Tekniikan Maailman talviautovertailut ovat olleet Toyotan hybridien juhlaa

Anonyymi-ap

Kaksi tärkeintä perustetta menestykselle ovat olleet lämpimyys ja hallittavuus.

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid voitti Tekniikan Maailman talviautovertailun 2020! Vertailuvoitto tuli hienolla suorituksella, jossa Corollan vahvuudet sijoittuivat arvostelun kannalta optimaalisesti.

Tekniikan Maailman mukaan Corolla sai täyden kympin arvosanat hallittavuudesta ja vielä tärkeämpänä lämmityslaitteesta. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen. Kokonaisuutena Tekniikan Maailma totesi Corollan olevan hieno talviauto.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c30c3f8d-f3af-4c96-8bdf-26d08f555df5

https://autotoday.fi/japanilaiset-autot-karjessa-tmn-talviautovertailussa/

Upeaa menestystä myös tämän vuoden 2020 lisäksi vuosina 2010, 2011, 2013 ja 2016:

Näin kirjoittaa Tekniikan Maailma 10.2.2016.

"Jotta nelivedon ja kaksivedon erot saataisiin näkyviin selvästi, mukaan otettiin verrokiksi jo aiemmin hyväksi talviautoksi todettu Toyota Auris Hybrid."

"Kaksivetoinen verrokki Toyota Auris osoittautui monessa suhteessa tasaveroiseksi kilpailijaksi nelivedoille. Jopa hallittavuuskokeissa se oli muutamia nelivetoja nopeampi. Ainoastaan etenemiskykykokeissa se oli selvä altavastaaja."

https://tekniikanmaailma.fi/tm-talviauto-2016-on-valittu/

Aiemmat menestykset:

Aurisin sijoituttua vertailun (TM 4/2013) kakkoseksi Tekniikan Maailman kirjoitti: ”hybridien talviominaisuuksien oivallisuus tuli taas kerran todistettua”.

2013 Auris sijoittui vertailun kakkoseksi
2011 Toyota Auris Hybrid kuului kärkikolmikkoon
2010: Toyota Prius voitti ja lämmityslaitetta kehuttiin

Voittoja ja menestystä aina kun Toyotan hybridi on ollut mukana.

134

967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei siis mikään ihme että mm. Lapin maakunnassa Toyota on suosituin merkki.
      Näillä joutuu köyden jatkoksi kirjaimellisesti:

      Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

      • Anonyymi

        Kemijärven autokannasta 33 % on Toyotia. Miksiköhän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemijärven autokannasta 33 % on Toyotia. Miksiköhän?

        Työttömyys, köyhyys, korkea väestön keski-ikä ja dementia.

        Uudet autot ostetaan Ruuhkasuomessa ja ne menevät vanhoina kuolemaan pohjoiseen.


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        ❤️ ­­­N­­y­­m­­f­­­o­­m­­­a­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18082429n

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Toyota on TM:n talvivertailujen ainoa auto joka ei ole päässyt pakkasista omin avuin pois vaan on jouduttu tuomaan pois hinurilla.
      Skoda muuten voitti vertailun jo toista kertaa peräkkäin.

      TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

      Ja sitten on tietenkin nämä tapaukset jotka ovat vakiotavaraa kuluttaja-asiamiehen pöydällä talvisaikaan.

      Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.

      "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


      https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

    • Anonyymi

      Se olikin ainoa Toyota-hybridin talvivertailun voitto. Kaikki sen jälkeen ovat olleet enemmän tai vähemmän katastrofeja. Myöskin tuo voittaja-auto on myöhemmin osoittautunut tyyppivikaiseksi juuri tuon lämpiämisnopeuden takaavat laitteen ansiosta, eikä valmistaja ota osaa laitteen korjaukseen takuuajan jälkeen.

      • Anonyymi

        Toyotan hybridit ovat kautta maailman tunnettuja nopeasti lämpenemisestään. Näin kerrotaan noissa talvivertailuissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridit ovat kautta maailman tunnettuja nopeasti lämpenemisestään. Näin kerrotaan noissa talvivertailuissakin.

        Ei ole kuin jotkut mallit joskus historiassa.
        Skoda Fabia voitti tuplasti kalliimman RAVin talviautovertailussa, ihan noin tiedoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kuin jotkut mallit joskus historiassa.
        Skoda Fabia voitti tuplasti kalliimman RAVin talviautovertailussa, ihan noin tiedoksi.

        VW-konserni on ottanut yhdeksän talviautovertailun voittoa:

        VW Golf v. 2005
        Skoda Suberb v.2009
        Skoda Yeti v. 2010
        VW Passat v. 2015
        Audi A4 v. 2016
        Audi Q2 v. 2017
        Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
        Skoda Octavia v. 2021
        Skoda Fabia v. 2022


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW-konserni on ottanut yhdeksän talviautovertailun voittoa:

        VW Golf v. 2005
        Skoda Suberb v.2009
        Skoda Yeti v. 2010
        VW Passat v. 2015
        Audi A4 v. 2016
        Audi Q2 v. 2017
        Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
        Skoda Octavia v. 2021
        Skoda Fabia v. 2022

        Väärin voitettu, koska Toyota!


    • Anonyymi

      Toyotan lämmönvaihdintekniikka lämmittää auton todella nopeasti.

      • Anonyymi

        Eikä sen lämmönvaihtimen uusiminenkaan maksa kuin pari tuhatta, omistajan pussista. Se ei mene takuuseen tai muuhunkaan ajoturvaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä sen lämmönvaihtimen uusiminenkaan maksa kuin pari tuhatta, omistajan pussista. Se ei mene takuuseen tai muuhunkaan ajoturvaan.

        pari tonnia menee helposti yhdellä kapakkakierroksella juomiin taksiin ja huoriin


    • Anonyymi

      Tekniikan maailmassa on vähemmän tissejä kuin erotiikan maailmassa.

    • Anonyymi

      Nopea lämpeneminen tuo Toyotalle pisteitä kaikissa vertailuissa.

      • Anonyymi

        Tuo nopean lämpiämisen takaava lämmönvaihdin ei kestä. Sen korjaus maksaa noin 2500€. Ei mikään halpa remontti. Tämän voi ohittaa jolloin pääsee siitä ongelmasta eroon. Moni on sen tehnytkin, mutta silloin se lämpiää hitaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nopean lämpiämisen takaava lämmönvaihdin ei kestä. Sen korjaus maksaa noin 2500€. Ei mikään halpa remontti. Tämän voi ohittaa jolloin pääsee siitä ongelmasta eroon. Moni on sen tehnytkin, mutta silloin se lämpiää hitaasti.

        Tuo vika oli pienessä erää Corollia, mutta ne on aikoja sitten korjattu. Uusissa sitä ongelmaa ei ole. Ne meni kaikki takuun piikkiin.
        VW ei ole vieläkään korjattua sitä öljyn syönti ongelmaa, jakoketjujen katkeamisia ja dsg ongelmaa, vaikka aikaa on kulunut paljon. Vielä tämän vuoden malleissa esiintyy nuo viat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vika oli pienessä erää Corollia, mutta ne on aikoja sitten korjattu. Uusissa sitä ongelmaa ei ole. Ne meni kaikki takuun piikkiin.
        VW ei ole vieläkään korjattua sitä öljyn syönti ongelmaa, jakoketjujen katkeamisia ja dsg ongelmaa, vaikka aikaa on kulunut paljon. Vielä tämän vuoden malleissa esiintyy nuo viat.

        Juurihan Iltapäivälehdissä oli juttuja kun Toyota ei korvaa selkeää valmistusvikaa jos 3v. takuu ehtii umpeutua ja eräskin asiakas vie jutun eteenpäin kuluttajaviranomaiselle ainakin.
        Ei nuo valheesi parempaan merkkiin liittyen poista tuota Toyotan ongelmaa ja asiakkaan kusetusta, ei edes kallis Relax auta Toyotan omistajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan Iltapäivälehdissä oli juttuja kun Toyota ei korvaa selkeää valmistusvikaa jos 3v. takuu ehtii umpeutua ja eräskin asiakas vie jutun eteenpäin kuluttajaviranomaiselle ainakin.
        Ei nuo valheesi parempaan merkkiin liittyen poista tuota Toyotan ongelmaa ja asiakkaan kusetusta, ei edes kallis Relax auta Toyotan omistajaa.

        Mikään autonvalmistaja ei korvaa vikaa, joka ilmenee takuun umpeuduttua. Yleensä vika ilmenee jo takuu aikana. Tietysti mikäli ajetaan todella vähän voi olla, että vika tulee vasta takuun umpeuduttua. Nuo lämmönvaihdin viat ovat olleet sangen harvinaisia. Sen voi lämmönvaihtimen voi helposti ohittaa. Se ei hieman hidastaa lämpeämistä, mutta lämpöä riittää silti hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään autonvalmistaja ei korvaa vikaa, joka ilmenee takuun umpeuduttua. Yleensä vika ilmenee jo takuu aikana. Tietysti mikäli ajetaan todella vähän voi olla, että vika tulee vasta takuun umpeuduttua. Nuo lämmönvaihdin viat ovat olleet sangen harvinaisia. Sen voi lämmönvaihtimen voi helposti ohittaa. Se ei hieman hidastaa lämpeämistä, mutta lämpöä riittää silti hyvin.

        Eihän niitä 2 litran koneellisia Corolloita ole määrättömästi. Siitä pienemmästä1,8 litraisesta tuo puuttuukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään autonvalmistaja ei korvaa vikaa, joka ilmenee takuun umpeuduttua. Yleensä vika ilmenee jo takuu aikana. Tietysti mikäli ajetaan todella vähän voi olla, että vika tulee vasta takuun umpeuduttua. Nuo lämmönvaihdin viat ovat olleet sangen harvinaisia. Sen voi lämmönvaihtimen voi helposti ohittaa. Se ei hieman hidastaa lämpeämistä, mutta lämpöä riittää silti hyvin.

        Corollan talvivertailun voitto tuli juuri sen tyyppivikaisen lämmönvaihtimen ansiosta, joka takasi nopean lämpiämisen lämmityslaitemittauksissa. Ilman sitä ei voittoa 0,1 pisteen marginaalilla olisi tullut, vaan sijoitus olisi saattanut olla jopa kolmas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corollan talvivertailun voitto tuli juuri sen tyyppivikaisen lämmönvaihtimen ansiosta, joka takasi nopean lämpiämisen lämmityslaitemittauksissa. Ilman sitä ei voittoa 0,1 pisteen marginaalilla olisi tullut, vaan sijoitus olisi saattanut olla jopa kolmas.

        Corollan voitto tuli kautta aikain korkeimmilla pisteillä. Eli Corolla on kaikkien aikojen paras talviauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vika oli pienessä erää Corollia, mutta ne on aikoja sitten korjattu. Uusissa sitä ongelmaa ei ole. Ne meni kaikki takuun piikkiin.
        VW ei ole vieläkään korjattua sitä öljyn syönti ongelmaa, jakoketjujen katkeamisia ja dsg ongelmaa, vaikka aikaa on kulunut paljon. Vielä tämän vuoden malleissa esiintyy nuo viat.

        Onhan se pienessä erässä, vain noissa kaksilitraisissa. Pienemmissä 1,8 mopoissa tuota lämmönvaihtajaa ei ole, ja ne lämpenevätkin hitaammin.


    • Anonyymi

      Toyota on osoittanut oivallisuutensa Lapin pakkasissa.

      • Anonyymi

        Juu, hybridit ei käynnisty, kun niissä ei ole esilämmitystä ja akut kyykkää.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ladattava täyshybridi sen pitää ollakin, eikä mikään bensalla lataava "hybridi".


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Lapissa Kemijärvellä ja Savukoskella kolmasosa autoista on Toyotia. Miksiköhän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapissa Kemijärvellä ja Savukoskella kolmasosa autoista on Toyotia. Miksiköhän?

        Toyota on ylivertainen talviauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on ylivertainen talviauto.

        Toyotalla on käynnistysongelmia ja se kuuluisa neliveto joka jää ylämäkeen kun muut nousee mäen ylös.


      • Anonyymi

        Yksi ajokunnossa ja kaksi varaosina pihan perällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapissa Kemijärvellä ja Savukoskella kolmasosa autoista on Toyotia. Miksiköhän?

        Toyota oli 80-luvulla hyvä talviauto. Papat ostaa tämän perusteella Toyotan, vaikka se enää ole häävi talviautona. Corollissa on ollut turhan paljon pakkasella käynnistys ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapissa Kemijärvellä ja Savukoskella kolmasosa autoista on Toyotia. Miksiköhän?

        Se kertoo siitä, ettei siellä mene vieläkään hyvin. Etelän autot viedään halvemmasta päästä sinne viime vuosiksi kuolemaan. Paikallisille korjaamoille ei kannata kovin eksoottisia merkkejä tarjota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota oli 80-luvulla hyvä talviauto. Papat ostaa tämän perusteella Toyotan, vaikka se enää ole häävi talviautona. Corollissa on ollut turhan paljon pakkasella käynnistys ongelmia.

        Toyota on yhä edelleen hyvä talviauto. 80-luvulla Toyota oli ylivoiomaisesti paras talviauto. Sille ei pärjänny edes Saab ja Volvokaan. Carina ja Corolla oli silloin ylivertaisia.


    • Anonyymi

      Tässäpä voittoja vuodesta 2005 alkaen:

      VW Golf v. 2005
      Skoda Suberb v.2009
      Skoda Yeti v. 2010
      VW Passat v. 2015
      Audi A4 v. 2016
      Audi Q2 v. 2017
      Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
      Skoda Octavia v. 2021
      Skoda Fabia v. 2022

      Toyotalla ei juurikaan voittoja ole.

    • Anonyymi

      Todettakoon vielä että VW ei ole koskaan voittanut yhtäkään TM talvitestiä. Tämä on fakta.

      • Anonyymi

        Skoda ainakin on.


      • Anonyymi

        Golf ja Passat ihan VW:n merkkinä ja monet muut konsernin muilla merkeillä.
        Eikö olekin ihana juttu?


      • Anonyymi

        "Tämä on fakta."
        Sinun faktasi on 100% valhe!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golf ja Passat ihan VW:n merkkinä ja monet muut konsernin muilla merkeillä.
        Eikö olekin ihana juttu?

        Nuo ovat maksettuja voittoja. Golf ja Passat ovat talviautoina surkeimmasta päästä. Toyota ovat miltei poikkeuksetta parhaita talviautoja. Kun tulee kovat pakkaset ei liikenteessä näe juuri muita kuin Toyotia.


      • Anonyymi

        WV Golf vuonna 2005 ja WV Passat 2015. Faktaa tämäkin.


    • Anonyymi

      Lapissa Kemijärvellä ja Savukoskella kolmasosa autoista on Toyotia.

      • Anonyymi

        Mutta 2/3 osaa on sitten parempia autoja. Menee sielläkin suurimmalla osalla vähän paremmin.


    • Anonyymi

      Keksittyjä ongelmia ja yksi yksittäistapaus kuulemma tekevät Toyotasta huonon talviauton.

    • Anonyymi

      Toyotan moninkertainen TM Talviautovertailun voitto aiheuttaa kateutta!

      • Anonyymi

        ...ja mielenvikaista järkytystä.


      • Anonyymi

        Toyotan moninkertainen voitto??? Kerran sattui voittamaan, mutta toista voittoa ei ole tapahtunut tällä vuosituhannella.


    • Anonyymi

      Miksi Skoda-porukka mellastaa Yleistä Toyotasta -palstalla ja mustamaalaa Toyotaa valheillaan?

      • Anonyymi

        Itäautoilijat on nyt valjastettu hyökkäämään suomalaisten suosikkiautoja ja niitten omistajia vastaan.


      • Anonyymi

        Skoda on vähemmistökommunistien auto.


    • Anonyymi

      Kuten noista vuosiluvuistakin voi päätellä, Toyotan voitot talvitesteissä ovat historian havinaa. Viime vuosina ei ole menestystä tullut, eikä lavetilla etelään palaamiset ole mainetta parantaneet.

      • Anonyymi

        Talvitestissä ollutta Yarista ei olisi tarvinnut lavetilla etelään tuoda. Se oli täysin ajokuntoinen, mutta TM:n kuskit halusivat tuoda lavetilla. He halusivat mollata Toyotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvitestissä ollutta Yarista ei olisi tarvinnut lavetilla etelään tuoda. Se oli täysin ajokuntoinen, mutta TM:n kuskit halusivat tuoda lavetilla. He halusivat mollata Toyotaa.

        Se käsky lavetille tuli Toyotalta.


    • Anonyymi

      Toyiota on suosituin auto ja samalla paras talviauto.

      • Anonyymi

        Se, että Lapin autokannasta kolmasosa on Toytia kertoo sen minkälainen auto Toyota on Pohjolan pakkasiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että Lapin autokannasta kolmasosa on Toytia kertoo sen minkälainen auto Toyota on Pohjolan pakkasiin.

        ...ja rankkoihin Lapin olisuhteisiin, jossa ei ole myöskänn vara jäädä selkosille.


    • Anonyymi

      Toyota on voittanut TM talvitestin ainakin 10 kertaa ollen paras talvimerkki kautta aikain.

      • Anonyymi

        Valehtelet!
        Tällä vuosituhannella on voittanut vain kerran pienimmällä mahdollisella erolla seuraavaan. Se missä Toyota on kunnostautunut, on talvitestiauton hyytyminen niin, että se on pitänyt kuljettaa lavalla takaisin Etelä-Suomeen sulstettavaksi ja korjattavaksi.


    • Anonyymi

      Tämän ketjun aloitus kertoo totuuden.

      • Anonyymi

        Kiva niitä akkuja ja releitä on vaihdella, jos ei tarvitse joka päivä päästä matkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva niitä akkuja ja releitä on vaihdella, jos ei tarvitse joka päivä päästä matkaan.

        No vaihda Toyotaan jos saksanseisojasi akkureleitä pitää jatkuvasti vaihtaa.
        Mitä ihmeen ihmettä?
        Yllättäen uutena kalliit premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat hinausta eniten, kun hinausten määrä suhteutetaan vakuutettujen autojen määrään.

        Vähiten hinausta vaativia ovat puolestaan Toyota ja Nissan.


    • Anonyymi

      Skoda voitti toyotan RAV4 TM_n talviauto vertailussa, vaikka on etuvetoinen ja tojo muka nelivetoinen.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Saksalaisista ei ole talviautoiksi Suomen Lappiin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyota on voittanut 9 testiä 10:stä eli 9/10. Varsinkin talvitestit ovat olleet yhtä Toyotan ja Lexuksen juhlaa. Luotettavuustesteistä Toyota voittaa 10/10.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kansa ostaa parasta talviautoa eli Toyotaa.

      • Anonyymi

        Kuitenkin vain 6527 autoa vähemmän vuodessa kuin oikeasti luotettavia ja parhaita talviautoja, eli VW Ag:n autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin vain 6527 autoa vähemmän vuodessa kuin oikeasti luotettavia ja parhaita talviautoja, eli VW Ag:n autoja.

        Aagee fuormotion bluutiutti tsi dsg😂🤪🤣😂


    • Anonyymi

      Toyota on ylivoimaisesti luotettavin talviauto. Piste.

      • Anonyymi

        No miksi hybridit ei sitten käynnisty ja Ravi pysy tiellä?
        Hauskaa luotettavuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi hybridit ei sitten käynnisty ja Ravi pysy tiellä?
        Hauskaa luotettavuutta.

        Hauskaa oli kun tojo myi v. 23 yli 6600 autoa enemmän kuin joku hippomerkki suurine ongelmineen ja vikoineen, eiköstä vain?🤪🤣😁


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Toyotakuskin onkin syytä pitää pää kylmänä, ettei löydä itseään ojan pohjalta talvikelillä.


    • Anonyymi

      Corolla on voittanut kerran, ja oliko Prius joskus 90-luvulla?
      Mutta sen jälkeen ollut alamäkeä, mikäs tojo se taas tulikaan hinausauton lavalla pois Lapista kun jarrut lakkaavat toimimasta tietyn pakkasasteen alapuolella? Ja joku oli tavallaan mukana mutta viime hetkellä se jäikin parkkipaikalle eikä osallistunut testiin? Ilmeisesti maahantuoja tai valmistaja realismin puuskassa kielsi testaamasta muita vastaan.

      • Anonyymi

        Luehan aloitus uudelleen.


    • Anonyymi

      Vielä neljä vuotta Toyota Corolla Hybridin TM:n Talvivertailun voiton jälkeen (vieläpä kaikkien aikojen suurimmalla pistemäärällä, toim. huom.) se aiheuttaa yhä kateutta jäätyneitten tuulilasien läpi tihrustavien AG-heimolaisten mielessä.
      Älkääpä huoliko, kevät koittaa parin, kolmen kuukauden jälkeen ja jää sulaa myös vaggineista.

      • Anonyymi

        Juu, -7 asteen pakkasella tehdyissä mittauksissa tuossa utossa oli silloin vielä toimiva lämmönvaihdin. Hitsaus ei ollut vielä pettänyt ja auto ei kussut alleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, -7 asteen pakkasella tehdyissä mittauksissa tuossa utossa oli silloin vielä toimiva lämmönvaihdin. Hitsaus ei ollut vielä pettänyt ja auto ei kussut alleen.

        Mitenkä kusee kuin ei ole ongelmia.


      • Anonyymi

        Vielä neljä vuotta vanhasta yksittäisestä testivoitosta jaksaa Tojotisti hihkua riemusta. No kun ei tuoreempaa hihkuttavaa ole, Saksan katsastustustilastossakin Tojo on valunut vuosi vuodelta alaspäin, ollen enää korkeintaan keskinkertainen luotettavuudeltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä neljä vuotta vanhasta yksittäisestä testivoitosta jaksaa Tojotisti hihkua riemusta. No kun ei tuoreempaa hihkuttavaa ole, Saksan katsastustustilastossakin Tojo on valunut vuosi vuodelta alaspäin, ollen enää korkeintaan keskinkertainen luotettavuudeltaan.

        Mitä ihmettä? Hinaustilasto kertoo.
        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Hinaustilasto kertoo.
        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

        Ja katsastustilasto kertoo millä merkeillä on vaikeuksia pästä läpi katsastuksesta. olisko niin, että vaikka Tojon moottori surraa, mutta kori ruostuu puhki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja katsastustilasto kertoo millä merkeillä on vaikeuksia pästä läpi katsastuksesta. olisko niin, että vaikka Tojon moottori surraa, mutta kori ruostuu puhki.

        Vuosittainen käynti kaverin Kempillä auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä neljä vuotta vanhasta yksittäisestä testivoitosta jaksaa Tojotisti hihkua riemusta. No kun ei tuoreempaa hihkuttavaa ole, Saksan katsastustustilastossakin Tojo on valunut vuosi vuodelta alaspäin, ollen enää korkeintaan keskinkertainen luotettavuudeltaan.

        Moottori lehdessä oli kerrottu kuinka Toyota Corolla Crossin lämpöä piisaa, mutta tuulilasi tuppaa huuruuntumaa. Tämä ilmiö tulee jo nollan vaiheilla. Eikö tuulilasi pitäisi pysyä kirkkaana, vaikka olisi pakkasta.


    • Anonyymi

      TV:n Moderneissa miehissäkin on toyotistien tyypillinen prototyyppi vitsien aiheena!

      • Anonyymi

        Skodalla vitsaillaan kaikissa television ohjelmissa.


      • Anonyymi

        Se osuu kyllä hyvin kohdilleen. Onneton vätys jonka vaimo otti ja lähti ja vätys jäi Avensiksensa kanssa kahden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodalla vitsaillaan kaikissa television ohjelmissa.

        Niinkö, kerro toki tarkemmin.
        Menikö Teron ihon alle taas?


    • Anonyymi

      Suurimmalle osalle autonostajista tai autonvaihtajista uusien automallien talvitestillä -32 asteen pakkasella Lapissa ei ole mitään merkitystä. Suomessa myytiin viime vuonna noin 600000 käytettyä autoa, joista noin 90% oli bensa- tai dieselkäyttöisiä.

      • Anonyymi

        Ei jäädy latausluukut, ei jää ovenkahvat ponnahtamatta tai hipaisunäyttö hidastele. Mittariston valoshowtakaan ei näy.


      • Anonyymi

        Lähes kaikki ostivat käytetyn Toyotan, koska ne ovat olleet talvitestien kärjessä.


      • Anonyymi

        Autotalli.comista on kaikki käytetyt Toyotat ostettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes kaikki ostivat käytetyn Toyotan, koska ne ovat olleet talvitestien kärjessä.

        Juu olihan se kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jäädy latausluukut, ei jää ovenkahvat ponnahtamatta tai hipaisunäyttö hidastele. Mittariston valoshowtakaan ei näy.

        Taitaa olla enemmän rahavaroista kiinni?
        Hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla enemmän rahavaroista kiinni?
        Hihii!

        Kaikki eivät halua ajaa velkaisella autolla, jonka arvo putoaa nopeammin kuin jäljellä oleva velka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu olihan se kerran.

        Miksi valehtelet???


    • Anonyymi

      Tässä on nyt monta viestiketjua, jotka kertovat kuinka hyvä ja luotettava Toyota on Pohjolan oloissa. Se korpee vika- ja vilunkivaagen miestä.

      • Anonyymi

        Ja jokainen viestiketju on Toyotan omapojan aloittama ja spämmäämä.
        Hänellä on kova työ peitellä noilla spämmeillä kun täällä kerrotaan mitä mm. lehdet ovat kirjoittaneet Toyota ongelmista ja eritysesti talvisista käynnistymisongelmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jokainen viestiketju on Toyotan omapojan aloittama ja spämmäämä.
        Hänellä on kova työ peitellä noilla spämmeillä kun täällä kerrotaan mitä mm. lehdet ovat kirjoittaneet Toyota ongelmista ja eritysesti talvisista käynnistymisongelmista.

        Yksi lehti yhden kerran Törhön käskystä.


    • Anonyymi

      Myynti kertoo että suomalaiset tarvitsevat laadukkaan ja toimintavarman auton, siksi Toyota on eniten myyty.

      • Anonyymi

        Kuitenkin VW Ag on ollut meillä aina myydympi ja voittaneet 9 voittoa ja Toyotalla on vain 1 samana aikana. Vuosi 2023 oli VW:lle ihan kelpo, 6527 autoa rekisteriin enemmän mitä Toyotalla.


    • Anonyymi

      Ei se Yarikset poistuminen testistä lavetilla ollut mikään juhlan aihe, eikä kun Toyptan kruunun jalokivi RAV hävisi Skoda Fabialle ja Dacialle, vaikka on tuplaten kalliimpi.

      • Anonyymi

        Yksi, kerta, yksi Yaris. Mitä vika- ja vilunkivaaken-konsernin autoille tapahtuu jatkuvasti kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi, kerta, yksi Yaris. Mitä vika- ja vilunkivaaken-konsernin autoille tapahtuu jatkuvasti kaikkialla.

        Ei ollut yksi Yaris, vaan molemmat jotka oli TM:n ajossa, ei voi olla sattuma tai yksilö vika.


    • Anonyymi

      Tommonen touringi lämpene sisältä koskaan napapiirin syleilyssä!🤡

      • Anonyymi

        Vika- ja vilunkivaaken-konsernin tuotteet eivät sovellu ankariin Lapin olosuhteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vika- ja vilunkivaaken-konsernin tuotteet eivät sovellu ankariin Lapin olosuhteisiin.

        Oli Toyota Corolla 11 vuotta ja hyvin lämpeni esim. nykyiseen (MB180BA) verrattuna ja lumessa maavara riitti paljon paremmin. Kadun vaihtamista.

        Tehtiin autoja ennenkin: Kunnon autoja tekivät ihan lumisille teille sopivia Ameriikassa,
        T- Ford on lyömätön vielälkn. Isot kapeat pyörät ja maavara riittää, kun akselin alapuolelle ei ole paljon ripusteltu. Autojen kehitys on ollut kehno. On saatu leveät täristävät ja polttoainesyöpöt renkaat, maavara, jota ei edes kehtaa esitteisiin laittaa ja käyttökelvoton elektroniikka.
        Tuo elektroniikka on käyttäjän ohjelmoitava aina erikseen - esim halutessaan huoltoväli-ilmoituksen pois. (On joka firman huollon jälkeen erilainen prosessi.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli Toyota Corolla 11 vuotta ja hyvin lämpeni esim. nykyiseen (MB180BA) verrattuna ja lumessa maavara riitti paljon paremmin. Kadun vaihtamista.

        Tehtiin autoja ennenkin: Kunnon autoja tekivät ihan lumisille teille sopivia Ameriikassa,
        T- Ford on lyömätön vielälkn. Isot kapeat pyörät ja maavara riittää, kun akselin alapuolelle ei ole paljon ripusteltu. Autojen kehitys on ollut kehno. On saatu leveät täristävät ja polttoainesyöpöt renkaat, maavara, jota ei edes kehtaa esitteisiin laittaa ja käyttökelvoton elektroniikka.
        Tuo elektroniikka on käyttäjän ohjelmoitava aina erikseen - esim halutessaan huoltoväli-ilmoituksen pois. (On joka firman huollon jälkeen erilainen prosessi.)

        Sinähän se melkoinen autoilija ja tietäjä olet. Vai autot olivat ennen parempia, hauska setämies.


    • Anonyymi

      Hauskaa inttämistä jälleen Toyota uskovilta kun totuus ja numerot kertoo ihan toista.
      Voitot VW 9, Toyota 1.

      • Anonyymi

        Sinäkö et osaa lukea tuota tämän ketjun aloitusta??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö et osaa lukea tuota tämän ketjun aloitusta??

        Kumpi on sinusta "suurta juhlaa", yksi voitto ja muutama pistesija, vai 9 voittoa ja lukuisia pistesijoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi on sinusta "suurta juhlaa", yksi voitto ja muutama pistesija, vai 9 voittoa ja lukuisia pistesijoja.

        7 vuotta ja kymmeniä miljardeja.


      • Anonyymi

        Mitä ne sellaiset Toyotaan uskovat ovat? Toyotan ostavat ne jotka perustavat auton ostamisensa tietoon. Niitä on kahdeksan kymmenenstä, jotka tietävät ja vaihtavat Toyotansa Toyotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne sellaiset Toyotaan uskovat ovat? Toyotan ostavat ne jotka perustavat auton ostamisensa tietoon. Niitä on kahdeksan kymmenenstä, jotka tietävät ja vaihtavat Toyotansa Toyotaan.

        Volkswagen-liikkeissä sinut yritetään hukuttaa mielikuviin ja Toyota -liikkeissä tietoon. Kokemusta on.


    • Anonyymi

      Miltei 5000 kpl. kaikkien aikojen suurimmalla pistemäärällä TM Talvivertailun voittajaa myyty vuonna 2023!

      • Anonyymi

        Taas hönö yrittää valehtelemalla nostattaa tojohenkeä!
        Neljä eri automallia on voittanut tällä vuosituhannella talviautovertailun suuremmalla pistemäärällä kuin Corolla 4 vuotta sitten. Corollan voitto oli pienin mahdollinen ero seuraavaan. Corollan voitto oli myös ominaisuuden ansiota, joka ei kestä kuin korkeintaan takuuajan. Nimittäin lämmönvaihdin, jonka ansiosta auto lämpenee hiukan nopeammin kuin ilman. Corollassa se on tyyppivikainen, joka alkaa vuotamaan jäähdytysnestettä pakoputkeen ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa moottorivaurion. Takuuajan jälkeen sitä ei mikään korvaa, vaan omistaja saa kaivaa kuvettan 2500€:n edestä tai antaa jonkun nyrkkipajan ohittaa lämmönvaihdin, jolloin nopea lämpiäminen menetetään. Ei edes uskonlahkon ylistämä Relax-turva korvaa lämmönvaihtimen korjausta!


    • Anonyymi

      Isänmaani on Toyota!

    • Anonyymi

      Toyotat sopivat talveen, moninkertainen voittaja!

      • Anonyymi

        Moninkertainen??? Kerran sattui voittamaan tällä vuosituhannella pienellä erolla, mutta sitä jaksetaan hehkuttaa. Sekin voittoon siivittänyt lämmönvaihdin on myöhemmin osoittautunut kalliiksi riskirakenteeksi, omistajalle.


    • Anonyymi

      VW Golf v. 2005
      Skoda Suberb v.2009
      Skoda Yeti v. 2010
      VW Passat v. 2015
      Audi A4 v. 2016
      Audi Q2 v. 2017
      Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
      Skoda Octavia v. 2021
      Skoda Fabia v. 2022

      Toyota Corolla v.2020

      • Anonyymi

        Luehan tämän ketjun aloitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luehan tämän ketjun aloitus.

        Katso ylläoleva lista miten eri merkit ovat vuosien saatossa testissä pärjänneet.


    • Anonyymi

      Itselataavat ovat parhaita talviautoja.

    • Anonyymi

      Luulisi Toyotaa pilkaavan psykopaatin kostoretki olevan hänelle hirveää karsimystä kun Toyotan suosio vain nousee ja nousee.

    • Anonyymi

      Mahtavia talviautoja nuo tojot.

      • Anonyymi

        Siksi kaikki Laoin autot ovat Toyotia.


    • Anonyymi

      Toyotani on osoittanut tänä pakkastalvena ylivoimaisuutensa muihin verrattuna.

      • Anonyymi

        Toyotat ovat parhaita talviautoja.


      • Anonyymi

        Siksi Lappi on täynnä Toyotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi Lappi on täynnä Toyotia.

        Toyotaliikkeet ovat kuulemma täynnä Toyotia nopeaan ajoon.


    • Anonyymi

      Onpas vaan Toyota, onpas vaan hyvä talviauto.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe