-kenellä on oikeus vanhoihin -30 luvulla otettuihin kuviin,joiden kaikkien ottajista ei ole tietoa,esim.kiertelevät kuvaajat,ja jos digikuvaan jonkun mummoni albumin perineen sukulaisen "omistaman" albumin kuvat,voinko kuinka vapaasti niitä käytää ja julkaista,rikkomatta tekijän oikeuksia.
Tekijän oikeus
5
892
Vastaukset
- xxmm
Etköhän saa asiaan vähän selvyyttä kun käyt alla olevassa linkissä tutustumassa tekijän oikeuksiin, toivon ainakin että tästä on apua.
http://www.kuvastory.fi/oikeus.htm- xxmm
Valokuvan suoja-aika
Valokuvan suoja aika on 50 vuotta kuvan valmistusvuoden päättymisestä.
Teoskynnyksen alittavat valokuvat eivät enää ole suojattuja jos ne on julkistettu ennen vuotta 1966. Pääosa julkaistuista valokuvista ylittää teoskynnyksen. Teoskynnyksen ylittävien valokuvateosten suoja aika on aina 70 vuotta tekijän kuolinvuoden päättymisestä.
Lähde: edellinen linkki - Kolmen kameran mies
xxmm kirjoitti:
Valokuvan suoja-aika
Valokuvan suoja aika on 50 vuotta kuvan valmistusvuoden päättymisestä.
Teoskynnyksen alittavat valokuvat eivät enää ole suojattuja jos ne on julkistettu ennen vuotta 1966. Pääosa julkaistuista valokuvista ylittää teoskynnyksen. Teoskynnyksen ylittävien valokuvateosten suoja aika on aina 70 vuotta tekijän kuolinvuoden päättymisestä.
Lähde: edellinen linkkimitään oikeuksia ole. Sen kun pistät jakeluun vain. Jos joku jotain vaatii, pyydä todistamaan kirjallisesti oikeutensa aukottomasti. Kummia narisijoita jotkut olemattomista "oikeuksistaan".
- oikeassa
Kolmen kameran mies kirjoitti:
mitään oikeuksia ole. Sen kun pistät jakeluun vain. Jos joku jotain vaatii, pyydä todistamaan kirjallisesti oikeutensa aukottomasti. Kummia narisijoita jotkut olemattomista "oikeuksistaan".
Nimenomaan moni narisee noista oikeuksista, mutta miten näytät toteen, että sulla on oikeus johonkin vuonna yks ja kaks otettuun kuvaan.
Kolmen kameran mies kirjoitti:
mitään oikeuksia ole. Sen kun pistät jakeluun vain. Jos joku jotain vaatii, pyydä todistamaan kirjallisesti oikeutensa aukottomasti. Kummia narisijoita jotkut olemattomista "oikeuksistaan".
Totta kai tekijänoikeuksia on kunnioitettava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201081- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514