puretech 1.2 jakohihna, sihti, öljypumppu

Anonyymi-ap

Citroenilla on autoja joissa kannattaa tarkistaa ja vaihtaa ajoissa jakohihna, sekä puhdistaa öljysihti. Pelkkä öljynsihdin puhdistus ei riittävä jos tukossa tarvitaan puhdistaa ja uusia muutakin.

Tuolla on hyvää tietoa kuvineen, kannattaa ottaa talteen. Englanniksi

https://www.ntn-snr.com/sites/default/files/2023-04/TECHinfo%201.2%20PureTech%20Turbo_EN_rev_0.pdf

10

2556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja näillä koneilla on vähän ajettuja myynnissä joissa vaihtamaton jakohihna paikallaan ja sihti puhdistamatta. ( ei auta vaikka on merkkihuollettu ja öljyjä vaihdeltu )

      10tkm enempää en tälläisellä ajelisi samoilla öljyillä ja hihna uuteen ajoissa.

    • Anonyymi

      Sitten todella moni omistaja vie auton autoliikkeeseen kun olisi jakohihnan vaihto tai huollossa. Uusi liike ei vaihda hihnaa vaan auto myynnissä vanhalla hihnalla eivätkä mainitse ollenkaan.

      Jos ihminen ei ota selvää itse tai kysele niin tulee eteen ne hommat juuri ostetussa autossa tai huonommalla tuurilla ongelmia, tai sihti ollut osittain tukossa ja siitä tullut vikaa.

    • Anonyymi

      Ou vii pure mun munaa!

      • Anonyymi

        Spit on your balls!


    • Anonyymi

      Luulempa , että kaikissa autoissa missä jakohihna on , se kannattaa vaihtaa ajoissa . Omassa Pösössä vaihtoväli on 175 tkm/10 vuotta , hihna ei ole öljyssä .

    • Anonyymi

      Öljykylpy jakohihnat murentuu herkästi ja ne murut tukkii öljysihdin jolloin öljynpaine putoaa liian alas ja kone leikkaa kiinni.

      Citroen PureTech koneissa on öljyssä lilluva jakohihna.

      Kokemusta on Citroen c3 vm 2016 mallista.

      Alle 100 tkm vikoina oli suuri öljynkulutus 1 litra per 1000 km.

      Pahin ylläri oli se kun sähköinen ohjaustehostin lakkasi toimimasta.

      Tehostajan korjaus n. 2000 €.

      Ajoltaan oli hyvä mutta sitikan laatu ei vakuuttanut.

    • Anonyymi

      Citroën ohjaustehostimet eivät ole pitkäikäisiä ja lakkaavat toimimasta jo pienilläkin kilsoilla.

      Paremmissa autoissa sähköinen ohjaustehostin on rattiputkessa ohjaamon puolella siis ja on helppo vaihtaa vaikka itse.

      Sitikassa taas ohjaustehostin onkin intergoitu hamnastanko vaihteeseen.

      Korjaus onnistuu vain vaihtamalla koko hammastanko hässäkkä uuteen.

      Sitikoissa on ainoana autona BSI älylaatikko joka on herkkä sekoamaan. Kun tämä yksikkö sekoaa niin esim ajonesto menee päälle, pyyhkijät ei toimi jne jne.

      Tämä BSI yksikkö on siis lisäyksikkö, normaali ECU siis löytyy.

      Sitikan ECU on ollut kestävää laatua, mutta itse boksin liitin hapettuu monesti.

      Sitikan laturi ei aina lähde lataamaan, uudelleen käynnitys auttaa monesti. Laturi on com älyohjattu malli, siksi siinä on toisinaan ongelmia.

      Onhan toki muissakin autoissa energian hallinta laturit, sillä erolla tosin, että ne toimivat!

      Ranskalainen auto ja monimutkaiset sähköjutut eivät sovi yhteen.

    • Anonyymi

      Itsellä oli Citroën C3 1.2 II .
      Kun mittarissa oli 128 tkm, niin ohjaustehostin lakkasi toimimasta.

      Otin yhteyttä maahantuojaan ja kysyin voisiko he osallistua korjaus kustannuksiin.

      Vastasivat etteivät osallistu millään summalla korjaukseen, mutta voin vaatia auton myyjäliikkeeltä virhevastuu korvausta tai korjausta.

      Laitoin s-postia myyjälle ja kysyin korjaukseen osallistumista jollain summalla.

      Myyjä ei vastannut joten myin sitikkani ale hintaan seuraavalle vikoineen päivineen.

      Toinen harmi oli valtava öljynkulutus.
      Suositus oli 0w30, laitoin 0w40, silti kului, ei auttanut paksumpi öljy.

      • Anonyymi

        Pienestä se auto menee myyntiin.

        Olisit korjannut tehostimen niin se olisi toiminut taas seuraavata 128tkm.


    • Anonyymi

      Niin, ohjaustehostin olisi toiminut seuraavat 128 tkm, kyllä!

      Mutta auto oli näyttänyt heikkoutensa kuluttamalla öljyä litran tonnilla ja se lattoi stopin tehostimen korjaukselle.

      Usko Citroën laatuun vain lopoui kesken.

      Täytyy kuitenkin myöntää että ajoltaan se oli hyvä, tyylikäs sisältä, ohjaus oli super kevyt silloin kun se toimi.

      Mutta kiertoon se lähti.🙄

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe