Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Satanismi - onko vaparit puolesta vai vastaan?

Anonyymi-ap

Jorin kotiseudun tuntumassa satanisti oli rakentanut alttarin, jossa haaveili ihmisuhrista. Ei vaikuta kovin kirkolliselta toiminnalta ja kirkko epäilemättä vastustaa koko satanismia.

Ovatko vaparit kirkkoa vastaan ja satanismin puolesta vai kirkon puolella ja satanismia vastaan?

46

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Facepalm. Satanisti ei usko saatanaan tai muuhun persoonalliseen jumalaan toisin kuin saatananpalvoja.

      Et myöskään ilmeisesti ymmärrä sitä, että kristityt ja saatananpalvojat (joihin kuvauksesi sopii) ovat molemmat uskovaisia.

      Ateistit ovat ateisteja. Ateistit eivät usko minkään jumalan, ml. saatanan, olemassaoloon.

      • Anonyymi

        Facepalm.

        ”Teististä ja traditionalistista satanismia kutsutaan myös saatananpalvonnaksi.” https://yle.fi/a/74-20058829

        No, oletko tällaista satanismia vastaan ja siis kirkon puolella. Vai oletko kirkkoa vastaan tällaisen satanismin puolesta?

        Koitapa vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Facepalm.

        ”Teististä ja traditionalistista satanismia kutsutaan myös saatananpalvonnaksi.” https://yle.fi/a/74-20058829

        No, oletko tällaista satanismia vastaan ja siis kirkon puolella. Vai oletko kirkkoa vastaan tällaisen satanismin puolesta?

        Koitapa vastata.

        Ei vastausta. Vaparille meni jauhot suuhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vastausta. Vaparille meni jauhot suuhun.

        No kyllähän sitä jauhottuu. Kun huomaa ettei toinen kirjoittaja edes ymmärrä mitä tarkoitetaan teistisellä satanismilla. Mutta hyvä kun teit facepalmin itelles.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllähän sitä jauhottuu. Kun huomaa ettei toinen kirjoittaja edes ymmärrä mitä tarkoitetaan teistisellä satanismilla. Mutta hyvä kun teit facepalmin itelles.

        No oletko tällaista satanismia vastaan vai sen puolesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oletko tällaista satanismia vastaan vai sen puolesta?

        Tarkentaisitko millaisesta satanismista puhut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkentaisitko millaisesta satanismista puhut.

        ”Teististä ja traditionalistista satanismia kutsutaan myös saatananpalvonnaksi.” https://yle.fi/a/74-20058829

        No, oletko tällaista satanismia vastaan ja siis kirkon puolella. Vai oletko kirkkoa vastaan tällaisen satanismin puolesta?

        Koitapa vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Teististä ja traditionalistista satanismia kutsutaan myös saatananpalvonnaksi.” https://yle.fi/a/74-20058829

        No, oletko tällaista satanismia vastaan ja siis kirkon puolella. Vai oletko kirkkoa vastaan tällaisen satanismin puolesta?

        Koitapa vastata.

        Olen sellaisia uskontoja ja ismejä vastaan, joissa kehotetaan tai vaaditaan rikollista toimintaa, kidutetaan tai uhrataan ihmisiä tai eläimiä, syrjitään sukupuolen perusteella, ei noudateta uskonnonvapautta, valehdellaan jäsenille tietoisesti, keskitytään itsekkyyteen ja muiden hyväksikäyttöön ym.

        Listasta voi puuttua jotain. Käsittääkseni kirkko ei ole kaikesta samaa mieltä, joten ei voida sanoa että olen kirkon puolella tässä asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sellaisia uskontoja ja ismejä vastaan, joissa kehotetaan tai vaaditaan rikollista toimintaa, kidutetaan tai uhrataan ihmisiä tai eläimiä, syrjitään sukupuolen perusteella, ei noudateta uskonnonvapautta, valehdellaan jäsenille tietoisesti, keskitytään itsekkyyteen ja muiden hyväksikäyttöön ym.

        Listasta voi puuttua jotain. Käsittääkseni kirkko ei ole kaikesta samaa mieltä, joten ei voida sanoa että olen kirkon puolella tässä asiassa.

        Ja ei vastausta vieläkään. Koitapa nyt vielä kerran. Muotoilen hiukan selvemmäksi.

        ”Teististä ja traditionalistista satanismia kutsutaan myös saatananpalvonnaksi.” https://yle.fi/a/74-20058829

        Ole hyvä ja vastaa A tai B:

        A) olet tällaista satanismia vastaan ja siis kirkon puolella.
        B) olet kirkkoa vastaan tällaisen satanismin puolesta.

        Koitapa vastata A tai B.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ei vastausta vieläkään. Koitapa nyt vielä kerran. Muotoilen hiukan selvemmäksi.

        ”Teististä ja traditionalistista satanismia kutsutaan myös saatananpalvonnaksi.” https://yle.fi/a/74-20058829

        Ole hyvä ja vastaa A tai B:

        A) olet tällaista satanismia vastaan ja siis kirkon puolella.
        B) olet kirkkoa vastaan tällaisen satanismin puolesta.

        Koitapa vastata A tai B.

        A) Se, että on tällaista esittämääsi saatananpalvontaa vastaan, ei edellytä sitä että on kirkon puolella.
        B) Minä en ole saatananpalvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A) Se, että on tällaista esittämääsi saatananpalvontaa vastaan, ei edellytä sitä että on kirkon puolella.
        B) Minä en ole saatananpalvoja.

        Eli A. Mutta johtopäätöksesi on väärä. Olet tietysti kirkon puolella, koska kirkkokin valitsee vaihtoehdon A.

        Miksi vapareille on vaikeaa olla loogisia ja rationaalisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli A. Mutta johtopäätöksesi on väärä. Olet tietysti kirkon puolella, koska kirkkokin valitsee vaihtoehdon A.

        Miksi vapareille on vaikeaa olla loogisia ja rationaalisia?

        ” Miksi vapareille on vaikeaa olla loogisia ja rationaalisia?”

        Johtuu vapareiden vajariudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Miksi vapareille on vaikeaa olla loogisia ja rationaalisia?”

        Johtuu vapareiden vajariudesta.

        Hmm.... Siis kumpi minä nyt sitten olen: vapari vai antivapari?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm.... Siis kumpi minä nyt sitten olen: vapari vai antivapari?

        Vaparijärjestössä on antivapareita. Sisäiset puhdistukset jälleen tarpeen.


    • Anonyymi

      "Ovatko vaparit kirkkoa vastaan ja satanismin puolesta vai kirkon puolella ja satanismia vastaan?"

      No tämä on nyt taas näitä uskovaisten koko tai -vaihtoehtoja. On muitakin mahdollisuuksia, voit olla molempia vastaan esim.

      • Anonyymi

        Jos vastustat satanismia, olet kirkon puolella. Tämähän on ihan selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vastustat satanismia, olet kirkon puolella. Tämähän on ihan selvää.

        No ei kyllä ole lainkaan selvää. En hyväksy tässä tuputtamaasi dualistista maailmankuvaa, jossa on hyvä jumala ja paha saatana. Todellisessa maailmassa ei ole kumpaakaan.
        Kun taas puhutaan satanismista, niin on hyvä erottaa satanistinen koulukunta, joka ei usko persoonalliseen saataanaan niistä jotka sellaiseen uskovat. On sitten kyse satanisteista tai saatananpalvojista.
        Viimeksimainittuun tunnetusti yhdistetään usein rikollisuus ja erilainen jengitoiminnan tapainen puuhastelu hautakivien kaateluineen. Sellaista on kenen tahansa syytä vastustaa.
        Filosofiana taas satanismi, joka ei vahingoita toisia, on kokonaan toinen asia. Miksi sitä pitäisi vastustaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kyllä ole lainkaan selvää. En hyväksy tässä tuputtamaasi dualistista maailmankuvaa, jossa on hyvä jumala ja paha saatana. Todellisessa maailmassa ei ole kumpaakaan.
        Kun taas puhutaan satanismista, niin on hyvä erottaa satanistinen koulukunta, joka ei usko persoonalliseen saataanaan niistä jotka sellaiseen uskovat. On sitten kyse satanisteista tai saatananpalvojista.
        Viimeksimainittuun tunnetusti yhdistetään usein rikollisuus ja erilainen jengitoiminnan tapainen puuhastelu hautakivien kaateluineen. Sellaista on kenen tahansa syytä vastustaa.
        Filosofiana taas satanismi, joka ei vahingoita toisia, on kokonaan toinen asia. Miksi sitä pitäisi vastustaa?

        ”Viimeksimainittuun tunnetusti yhdistetään usein rikollisuus ja erilainen jengitoiminnan tapainen puuhastelu hautakivien kaateluineen. Sellaista on kenen tahansa syytä vastustaa.”

        Olet siis kirkon puolella. Asia selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Viimeksimainittuun tunnetusti yhdistetään usein rikollisuus ja erilainen jengitoiminnan tapainen puuhastelu hautakivien kaateluineen. Sellaista on kenen tahansa syytä vastustaa.”

        Olet siis kirkon puolella. Asia selvä.

        Ei, vaan olen rikollista toimintaa vastaan. Toivottavasti selvensi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan olen rikollista toimintaa vastaan. Toivottavasti selvensi.

        Kirkkokin on. Olet siis kirkon puolella. Asia selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkokin on. Olet siis kirkon puolella. Asia selvä.

        Minusta oikeampi ilmaisu tässä kohden olisi, että kirkolla ja minulla on tässä näkemys, josta olemme samaa mieltä. Siis siitä, että olemme rikollista toimintaa vastaan.
        Satanismi, joka ei harjoita rikollista toimintaa taas rajautuu tämän ulkopuolelle, onko kirkko tässäkin samaa mieltä kanssani siitä, ettei sitä ole syytä vastustaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta oikeampi ilmaisu tässä kohden olisi, että kirkolla ja minulla on tässä näkemys, josta olemme samaa mieltä. Siis siitä, että olemme rikollista toimintaa vastaan.
        Satanismi, joka ei harjoita rikollista toimintaa taas rajautuu tämän ulkopuolelle, onko kirkko tässäkin samaa mieltä kanssani siitä, ettei sitä ole syytä vastustaa?

        ”kirkolla ja minulla on tässä näkemys, josta olemme samaa mieltä”

        Sitähän minäkin: olet kirkon puolella natsisatanisteja vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”kirkolla ja minulla on tässä näkemys, josta olemme samaa mieltä”

        Sitähän minäkin: olet kirkon puolella natsisatanisteja vastaan.

        Voisitko lopettaa kirjoitusteni vääristelyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko lopettaa kirjoitusteni vääristelyn.

        Johtopäätös on looginen. Valitan jos logiikka ei sinulle ( ja vapareille ylipäänsä) kelpaa. Turha sitten esiintyä rationalistina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtopäätös on looginen. Valitan jos logiikka ei sinulle ( ja vapareille ylipäänsä) kelpaa. Turha sitten esiintyä rationalistina.

        Hyvä, että kirkolla ei ole mitään filosofista satanismia vastaan 😁
        Huomattavaa edistystä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että kirkolla ei ole mitään filosofista satanismia vastaan 😁
        Huomattavaa edistystä!

        Logiikkasi pettää taas. Facepalm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Logiikkasi pettää taas. Facepalm.

        Sinun kannattaa puhua ihan oman logiikkasi pettämisestä 🙄
        Mutta kiva, että kirkko on edistynyt ja ymmärtää ettei kaikki satanismi ole yhtä ja samaa.


      • Anonyymi

        Ympäripyöreät hömppävirkkeet eivät todista muusta kuin höttöisestä kirkon opin sisällöstä. Yllätyksettömästi. Mutta kiva, että olemme kirkon kanssa samalla puolella sen suhteen ettei filosofinen satanismi ole ongelma.

        Persoona, jota kirkko kutsuu saatanaksi on toki samanlainen mielikuvitusolento kuin kirkon jumalakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympäripyöreät hömppävirkkeet eivät todista muusta kuin höttöisestä kirkon opin sisällöstä. Yllätyksettömästi. Mutta kiva, että olemme kirkon kanssa samalla puolella sen suhteen ettei filosofinen satanismi ole ongelma.

        Persoona, jota kirkko kutsuu saatanaksi on toki samanlainen mielikuvitusolento kuin kirkon jumalakin.

        ”Mutta kiva, että olemme kirkon kanssa samalla puolella sen suhteen ettei filosofinen satanismi ole ongelma.”

        Mistä olet tuollaista saanut päähäsi? Onko vaparius jonkinlaista harhaisuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Mutta kiva, että olemme kirkon kanssa samalla puolella sen suhteen ettei filosofinen satanismi ole ongelma.”

        Mistä olet tuollaista saanut päähäsi? Onko vaparius jonkinlaista harhaisuutta?

        Lue tuosta ylempää, siellä on vastaus. Kai nyt sentään lukea osaat? Millä perusteella vaparius on harhaisuutta? Vaparit eivät sentään usko mielikuvitusolentoon ja odota tämän paluuta, jota muuten on vartoiltu jo pian 2000 vuoden ajan ;) On sitä harhaisuutta siinä ihan melkoisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue tuosta ylempää, siellä on vastaus. Kai nyt sentään lukea osaat? Millä perusteella vaparius on harhaisuutta? Vaparit eivät sentään usko mielikuvitusolentoon ja odota tämän paluuta, jota muuten on vartoiltu jo pian 2000 vuoden ajan ;) On sitä harhaisuutta siinä ihan melkoisesti.

        Onhan se harhaista, mitä tuossa väitit. Eikä se loogisesti seuraa mistään edellä. Olet siis harhainen ja epälooginen. Ovatko kaikki vaparit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se harhaista, mitä tuossa väitit. Eikä se loogisesti seuraa mistään edellä. Olet siis harhainen ja epälooginen. Ovatko kaikki vaparit?

        En osaa sanoa vapareista mitään. Ovatko kaikki kristityt harhaisia, kun odottavat turhaan jotain Jeesusta edelleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osaa sanoa vapareista mitään. Ovatko kaikki kristityt harhaisia, kun odottavat turhaan jotain Jeesusta edelleen?

        Hyvä, ettet osaa. Niistä on parempi pysyä erillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkokin on. Olet siis kirkon puolella. Asia selvä.

        Olet ymmärtänyt vähän väärin! Rikollisuuden suhteen olen samalla puolella kuin kirkko, eli sinun logiikkasi mukaan sinä ja kirkko olette minun puolellani ja minä taas olen ateisti!


    • Anonyymi

      Raamatun ja Koraanin jumala, saatana, enkelit ovat ihmisten mielikuvituksen tuotetta.

      • Anonyymi

        Mitä se tähän kuuluu? Voisitko vain ystävällisesti vastata esitettyyn kysymykseen? Vai oliko kysymys älyllesi ylivoimainen?


    • Anonyymi

      Vapareilla tuntuu olevan vakavia vaikeuksia vastata. Mikähän niillä taas on?

      • Anonyymi

        Eivät he tietenkään tahdo olla "kirkon puolella" eikä kirkko tietenkään heitä puolelleen tarvitsekaan. Toki ärsyttävää on jos jostain asiasta on sama näkemys kuin kirkolla. Sillä vaparille kirkko edustaa uskontoon perustuvaa näkemystä ja uskonnot ovat aina väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he tietenkään tahdo olla "kirkon puolella" eikä kirkko tietenkään heitä puolelleen tarvitsekaan. Toki ärsyttävää on jos jostain asiasta on sama näkemys kuin kirkolla. Sillä vaparille kirkko edustaa uskontoon perustuvaa näkemystä ja uskonnot ovat aina väärässä.

        On niiden elämä vaikeaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niiden elämä vaikeaa!

        Ongelmasta pääsee eroamalla vapareista.


    • Anonyymi

      OLen joukkovainon ja e-häirinnän kohde. (https://keskustelu.suomi24.fi/t/17501324/koko-suomi-vainoo )

      Muutin Riihimäelle v.1980 luvun puolivälissä. Juutuin tähän tilapäiseksi tarkoittamaani asuntoon. Yläpuolelle ilmestyi tämä noita-akka. Nyt vasta viime vuosina on selvinnyt,että on pomo näille kummallisille asukaille, jotka ovat osallistuneet vainooni. - Satanistia on minulle ehdotettu. Mutta mihin järjestöön/yhteisöön kuuluu. On vinkattu Vapaa ajattelijoita. Ei--itse päädyin elitistisalaseurastanistiin. Annan linkin.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18089154/havaintoja-elitistosalaseura---pomosta

    • Anonyymi

      Ero vapareista viikonlopun kunniaksi!

    • Anonyymi

      Vaparit pyörivät kiusaantuneina tämän aloituksen kanssa: sanoipa niin tai näin, aina on vapari kiukkupäin.

      • Anonyymi

        Vaparit on ilman tätä aloitustakin aina kiukkupäin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaparit on ilman tätä aloitustakin aina kiukkupäin

        Kannattaa erota vapareista niin saa mielenrauhan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa erota vapareista niin saa mielenrauhan.

        Ja säästyy rahaakin


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe