Lääkärien rasismi

Anonyymi-ap

Veitola teki kyllä hyvän teon tuomalla näitäkin asioita esille liittyen lääkärien rasismiin.
On vielä aika laajaa kohdistuen useisiin vähemmistöihin, mutta tuo romani-potilasta leikanneen kirurgin käytös oli jo kyllä kaiken surkeuden huippu.
Siis ajatelkaa nyt, kun kirurgi leikkaa potilasta ja mölisee siinä kuin joku keuhkovammainen lehmä yrittäen "esittää" romania ja romanin puhetyyliä luullen olevansa vielä oikeasti hauska.
Vaikka jokaisella nyt tietysti on oikeus näyttää oma tyhmyytensä muillekin, mutta silti jotain rajaa.. Ei kaikkea tosiaankaan tarvitse tuoda ääneen ilmi, mitä siellä päässä liikkuu.

23

749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Katsokaapa YOUtubesta Loiri mustalaiset minuutin kohdalta.

• Anonyymi

No joo, paljon oli asiatonta ja aiheetontakin tuubaa tuossa klipissä.
        Ja olen aina luullut Loirin olleen nuorenakin jo sen verran täysipäinen, ettei olisi uskonut hänen lähtevän tuollaiseen mukaan edes tuohon maailman aikaan. Mutta väärässä olin, minkä kestän myöntää..
        Mutta maailman aika ja ajan henki oli muutenkin eri tuolloin, nyt puhe oli nykypäivän asenteista ja käytöksestä, ei 60-luvun aikaisesta paskasta. Luulisi edistyksen menneen jo roimasti eteen päin noista ajoista. Mutta eipä olla näköjään... Asenteet ovat vieläkin kuin aivovammaisilla apinoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No joo, paljon oli asiatonta ja aiheetontakin tuubaa tuossa klipissä.
        Ja olen aina luullut Loirin olleen nuorenakin jo sen verran täysipäinen, ettei olisi uskonut hänen lähtevän tuollaiseen mukaan edes tuohon maailman aikaan. Mutta väärässä olin, minkä kestän myöntää..
        Mutta maailman aika ja ajan henki oli muutenkin eri tuolloin, nyt puhe oli nykypäivän asenteista ja käytöksestä, ei 60-luvun aikaisesta paskasta. Luulisi edistyksen menneen jo roimasti eteen päin noista ajoista. Mutta eipä olla näköjään... Asenteet ovat vieläkin kuin aivovammaisilla apinoilla.

Se on sitä, kun idiootit yrittävät olla fiksuja, niin käytös menee usein tuollaiseksi kuten aloittaja mainitsi.
        Lääkärit kuitenkin ovat käsittääkseni aika paljon opiskelleita henkilöitä ja sitä kautta ainakin oletettavasti älykkäitä ihmisiä. Joten ei ainakaan luulisi sen tasoisten enää viitsivän alentua tuollaiseen mannetteluun ym...
        Vaikka ei sen puoleen, onhan monessa muussakin palveluammatissa rasismi yllättävänkin yleistä.

• Anonyymi

Mihin tietoon lääkärin käytös pohjaa? Veitola tuskin oli kirurgina tai potilas tajuissaan.

• Anonyymi

Leikkauksessa avustanut lääkärihän tuon asian oli kertonut.
        Eli asialla on paikalla läsnä ollut henkilö todistajana.
        Olisit varmasti ymmärtänyt asian, jos olisit viitsinyt perehtyä asiaan, etkä olisi esittänyt tuota näkemystäsi siitä, että oliko Veitola kirurgina ja leikattu potilas tajuissaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisit varmasti ymmärtänyt asian, jos olisit viitsinyt perehtyä asiaan, etkä olisi esittänyt tuota näkemystäsi siitä, että oliko Veitola kirurgina ja leikattu potilas tajuissaan.

Olisit voinut vastata asiallisesti, jos osaisit. Aloituksessa ei ole mitään lähdeviitteitä asiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai in lääkäri oikein kertonut mitä kollega olisi sanonut. Ensinnäkin lääkäreillä in vaitiolo velvollisuus , ja kukaan lääkäri ei kerro tälläistä potilaalle, ja jos avustava lääkäri huomaa epäkohtia niin ne keskustellaan tiimin kanssa, siis ei koskaan potilaan kanssa.
        Joten sanoppas kuka tämä avustava lääkäri on, sellaista lääkäriä ei tarvita hoitoalalla. Keksaistu juttu sinänsä. Lääkäri ei edes ajattelisi kertoa tuollaisia asioita sillä sellainen lääkäri haavoittaa potilasta . Olisko kirurgi sanonut leikki mielellä ” hai sie ” ja siitä on tehty juttu.
        En käsitä mikä on syyte kirjoitella tuollaisia .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai in lääkäri oikein kertonut mitä kollega olisi sanonut. Ensinnäkin lääkäreillä in vaitiolo velvollisuus , ja kukaan lääkäri ei kerro tälläistä potilaalle, ja jos avustava lääkäri huomaa epäkohtia niin ne keskustellaan tiimin kanssa, siis ei koskaan potilaan kanssa.
        Joten sanoppas kuka tämä avustava lääkäri on, sellaista lääkäriä ei tarvita hoitoalalla. Keksaistu juttu sinänsä. Lääkäri ei edes ajattelisi kertoa tuollaisia asioita sillä sellainen lääkäri haavoittaa potilasta . Olisko kirurgi sanonut leikki mielellä ” hai sie ” ja siitä on tehty juttu.
        En käsitä mikä on syyte kirjoitella tuollaisia .

Puolustele nyt vaan itsesi tasoista pölöpäätä.
        Tuo ei muutu paremmin päin vaikka venkoilisit ja selittelisit asiaa miten päin vaan.
        Asiasta kertonut lääkäri teki oikein tuodessaan asian julki.
        Ja otahan selvää, mitä vaitiolovelvollisuys oikeasti tarkoittaa.
        Se ei todellakaan tarkoita esim. kollegan asiattoman ja jopa laittoman käyttäytymisen ja tekojen peittelyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisit voinut vastata asiallisesti, jos osaisit. Aloituksessa ei ole mitään lähdeviitteitä asiaan.

Ihan Veitolan nimellä googlettamalla ihan löytyy ne artikkelit, joissa asiasta kerrottiin ja siellä myös kerrottu lähteet, joilta asiat ovat tulleet Veitolankin tietoon.
        Eli ainakin omasta mielestäni asia on aika helposti selvitettävissä lähdeviitteineen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puolustele nyt vaan itsesi tasoista pölöpäätä.
        Tuo ei muutu paremmin päin vaikka venkoilisit ja selittelisit asiaa miten päin vaan.
        Asiasta kertonut lääkäri teki oikein tuodessaan asian julki.
        Ja otahan selvää, mitä vaitiolovelvollisuys oikeasti tarkoittaa.
        Se ei todellakaan tarkoita esim. kollegan asiattoman ja jopa laittoman käyttäytymisen ja tekojen peittelyä.

Mielikuvitusta alusta loppuun , joku keksii tilakustannuksista asiaa .
        Sinulla ei ole mitään tietoa näistä asioistaan eikä myöskään mitä leikkaussalissa puhutaan. Niin että usko kuvitelmiisi jos haluat, minä taas tiedän , siinä ero

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielikuvitusta alusta loppuun , joku keksii tilakustannuksista asiaa .
        Sinulla ei ole mitään tietoa näistä asioistaan eikä myöskään mitä leikkaussalissa puhutaan. Niin että usko kuvitelmiisi jos haluat, minä taas tiedän , siinä ero

Olitko leikkaussalissa silloin, kum tuo tilanne tapahtui? Tuskin olit.
        Leikkaussalissa ollut henkilö kertoi nuo faktat mitä siellä tapahtui.
        Joten ole mielisairas henkilö hiljaa, kun kerta et mt-ongelmiesi vuoksi takia ymmärrä todellisuutta.
        Katsotaan, puolusteleeko ylläpito kaltaistasi ihmistä, vai kantaako vastuunsa ja antaa asiallisen kirjoituksen jäädä näkyviin.

• Anonyymi

Kaikilla ei ole samaa huumorintajua , ja vedetään herne nenään nykyisin joka asiasta.en usko että lääkäri mitenkään ivailu mielessä mitään on sanonut.mutta kaikki ovat erilaisia .
      Ehkä lääkärillä oli jotain kokemuksia asiasta. Siis lääkärien vissiin pitöisi olla jäykkiäkun puujumalat kun tekevät työtään. Siitäkin sitten valitetaan.

• Anonyymi

No mikä vitun pointti leikanneella lääkärillä oli käyttytyä noin, pulista kuin Kalliala aikanaan Pulttiboisissa??
        Ei mitäön järkeä eikä tolkkua. Ja muutenkin, jos joku juttu on omasta mielestä hauskaa ja adiallista, se ei usein ole sitä muiden mielestä tai muutenkaan.
        Ja ko lekuri tosiaan oli todistajan mukaan "matkinut ns mustalaisten puhetyyliä työtilanteessa, jossa romani oli leikattavana".
        Kaikkea ei todellakaan tarvitse sanoa ääneen, mitä ,ielessä pyörii. Ja kyllä, työ tehdään työnä. Vaikka sitten "jäykkänä kuin puujumala".

• Anonyymi

Voihan leikkaava romanilääkäri vastavuoroisesti esittää valkolaista ja puhetyyliä.

• Anonyymi

Et sitten vain tajua..

• Anonyymi

Olisko se vaan parempi, että mustalaiset hommailee sitten omista sakeista kirurgit jos sattuu leikkausta tarvitsemaan? Ei olisi sitten ainakaan rasistia leikkaamassa. Ai niin, mutta mitä jos se Suomen ainoa mustalainen joka osaa käyttää puukkoa muuhun kuin vahingoittamiseen onkin vaikka Lindeman ja potilas onkin Hagert? Hagertit kun varasti silloin Viipurin torilla Lindemanin perunasäkin, niin verikosto on edelleen voimissaan, eikä millään Hagertilla ole muutenkaan asiaa siihen kaupunkiin mitä Lindemanit mielestään hallinnoi. Oli se meidän stasipressa oikeassa. Kyllä meillä on paljon opittavaa romaneilta.

• Anonyymi

Ihan niin, rasismikortti se aina vedetään esiin, joten siinähän kekiåsii omiaan , kai se jotenkin pönkittää ” minä minä” ihmisen itseluottamusta

• Anonyymi

Tai sitten valtaväestö vain opettelee pitämään sen päänsä/suunsa kiinni tai hitosti pienemmällä ainakin..
        Kaikkea ei todellakaan tarvitse tuoda julki ääneen, mitä siellä korvien välissä liikkuu, vaikka ihmisellä nyt lähtökohtaisesti onkin oikeus näyttää oma tyhmyytensä myös muille.
        Tai sitten voitaisiin oikein porukalla nälviä muitakin vähemmistöjä.
        Nekrutellaan tummaihoisia afrikkalaisia, leimataan kaikki arabi-/islamtaustaiset terroristeiksi, aasialaisnaiset "rikkaita" länsimaalaisia jahtaaviksi horoiksi jne..
        Pidän itse ainakin sitä outona ja jotenkin niin helvetin säälittävänäkin, että yhtä ihmisryhmää aina haukutaan ja nälvitään ennakkoluulojenkin perusteella, mutta muita taas täytyisi hyssytellä. Hitto sentäs..
        Itse ainakin kyllä niputan kaikki vähemmistöt samaan kasaan ja samalle viivalle, mutta en tee siitä numeroa. Joka vähemmistöryhmä saa olla omasta puolestani rauhassa, en kehu heitä mutta en viitsi myöskään haukkua heitä silloinkaan, jos siihen syytäkin olisi.
        Sinänsä metka juttu, olen elämäni aikana ollut melkeinpä kaikkiin vähemmistöryhmiin kuuluvien kuuluvien ihmisten kanssa tekemisissä, niin etnisiin kuin mm gay- ja kehitysvammaisiin kuuluvien yksilöiden kanssa. Ja ainoat, joista mulle ei ole ollut minkäänmoista haittaa eikä häiriötä, ovat romanit.
        Mamut ja muut ovat olleet senkin edestä riesana mulle ja eniten mua ovat riivanneet valtaväestöön kuuluvat yksilöt.. Mutta enpä viitsi heitäkään mollata edes netissä nimettömänä. Ihan silläkin, kun olen ainakin yksityiselämäni saanut järjestettyä siten, ettei mun tarvitse olla ihmisryhmien kanssa tekemisissä.

• Anonyymi

Uskokoot ken haluaa

• Anonyymi

Minun terveyskeskuksessa ei ole,kuin ulkolaisia lääkäreitä. Paljon somaleita!

• Anonyymi

Tuo on yksi nykypäivän kirous. Suht huonolla suomenkielen taidolla varustetut tuontilääkärit.
        Menet lääkäriin vaikka päänsäryn vuoksi, niin lastoittaa jalan ja kehuu että nyt hyvä tulee.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 537
      8652
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3708
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2231
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      165
      1237
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      876
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      784
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      744
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      725
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe