Mitä suosittelette tehtäväksi lukion jälkeen?
Opiskelumotivaatio suurimpaan osaan aineista todella alhainen, arvosanat 6 luokkaa. Itse en mitenkään kovasti lukioon halunnut, mutta kaikki suositteli, koska selvää omaa mielenkiinnon kohdetta ei ollut peruskoulun jälkeen. Päätin että kai sitä voisi kokeilla, nyt ajautunut toiselle vuodelle eikä vieläkään tunnu omalta jutulta. Kannattaisiko räpistellä jotenkin loppuun ja jatkaa siitä jotenkin. En usko, että kyse on kuitenkaan siitä ettei koko opiskelu kiinnostaisi, koska on muutamia kursseja millä aiheet ovat mielenkiintoisia ja arvosanat sen mukaisia (8-9).
Mitä pitäisi tehdä?
Kiitos vastanneille :)
Lukion jälkeen...
2
220
Vastaukset
- Anonyymi
onko sulla joku ammatillinen tavoite lukion jälkeenm mitenkään selvillä. Sen kun hiffaat itellesi niin opiskelumotivaatio saisi boostia. Ilman tavoitetta ajelehdit. Kielitaitoa tietystikin on hyvä olla. Kielitaito avaa monenlaisia portteja., On kivempi vapaa-ajallakin reissata euroopaassa kun osaa mongertaa muutakin kuin englannin kieltä.
- Anonyymi
Minusta lukioaikana ei kannata hirveästi yrittää ratkaista, mitä lukion jälkeen. Sen sijaan kannattaa panostaa tähän hetkeen ja opiskeluun tässä ja nyt. Sitten on ovet avoinna joka suuntaan lukion jälkeen. Koulumenestys ja mielenkiinnon kohteet ratkaisevat itsestään, mistä ovista sitten mennään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059