Omkohan muilla tästä kokemusta ja miten asia ratkesi? Asun taloyhtiössä johon kuuluu netti, yritin rekisteröidä sitä mutta se hylättiin maksuhäiriömerkinnän vuoksi, vaikka hinta on nolla euroa.
Ei saa taloyhtiön nettiä?
24
604
Vastaukset
- Anonyymi
Syrjntärikos. Ota yhteyttä tasa-arvovaltuutettuun.
Äläkä sinä mode poista asiallista kommenttia!- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18090904q
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Tasa-arvolaki ei ainakaan liity tähän asiaan, koska siinä puhutaan vain sukupuoleen perustuvasta syrjinnästä.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1986/19860609#P1- Anonyymi
Mikä on syrjintää?
"Kaikki erilaiseen asemaan asettaminen ei ole syrjintää. Aina erilainen kohtelu ei aseta henkilöitä siinä määrin eri asemaan, että sitä voitaisiin pitää tasa-arvolaissa kiellettynä syrjintänä."
https://tasa-arvo.fi/mika-on-syrjintaa - Anonyymi
"Tämän lain tarkoituksena on estää sukupuoleen perustuva syrjintä ja edistää naisten ja miesten välistä tasa-arvoa sekä tässä tarkoituksessa parantaa naisten asemaa erityisesti työelämässä. Lain tarkoituksena on myös estää sukupuoli-identiteettiin tai sukupuolen ilmaisuun perustuva syrjintä"
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1986/19860609#P1 - Anonyymi
Ei niin. Mutta muusta, kuin sukupuoleen perustuvasta syrjinnästä meillä on yhdenvertaisuuslaki (1325/2014).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin. Mutta muusta, kuin sukupuoleen perustuvasta syrjinnästä meillä on yhdenvertaisuuslaki (1325/2014).
Juuri näin. Katsoin tasa-arvon perustuvan myös kuluttaja-asioihin, kuten palvelujen saatavuuteen yms., voi verrata romanisyrjintään kauppa-asioissa, vuokrauksessa ja asiakaspalvelutilanteissa.
Eihän nyt taloudellinen vähäosaisuus ja uo-asiakkuus voi olla laissa sallittua syrjintää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan yhdenvertaisuuslaissa on tällainen kohta:
”Ketään ei saa syrjiä iän, alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, poliittisen toiminnan, ammattiyhdistystoiminnan, perhesuhteiden, terveydentilan, vammaisuuden, seksuaalisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella. Syrjintä on kielletty riippumatta siitä, perustuuko se henkilöä itseään vai jotakuta toista koskevaan tosiseikkaan tai oletukseen.”
Luottotiedottomuus ei ole sellainen asia.
https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2014/20141325#L3P8
- Anonyymi
Ylipäänsä kaikki syrjintä ulosottostigman ja luottotietojen menetyksen vuoksi pitää nostaa esille. Se on täysin väärin. Olen itsekin törmännyt mm. asiakaspalvelussa siihen ja joka kerta olen "stigmatisoinut" sellaisen firman. Oppivat olemaan.
- Anonyymi
Kuka sinun vastikkeesi maksaa, netti voi sisältyä siihen.
- Anonyymi
Omistaja tietysti maksaa vastikkeen, ja minä maksan hänelle vuokraa. Mutta minä olen liittymän käyttäjä joten mun pitää se rekisteröidä omaan käyttööni, mua ennen se oli edellisen asukkaan nimissä. Ja olisin siis rekisteröimässä vain sitä joka kuuluu maksutta asuntoon joten luottotiedoilla ei pitäisi olla merkitystä tilauksen arvon ollessa nolla euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omistaja tietysti maksaa vastikkeen, ja minä maksan hänelle vuokraa. Mutta minä olen liittymän käyttäjä joten mun pitää se rekisteröidä omaan käyttööni, mua ennen se oli edellisen asukkaan nimissä. Ja olisin siis rekisteröimässä vain sitä joka kuuluu maksutta asuntoon joten luottotiedoilla ei pitäisi olla merkitystä tilauksen arvon ollessa nolla euroa.
No oletko vienyt tämän argumentaation sinne operaattorille? Oletko kysynyt heiltä, että miksi maksuhäiriömerkintä vaikuttaa asiaan, kun palvelusta maksaa asunto-osakeyhtiö ja se veloittaa kulut osakkeenomistajalta osana hoitovastikketta?
Mitä vastasivat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No oletko vienyt tämän argumentaation sinne operaattorille? Oletko kysynyt heiltä, että miksi maksuhäiriömerkintä vaikuttaa asiaan, kun palvelusta maksaa asunto-osakeyhtiö ja se veloittaa kulut osakkeenomistajalta osana hoitovastikketta?
Mitä vastasivat?Olipa muuten vaikea homma mutta lopulta sain liittymän auki! Asiakaspalvelussa ruuhkaa, jonotin 20 min, ja kun sain lopulta yhteyden, heidän puolelta puhelu katkaistiin eivätkä koskaan soittaneet takaisin. Löysin toisen numeron, toisella yrittämällä läpi mutta he eivät voi liittymää avata, vaan laittaa pyynnön sen avaamisesta sanoilla "ehkä aukeaa tänään, ehkä huomenna". Vaatimalla vaadin, ja sain liittymän rekisteröityä ja avattua. Mutta netissä sitä ei pysty itse hoitamaan, ainoastaan asiakaspalvelu voi sen avata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa muuten vaikea homma mutta lopulta sain liittymän auki! Asiakaspalvelussa ruuhkaa, jonotin 20 min, ja kun sain lopulta yhteyden, heidän puolelta puhelu katkaistiin eivätkä koskaan soittaneet takaisin. Löysin toisen numeron, toisella yrittämällä läpi mutta he eivät voi liittymää avata, vaan laittaa pyynnön sen avaamisesta sanoilla "ehkä aukeaa tänään, ehkä huomenna". Vaatimalla vaadin, ja sain liittymän rekisteröityä ja avattua. Mutta netissä sitä ei pysty itse hoitamaan, ainoastaan asiakaspalvelu voi sen avata.
Noniin. Siis kahdella puhelinsoitolla asia ratkesi.
- Anonyymi
Voihan se olla että taustalla on joku automaatti, eiköhän liittymä avaudu kun olet yhteydessä oikeaan ihmiseen
- Anonyymi
minä en asu talossa ja minulla ei ole tietokonetta, joten on koe ongelmia
- Anonyymi
Global Internet järjestöltä saa apua
- Anonyymi
vähänkin älykkäät siirtyvät teleportaatioon
- Anonyymi
teleportaation seuraavan vuosituhannen teknologia
- Anonyymi
Teille pitäisi laittaa nettikielto, jotta ette pääsisi tilaamaan lisää pikavippiä.
Maksuhäiriömerkinnän saa muuten nykyään heti pois, kun rästissä olevat velat on maksettu. Aloittajalla on siis maksamatonta velkaa, joten hänellä on alentunut maksukyky ulosoton vuoksi. Siksi aloittajan kanssa ei kannata tehdä uusia sopimuksia.- Anonyymi
Buhahaa.
Onneksi sait alkuperäinen homman etenemään. Juuri niinkuin pitikin! - Anonyymi
Sinulle kusipäälle pitäisi antaa kommentointi (sinun kohdallasi trollauskielto)!
Et siis ymmärrä lukemaasi sen vertaa että ap:n tapauksessa ei ollut kyse mistään tavis sopimuksesta vaan netin käytöstä joka hänelle maksaa 0 euroa vaikka käyttäisi sitä tauotta 24/7. Miten ap voi aiheuttaa kenellekään mitään taloudellista tappiota käyttämällä ilmaista nettiä joka kuuluu hänen asumiseensa? Äly hoi, mutta sehän on sinut tunnetusti jättänyt jo ajat sitten. - Anonyymi
Nettikiellon voisi paremminkin laittaa kaikille trolli-idiooteille, etteivät pääsisi kaikkialle keskusteluihin syytämään kakkajuttujaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926396Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652019- 1801780
- 1191241
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141235Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681143Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j50991Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962