Tutki, millaisella alueella asut - postinumerokone kertoo

Anonyymi-ap

Suomalaiset postinumeroalueet eroavat toisistaan paljonkin. Postinumerokone näyttää väestön keski-iän, tulot, kielitaustan, asumismuodon ja syntyperän.

https://yle.fi/a/74-20055665

17

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helkkari, asun melko varakkaalla seudulla:))

      Toisaalta, jos eläkeläisenä olen keskimääräisen tulotason yläpuolella, ei tämä ole kovin hieno paikka:)))

      • Anonyymi

        En löytänyt tästä linkistä tulotasoa. Omaa koulutustasoani on alueellani 14 %, olemme pääosin suomalaisia ja asumme 60 prosenttisesti omistusasunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En löytänyt tästä linkistä tulotasoa. Omaa koulutustasoani on alueellani 14 %, olemme pääosin suomalaisia ja asumme 60 prosenttisesti omistusasunnossa.

        Tee kaksi valintaa: valitse ensin alue, eli syötä postinro. Valitse sitten yksi muuttuja. Noita muuttujia voi sitten vaihdella ja kliksutella läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee kaksi valintaa: valitse ensin alue, eli syötä postinro. Valitse sitten yksi muuttuja. Noita muuttujia voi sitten vaihdella ja kliksutella läpi.

        Ei ole vaihtoehtona tulotasoa, muita arvoja kyllä.


    • Anonyymi

      Miksi tutkisin? Mihin toimenpiteisiin hankkimani tieto saattaisi johtaa?

      • Anonyymi

        Yleissivistyksen lisääntyminen voi olla vaarana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleissivistyksen lisääntyminen voi olla vaarana.

        Tuollainen hyödytön tirkistely ei kuulu käsitykseeni yleissivistyksestä!
        Mielenkiintoni kohdistuu hieman laajempiin asioihin myös yhteiskunnallisesti.
        Lienen menettänyt paljon yleisivistyksestäni koska 70-luvun alkpuoliskon jälkeen minua ei ole kiinnostanut yleissivistysalueemme verotiedotkaan. Kyllä olen moukka kun sekään ei kiinnosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen hyödytön tirkistely ei kuulu käsitykseeni yleissivistyksestä!
        Mielenkiintoni kohdistuu hieman laajempiin asioihin myös yhteiskunnallisesti.
        Lienen menettänyt paljon yleisivistyksestäni koska 70-luvun alkpuoliskon jälkeen minua ei ole kiinnostanut yleissivistysalueemme verotiedotkaan. Kyllä olen moukka kun sekään ei kiinnosta!

        Minä taas lasken ihan kaikenlaisen tiedon oppimisen ja omaksumisen yleissivistyksen piiriin.


    • Anonyymi

      Ei tarvii tutkia, näen ilmankin tuolla lenkeillä kulkiessani millaista porukkaa täällä lähiympäristössäni asuu.

      • Anonyymi

        Ulospäin ei varallisuus näy. Ei myöskään koulutustaso ja asumismuoto. Varakkaat voivat asua vuokralla ja köyhän näköiset omistusasunnoissa velkoineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulospäin ei varallisuus näy. Ei myöskään koulutustaso ja asumismuoto. Varakkaat voivat asua vuokralla ja köyhän näköiset omistusasunnoissa velkoineen.

        No eipä minua tuntemattomien varallisuus kiinnosta, eikä senpuoleen tuttujenkaan. Jokainen eläköön miten tahtoo niin kauan kun ei minun ovelle tule kerjäämään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulospäin ei varallisuus näy. Ei myöskään koulutustaso ja asumismuoto. Varakkaat voivat asua vuokralla ja köyhän näköiset omistusasunnoissa velkoineen.

        Joo mutta
        roskiksesta näkyy
        ne vain on lukolla suljettuja ainakin Espossa ettei syötäisi kuomasta

        Yleensä varakkaat asuvat omistuasunnossa mutta
        poikkeuksena on kiinteistösijoittajat

        omistavat kiinteistöjä ja siinä joukossa on isojakin vuokralla asujia
        tietty jugend-talossa tms ei missään neh kerislummissa

        eräs sellainen on kuuluisa kolumnisti Harakan kaveri mutta ei sen osakeneuvoja
        vaan haastaja pikemminkin iso kiinteistöpotti kuka? mm. iso-omenaa ovaroa ...

        minula on vajaa 30 pros hoiva-alan kiinteistöä mutta asun omistusasunnossa
        mutta emme korjaa taloa kovinkaan paljon joten ei ole menoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulospäin ei varallisuus näy. Ei myöskään koulutustaso ja asumismuoto. Varakkaat voivat asua vuokralla ja köyhän näköiset omistusasunnoissa velkoineen.

        Ei ainakaan täällä Karhuvuoren suunnalla näy varallisuus.


    • Anonyymi

      Espoossa lisäksi myös roskiksien kunnon
      se on aika ratkaiseva asuntoaluetta valitessa

      KAMALIN ROSKIS ESPOOSSA ON OTANIEMESSÄ
      kaikki heitelty pitkin lattioita
      äänestysalueena vihreä
      tulotaso sossu - Kela
      kielet muu kuin suomi ruotsi

    • Anonyymi

      Meikäläinen näyttää elävän keskivertoa hiukan paremmalla alueella.

    • Anonyymi

      Itä Helsinki ole asunut 50 vuotta Vuokra talossa..Mitään kiinnostusta ei erikseen tutkia asiaa.On minulla silmät ja korvatkin.Viihdyn tällä kuolemaani asti.On Kivikon metsä.Lahdut Helsinki tekee talveksi ,sinne menen hiitää talvella,Kuin on hieno Kontulan Luistelukettä ja iso ,Teko jää. 10 km pässä paljon meren rantaa uimarantoineen.On itis kauppa keskus.Sujuja nopea Metro.On urheilu kentiä useampi,kuin nissä ulkona ilmaset kuntolaiteet käytetävissä 24h/ 7 päivää.Ohjetkin nissä miten käytetään.On useampi leikki kenttä ,Joissa lasille aktivitettiä ja ilmaista ruokaa kesäisin lapsille alle 17v. Vai oliko raja alle 16v? On kerho toimintaa vauvasta mummo,vaari ikäiseen.On ostoskeskus useampi kauppa ja kirkko jonne voi mennnä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3797
    2. 209
      3058
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2594
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      176
      1388
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe