Se on lapset silla lailla.....

Anonyymi-ap

.....jotta tämä kylä on tullut tiensä päähän - ainakin mikäli kirjoitukset pitävät paikkansa. Pääkatu pilalla, pakolaisia liikaa, nistejä enmmän kuin koskaan ja yleinen turvattomuus paistaa läpi.

Varmasti koulukiusaamistakin on, mutta siitä ei vain pahemmin huudella, muutetaan vain pois.

Eiköhän se olekin sillä lailla, jotta kun kaivos on antimensa antanut, tämä kylä joutaa purkaa pois. Muuta virkaahan tällä ei ole.

Keskustakin on liian nopeasti kyhätty kasaan ja väärin vielä. Sehän tehtiin nopeasti siihen, mihin se ylipäätään sopi. Järkevämpiäkin sijainteja olisi ollut, mutta kun oli niin kiire liike-elämällä saada kaupat auki. Lopputulos näkyy.

38

1021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerrassaan pöljäpaikka kun lomalla käytiin vain kiinni olevan vanhan kaivoksen parkkipaikalla ei näkynyt ketään ja lähettiin kolille jossa viihdyttiin

    • Anonyymi

      Pakolaiset ja nistit katukuvassa eivät ole hyvää mainosta vaan näkyvää kurjuutta jota ei kukaan tervejärkinen tule katsomaan päivittäin...

    • Anonyymi

      täältä luettu eläinten rääkkäys ties mikä hyväksikäyttö on jo tuomittavaa joita vain Outokumpulaiset puolustaa, edustajatkin ovat asukkaitten kanssa samanlaisia siellä päin suomee

      • Anonyymi

        Perustele mite koiralle mun pepu antamine rääkkää koiraa


      • Anonyymi

        Mie oon HH kanssa samaa mieltä että eläinten välinen tunteiden syvempi arvoinen näyttö on hyvälyä pelkälle silittämiselle. Koirani sitttä minuu mielellään on niin ilonen koiruus että, joillakin hevonen tykkää työntää siitintä hoitajalleen että ehottaa siittoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie oon HH kanssa samaa mieltä että eläinten välinen tunteiden syvempi arvoinen näyttö on hyvälyä pelkälle silittämiselle. Koirani sitttä minuu mielellään on niin ilonen koiruus että, joillakin hevonen tykkää työntää siitintä hoitajalleen että ehottaa siittoa.

        Oon samaamieltä eläinten kanssa pitää ollakin eikä vaan sillee rapsutella


    • Anonyymi

      Mitkäs romuttamot on tullut Kalattomalle? Vanha Pentin Paino ja Pentin Baari kumpikin on vanhoja romuja pihat täynnä. Eikä vanha Hiltusen Toyota liikkeen ympäryskään mieltä ylennä. Vanhana Outokumpulaisena tulin viikonlopuksi käymään koti konnuilla, mutta ihmetys oli suuri. Miten kaupunki antaa omakoti alueen mennä tuohon kuntoon. Sunnuntai aamu lenkiltä jäi huono maku. T. Pentti

      • Anonyymi

        Sinä Pentti taidat käydä ihan eri paikassa lenkillä kuin minä.
        Minulle ja täkäläiselle tyttöystävälleni lenkkimaastot ovat todella mainioita.
        On mäkiä, ulko kuntosaleja, uimapaikkoja, elokuvia ja vaikka mitä harrastusmahdollisuuksia.

        Oletko varmasti harrastanut liikuntaa täällä Outokummussa?
        Mistä löytäisit paremmat paikat?


      • Anonyymi

        Elekee aina valittako,ottakaa positiivinen mieli niin voitte paremmin,huomaat että voisin itsekin tehä jotain paikkakunnalle😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elekee aina valittako,ottakaa positiivinen mieli niin voitte paremmin,huomaat että voisin itsekin tehä jotain paikkakunnalle😀

        Kyllä yksin turhaa yrittää mitään parantaa okussa, roskan voi viedä roskiin mutta siihen se sitten jääkin.

        Positiivisuus ei auta jos paskaa sataa niskaan nk. minulle tuppaa tulemaan jatkuvasti. Vituttaa se vähempikin kun yritän elää sovussa itsensä ja ympäristönsä kanssa, vittuilun ja mulkoilun saa palkakseen.
        Sitten ihmetellään miksi monet muuttavat pois, itse harkitsen vakavasti Joensuuhun muuttoa, mahdollisuus tulee silloin kun määräaikainen työsuhteeni päättyy..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä yksin turhaa yrittää mitään parantaa okussa, roskan voi viedä roskiin mutta siihen se sitten jääkin.

        Positiivisuus ei auta jos paskaa sataa niskaan nk. minulle tuppaa tulemaan jatkuvasti. Vituttaa se vähempikin kun yritän elää sovussa itsensä ja ympäristönsä kanssa, vittuilun ja mulkoilun saa palkakseen.
        Sitten ihmetellään miksi monet muuttavat pois, itse harkitsen vakavasti Joensuuhun muuttoa, mahdollisuus tulee silloin kun määräaikainen työsuhteeni päättyy..

        Oikea päätös, olen jo ollut vuosia Joensuussa ja ei takaisin sinne peräreikään halua mulkoiltavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea päätös, olen jo ollut vuosia Joensuussa ja ei takaisin sinne peräreikään halua mulkoiltavaksi.

        Mitä ihmettä sinussa on mulkoitavaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinussa on mulkoitavaa?

        Tolliskona luulisi sinun sen tietävän...


    • Anonyymi

      En ymmärrä aloitusta.
      Asun täällä, on mökki ja asunto. Molemmissa viihdyn.
      Kumma kuinka katkeraa kirjoittelua.
      Olen asunut muuallakin, en huomaa mitään eroa.
      Itsestä riippuu viihtyminen.
      Eikö muualla ole noita aloittajan kertomia epäkohtia, Outokumpuko on ainoa lajissaan?

    • Anonyymi

      Se on todellakin sillä lailla.. Kaikki on päin persettä.
      Ympäristö pusikoituu ja romutarhoja kasvaa ympäristön pihoille.
      Keskusta on kyhäelmä aikansa rakennuksista, osa liikehuoneistoista tyhjillään jo vuosia. Katu kapea kuin persereikä ja tärskyjä joissa särkee autonsa..

      Asukkaat katoaa, onneksi maahanmuuttajia tulee paikkaamaan tyhjiötä..

      • Anonyymi

        Nuo vuosia olleet ja lisääntyvät romukasat pitkin Outokumpua on ihmetyttänyt useita ulkopaikkakuntalaisia. Voipi olla että kun Outokummun liittävät Joensuuhun niin kasat häviävät ja lasku niiden romutarhojen pitäjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo vuosia olleet ja lisääntyvät romukasat pitkin Outokumpua on ihmetyttänyt useita ulkopaikkakuntalaisia. Voipi olla että kun Outokummun liittävät Joensuuhun niin kasat häviävät ja lasku niiden romutarhojen pitäjille.

        Rauvassa ei oo rahat hukassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo vuosia olleet ja lisääntyvät romukasat pitkin Outokumpua on ihmetyttänyt useita ulkopaikkakuntalaisia. Voipi olla että kun Outokummun liittävät Joensuuhun niin kasat häviävät ja lasku niiden romutarhojen pitäjille.

        Liitosta ei Joensuun kanssa tule ainakaan lähitulevaisuudessa. Välissä on Liperi eikä yhteistä kuntarajaa näin ole.

        Liitos olisi lopullinen niitti okun kehitykselle. Käykääpä huvikseen Enossa tai missä tahansa Joensuun liitännäisessä kaikki kylät ovat näivettyneet rajusti. Haluammeko näivettyä omaan tahtiimme vai liittyä ja antaa isomman nyhtää kaikki veroista lähtien, takaisin saisimme pieniä almuja..

        Itse meidän on romumme raivattava, päättäjien pitäisi olla lujana ja vaatia uhkasakon nojalla tonttien siisteyttä vaalimaan. Matkailijoille pitäisi näyttää parastaan, ei roskavuoria jotka kertovat luovutuksesta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liitosta ei Joensuun kanssa tule ainakaan lähitulevaisuudessa. Välissä on Liperi eikä yhteistä kuntarajaa näin ole.

        Liitos olisi lopullinen niitti okun kehitykselle. Käykääpä huvikseen Enossa tai missä tahansa Joensuun liitännäisessä kaikki kylät ovat näivettyneet rajusti. Haluammeko näivettyä omaan tahtiimme vai liittyä ja antaa isomman nyhtää kaikki veroista lähtien, takaisin saisimme pieniä almuja..

        Itse meidän on romumme raivattava, päättäjien pitäisi olla lujana ja vaatia uhkasakon nojalla tonttien siisteyttä vaalimaan. Matkailijoille pitäisi näyttää parastaan, ei roskavuoria jotka kertovat luovutuksesta..

        Päätäjien pitäisi uhkasakko laittaa vireille, niin saisimme siistin Outokummun kerralla. T. Erkki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päätäjien pitäisi uhkasakko laittaa vireille, niin saisimme siistin Outokummun kerralla. T. Erkki

        Nyt voit Erkki aloittaa todella helposti: siivoa oma pihasi.


    • Anonyymi

      Aloittaja ei taida muistaa, että malmi löytyi näiltä tienoilta. Kupariamia on vähän hankala siirtää.

      • Anonyymi

        Malmit ne mitkä on maan alla pysyvät siellä, kyse ihmisen tekemistä romukasoista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Malmit ne mitkä on maan alla pysyvät siellä, kyse ihmisen tekemistä romukasoista...

        EI ihmiset vaan idiootit tekevät romukasoja ovat täys pöljiä jos luulevat että ilahduttaa silmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI ihmiset vaan idiootit tekevät romukasoja ovat täys pöljiä jos luulevat että ilahduttaa silmiä.

        Olen käynyt ystävättereni kanssa lenkillä melkein päivittäin ja olemme tuskailleet samaa kun täällä keskustellaan että romukasat täytyisi poistaa välittömästi vaikka virkavallantoimesta!


    • Anonyymi

      Kyllähän niitä tyytyväisiäkin asukkaita löytyy, mutta he asuvatkin näissä omakotitaloissa vähän syrjemmässä, kuten kyykerillä, jokipohjassa ym. vastaavilla asuinalueilla, jotka ovat rauhallisia. Maaseudulla myös. He käyvät autoillaan kaupoissa ja usein toisella paikkakunnalla.

      Kaupungin vuokra-asunnoissa asuvat ovat hieman eri asemassa jo pelkän sijaintinsa takia.

      • Anonyymi

        Täällä Joensuussa on useat palvelut lähellä kun asuu keskustassa vuokralla ja saa olla iloisten Joensuulaisten kanssa tekemisissä päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä Joensuussa on useat palvelut lähellä kun asuu keskustassa vuokralla ja saa olla iloisten Joensuulaisten kanssa tekemisissä päivittäin.

        Sanopa muuta. Rantakylän palvelutkin ovat moninverroin paremmat kuin taakseni jättämän Outokummun palveluihin verrataan.
        Joensuun ihmiset mukavia, ei tuijotella eikä muutenkaan vahdita mitä ja miten elät, voit olla stressitön myös ulkona liikkuessasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanopa muuta. Rantakylän palvelutkin ovat moninverroin paremmat kuin taakseni jättämän Outokummun palveluihin verrataan.
        Joensuun ihmiset mukavia, ei tuijotella eikä muutenkaan vahdita mitä ja miten elät, voit olla stressitön myös ulkona liikkuessasi.

        En ymmärrä miksi sait stressiä ulkoillessasi Outokummussa?
        Liikun ulkona ja asun Mustolassa ihan tyytyväisenä.
        Talo on hyvin hoidettu omistusasuntoja. Mustolaa haukutaan ihan suotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miksi sait stressiä ulkoillessasi Outokummussa?
        Liikun ulkona ja asun Mustolassa ihan tyytyväisenä.
        Talo on hyvin hoidettu omistusasuntoja. Mustolaa haukutaan ihan suotta.

        Asu sinä vaikka missä ja nauti elostasi, itse en kusekaan Outokummun suuntaan kun kerran muuttamaan sieltä pois pääsin. Mustola oli oman aikansa villi länsi jossa pyöri huume ym. hörhöjä paljon..

        Outokummun ilmapiiri on ollut ja tulee olemaan painostava ja ahdistava, ei sovi normaalina itseään pitävälle ihmiselle.
        Itse viihdyn Joensuussa jossa on hyvä elää, Karhumäessä uudehko ok. talo ja hyvät lenkkimaastot, rauhallista ja mukavat naapurit ympärillä.

        Ikävää ei okuun jäänyt, näivettyvä kylä jossa mikään ei muutu ainakaan parempaan suuntaan...


    • Anonyymi

      Pentti on kyllä asia linjalla. Kyllä Kalattomalla on saatu ympäristö kauheaan kuntoon pika vauhtia.
      Eikä se vanha Agrin ympäristökään näytä hyvältä ohikulkian silmään.
      Nyt ympäristö vastaava töihin sieltä työpöydän äärestä.

    • Anonyymi

      Näyttää olevan kilpailu kuka kirjoittelee eniten paskaa.
      Hyvät liikunta- ja kuntoilupaikat, luonto lähellä.
      Uusi terveyskeskus tulee ja palvelutalo.
      Mukavia ihmisiä , tuttuja ollaan.
      Epäonnistuneet morkkaa.

      • Anonyymi

        Sortumispisteessä olevia rakennuksia, pusikoituva ennen niin kaunis ympäristö eli luonto lähellä...
        Rahaakin on, pian voi sanoa oli mutta velat jäivät.. Rakennuksia, liiketiloja tyhjillään, huono ilmapiiri... Ihmiset kuin kyrvän nielleet ja kaikki tuntee toisensa ja puukottaa selkään kaikessa tilanteen salliessa..
        Epäonnistuneiden ihmisten slummi on juuri Outokumpu, muualle muuttaneet ovat onnistuneet siinä mistä okulaiset nyt kateellisia..


    • Anonyymi

      Muuta pois

    • Anonyymi

      Aloittaja ei ole tainnut käydä New Yorkissa
      Siellä asuu kaiken maailman ihmisiä ja ruuhkaa on kaikkina vuorokauden aikoina. Eikä kaupunki ole ihan heti kuihtumassa. Minä olen asunut siellä kolme vuotta.
      Kannattaa tutustua maailmaan ja ihmisiin.

      • Anonyymi

        Kuinkas tämä liittyy tuppukylä Outokumpuun ?

        Nykki ei kuihdu mutta oku kuihtuu vuosi vuodelta, veronmaksukykyinen kantaväestö vähenee poismuuton ja kuolemien kautta kymmenillä hengillä vuosittain.

        Pakolaisia tulee tilalle mutta he eivät maksa veroja, ovat valtion ja kunnan elätteinä paikkakunnalla..

        Pian meillä luu kädessä, syntyvyys laskee vuosittain, kuolleisuus nousee väestön ikääntyessä..


    • Anonyymi

      Luu on ollu kourassa monta vuotta

    • Anonyymi

      No eipä käp katteeks teitä,kun tätä lukee, jokin on pielessä siellä kyllä !

      • Anonyymi

        Oli kyllä muutin onneksi pois pahalta kylältä jossa naapurin akkakin nussitti koirallansa ihteään, tehtiin useita ilmoituksia ja kukaan ei puuttunut mihinkään siellä...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3506
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2079
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1574
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1424
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1371
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1292
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1198
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 23
      1059
    Aihe