Ei saa taloyhtiön nettiä?

Anonyymi-ap

Omkohan muilla tästä kokemusta ja miten asia ratkesi? Asun taloyhtiössä johon kuuluu netti, yritin rekisteröidä sitä mutta se hylättiin maksuhäiriömerkinnän vuoksi, vaikka hinta on nolla euroa.

24

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syrjntärikos. Ota yhteyttä tasa-arvovaltuutettuun.
      Äläkä sinä mode poista asiallista kommenttia!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mikä on syrjintää?

        "Kaikki erilaiseen asemaan asettaminen ei ole syrjintää. Aina erilainen kohtelu ei aseta henkilöitä siinä määrin eri asemaan, että sitä voitaisiin pitää tasa-arvolaissa kiellettynä syrjintänä."

        https://tasa-arvo.fi/mika-on-syrjintaa


      • Anonyymi

        "Tämän lain tarkoituksena on estää sukupuoleen perustuva syrjintä ja edistää naisten ja miesten välistä tasa-arvoa sekä tässä tarkoituksessa parantaa naisten asemaa erityisesti työelämässä. Lain tarkoituksena on myös estää sukupuoli-identiteettiin tai sukupuolen ilmaisuun perustuva syrjintä"

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1986/19860609#P1


      • Anonyymi

        Ei niin. Mutta muusta, kuin sukupuoleen perustuvasta syrjinnästä meillä on yhdenvertaisuuslaki (1325/2014).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin. Mutta muusta, kuin sukupuoleen perustuvasta syrjinnästä meillä on yhdenvertaisuuslaki (1325/2014).

        Juuri näin. Katsoin tasa-arvon perustuvan myös kuluttaja-asioihin, kuten palvelujen saatavuuteen yms., voi verrata romanisyrjintään kauppa-asioissa, vuokrauksessa ja asiakaspalvelutilanteissa.
        Eihän nyt taloudellinen vähäosaisuus ja uo-asiakkuus voi olla laissa sallittua syrjintää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin. Mutta muusta, kuin sukupuoleen perustuvasta syrjinnästä meillä on yhdenvertaisuuslaki (1325/2014).

        Ei vaan yhdenvertaisuuslaissa on tällainen kohta:

        ”Ketään ei saa syrjiä iän, alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, poliittisen toiminnan, ammattiyhdistystoiminnan, perhesuhteiden, terveydentilan, vammaisuuden, seksuaalisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella. Syrjintä on kielletty riippumatta siitä, perustuuko se henkilöä itseään vai jotakuta toista koskevaan tosiseikkaan tai oletukseen.”

        Luottotiedottomuus ei ole sellainen asia.

        https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2014/20141325#L3P8


    • Anonyymi

      Ylipäänsä kaikki syrjintä ulosottostigman ja luottotietojen menetyksen vuoksi pitää nostaa esille. Se on täysin väärin. Olen itsekin törmännyt mm. asiakaspalvelussa siihen ja joka kerta olen "stigmatisoinut" sellaisen firman. Oppivat olemaan.

    • Anonyymi

      Kuka sinun vastikkeesi maksaa, netti voi sisältyä siihen.

      • Anonyymi

        Omistaja tietysti maksaa vastikkeen, ja minä maksan hänelle vuokraa. Mutta minä olen liittymän käyttäjä joten mun pitää se rekisteröidä omaan käyttööni, mua ennen se oli edellisen asukkaan nimissä. Ja olisin siis rekisteröimässä vain sitä joka kuuluu maksutta asuntoon joten luottotiedoilla ei pitäisi olla merkitystä tilauksen arvon ollessa nolla euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omistaja tietysti maksaa vastikkeen, ja minä maksan hänelle vuokraa. Mutta minä olen liittymän käyttäjä joten mun pitää se rekisteröidä omaan käyttööni, mua ennen se oli edellisen asukkaan nimissä. Ja olisin siis rekisteröimässä vain sitä joka kuuluu maksutta asuntoon joten luottotiedoilla ei pitäisi olla merkitystä tilauksen arvon ollessa nolla euroa.

        No oletko vienyt tämän argumentaation sinne operaattorille? Oletko kysynyt heiltä, että miksi maksuhäiriömerkintä vaikuttaa asiaan, kun palvelusta maksaa asunto-osakeyhtiö ja se veloittaa kulut osakkeenomistajalta osana hoitovastikketta?

        Mitä vastasivat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oletko vienyt tämän argumentaation sinne operaattorille? Oletko kysynyt heiltä, että miksi maksuhäiriömerkintä vaikuttaa asiaan, kun palvelusta maksaa asunto-osakeyhtiö ja se veloittaa kulut osakkeenomistajalta osana hoitovastikketta?

        Mitä vastasivat?

        Olipa muuten vaikea homma mutta lopulta sain liittymän auki! Asiakaspalvelussa ruuhkaa, jonotin 20 min, ja kun sain lopulta yhteyden, heidän puolelta puhelu katkaistiin eivätkä koskaan soittaneet takaisin. Löysin toisen numeron, toisella yrittämällä läpi mutta he eivät voi liittymää avata, vaan laittaa pyynnön sen avaamisesta sanoilla "ehkä aukeaa tänään, ehkä huomenna". Vaatimalla vaadin, ja sain liittymän rekisteröityä ja avattua. Mutta netissä sitä ei pysty itse hoitamaan, ainoastaan asiakaspalvelu voi sen avata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa muuten vaikea homma mutta lopulta sain liittymän auki! Asiakaspalvelussa ruuhkaa, jonotin 20 min, ja kun sain lopulta yhteyden, heidän puolelta puhelu katkaistiin eivätkä koskaan soittaneet takaisin. Löysin toisen numeron, toisella yrittämällä läpi mutta he eivät voi liittymää avata, vaan laittaa pyynnön sen avaamisesta sanoilla "ehkä aukeaa tänään, ehkä huomenna". Vaatimalla vaadin, ja sain liittymän rekisteröityä ja avattua. Mutta netissä sitä ei pysty itse hoitamaan, ainoastaan asiakaspalvelu voi sen avata.

        Noniin. Siis kahdella puhelinsoitolla asia ratkesi.


    • Anonyymi

      Voihan se olla että taustalla on joku automaatti, eiköhän liittymä avaudu kun olet yhteydessä oikeaan ihmiseen

    • Anonyymi

      minä en asu talossa ja minulla ei ole tietokonetta, joten on koe ongelmia

    • Anonyymi

      Global Internet järjestöltä saa apua

    • Anonyymi

      vähänkin älykkäät siirtyvät teleportaatioon

      • Anonyymi

        teleportaation seuraavan vuosituhannen teknologia


    • Anonyymi

      Teille pitäisi laittaa nettikielto, jotta ette pääsisi tilaamaan lisää pikavippiä.

      Maksuhäiriömerkinnän saa muuten nykyään heti pois, kun rästissä olevat velat on maksettu. Aloittajalla on siis maksamatonta velkaa, joten hänellä on alentunut maksukyky ulosoton vuoksi. Siksi aloittajan kanssa ei kannata tehdä uusia sopimuksia.

      • Anonyymi

        Buhahaa.
        Onneksi sait alkuperäinen homman etenemään. Juuri niinkuin pitikin!


      • Anonyymi

        Sinulle kusipäälle pitäisi antaa kommentointi (sinun kohdallasi trollauskielto)!

        Et siis ymmärrä lukemaasi sen vertaa että ap:n tapauksessa ei ollut kyse mistään tavis sopimuksesta vaan netin käytöstä joka hänelle maksaa 0 euroa vaikka käyttäisi sitä tauotta 24/7. Miten ap voi aiheuttaa kenellekään mitään taloudellista tappiota käyttämällä ilmaista nettiä joka kuuluu hänen asumiseensa? Äly hoi, mutta sehän on sinut tunnetusti jättänyt jo ajat sitten.


      • Anonyymi

        Nettikiellon voisi paremminkin laittaa kaikille trolli-idiooteille, etteivät pääsisi kaikkialle keskusteluihin syytämään kakkajuttujaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      144
      3084
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      51
      944
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      216
      851
    4. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      43
      820
    5. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      67
      814
    6. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      36
      803
    7. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      62
      737
    8. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      237
      715
    9. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      41
      713
    10. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      43
      657
    Aihe