Tässä kiteytettynä totuus aurinkopameeelista ja hyödystä

Anonyymi-ap

Selbitysteni mukaan asia on juurikin näin jos josutuu itse maksaman paneelitätietenkim jos saat ne katolle palskansaajien maksamlla yeitystuella niin siten se on oelkkää tienaamaita.
Keski kesällä päivällä
https://youtu.be/0t03SlGRobA?si=YnWUXJ_MR5m_EKud

27

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Karua katseltavaa paneeli uskovaisen joukossa
      Totuus kirpaisee kovin

    • Anonyymi

      Voiko tuo olla totta en oikeen usko kaberi vääristelee,kaikkai faktoja myyjä lupasi että aina saa olla ilamn sähkölaskuu yölläkin tulee tuottoo myyntiin

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä
      Paneelit tuottaa mutta ei sitä mitä ne kustantaa jis ne itse pitää kustantaa ei mitään säästöä ole. Ja tule koskaan

    • Anonyymi

      Miten kaaton huolto pesu ja maalaus onnistuu jos on pamelit

      • Anonyymi

        No mite se pyllyn pyyhintä onnistuu jos on housut jalassa?


      • Anonyymi

        Maalaatko kattosi vuosittain? Älä ole typerä.

        Ennen kuin paneelit asennetaan katolle niin tottakai katto huolletaan. Kun katto on kunnossa niin ei sille tarvitse tehdä mitään kymmeniin vuosiin, Paneeleitten alla katto on myös paremmassa suojassa kuin ilman paneeleita, joten katolle ei tarvitse tehdä pidempään aikaan mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalaatko kattosi vuosittain? Älä ole typerä.

        Ennen kuin paneelit asennetaan katolle niin tottakai katto huolletaan. Kun katto on kunnossa niin ei sille tarvitse tehdä mitään kymmeniin vuosiin, Paneeleitten alla katto on myös paremmassa suojassa kuin ilman paneeleita, joten katolle ei tarvitse tehdä pidempään aikaan mitään.

        En maalaa vaan pesen joka vuosi kuten kuuluu.
        Miten arkoja paneelien kaapelit on kun kuulemma monet asentajat jättää ne katolle ilman että sääntöjen mukaan ne kiinitettäisiin kunnolla

        Kaikissa missä olen paneeleita katsellu kaapelit näkyy roikkuvan ihan maastakin katsellessa kuin kreikkalaiset sähkölinjat

        Asiantuntija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalaatko kattosi vuosittain? Älä ole typerä.

        Ennen kuin paneelit asennetaan katolle niin tottakai katto huolletaan. Kun katto on kunnossa niin ei sille tarvitse tehdä mitään kymmeniin vuosiin, Paneeleitten alla katto on myös paremmassa suojassa kuin ilman paneeleita, joten katolle ei tarvitse tehdä pidempään aikaan mitään.

        Ei se myyjä niin sanonut
        Eikä kattoo maalannut
        Halus vaan rshst


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalaatko kattosi vuosittain? Älä ole typerä.

        Ennen kuin paneelit asennetaan katolle niin tottakai katto huolletaan. Kun katto on kunnossa niin ei sille tarvitse tehdä mitään kymmeniin vuosiin, Paneeleitten alla katto on myös paremmassa suojassa kuin ilman paneeleita, joten katolle ei tarvitse tehdä pidempään aikaan mitään.

        Ainkin pesen katon ssmmalesta kun puut varjostaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalaatko kattosi vuosittain? Älä ole typerä.

        Ennen kuin paneelit asennetaan katolle niin tottakai katto huolletaan. Kun katto on kunnossa niin ei sille tarvitse tehdä mitään kymmeniin vuosiin, Paneeleitten alla katto on myös paremmassa suojassa kuin ilman paneeleita, joten katolle ei tarvitse tehdä pidempään aikaan mitään.

        Pesen sammakeet pois buosittan
        Koska jossain kattoon kertyy samaoay jos tiedät omakotitalojen katosita mitää , tuskin tiedät juutuuesi oerusteella

        Sanni saapas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mite se pyllyn pyyhintä onnistuu jos on housut jalassa?

        Aaiaton kommentti

        Sanni saapas


    • Anonyymi

      Hanki sinä homo oka elämää
      Se kantaa
      Vielä ehdit mukaan

    • Anonyymi

      Paljonkos mene nyt myyntiin ua onkos auto olataukseesaa kun paneelittuottaa

    • Anonyymi

      Pumpattava aurinkopamela on nätimpi.

    • Anonyymi

      Myyntitykki jatkaa puhettaan, että saat kotitalousvähennystä näin ja näin. Eipä maksa sinulle mitään.
      Maksaa sen kun maksaa, mutta säästät. Osamaksusoppari syntyy näpyttelemällä. Isoja säästöjä pienillä osareilla.
      Se jokuhan kuitenkin maksaa.
      Vähennykset ovat menneet suoraan hintoihin: Osta, saat kotitalousvähennystä tai tukea, kun luovut fossiilisista värkeistä perustuvasta lämmityksestä, loppu häämöttää.
      Varmaan häämöttää, mutta ei ennen kuin toimivat järjestelmät ovat tulleet tiensä päähän. Uusia teknologioita ja entistä ympäristöystävällisempiä ja koeteltuja ratkaisuja peräpohjolan vaativiin olosuhteisiin odotellessa.
      Tehkää hyvin.

      Oliko se pientaloasujalla niin, että kuluttaa kaiken mitä generaattori tuottaa. Sitten laskeskelee, että missä kohtaa tuotetulla sähköllä voimala on maksettu. Niin ollaan nollilla. Vähän vielä limiittiä korjaus-/ huoltoylläreihin.
      Takuitahan luvataan, mutta mistähän se takuumies löytyy jonkun ajan päästä

      • Anonyymi

        Sen kotitalousvähennyksenhän joutuu aina joku maksamaan,sinä maksat naapurin edestä ja naapuri sinun edestä sillä loppujen lopuksihan se on yhteisestä veropotista pois ja aina sinne tarvitaan yhtä paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen kotitalousvähennyksenhän joutuu aina joku maksamaan,sinä maksat naapurin edestä ja naapuri sinun edestä sillä loppujen lopuksihan se on yhteisestä veropotista pois ja aina sinne tarvitaan yhtä paljon.

        Joo näinhän se on tällä saa myyntmiehet ja firmat saa ylimääräästä katetta myymälleen tuotteeelle ja helppo saada ostajat ostamaan että muka säästäis eikä pelkästään paneeli hommissa myös katto ja remontti js salaoja hommisss.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen kotitalousvähennyksenhän joutuu aina joku maksamaan,sinä maksat naapurin edestä ja naapuri sinun edestä sillä loppujen lopuksihan se on yhteisestä veropotista pois ja aina sinne tarvitaan yhtä paljon.

        Beeoja maksaa vaan palkansaajat lopupelissä

        Esim kauppiaan alv nkin maksaa palaknsaajat ja kaiken kaupoiaan vvoitot meneit kulut ja verot


    • Anonyymi

      Minulla on 10 kWp aurinkopaneelit ja kaksi sähköautoa. Vuoden tuotto on ollut karvan alle 9000kWh sähköä. Järjestelmä maksoi asunnuksineen noin 11 000e ja kotitalousvähennystä saatiin 2100e eli paneelit maksoivat 8900e. Laskin aurinkokuukausinen päiväaikaisen pörssisähkön ja siirtomaksun ja sähköveron perusteella sähkön hinnaksi noin 8 c(kWh eli paneelit tuottivat 720e. Kaikki sähkö käytettiin sähköautojen lataamiseen, lämpimään veteen ja talon pohjakulutukseen. Takaisinmaksuaika on noin 15 vuotta.
      Paneelit on asennettu maatelineeseen etelään suunnattuna.

      • Anonyymi

        Mullapa varaa 5 sähköautoon kun en ostanut paneeleja rahat pankissa Svea ja Norwegian

        Korkoo vuodesa 5500 e


    • Anonyymi

      Toimiiko paneelit enää 15 v kuluttua
      Entäs tuotto nyt
      Laataatko autoja yöllä. Vai päivällä milloin ajat autoilla yöllä ilmeisesti takseja

      • Anonyymi

        Kyllä aurinkopaneelit toimivat vielä 15 vuodenkin jälkeen. Niillä on 12 vuoden tehdastakuu ja 25 vuoden tuottotakuu eli teho ei ole saanut laskea alle 80%. Minulla on paneelit mikroinverttereiden takana, joten rikkoontuneen tilalle voi vaihtaa paneelin koska tahansa. Ainoa ongelma tulee todennäköisesti siitä, että ulkomitoiltaan täysin saman kokoista tuskin saa tilalle.
        Eihän talvella tuottoa tule samaan tapaan kuin kesällä. Oletko lainkaan selvittänyt mitä aurinkopaneelin tuotto vaatii. Eihän se yöllä tietenkään toimi. Älä ole lapsellinen.
        Minulla paneelit on asennettu katon itä ja länsi lappeille. Aamuaurinko käynnistää latauksen ja sitten myös ilta-aurinko tuottaa hyvin. Minulla on 50km työmatka ja auto ehtii aamulla ja illalla saada paneelista riittävän latauksen. Talvella ei sähköä tietenkään riitä. Kesäviikonloppuna auto latautuu hyvällä kelillä täyteen. Eli käytännössä ajan yli puoli vuotta aurinkosähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aurinkopaneelit toimivat vielä 15 vuodenkin jälkeen. Niillä on 12 vuoden tehdastakuu ja 25 vuoden tuottotakuu eli teho ei ole saanut laskea alle 80%. Minulla on paneelit mikroinverttereiden takana, joten rikkoontuneen tilalle voi vaihtaa paneelin koska tahansa. Ainoa ongelma tulee todennäköisesti siitä, että ulkomitoiltaan täysin saman kokoista tuskin saa tilalle.
        Eihän talvella tuottoa tule samaan tapaan kuin kesällä. Oletko lainkaan selvittänyt mitä aurinkopaneelin tuotto vaatii. Eihän se yöllä tietenkään toimi. Älä ole lapsellinen.
        Minulla paneelit on asennettu katon itä ja länsi lappeille. Aamuaurinko käynnistää latauksen ja sitten myös ilta-aurinko tuottaa hyvin. Minulla on 50km työmatka ja auto ehtii aamulla ja illalla saada paneelista riittävän latauksen. Talvella ei sähköä tietenkään riitä. Kesäviikonloppuna auto latautuu hyvällä kelillä täyteen. Eli käytännössä ajan yli puoli vuotta aurinkosähköllä.

        Ainakin invertteri pitä bauhtaa min 8 vuoden välein jis ei riittävän tehokas eikä halpis kuten nui myy


    • Anonyymi

      Kyllä paneelitnkanataa kun ne saa maksetuksi yritystuella kun sinä veeonmaksaja maksatne yrittöjälle joka baan loisii yritystuella

    • Anonyymi

      Hanki sinä homo oka elämää
      Se kantaa
      Vielä ehdit mukaan

    • Anonyymi

      Paljonko tuotaa nytten

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe