Hauskaa tämä Laiffin piipityspärrä otsikaon aiheesta lukuisin kysymyksin.
Pistetäänpä vertailuun vaikkapa toiseen ryhmään 2010, Senssu ja Numba, joilla kaikilla on thaivaimo.
Toisessa ryhmässä Laiffi jolla suomalainen vaimo.
Olisiko sellainen mahdollista että nämä thaivaimojensa kanssa elävät ovat kokeneempia oikeasta thaimaasta, kuin tämä Laiffi jonka ainoa matkailukohde on Pattaya ympäristöineen?
Oikean thaimaan etsintää.
13
254
Vastaukset
- Anonyymi
Kyrvånsyylån kokemus thaimaasta?
- Anonyymi
Kyrvånsyylån oikea thaimaa on suoli24.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyrvånsyylån oikea thaimaa on suoli24.
suoli24:n mode taitaa olla kyrvånsyylå, joka jo 2 viestiä poistanut?
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#180973963
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Minusta pari kolme kertaa viikon tai kuukauden matka ei tee kesää.
- Anonyymi
Thaivaimo ei tee miehestä kokenutta Thaimaan matkaajaa tai tuntijaa. Niitä vaimoja on ihan samanlaisia tollukoita kuin Suomessakin, joilla ei ole mitään käsitystä mistään.
Mähösen Sirkka Simpeleeltä saattaa tehdä hyviä voisilmäpullia ja kutoa lämpöisiä sukkia, mutta ei hän mikään yhteiskuntatieteilijä tai antropologi ole, joka matkustaa muistikirjansa kanssa maakunnasta toiseen tutustuen kulttuuriin ja historiaan paikallisia haastatellen.
Olin pitkällä treenileirillä Cha amin lähistöllä ja ei ollut tuttuja alueella silloin laisinkaan. Treenit oli aamuisin ja iltaisin, päivät vapaita.
Rantakadun vieressä on poikkikadunpätkä jossa on muutama tyttöjen pitämä baari. Join siinä soodaa ja appelsiinimehua päiväkävelyn ohessa ja pelailin tyttöjen kanssa biljardia.
Otin tavaksi ottaa aina jonkun tytöistä mopon kyytiin ja lähdettiin bongaamaan paikallisia nähtävyyksiä ja patikoimaan kansallispuistoihin. 10 viikkoa kun tuo leiri kesti, sitä ehti nähdä kaikenlaista.
Olin majoittuneena brittiläisen gentlemannin pitämässä majatalossa jonka kanssa juteltiin paljon ala-aulassa, jossa hän istui lukemassa sanomalehteä ja juomassa teetä. Perheyritys heillä ravintoloineen.
Hän aina kysyi että missäs tänään tai eilen kävit? Kerroin sitten hänelle missä ja mitä.
Hän sanoi sitten kerran että on pitänyt samaa majataloa 13 vuotta ja asunut siinä thaiperheensä kanssa, muttei ole käynyt missään niistä paikoista joissa minä olin käynyt ja niistä kertonut, asuttuani alueella vain muutamia viikkoja.
Hän halusi tietää mitä kannattaisi suositella asiakkailleen turisteille. Kysyi minulta.
Sovittiin sitten parin päivän ohjelma jossa lähdetään kahdestaan kiertämään ne mestat, luolat jne läpi jotta hän osaa jatkossa opastaa vieraitaan. Näin tehtiin.
Piirsin hänelle pari karttaa erimittaisista patikkareiteistä lisätietoineen, kerroin parhaat snorklauspaikat ja missä mitäkin on.
Tarinan opetus on simppeli. Ei kokemusta tule ellei ole aktiivinen. Matkailusivustoilta joissa ihmiset kertovat kokemuksiaan kuvin ja sanoin, niistä saa hyviä vinkkejä minne kannattaa suunnistaa.
Matkan varrella aina kannattaa poiketa katsomaan, jos on kyltti putoukselle, lintukukkulalle, kuumalle lähteelle tai nähtävyydelle. Tekee löytöjä.
Se nainen jonka kanssa hengailin ennen nykyistä vaimoa, oli erinomainen matkaopas, joka oli utelias ja liikkunut paljon pitkin Thaimaata, asunut hetken aikaa Nepalissakin ja Mongoliassa.
Lenkkarit jalkaan, uikkarit ja fikkari mukaan, eväät tietenkin ja paljon juomista. Sitten ei muuta kuin bongaamaan uusia juttuja. Ei sohvaperunat mitään opi mistään maasta eikä erakot ihmisistä. Vierivä kivi sensijaan ei sammaloidu.
Niin ja nöpösenssulle tiedoksi että jos jokaisen vastaantulleen vauvakuumeessa olevan naisen kanssa olisi "velvollisuus" tehdä lapsia, niin niitä lapsia olisi satoja. Heittele siinä sitten palloa pihalla niiden kaikkien kanssa ja lue iltasatuja.
2010- Anonyymi
Laiffila mene lääkäriin.
- Anonyymi
No mutta Pasanen on jo. On ollut jo kuusi vuotta kymmenen vuotta ja oli viisi vuotta peräkkäin ollut 18 vuotta naimisissa. Pasanen on keksinyt aikakoneen. Pasanen paukahti kovaan kuntoon oleskelemalla paikoillaan, jopa ylikuntoon. Thaimaasta Pasanen oppi kaiken avioitumalla thainaisen kanssa joka oli lapsena riisipellolla ennenkuin hänestä tuli Phuketin rakkaitten spermapankki ja myöhemmin kauppaoppilaitoksen lähihoitaja joka ei kuitenkaan oppinut suomea. Kuponkiruokalassa he sitten katselivat aitoa Thaimaata vaimon syödessä sama lippahattu päässä viisi vuotta peräkkäin.
- Anonyymi
Jälleen kerran 2010 kirjoittaa miten asia on.
- Anonyymi
"Pistetäänpä vertailuun vaikkapa toiseen ryhmään 2010, Senssu ja Numba, joilla kaikilla on thaivaimo."
Näitä nyt ei vaan voi laittaa samaan ryhmään. Miksi, no siksi, että 2010 on fiksu eikä kärsi mielenterveyden häiriöistä. Senssu ja Numba puolestaan ovat yksi ja sama mieleltään sairas idiootti. Eikä tässä vielä kaikki. Vakka on kantensa valinnut. Idiootin vakka on kertonut idiootille, että songkran on satokauden juhla. - Anonyymi
Kuka 64 vuotias terve heteromies puhelee "piipityspärristä wuuf wuuf tuut tuut Puppe Pippelisistä" ihmetellen ihan tavallisia asioita tavattomiksi voi hyvänen aikaa hokien kuin satavuotias hampaaton muori? Niinkuin tuossa todettiin niin sillä vaimolla ei ole juuri mitään tekemistä sen kanssa paljonko sinä opit ja koet Thaimaasta.
Minä olen kaupungissa syntynyt ja asunut koko ikäni. Vaimo on maalta kotoisin ja asunut maalla parikymppiseksi asti.
Kun vaimo kertoo minulle että heillä oli iso pottupelto ja navetta, niin olenko minä nyt sitten suuri Suomen asiantuntija kun vaimon perheellä oli lapsuudessa iso navetta ja pottupelto? No en helvetissä ole. Tiesin sen jo etukäteen että Suomessa on pottupeltoja ja navettoja.
Lomalla ei olla kuin yksi tai kaksi päivää paikallaan vuokrakämpillä. Kaikki muu aika liikenteessä. Tarkoitus ei ole tulla miksikään "oikean Thaimaan tietäjäksi" vaan olla yhdessä ja kokea yhdessä niitä asioita jotka tulee vastaan ja jota on suunniteltu.
Pettymykset välttää kun vähän katsoo mitä ihmiset on olleet mieltä mistäkin. On sitten jätetty väliin sellaiset paikat josta on enemmän huonoa kuin hyvää palautetta.
Kaiken lisäksi Pasasen rouvalle ei voi olla tietoa eikä laajaa kokemusta Thaimaasta.
Köyhästä perheestä jostakin Jumalan selän takaa, koulut käymättä eikä vaikuta kovinkaan välkyltä siitäkin syystä että Pasasen matkaan lähti. Nuorena jo tiineeksi ja pois maasta turistikohteen kautta. Ei kiinnostusta politiikkaan eikä historiaan. Mitä hän tietää oikeasti mistään?
Ei matkailun tarkoitus ole edes tulla miksikään maantietäjäksi asiantuntijaksi, ellei sitä tee työkseen, mutta matkailu on ainoa keino saada matkailukokemusta, eikä suinkaan avioliitto. Vaimoni on käynyt nuorena Kiinan muurilla kävelemässä. Olenko minä nyt siis Kiinan muurin spesialisti? En todellakaan ole. Sen historiastakin muistan vaan sen mitä jostakin lehdestä lukenut että sitä rakennettiin tosi pitkään.
laiffila- Anonyymi
Sinulta jää paljon thaimaata kokematta kun ainoa matkan kohteesi on Pattaya ja sen ympäristö, eikä ole ollut kyse thaimaan tietämyksen tasosta.
Matkailu paikallisen vaimon kanssa vaimon kotimaassa on varmuudella antoisampaa ja eri sisältöistä, kuin sinun piipahduksesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulta jää paljon thaimaata kokematta kun ainoa matkan kohteesi on Pattaya ja sen ympäristö, eikä ole ollut kyse thaimaan tietämyksen tasosta.
Matkailu paikallisen vaimon kanssa vaimon kotimaassa on varmuudella antoisampaa ja eri sisältöistä, kuin sinun piipahduksesi.En ole hän mutta miten se on antoisampaa? Samoissa paikoissa täällä liikutaan, ihmisiä ollaan kaikki, silmät näkee korvat kuulee ja tieto löytyy netistä minne kannattaa suunnata.
Ei tavalliset thaimaalaiset naiset ole matkaoppaita, reppureissaajia eikä valokuvaajia. Hyvin yksinkertaista on elämänsä. Kun otan seuralaisen Pattayalta mukaani, niin mitä nuorempi tämä on, sitä vähemmän hän on käynyt missään tai tietää mitään. Kolmevitoset alkaa olemaan jo vähän valveutuneempia, mutta historian tunnen minä paremmin, koska olen juuri siitä varta vasten lukenut.
Kotinurkissa he ovat maalla pyörineet ja kyläkoulua käyneet. Koko elämänsä on ollut muutaman kilometrin säteellä ennenkuin töihin lähdetään toisaalle. Silloinkin heillä on vasta kahdesta paikasta kokemusta. Matkantekoa ja kokemusta se vaan parantaa, kun kokemus on molemmille uusi. Siinä tuntee itsensä lapseksi jälleen kun innostuu.
Siitä olen kyllä samaa mieltä että paikallinen seura helpottaa asioita, kun kaikkialla ei osata englantia ja annetaan epäselviä ohjeita tai ohjeet tai menu on vain paikallisella kielellä. Sitä myös hieman epäilen että miten innokas on enää vaimo oppaana vuosia sitten laimenneen liiton jälkeen. Riitelyksihän se menee jos hänellä on oma tahtonsa olla pomo sillä matkalla. Kompromissejahan tehdään kuitenkin myös maksetun seuralaisen kanssa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185593- 163045
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6292144Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1492012Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701402Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421385Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31168Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061116Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641087