Mitä suosittelette tehtäväksi lukion jälkeen?
Opiskelumotivaatio suurimpaan osaan aineista todella alhainen, arvosanat 6 luokkaa. Itse en mitenkään kovasti lukioon halunnut, mutta kaikki suositteli, koska selvää omaa mielenkiinnon kohdetta ei ollut peruskoulun jälkeen. Päätin että kai sitä voisi kokeilla, nyt ajautunut toiselle vuodelle eikä vieläkään tunnu omalta jutulta. Kannattaisiko räpistellä jotenkin loppuun ja jatkaa siitä jotenkin. En usko, että kyse on kuitenkaan siitä ettei koko opiskelu kiinnostaisi, koska on muutamia kursseja millä aiheet ovat mielenkiintoisia ja arvosanat sen mukaisia (8-9).
Mitä pitäisi tehdä?
Kiitos vastanneille :)
Lukion jälkeen...
2
242
Vastaukset
- Anonyymi
onko sulla joku ammatillinen tavoite lukion jälkeenm mitenkään selvillä. Sen kun hiffaat itellesi niin opiskelumotivaatio saisi boostia. Ilman tavoitetta ajelehdit. Kielitaitoa tietystikin on hyvä olla. Kielitaito avaa monenlaisia portteja., On kivempi vapaa-ajallakin reissata euroopaassa kun osaa mongertaa muutakin kuin englannin kieltä.
- Anonyymi
Minusta lukioaikana ei kannata hirveästi yrittää ratkaista, mitä lukion jälkeen. Sen sijaan kannattaa panostaa tähän hetkeen ja opiskeluun tässä ja nyt. Sitten on ovet avoinna joka suuntaan lukion jälkeen. Koulumenestys ja mielenkiinnon kohteet ratkaisevat itsestään, mistä ovista sitten mennään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292755- 911044
- 58911
- 66885
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26847Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6837Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37810Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65804Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75724Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu136719