Aborttien määrä ei vähentynytkään Roe vs Wade -kumoutumisen myötä.
Ohiossa äänestäjät päättivät lisätä aborttioikeuden osavaltion perustuslakiin.
Mites tässä nyt näin kävi?
https://www.cbsnews.com/news/abortion-rose-after-roe-dobbs-restrictions-study/
https://edition.cnn.com/2023/11/07/politics/ohio-issue-1-abortion-rights/index.html
Oi voi abortinvastustajaa...
11
331
Vastaukset
- Anonyymi
Oliko Ohio muuten osa raamattuvyöhykettä vai ei ? Jenkkilässähän eri osavaltiot ovat tyypillisesti joko suvaitsemattomia ja takapajuisia republikaani-fundamentalistien hallitsemia paikkoja tai edistyneitä ja suvaitsevia demokraatti-osavaltioita.
- Anonyymi
Ohio on siinä raamattuvyöhykkeen rajamailla, mutta ei kuulu varsinaiseen vyöhykkeeseen.
Tuo on totta, että lainsäädännölliset erot Yhdysvaltain osavaltioiden välillä ovat suuria. Teko, joka johtaa yhdessä osavaltiossa pitkään vankeusrangaistukseen saattaa olla naapuriosavaltiossa täysin laillinen, eikä välttämättä edes paheksuttu.
- Anonyymi
Näinhän se on kun kansalta kysytään eikä seniileiltä setämiehiltä! 2018 Irlannissa kumottiin euroopan tiukin aborttilaki kansanäänestyksellä . Palstan vastustajasolvaaja vaatii Suomeenkin kansanäänestystä (niinku tällä palstalla nyt mitään vois asiaan vaikuttaa!) mikä olis aika turha. Suomessa nyt ei olla takapajuisempia kuin Irlannissa ja Amerikan Yhdysvaltojen"Gileadissa".
- Anonyymi
"2018 Irlannissa kumottiin euroopan tiukin aborttilaki kansanäänestyksellä"
Naurettava sumutus jossa vaihtoehdoiksi annettiin "kaikki tai ei mitään"! Ompa vaikea arvata miten siinä käy jos vaihtoehtona on vakavampienkin terveyssyiden kieltäminen.. ihmiset pakotettiin valitsemaan se "pienempi" paha eli täysvapaa tappaminen.
"vastustajasolvaaja "
Onko kaikki aina "solvaamista" mikä on eri mieltä sinun kanssasi?
Onhan se tietenkin harmillista ja noloa kannaltasi kun sitä äänestystä ei vaan rehdisti uskalleta järjestää.. ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"2018 Irlannissa kumottiin euroopan tiukin aborttilaki kansanäänestyksellä"
Naurettava sumutus jossa vaihtoehdoiksi annettiin "kaikki tai ei mitään"! Ompa vaikea arvata miten siinä käy jos vaihtoehtona on vakavampienkin terveyssyiden kieltäminen.. ihmiset pakotettiin valitsemaan se "pienempi" paha eli täysvapaa tappaminen.
"vastustajasolvaaja "
Onko kaikki aina "solvaamista" mikä on eri mieltä sinun kanssasi?
Onhan se tietenkin harmillista ja noloa kannaltasi kun sitä äänestystä ei vaan rehdisti uskalleta järjestää.. ;)"Onhan se tietenkin harmillista ja noloa kannaltasi kun sitä äänestystä ei vaan rehdisti uskalleta järjestää.. ;)"
Miksei kukaan vaadi sellasta kansanäänestystä? 🤔 Onhan meillä oikein abortinvastustamisessa kunnostautunut puoluekin jotka ole ideaasi kannattamassa. Ainoa paikka missä olen ikinä kuullut koko ideasta on tämä keskustelu suomi24 ssä ja moinen idea on aina yhden tunnistettavan kirjoittajan tekstissä.
- Anonyymi
Oi voi, kyllä vastustajaa nyt ottaa rinnasta. Puolakin kääntämässä kelkkaansa... miten tässä nyt näin kävi taas kerran?
https://www.bbc.com/news/world-europe-67381267 - Anonyymi
Kyllä se tiedetään mistä nämä kaikki "naisen oikeuttelut" ym. vihervasemmiston hurmostelut on peräisin..
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/386735491_7199867050033534_8466905724714973749_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=JJujER0rRT8AX8L0w-p&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&cb_e2o_trans=q&oh=00_AfAFHtcynDexqQ0En0XUGmQ23jKq5pr8azBgDBQR3AtL9A&oe=65573757
"Elämme maailmassa, jossa Saatana on lakannut piileskelemästä ja maailma teeskentelee ettei näe häntä."- Anonyymi
Ja sinä olet väittänyt ettet ole uskovainen. 😄Jos nainen päättää omista asioistaan niin ei se ole sen enempää oikuttelua kuin miestenkään oikuttelu. Jos sen nyt oikutteluksi haluat määritellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä olet väittänyt ettet ole uskovainen. 😄Jos nainen päättää omista asioistaan niin ei se ole sen enempää oikuttelua kuin miestenkään oikuttelu. Jos sen nyt oikutteluksi haluat määritellä.
Sua on sitten hauska kiusata ja seurata provoutumistasi.. ;) itke ja kiukkua vaan, ehkä se jotenkin edes helpottaa.
Sinä varmaan tiedät enemmän tuosta jumalastasi.. siis mihinkään uskontoon liittyvään ei saa viitata sanallakaan/kuvallakaan olematta itsekin uskovainen? XD - Anonyymi
Sinne omaasihan ne tosiaan tuli kun ei iljettävät biologian faktat eikä yleinen tappajien paheksunta siitä vaan mihinkään muutu vaikka lakia väkerrettäisiin kuinka lepsuksi tahansa. Varmaan turhauttaa tajuta nyt kuinka kaikki kansan enemmistön aivopesuyritelmät meni taas kerran kankkulan kaivoon. XD
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289