Maskia käytetään ennen tartuntoja, eikä sen jälkeen

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009977485.html
"Koronatartuntojen määrä on lisääntynyt syksyllä, ja samaan aikaan leviää useita muita hengitystieinfektioita aiheuttavia viruksia.
Ainakin rinovirus, enterovirus ja adenovirus jylläävät ympäri Suomea tällä hetkellä. Erilaiset virukset aiheuttavat keskenään samanlaisia oireita, kuten kuumetta, yskää, kurkkukipua ja nuhaa.
Jos taudin alkamisesta on kulunut vaikka neljä päivää, mutta on vielä lieviä oireita, voi laittaa kirurgisen suu- ja nenäsuojan. Se on parempi kuin ei mitään, Kanerva sanoo."

Eikö järkevämpää ole käyttää maskia, kun menee vaikka kauppaan jossa on paljon väkeä, niin maski suojaa hengitys tie infektioilta, eikä hankkia flunssaa ilman maskia ja sitten laittaa maski, kun on flunssan saanut.
Ei siitä maskista enää mitään hyötyä ole, kun sitä käyttää vasta flunssan saamisen jälkeen.
Ei ole ollut flunssaa neljään vuoteen, kun maskia olen käyttänyt.
Sitä ennne oli flunssa ja räkätauti joka ikinen vuosi riesana.
Maskia käytän influenssa kauden aikana, että säästyy tuolta räkätaudilta.

10

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jättää pahimmat ryysikset kokonaan väliin. Ostaa kerralla enemmän niin ei tarvitse ravata yhtenään. Todennäköisyys saada tauti vähenee reilusti kun tilaisuudet saada minimoi.

    • Anonyymi

      JOS on jo saanut taudin, maski tehoaa paremmin kun ei levitä virusta eteenpäin. Terveellä maski ei ole kovin tehokas torjuntakeino.

      • Anonyymi

        Oireettomanakin voi levittää koronaa, ei se tarkoita, että tarvii yskiä, aivastella ja pärskiä.
        Korona viruksia levittää ihan uloshengitys ilman kautta ja puhuminen levittää korona viruksia yhtä tehokkaasti, kuin yskiminen.


    • Anonyymi

      Maski on kosmeettinen juttu eikä estä yhtään mitään. Joidenkin tarvitsee käyttää sitä psyykisen hyvinvointinsa vuoksi ja sallittakoon se heille niin kauan kunnes eivät ala riehumaan jos jollain toisella ei maskia ole.

      • Anonyymi

        Eipä ole ollut minkäänlaista räkätautia 4 vuoteen, kun maskia olen käyttänyt.
        Ennen kun en maskia käyttänyt, niin oli räkätauti joka ikinen vuosi.
        Samaan tapaan olen kaupassa ruoka ostoksilla käynyt, kuin ennen maskia, tosin
        ennen maskin käyttöä välttelin ihmisruuhkia kaupoissa, mutta siitä huolimatta aina sain räkätaudin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole ollut minkäänlaista räkätautia 4 vuoteen, kun maskia olen käyttänyt.
        Ennen kun en maskia käyttänyt, niin oli räkätauti joka ikinen vuosi.
        Samaan tapaan olen kaupassa ruoka ostoksilla käynyt, kuin ennen maskia, tosin
        ennen maskin käyttöä välttelin ihmisruuhkia kaupoissa, mutta siitä huolimatta aina sain räkätaudin.

        Minä en ole vältellyt ketään enkä mitåään koskaan. Maskia ei ole ollut ja ihmisten keskellä ruuhkajunissa ja busseissä mennä viipottanut. Yhtään kertaa en ole ollut sairaslomilla koko tämän keksityn "pandemian" aikana. Riskiryhmään kuulun. Pomokin yski niskani takana kun katsottiin samaa nåyttöä, ei laittanut kättään suun eteen vaan suoraan vaan ulos eritteet. Oli juuri ollut koronassa. Minulla ei ole koronapiikkien "suojaa", sitähän ei edes ole olemassa. Vieläkin odotan sitä THL:n kertomaa tutkimusta kuinka on estetty vakavia tautimuotoja. Tutkimus siis on tehty heidän mukaansa, mutta sitå tutkimusta kukaan ei saa nähdä =)))


    • Anonyymi

      Maskia olen ahkerasti käyttänyt mutta silti tulikorona. Ei ole kiva tauti. Ei voi sanoa flunssaksi. Onneksi nyt alkaa helpottamaan. Kumpa tulisi suositus maskien käyttöön kun kansa ei muuten ymmärrä niitä käyttää.

      • Anonyymi

        Juuri äsken totesit että maskista huolimatta tuli korona, mutta silti pitäisi tulla maskisuositus!? Et kyllä ole niitä penaalin terävimpiä kyniä. 🤣


    • Anonyymi

      Minä en ainakaan käytä maskia Toivottavasti sinä kuolet juuri kivuliastia tuskallisesti onneksi Breivik tappoi niitä ihmisiä paljon Harmi ettei tappanut enemmän Toivottavasti joku tappaa kokoomuslaisia ja Oikeasti koska he ovat täysin turhia rahanahneita mitättömyyksiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2031
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1523
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe