaksanu lukea ja panostaa koulun käyntiin.. sekin vituttaa.. Kaverit vetää koulussa kymppejä ja ovat alkaneet seurustelemaan.. Mä istun vklp tietsikalla, yksin. Jee! Voi v...
Ja aina joskus tosi harvoin (pari kertaa puolessa vuodessa) ku tuntuu että mulla menis hyvin, siis esim. joku jätkä olis kiinnostunu ym. kaikki hajoaaki käsiin alta aikayksikön.. se masentaa..
tää mun ruikutus ei varmaan auttanu yhtään, mutta tiedätpä ainakin, ettet oo ainoa, jolla on tollanen tilanne..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022226- 1041664
- 821337
- 1281333
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘601078Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601054- 511027
- 36952
- 33824