https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009977485.html
"Koronatartuntojen määrä on lisääntynyt syksyllä, ja samaan aikaan leviää useita muita hengitystieinfektioita aiheuttavia viruksia.
Ainakin rinovirus, enterovirus ja adenovirus jylläävät ympäri Suomea tällä hetkellä. Erilaiset virukset aiheuttavat keskenään samanlaisia oireita, kuten kuumetta, yskää, kurkkukipua ja nuhaa.
Jos taudin alkamisesta on kulunut vaikka neljä päivää, mutta on vielä lieviä oireita, voi laittaa kirurgisen suu- ja nenäsuojan. Se on parempi kuin ei mitään, Kanerva sanoo."
Eikö järkevämpää ole käyttää maskia, kun menee vaikka kauppaan jossa on paljon väkeä, niin maski suojaa hengitys tie infektioilta, eikä hankkia flunssaa ilman maskia ja sitten laittaa maski, kun on flunssan saanut.
Ei siitä maskista enää mitään hyötyä ole, kun sitä käyttää vasta flunssan saamisen jälkeen.
Ei ole ollut flunssaa neljään vuoteen, kun maskia olen käyttänyt.
Sitä ennne oli flunssa ja räkätauti joka ikinen vuosi riesana.
Maskia käytän influenssa kauden aikana, että säästyy tuolta räkätaudilta.
Maskia käytetään ennen tartuntoja, eikä sen jälkeen
10
299
Vastaukset
- Anonyymi
Jättää pahimmat ryysikset kokonaan väliin. Ostaa kerralla enemmän niin ei tarvitse ravata yhtenään. Todennäköisyys saada tauti vähenee reilusti kun tilaisuudet saada minimoi.
- Anonyymi
JOS on jo saanut taudin, maski tehoaa paremmin kun ei levitä virusta eteenpäin. Terveellä maski ei ole kovin tehokas torjuntakeino.
- Anonyymi
Oireettomanakin voi levittää koronaa, ei se tarkoita, että tarvii yskiä, aivastella ja pärskiä.
Korona viruksia levittää ihan uloshengitys ilman kautta ja puhuminen levittää korona viruksia yhtä tehokkaasti, kuin yskiminen.
- Anonyymi
Maski on kosmeettinen juttu eikä estä yhtään mitään. Joidenkin tarvitsee käyttää sitä psyykisen hyvinvointinsa vuoksi ja sallittakoon se heille niin kauan kunnes eivät ala riehumaan jos jollain toisella ei maskia ole.
- Anonyymi
Eipä ole ollut minkäänlaista räkätautia 4 vuoteen, kun maskia olen käyttänyt.
Ennen kun en maskia käyttänyt, niin oli räkätauti joka ikinen vuosi.
Samaan tapaan olen kaupassa ruoka ostoksilla käynyt, kuin ennen maskia, tosin
ennen maskin käyttöä välttelin ihmisruuhkia kaupoissa, mutta siitä huolimatta aina sain räkätaudin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole ollut minkäänlaista räkätautia 4 vuoteen, kun maskia olen käyttänyt.
Ennen kun en maskia käyttänyt, niin oli räkätauti joka ikinen vuosi.
Samaan tapaan olen kaupassa ruoka ostoksilla käynyt, kuin ennen maskia, tosin
ennen maskin käyttöä välttelin ihmisruuhkia kaupoissa, mutta siitä huolimatta aina sain räkätaudin.Minä en ole vältellyt ketään enkä mitåään koskaan. Maskia ei ole ollut ja ihmisten keskellä ruuhkajunissa ja busseissä mennä viipottanut. Yhtään kertaa en ole ollut sairaslomilla koko tämän keksityn "pandemian" aikana. Riskiryhmään kuulun. Pomokin yski niskani takana kun katsottiin samaa nåyttöä, ei laittanut kättään suun eteen vaan suoraan vaan ulos eritteet. Oli juuri ollut koronassa. Minulla ei ole koronapiikkien "suojaa", sitähän ei edes ole olemassa. Vieläkin odotan sitä THL:n kertomaa tutkimusta kuinka on estetty vakavia tautimuotoja. Tutkimus siis on tehty heidän mukaansa, mutta sitå tutkimusta kukaan ei saa nähdä =)))
- Anonyymi
Maskia olen ahkerasti käyttänyt mutta silti tulikorona. Ei ole kiva tauti. Ei voi sanoa flunssaksi. Onneksi nyt alkaa helpottamaan. Kumpa tulisi suositus maskien käyttöön kun kansa ei muuten ymmärrä niitä käyttää.
- Anonyymi
Juuri äsken totesit että maskista huolimatta tuli korona, mutta silti pitäisi tulla maskisuositus!? Et kyllä ole niitä penaalin terävimpiä kyniä. 🤣
- Anonyymi
Minä en ainakaan käytä maskia Toivottavasti sinä kuolet juuri kivuliastia tuskallisesti onneksi Breivik tappoi niitä ihmisiä paljon Harmi ettei tappanut enemmän Toivottavasti joku tappaa kokoomuslaisia ja Oikeasti koska he ovat täysin turhia rahanahneita mitättömyyksiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569