Thunderbirdkö lähettää edelleen?

mää vaan

sain taannoin kolumbus-sähköpostiosoitteeseeni viestin joltain kummalta henkilöltä, joka tarjosi minulle ohjelmistoja huippuhalvalla. Tietenkään en viestiä avannut, vaan poistin saman tien Thunderbirdin viestilistalta roskakoriin ja sitten vielä sieltä pois. Seuraavana päivänä sain hut.fi -osoitteeseeni viestin samalta henkilöltä, hieman eri otsikolla tosin. Ohjelmistoja se taas tarjosi. Viesti oli naamioitu olemaan muka peräisin vuosikurssini postituslistalta.
Samana päivänä sain kolumbus-laatikkooni uuden postin. Richard K. Lee tarjosi rakkauspillereitä vain $2.99/annos. Heti poistin avaamatta.
Seuraavana päivänä (tänään) saan hut.fi-osoitteeseen Richard K. Leeltä uskomattoman tarjouksen. Ihmelääkkeitä ilman reseptiä!

Eipä tässä mitään, mutta tämä on kyllä ensimmäinen hut.fi -osoitteeseen tullut roskaposti.

Kysymys kuuluu, mistä lähettäjä sai käsiinsä hut-osoitteen?
Kolumbuksen postiloodassa ei ole mitään osoitteistoa, eikä myöskään hutissa.
Kolumbukseen olen joskus hut-osoitteesta lähettänyt itselleni postia, mutta ei sen enempää.
Ainut keksimäni yhteys kolumbuksen ja hutin välillä on Thunderbird, jolla luen molempien postit.
Vielä lisää hämminki' aiheuttaa se, että viesti muka tuli postituslistalta.

Arvelenkin, että todellisuudessa nuo hut.fihin lähetetyt postit ovat tulleet kolumbus-osoitteestani, ja lähettäjä olisin siis minä itse. Tiedän että todellisen lähettäjän voi jotenkin saada selville (ip-osoitteiden sunmuiden avulla), mutten osaa, enkä jaksa vaivautua oppimaan.

Ei siinä mitään, jos kolumbukseen roskaa tulee, mutta hut-osoitteeni haluan pitää puhtaana...

5

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieman sentään

      >>Tiedän että todellisen lähettäjän voi jotenkin saada selville (ip-osoitteiden sunmuiden avulla), mutten osaa, enkä jaksa vaivautua oppimaan.

      Jaksat tänne kuitenkin kirjoitella, sen sijaan että painaisit viestin kohdalla Control-U. Sieltä näkee jo aika paljon.

    • Ossi

      Roskapostin lähteistä on turhaa ja aivan hyödytöntä tehdä arvailuja.

      Ainut mahollisuus on seurata otsikkotiedoissa olevia Reseived:-kenttiä. Tulkinta vaatii kuitenkin jonkinverran asiantuntemusta oikeiden reittin löytämiseksi (joskus roskapostittajat liittävät väärennettyjä tietoja).

      Osoitteesta http://www.spamcop.net löytyy mainio systeemi roskapostittajan jäljittämiseen.

      • mää vaan

        niin tuo on kyllä turhan hankalaa... eikä totta puhuen kiinnosta ruveta jäljittämään. Mutta saisiko sen loppumaan muuten kuin luopumalla Thunderbirdin käytöstä...

        tuli tässä kyllä mieleeni ehkä todennäköisempi syy koko hommaan, eli jollain on varmaan osoitelistassaan mun molemmat osotteet. Sillä tavallahan ne perille löytäisi...


      • Ossi
        mää vaan kirjoitti:

        niin tuo on kyllä turhan hankalaa... eikä totta puhuen kiinnosta ruveta jäljittämään. Mutta saisiko sen loppumaan muuten kuin luopumalla Thunderbirdin käytöstä...

        tuli tässä kyllä mieleeni ehkä todennäköisempi syy koko hommaan, eli jollain on varmaan osoitelistassaan mun molemmat osotteet. Sillä tavallahan ne perille löytäisi...

        Todennäköisesti vain Thunderbirdilläsi ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Se mistä roskapostittaja on saanut (tai arvannut) osoitteesi on melko mahdotonta tietää.


      • jokunnen
        mää vaan kirjoitti:

        niin tuo on kyllä turhan hankalaa... eikä totta puhuen kiinnosta ruveta jäljittämään. Mutta saisiko sen loppumaan muuten kuin luopumalla Thunderbirdin käytöstä...

        tuli tässä kyllä mieleeni ehkä todennäköisempi syy koko hommaan, eli jollain on varmaan osoitelistassaan mun molemmat osotteet. Sillä tavallahan ne perille löytäisi...

        joku postituslistalainen on saanut koneelleen vakoilijan, joka sitten lähettää roskapostia kaikille sillä koneella oleville osoitteille.

        Thunderbirdissa on roskapostisuodatin. Opettele käyttämään sitä. Minä en osaa sitä käyttää, kun ei (juuri) koskaan tule roskapostia.

        Tuolta saat tietoa Thunderbirdin käytöstä. Jos ei löydy valmiita vastauksia, niin aina voi esittää kysymyksiä.
        http://firefox.maayas.net/keskustelu/viewforum.php?f=4


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      283
      2968
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1330
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1011
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe