Mistä iso allasmuovi?

Jorma100

Nyt olis kuoppa kaivettuna mutta yllätys yllätys onkin aika vaikea löytää tarpeeksi isoa (leveää) allasmuovia. Mittasin että sopiva pala olisi 8x11m. Tampereella on yksi rautakauppa-puutarhaliike jolla on 8m leveää myynnissä, mutta kun asun Helsingin seudulla.
Vinkkejä?

11

15943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehiin

      Siihen allasmuoviin on olemassa liimaa, tai kait se liimautuu ihan jollain tavan muoviin käyvällä liimallakin. Meillä ainakin kestänyt ihan hyvin vaikka paloista jouduttiin muotoilemaan, ( hankalan mallinen potero), muistaakseni ukko putsas ne liimattavat reunat vähän hiomalla ja sitten oliskohan se ollut asetonia tai muuta vastaavaa, tuosta en nyt ole ihan varma. Mutta kyllähän ne tietää neuvoa ja opastaa siellä mistä muovin ostatkin.

      • Jorma100

        Idea kuullostaa hyvältä mutta mulle sanottiin Etolan teollisuusmyynnistä että ainoa konsti saumata on hitsaus. Muovi on kuulemma semmoista laatua ettei mikään liima kiinnity siihen. Allasmuovihan tuntuu käteen jotenkin rasvaiselta.


      • Kehiin
        Jorma100 kirjoitti:

        Idea kuullostaa hyvältä mutta mulle sanottiin Etolan teollisuusmyynnistä että ainoa konsti saumata on hitsaus. Muovi on kuulemma semmoista laatua ettei mikään liima kiinnity siihen. Allasmuovihan tuntuu käteen jotenkin rasvaiselta.

        Joo, kyselin eilen illalla vielä isännältä tarkemmin tuosta, niin oli se liima ihan sitä varten, savon pirkasta ostettu muovin kanssa samaan aikaan. Tuo savon pirkka kuuluu johonkin puutarhamyymälä ketjuun, mutta en nyt muista mihin. Niin ja santapaperilla se vähän hias niitä reunoja ja putsas sillä asetonilla, siitten se oli jotenkin semmoista että annettiin kuivua jonkin aikaa ennen kuin pinnat painettiin kiinni, ja kyllä se meillä on pitänyt nyt jo n. 5 v. Hitsi kun en muista mikä ketju se oli, pitää laittaa jos juohtuu mieleen. Kyllähän niitä varmaan olisi kuitenkin muissakin puutarhamyymälöissä.


      • KEhiin
        Jorma100 kirjoitti:

        Idea kuullostaa hyvältä mutta mulle sanottiin Etolan teollisuusmyynnistä että ainoa konsti saumata on hitsaus. Muovi on kuulemma semmoista laatua ettei mikään liima kiinnity siihen. Allasmuovihan tuntuu käteen jotenkin rasvaiselta.

        Löytyikin heti netistä, siis Viherrinki-myymälät.


      • sofianlehto
        KEhiin kirjoitti:

        Löytyikin heti netistä, siis Viherrinki-myymälät.

        on helsingissä viherrinki myymälä.


      • nimittäin...
        sofianlehto kirjoitti:

        on helsingissä viherrinki myymälä.

        ...tuon kokoinen muovinpala painaa yllättävän paljon(kokemusta on).Siinä helposti menee velttoa muovirullaa kantaessaan hikipäissään samalla itsekin kuopan pohjalle...jäi vaan mieleen tällainen muisto :)


    • Homma hoituu

      Mene Vantaanportin K-Rautaan niin alkaa homma hoitua.Minä suosittelisin kumia vähän kalliimpaa mutta notkeampaa.

      • Jorma100

        Asiaa melko paljon tutkittuani tein mielenkiintoisen havainnon. Jos allasmuovia ostaa Vantaanportista, muovin ja kumin hinnanero on noin 25% eli kohtuullinen. Kumia saa isompia määriä noin 9 EUR/m2 ja muovia 6,50 EUR/m2. Tällöin helposti tulee valituksi kumi koska se on kuitenkin parempi. Itse tarvitsin 8x11 m palan eli kumin hinnaksi tulisi noin 800 EUR. Tampereella on puutarhamyymälä, Puutarha-Matti (irtautui Keskosta noin vuosi sitten), joka myy kumia samaan hintaan, mutta jostain syystä saman saksalaisen muovin hinta on vain 3,90 EUR/m2. Kun tarvitsemani palan hinta muovina oli alle 350 EUR, päädyin ostamaan sen. Asennuspaikka on kangasmaasto, eli pelkkää hiekkaa. Ei roudi eikä vesi seiso kuopassa (esim. muovin alla) joten olen toiveikas muovin kestävyydestä.


      • Jorma100 kirjoitti:

        Asiaa melko paljon tutkittuani tein mielenkiintoisen havainnon. Jos allasmuovia ostaa Vantaanportista, muovin ja kumin hinnanero on noin 25% eli kohtuullinen. Kumia saa isompia määriä noin 9 EUR/m2 ja muovia 6,50 EUR/m2. Tällöin helposti tulee valituksi kumi koska se on kuitenkin parempi. Itse tarvitsin 8x11 m palan eli kumin hinnaksi tulisi noin 800 EUR. Tampereella on puutarhamyymälä, Puutarha-Matti (irtautui Keskosta noin vuosi sitten), joka myy kumia samaan hintaan, mutta jostain syystä saman saksalaisen muovin hinta on vain 3,90 EUR/m2. Kun tarvitsemani palan hinta muovina oli alle 350 EUR, päädyin ostamaan sen. Asennuspaikka on kangasmaasto, eli pelkkää hiekkaa. Ei roudi eikä vesi seiso kuopassa (esim. muovin alla) joten olen toiveikas muovin kestävyydestä.

        Ostin omaan altaaseeni butyylikumikalvon, jonka sain määrämittaisena (tehdään vaikka kuinka suuria) ja edullisesti suoraan tehtaalta. Allas on tehty vuosia sitten, enkä enää muista osoitetta tai nimeä, mutta suomalaisen valmistajan osoitteen näin puutarhamyymälässä olleesta valmiista paketista ja hinta olikin sitten vain puolet kaupan hinnasta. Kumi joustaa ja kestää paremmin kuin muovi. Ei ole pakkas-arkaakaan. Joustavuuden ansiosta se asettuu siistimmin lampeen:
        Reunat vaan kunnolla kiinni ja sitten vettä päälle, nimittäin jos altaassa on loivat reunat. (Kulmikkaaseen ei mikään mene ilman laskoksia)
        Ohjeita altaan tekoon:
        http://www.trelleborg.fi/template/T036.asp?id=1412&lang=1#
        http://www.ogashi.fi/docs/asennusohje_ogashi_oy.pdf


    • Jaakko

      Agrimarketti myy ihan samoja muoveja kun nää pienemmät onnenonkijat. Hinta vaan n. 2/3 näihin em. verrattuna. Sieltä ostetaan mistä halavimmalla saarahan.

    • toj

      www.pihajapuutarha.com sieltä saa mittojen mukaan koti ovelle toimitettuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      278
      3530
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      73
      2280
    3. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1590
    4. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      77
      1458
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      314
      1397
    6. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1279
    7. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      364
      1277
    8. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      66
      1268
    9. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      77
      1204
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      84
      1090
    Aihe