Verta korvasta

Päänsärkyinen

Nyt ovat hyvät neuvot kalliit.
Olen melkein vuoden kärstinyt kovista päänsäryistä ja ajoittaisesta kohisevasta äänestä korvissa. Välillä myös huimaa ja pyörryttää.
Olen 50-vuotias nainen.
Kävin kaksi kertaa lääkärissä, ottivat verikokeet ja totesivat että terve kuin pukki.
Tänä aamuna heräsin siihen, että korvastani oli vuotanut verta tyynyliinalle sellainen hiukan suurempi läntti kuin vanha vitosen kolikko.
Sain ajan kahden viikon kuluttua lääkäriin, mutta kieltämättä alkaa pelottaa.
Päänsäryt ovat olleet välillä sellaisia, että on pitänyt ottaa 3 Burana 800 päivän mittaan että on pystynyt olemaan edes.
Kun ajoin eräänä päivänä autolla moottoritiellä, tuntui että tie katoaa ja pyörryn siihen paikkaan. Laskin nopeutta ja olo parani.
Äidilläni on verenkiertohäiriöitä, ja alan pelätä, että minulla myös. Miksi lääkäri ei ota vaivoja vakavasti?
Onko kenelläkään vastaavia oireita?

13

23109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HETI...............

      LÄÄKÄRIIN, päivystykseen! Voihan olla, että verenvuoto johtuu korvahäriiöstä, mutta voi olla vakavampaakin.
      Ja pysyhän pois auton ratista, omasi ja muiden turvallisuutta ajatellen!
      Oletko menossa 2 viikon kuluttua neurologille?

      Käänny nyt välittömästi ea:n puoleen!

      • lääkäriin

        Olen samaa mieltä, kannattaa mennä pikapikaa päivystykseen eikä odottaa 2 viikkoa! Vaikka ei olisi vakavaakaan, kannattaa käydä näyttämässä. 2 viikkoa on vähän turhan pitkä aika odottaa epätietoisuudessa.


      • Päänsärkyinen
        lääkäriin kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, kannattaa mennä pikapikaa päivystykseen eikä odottaa 2 viikkoa! Vaikka ei olisi vakavaakaan, kannattaa käydä näyttämässä. 2 viikkoa on vähän turhan pitkä aika odottaa epätietoisuudessa.

        Soitin terveyskeskukseen ja sanoivat, että koska vuoto oli kertaluonteinen ei asia ole akuutti. Odotettava on. Samaa sanoi terveydenhoitaja.


      • luotttomies
        Päänsärkyinen kirjoitti:

        Soitin terveyskeskukseen ja sanoivat, että koska vuoto oli kertaluonteinen ei asia ole akuutti. Odotettava on. Samaa sanoi terveydenhoitaja.

        No se mitä joku ammattikoulun käynyt terveydenhoitaja sanoo on ihan yhtä tyhjän kanssa. Heilä ei ole minkäänlaista lääketieteellistä koulutusta. Soita yksityiselle lääkärille / lääkäriasemalle.


      • arvosta
        Päänsärkyinen kirjoitti:

        Soitin terveyskeskukseen ja sanoivat, että koska vuoto oli kertaluonteinen ei asia ole akuutti. Odotettava on. Samaa sanoi terveydenhoitaja.

        omaa terveyttäsi?
        Ei mikään terveydenhoitaja voi millään, ja vielä puhelimessa, tehdä diagnoosia!!
        Kyllä se verenvuoto korvasta liitettynä noihin päänsärkyihisi ON AKUUTTI!
        ÄLÄ soittele minnekään arvauskeskukseen, vaan mene joko ea-polille tai sitten yksityiselle lääkärille, katsot jonkun lääkäriaseman, useat päivystävät 24h/vrk.

        EI ole todellakaan odotettava, EI joku terveydenhoitaja voi sanoa mikä on akuuttia ja mikä ei.
        Jos terveydenhoitaja itse odottelee kaksi viikkoa samanlaisen vaivan kanssa, niin se on sitten arvauskeskuksen terv.hoitajan omaa TYHMYYTTÄ.

        Siis homma EI mene siten, että ensin tulee Jumala ja sitten tämä terveydenhoitohenkilökunta!

        Kyseessä on SINUN terveytesi!
        Eikä sinun sinne (kirjoitat että ..ei pääse...) terveyskeskukseen täydy päästä, on olemassa ea-poliklinikka ja (onneksi!!!) yksityisellä sektorilla vastaanottoa pitäviä lääkäreitä!

        En missään tapauksessa halua pelotella sinua, mutta sen verran on noita terv.h.opintoja takana, että jos minä olisin esim. tämä terv.hoitaja, olisit jo ea-polilla, se olisi ollut minun ohjeeni.

        Mutta,itsehän asian päätät...ota nyt sitten huomioon, että taustalla voi olla jotain vakavampaa.


      • reikäleipä
        arvosta kirjoitti:

        omaa terveyttäsi?
        Ei mikään terveydenhoitaja voi millään, ja vielä puhelimessa, tehdä diagnoosia!!
        Kyllä se verenvuoto korvasta liitettynä noihin päänsärkyihisi ON AKUUTTI!
        ÄLÄ soittele minnekään arvauskeskukseen, vaan mene joko ea-polille tai sitten yksityiselle lääkärille, katsot jonkun lääkäriaseman, useat päivystävät 24h/vrk.

        EI ole todellakaan odotettava, EI joku terveydenhoitaja voi sanoa mikä on akuuttia ja mikä ei.
        Jos terveydenhoitaja itse odottelee kaksi viikkoa samanlaisen vaivan kanssa, niin se on sitten arvauskeskuksen terv.hoitajan omaa TYHMYYTTÄ.

        Siis homma EI mene siten, että ensin tulee Jumala ja sitten tämä terveydenhoitohenkilökunta!

        Kyseessä on SINUN terveytesi!
        Eikä sinun sinne (kirjoitat että ..ei pääse...) terveyskeskukseen täydy päästä, on olemassa ea-poliklinikka ja (onneksi!!!) yksityisellä sektorilla vastaanottoa pitäviä lääkäreitä!

        En missään tapauksessa halua pelotella sinua, mutta sen verran on noita terv.h.opintoja takana, että jos minä olisin esim. tämä terv.hoitaja, olisit jo ea-polilla, se olisi ollut minun ohjeeni.

        Mutta,itsehän asian päätät...ota nyt sitten huomioon, että taustalla voi olla jotain vakavampaa.

        Lisäksi th:t, sh:t eivät tee ensimmäistäkään luvallista diagnoosia tässä maassa! Diagnoosin saa tehdä vain lääkäri (tai hammaslääkäri).


      • Saija
        luotttomies kirjoitti:

        No se mitä joku ammattikoulun käynyt terveydenhoitaja sanoo on ihan yhtä tyhjän kanssa. Heilä ei ole minkäänlaista lääketieteellistä koulutusta. Soita yksityiselle lääkärille / lääkäriasemalle.

        Pakko nyt korjata tuo terveydenhoitajia vähättelevä huomautus. Terveydenhoitajat eivät ole ammattikoulun käyneitä, vaan ammattikorkeakoulusta valmistuneita. Terveydenhoitajat koulutetaan pitemmälle kuin sairaanhoitajat, ja nykyään terveydenhoitajat saavat samalla sairaanhoitajan pätevyyden.


    • n24

      tuli verta korvasta kun tärykalvo puhkasi, mutta sulla ei taida näin olla. Kivut korvassa olivat muuten helvetilliset.

      Mitäs jos menisit yksityiselle?? älä odota 2:ta vk:a missään nimessä!!!

      • n24

        siis se tärykalvo puhkesi itsestään..


      • reikäleipä
        n24 kirjoitti:

        siis se tärykalvo puhkesi itsestään..

        Eikä tarvi edes yksityiselle mennä, kun voi mennä ea-polille!


    • Päänsärkyinen

      Menin tänään aamulla vaatimaan heti aikaa ja satuin saamaan peruutusajan.
      Lääkärin mukaan minussa ei ole vikaa. Minulla on todennäköisesti ollut korvassa finni, joka on hajonnut yöllä. Koska veriarvoni ovat kunnossa, eivät jatkotutkimukset ole edelleenkään tarpeellisia.
      Päänsäryt ovat kuulemma aivan tavallisia kun istuu tietokoneen äärellä yli 10 tuntia päivässä.
      Hän kokeili niskojani ja totesi niiden olevan jumissa ja antoi ohjeen alkaa jumpata ja käydä punttisalilla.

      • hoitaja

        joo lekuri oli varmaankin oikeassa, koska joskus päänsärkyä voi tulla(usko tai älä) korvakäytävässä olevasta finnistä! ja sinulla saattoi olla näin, mutta myös niskajäykkyys aiheuttaa päänsärkyä.

        Onko sinulta katsottu neurologiset toiminnot: silmän pohjat, raajojen liikeradat, tasapaino jne...? jos EI ole ne ovat EHDOTTOMAT päänsärkypotilaalla!!!


      • ollut iskuja?
        hoitaja kirjoitti:

        joo lekuri oli varmaankin oikeassa, koska joskus päänsärkyä voi tulla(usko tai älä) korvakäytävässä olevasta finnistä! ja sinulla saattoi olla näin, mutta myös niskajäykkyys aiheuttaa päänsärkyä.

        Onko sinulta katsottu neurologiset toiminnot: silmän pohjat, raajojen liikeradat, tasapaino jne...? jos EI ole ne ovat EHDOTTOMAT päänsärkypotilaalla!!!

        Oletko koskaan saanut iskuja päähäsi? Ollut onnetttomuudessa tai tms.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      472
    Aihe