Omistan kaksi pyhää birmaa. Viime aikoina olen hyvin paljon ihmetellyt molempien kissojen aivan mieletöntä karvanlähtöä, siis koti pitäisi imuroida kerran päivässä, jotta edes jonkinlainen siisteys pysyisi yllä.
Toinen kissoistani on leikattu narttu ja toinen leikkamaaton, mutta e-pillereitä syövä narttu.
Kampaan kissojani joka viikko, joskus useamminkin.
Onko kissoillani joku sairaus/ onko mitään hyviä neuvoja, millä karvanlähdön saisi hillittyä?
Kissani syövät eläinkaupan laadukkaita nappuloita.
Nim. Ikuiseen karvanlähtöön kyllästynyt
Kissan karvanlähtö
5
2231
Vastaukset
- mamma40
ihan normaalia karvanvaihtumista, vuodenajan mukaista vieläpä. Kesäturkkia siellä vain ollaan tekemässä;)
Normaaliin karvanvaihtoon ei ole mitään poppakonstia, imuria vaan käyntiin useammin ja tiheämpää kampaamista.
nim. samanlaista täälläkin:) - minna__
Itsellänikin on Pyhä birma ja hyvin on saanut vuorattua villamaton kauniilla turkillaan ja koristeltua kiipeilypuun ylimääräisillä hapsuilla. ;)
Toisin on lyhytkarvaisella maatiaisella, jonka karvanlähtö on paljon vähäisempää. Päätin jo ajat sitten, että seuraavat kissat tulevat olemaan ehdottomasti lyhytkarvaisia. ;)
Ja imurini häviää taistelun karvoja vastaan 9-0. Suosittelen vaateharjan käyttöönottoa, sillä saa ainakin meillä näppärästi karvat matoista ja sohvasta. - Kissahullu
Kerran viikossa harjaus ei riitä. Pitkäkarvaisia kissoja pitäisi harjata kerran päivässä. Omistan lyhytkkarvaisne kissna ja jo siitäkin lähtee niin tuhottomasti karvaa, että harjaan sen monia keroja viikossa. Pitkäkarvaisilla kissoilla on paljon karvaa ja se kannattaa ottaa aina meileen yleensä jo kissojen ostovaiheessa. Voit kuitenkin kysyä eläinlääkäriltä. En osaa sanoa kun en ole kissojasi nähnyt.
- Sari
Meidän kisu on myös pitkäkarvainen ja harjataan sitä joka päivä jo senkin takia, ettei turkkiin tulisi takkuja. MUTTA toi jokapäiväinen harjaus ei auta tohon karvanlähtöön. Ja on joka paikka karvassa jos ei joka päivä imuroi! =(
Tätä on kestänyt jo ainakin pari kuukautta ja nyt odotellaan milloin se oikein loppuu??? - kerttuli
Mulla on kaksi pitkäkarvaista maatiaiskissaa. Oon tuskaillut tämän karvanlähdön kanssa jo varmaan ainakin puoli vuotta, jos en kauemminkin. Mun kämpässä on siis joka paikka aivan täynnä kissankarvoja! Mustia vaatteita en oo voinut käyttää enää aikoihin ;) Turkit kissoilla ovat mielestäni muuten hyvässä kunnossa lukuunottamatta juuri tuota yletöntä karvanlähtöä. Perheeseemme on nyt kesän lopulla tulossa vauva ja siksi päätin yrittää viimeinkin ratkaista tämän ongelman.
Kävin ostamassa apteekista Aptus Eforion-öljyä, joka on välttämättömiä rasvahappoja sisältävä ravintolisävalmiste ihon ja turkin hyvinvointiin. Netistä löysin tämän tuotteen nimen ja varmistin vielä apteekin tädiltä, että mikä auttaisi karvanlähtöön ja hän suositteli tätä. Olen antanut sitä kissoille nyt ehkä viiden päivän ajan, joten en osaa vielä oikein sanoa, että onko siitä mitään hyötyä tuohon karvanlähtöön, mutta haittaa siitä ei ainakaan ole. 200 millilitran pullo maksoi reilut 17 euroa, ettei kyllä kovin halpaa ollut...olen kuullut myös, että kananmuna ja ruokaöljy voisivat auttaa tähän ongelmaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11556Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras911468Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221041Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva194916- 116810
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2777Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42741Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29730- 7704
- 60683