Ulkoisen kovalevyn lukitus ei avaudu

Olen lukinnut ulkoisen kovalevyn LaCie Private-Public -ohjelmalla. Aikansa se toimi hyvin ja sain kovalevyn avattua ja suljettua normaalisti. Mutta enää se ei onnistu. Kun nyt yritän avata sen, tulee ilmoitus, jossa punainen yläosa:
Käyttäjätilien valvonta
Tämä sovellus on estetty turvallisuussyistä
Järjestelmänvalvoja on estänyt sinua suorittamasta tätä sovellusta. Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä järjestelmänvalvojaan.
Private-Public.exe
Olen tietysti itse kotiPC:n järjestelmänvalvoja ja koneessa on Win10 sekä McAfee virustorjuntaohjelma. Olen yrittänyt kaikki keksimäni temput, mutta ei vaan onnistu avaaminen. Olen omasta mielestäni ottanut palomuurin ja virustorjunnan tilapäisesti pois käytöstä ja yrittänyt erilaisia poppakonsteja, mutta tuloksetta.
Onko tämä tuttu ongelma jollekin? Mitä voisin tehdä? Hyvät neuvot ovat nyt tarpeen. Pyydän ystävällisesti antamaan ohjeen tai vihjeen, jolla voisin ratkaista ongelmani.

8

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo levyn salaaminen on yleensä raskas operaatio. Jos koneen jäähdytyksessä on ongelmia on täysin mahdollista, että levy salaamisen jälkeen on täynnä virheellisesti kirjoitettua dataa jolloin sitä ei ole mahdollista enää avata..
      Parempi tapa on esim. pakata halutut asiat tiedostoon vaikka .zip:iksi. Tämän jälkeen salata em. tiedosto ja laskea sille vielä tarkistussumma. zip-tiedoston salasanaa en kuitenkaan käyttäisi vaan esim. openPGP:tä.
      Tiedostolle voi laskea tarkistussumman esim. md5 tai sha256-ohjelmalla(tai molemmilla). Tarkistussuman perusteella on helppo vahtia esim. tiedoston siirron jälkeen, että tiedosto on edelleen kunnossa ja tällöinhän henkilö jolla on salausavain saa sen myöskin avattua.
      Nuo osio-kohtaiset salaukset on yhtä epäluotettavia kuin aikanaan olivat levyjen compressio-työkalut. Se vaatii koneelta aika paljon toimia maksimilämmöillä esim. 2h aika täysin virheittä jotta koko osion saa salattua. Oma tuntuma on, että pelikäytössä olevat koneet kestää levyn pakkaamista korkeintaan puoli tuntia tekemättä virheitä.

      • Anonyymi

        Täyttä höpöä juttusi.


    • Kiitos vastauksesta. Se ei kuitenkaan ratkaissut kuvattua ongelmaa. Eikö kenelläkään ole kokemuksia LaCie Private-Public-ohjelman käytöstä?

    • Anonyymi
      • Latasin lukitusohjelman Kotimikron etunurkasta. Ei olisi kannattanut. Juu luovun McAfee torjunnasta, kun tilaus päättyy.


    • Anonyymi

      Vanhalla Norton Utilities -ohjelmalla voisi ehkä tutkia mitä levy on syönyt, eli onko jotain pelastettavissa. Tosin, NU on DOS-pohjainen. Toinen vaihtoehto voisi olla Hiren's boot CD, josta löytyy varmaan sopivia työkaluja ongelmaan, kun käyttiskin on mukana.

      • Anonyymi

        Riippuu onko levy salattu. Jos on niin mikään ohjelma ei voi tutkia sen sisältöä.


    • Juu levy on salattu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe