Rumpujarrujen tilalle levyjarrut

Anonyymi-ap

Onko ko toimenpide mahdollista ja paljonko maksaisi autokorjaamolla laitettuna?

23

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      on mahdollista.hintaa tulee autosta ja siitä millaiset jarrulevyt/satulat laitetaan muutamasta satasesta muutamaan tonniin.

      • Anonyymi

        Monissa automerkeissä levyjarrut takana ovat optio.
        Sellaisessa autossa on jarrutyypin vaihto edullinen ja helppo ratkaisu.
        Käsijarrun toteutuksia on useampia, joissain on erilliset käsijarrukengät levyn sisällä.
        Joissain käsijarru vaikuttaa jarrupalojen kautta, joissain käsijarru vaikuttaa etupyöriin.
        Takanavat joutuu muunnoksessa vaihtamaan.

        Jos automallissasi ei ole rumpujarrua aina helpompi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monissa automerkeissä levyjarrut takana ovat optio.
        Sellaisessa autossa on jarrutyypin vaihto edullinen ja helppo ratkaisu.
        Käsijarrun toteutuksia on useampia, joissain on erilliset käsijarrukengät levyn sisällä.
        Joissain käsijarru vaikuttaa jarrupalojen kautta, joissain käsijarru vaikuttaa etupyöriin.
        Takanavat joutuu muunnoksessa vaihtamaan.

        Jos automallissasi ei ole rumpujarrua aina helpompi

        jos autossa on rumpujarrut takana, en näe mitään syytä vaihtaa niitä huonommiksi

        -rumpujarru toimii erittäin hyvänä ja tehokkaana käsijarruna
        -rumpujarru on suojattu paremmin ja siten on huoltovapaampi
        -takajarrussa rumpujarrun teho on aivan riittävä Suomen olosuhteissa


      • Anonyymi

        Helppo homma, tarvitset:
        1) uudet navat ja niihin jarrukilvet
        2) jarrulevyt
        3) jarrusatulat
        4) ikeet
        5) kiinnityspultit
        6) jarrupalat
        7) jarruletkut ja putket ruostuneiden tilalle.
        Ensin revit vanhat ruostuneet jarrukamppeet
        Sitten vaan kokoat levyjarrut kuin legopalikat.

        Lopuksi huomaat että mihis se käsijarruvaijeri tulikaan kiinni.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😋 ­­N­y­­­m­f­­­o­­m­a­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18100524K

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Voi olla mahdollista ja maksaa paljon. Upea kysymyksen asettelu kun on annettu tarkat tiedot autosta jne...

      • Anonyymi

        Nämä on näitä ylläpidon laittamia aloituksia jotka on vähän tyhmiä jotta riittävän moni vastaisi.

        Valitettavaa että tilanne on näillä palstoilla tällainen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Voi rähmä.

    • Anonyymi

      Pitääköhän ajoneuvo esim. tyyppikatsastaa uudestaan se maksaa #LOTS OF DOLLARSSS$$$$$# voi se toki olla mahdollista jos on esim. rinnakkaismalli autosta jossa on levyjarrut vakiona

    • Anonyymi

      Normikinnereihin 1500.

    • Anonyymi

      Ratin tilalle ohjaustanko, paljonko maksaa?

      • Anonyymi

        Kiitos upeasta panoksestasi tähän asiaan, olet hieno ja upea poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos upeasta panoksestasi tähän asiaan, olet hieno ja upea poika.

        Olen kyllä mutta tarkoitin että olen lukenut monia älyttömiä juttuja mutta tämä on huippua. Rumpujarrut takana on paljon paremmat kuin levyt. Levyjarrut ovat alttiina ruostumiselle sekä yleensä vikaantumiselle koska ne eivät ole suojatussa tilassa. Minulla on vuoden 2000 Corolla, ajettu vajaat 300 000 km. Takana rumpujarrut joissa ei ole ollut mitään korjattavaa, jarrukengät on kerran vaihdettu muutama vuosi sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä mutta tarkoitin että olen lukenut monia älyttömiä juttuja mutta tämä on huippua. Rumpujarrut takana on paljon paremmat kuin levyt. Levyjarrut ovat alttiina ruostumiselle sekä yleensä vikaantumiselle koska ne eivät ole suojatussa tilassa. Minulla on vuoden 2000 Corolla, ajettu vajaat 300 000 km. Takana rumpujarrut joissa ei ole ollut mitään korjattavaa, jarrukengät on kerran vaihdettu muutama vuosi sitten.

        Mene metsään valehtelemaan🤡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene metsään valehtelemaan🤡

        On ne suomessa oikeasti paremmat ne rumpujarrut takana, ehkä Nurburgringillä tarttee olla levyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä mutta tarkoitin että olen lukenut monia älyttömiä juttuja mutta tämä on huippua. Rumpujarrut takana on paljon paremmat kuin levyt. Levyjarrut ovat alttiina ruostumiselle sekä yleensä vikaantumiselle koska ne eivät ole suojatussa tilassa. Minulla on vuoden 2000 Corolla, ajettu vajaat 300 000 km. Takana rumpujarrut joissa ei ole ollut mitään korjattavaa, jarrukengät on kerran vaihdettu muutama vuosi sitten.

        Älä viitsi valehdella! Takana rumpujarrut - jarruremontti joka vuosi koska suolavesi pääsee pölysyojan ohi jarrumännän ja -sylinterin väliin ja ruostuttaa valurautaisen sylinterin. Ei löydy kaupasta ruostumattomasta teräksestä tehtyjä jarrusylintereitä ainakaan yleisimpiin automalleoihin. Toinen tehtaalla tehty vika on käsijarruvaijereitten päällys 0,2 mm:n muovista. Sorasuihku rikkoo sen, suolavesi pääsee panssariin, ruoistuttaa sen jolloin vaijeri jumiutuu. Halkaistusta muoviletkusta tehty suojus lisää vaijerin ikää monella vuodella, mutta on tuskallinen asennettava pihalla tasamaalla.
        Kaikki tahallaan tehtyjä vikoja asiakasvirran varmistamiseksi marmoritiskillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella! Takana rumpujarrut - jarruremontti joka vuosi koska suolavesi pääsee pölysyojan ohi jarrumännän ja -sylinterin väliin ja ruostuttaa valurautaisen sylinterin. Ei löydy kaupasta ruostumattomasta teräksestä tehtyjä jarrusylintereitä ainakaan yleisimpiin automalleoihin. Toinen tehtaalla tehty vika on käsijarruvaijereitten päällys 0,2 mm:n muovista. Sorasuihku rikkoo sen, suolavesi pääsee panssariin, ruoistuttaa sen jolloin vaijeri jumiutuu. Halkaistusta muoviletkusta tehty suojus lisää vaijerin ikää monella vuodella, mutta on tuskallinen asennettava pihalla tasamaalla.
        Kaikki tahallaan tehtyjä vikoja asiakasvirran varmistamiseksi marmoritiskillä.

        Minulla on 2000 Corolla jossa on takana rumpujarrut. Ei ole tarvinnut tehdä jarrunesteen vaihdon lisäksi mitään muuta kuin vaihdoin muutama vuosi sitten jarrukengät, kilometreja oli n. 250 000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 2000 Corolla jossa on takana rumpujarrut. Ei ole tarvinnut tehdä jarrunesteen vaihdon lisäksi mitään muuta kuin vaihdoin muutama vuosi sitten jarrukengät, kilometreja oli n. 250 000.

        Sama homma, vanha pösö, kerran vaihdettu jarrukengät, aikalailla 250tkm paikkeilla. Muuta ei ole tarvinut tehdä.


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi vaihtaa...levyjarrut menee herkemmin jumiin.?

      • Anonyymi

        Varmaan siksi, että voi jarrusatulan maalata punaiseksi. Tuninkia nääs...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan siksi, että voi jarrusatulan maalata punaiseksi. Tuninkia nääs...

        voihan ne jarrurummutkin maalata punaiseksi


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe