Kirjolohipäivä!

Anonyymi-ap

Taas uusi ruokapäivä! Jyrki sukula hehkutti kotimaista kirjolohta aamutelkkarissa. On häpeä että tuhansien järvien maassa syödään ulkomaista kalaa 80 % : sesti. Minä otan melkein kerran viikossa tiskiltä kirjolohen perkeitä joissa on vielä paljon kalanlihaa ja maksaa vai 2 euroa iso paketti. Teen keittoa ja perunan kanssa laatikkoa niistä.

18

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllähän sitä söisi kuhaa ja ahventakin, mutta ne maksavat vähintään
      20 euroa kilo, jopa 34 euroakin fileenä. Ei ole varaa ostaa.
      En kyllä osta kotimaista allaskasvatettua antibiootti-kirjolohtakaan.
      Silakkaa ja muikkua on lähes joka viikko tarjolla järkevämpään hintaan.

      • Anonyymi

        Ostin tänään silakkafileitä, olikohan 6,90/kg, joten torille täytyisi päästä. Suolasieniä kaipasin, mutta ei ole vielä lähi kaupassa, vaikka n iin runsas oli sienivuosi.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😍 ­­­N­y­­m­f­­o­­m­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#180817260

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Sukulalla on rahaa kiinni kirjolohikasvattamossa.

      Minä söisin mieluusti ihan tavan kalaa, kuhaa, siikaa, haukee, silakkaa jne.

    • Anonyymi

      Sukula yrittää puhua raha omaan pussiinsa.

      • Anonyymi

        Sukula sai Maikkarilta "mainosaikaa" tämän aamun vierailun. Näyttää tulevan pian ohjelma, jossa Sukula on mukana Maikkarilla.
        Sukula tekee bisnestä.
        Mä taidan ostaa pilkin 🤔


    • Minulla on itse pyydystettyä haukea pakkasessa.
      Tulee sitä lohta kyllä jonkinverran ostettua.
      Nyt kun kaupasta saa kotimaista järvikalaa säilykkeenä, en juuri tonnikalaa osta.
      Kesällä jokusia ahveniakin koukkuun tartui, oli vaan niin tuulista usein, että tuli kalasteltua vähemmän, kuin aiemmin.
      Eikä se hellehommaakaan ole.
      Särkeäkin saa säilykkeenä.
      Varmaankin isommissa paikoissa on paremmat valikoimat kotimaistakin kalaa.

      • Anonyymi

        Ahti on suonut sinulle antejaan. On onni asua kalaveden äärellä. Kala on terveellistä, vaan ostokala kallista.


    • Anonyymi

      Paljon sitä särkeä mainostavat ja yrittävät kehua mutta huononpuoleista on menekki kaupoissa.
      Halpaa 5€ kilo oli kesällä, aasialaiset ostavat keittoihinsa, kertoi kauppias Itä-Helsingissä.
      Itse en särkiä osta kalatiskistä mutta muikkua ja silakkaa välillä lohta.

      • Anonyymi

        Oletko koskaan kokeillut viiltää särjen ne selkä palat ja suolata kraaviksi?

        Todella hyvää, mikäli et erehdy johonkin särjen "sukulaisiin", niihin lituskoihin.


      • Anonyymi

        särjestä tulee tosi hyvää kun perkaa paloittelee laittaa lasipurkiin sekaan rypsiöljyä
        ja purkit uuniin neljäksi tunniksi 125 asteeseen jonka jälkeen uuni sammutetaan ja jätetään purkit uuniin jäähtymään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        särjestä tulee tosi hyvää kun perkaa paloittelee laittaa lasipurkiin sekaan rypsiöljyä
        ja purkit uuniin neljäksi tunniksi 125 asteeseen jonka jälkeen uuni sammutetaan ja jätetään purkit uuniin jäähtymään

        Täytä puhtaat kalapurkit tiiviisti kalamassalla.
        Jätä kannen ja massan väliin sentin verran tyhjää tilaa.
        Sulje kannet kevyesti.
        Laita kalapurkit kylmään uuniin.
        Laita alimmaiseksi uuninpelti, jos kalapurkit kuplivat yli.
        Aseta uunin lämpötila 125 asteeseen.
        Kypsennä kaloja noin 4 tuntia.
        Kun aika on täysi, sulje kalapurkkien kannet tiukasti pyyhkeen avulla.
        Sammuta uuni.
        Laita kalasäilykkeet takaisin uuniin ja anna niiden jäähtyä huoneenlämpöisiksi uunissa.
        Jos maltat, odota 1-2 viikkoa, ja jos et, tarjoile ja maista heti!


    • Anonyymi

      Suomen järvien tila on kehno ja kehnommaksi menee. Muutama vuosikymmen sitten järvien vedet olivat kirkkaita, mutta soitten ojitus ja rantapeltojen lannoitus ovat samentaneet ja tummentaneet vedet, rannat rehevöityvät ja levä kukkii helteellä. Kalaa ei tule turistin uistimeen.
      Kirjolohi ei ole suomalainen järvikala, vaan istutettu hybridi.

      • Anonyymi

        Näin uutisissa pätkän Sukulan kalatehtaan kampanjasta.
        Hän syyllisti suomalaisia, kun eivät syö suomalaista kalaa. Hän kasvattaa nimenomaan kirjolohta. Syyllistäminen ei ole "herrasmiestavan" mukaista mainosta. Kuluttajat ostavat hinnan ja tarjonnan mukaan.


    • Anonyymi

      Hienoa innokaita itse valmistaa kalsta ruuan.Yksin asuvana en enää tee itse ruokaa.Menen kauppojen valmisruoka hylyyn ja sieltä kulloinkin valitsen päivän aterian usein kalaa.Mitä kalaa muka? En tiedä todelisutta mitä laittavat sinne.Kaikille työntää kanaa nissä valmisaterioissa...

    • Anonyymi

      Ostin eilen 1,5 kg kokonaisen kirjolohen. kasvatettu sisävesistössä. Muutaman kerran erehtynyt ostaa merellä kasvatetun kirjolohen, onko ollut huono tuuri maku ollut tosi kehnoa, en ikinä ole ostanu norjan kassi-lohta. Muikkua silakkaa, nuorena pyytelin kalat itse, kalan tuoreus vaikuttaa makuun, eilen perkasin kalani, päästä ruodoista irrotin lihat hiukan keittämällä näin syntyi liemi.

      • Anonyymi

        Tällä oli kirjolohi tarjouksessa 9 e kilo. En tiedä oliko meressä vai järvessä kasvatettu, mutta hyvää oli. Ensin paistoin medaljongit, palan graavasin ja jäi vielä pakkaseen kahdet soppatarpeet, Edullista hyvää ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä oli kirjolohi tarjouksessa 9 e kilo. En tiedä oliko meressä vai järvessä kasvatettu, mutta hyvää oli. Ensin paistoin medaljongit, palan graavasin ja jäi vielä pakkaseen kahdet soppatarpeet, Edullista hyvää ruokaa.

        Ostan kalani tutusta kaupasta, kallein mutta tuorein on sisävedessä kasvanut kirjolohi, tulee myyntiin keskiviikkona noin klo 15:00 aamulla nostettu järvestä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      172
      7089
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4152
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1624
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe