Hyväksikäytetty ja traumatisoitu

Anonyymi-ap

Joulunjälkeisenä päivänä siitä on 10 vuotta. Muodostit minuun luottamussuhteen eräässä chatissa ja luulin että olin löytänyt ystävän. Oli virhe sanoa sinulle että halusin kokeilla seksiä koska olit selkeästi ihan väärä ihminen siihen.

Tiedätkö miltä minusta tuntui? Esitin että kaikki on ok mutta halusin sen loppuvan. Se oli vastenmielistä. Silti painauduit vasten iljettävästi. Enkä nähnyt sinua enää koskaan, itsekäs ukko. Tunteita ei suunniteltu, traumoja ei suunniteltu ja ne tuli kuitenkin, ja osin olet siitä vastuussa koska olit minua 31 vuotta vanhempi.

Pilasit minun elämäni. Elämäni on yhä pilalla koska en ikinä toipunut sinusta. 5 vuotta sinun paskan jälkeen ajattelin etten halua tämän toistuvan jonkun toisen kohdalla. Ei. Hän on VIELÄ kylmempi kuin sinä ja valitettavasti oli samanikäinen. Ihme ettet sinä vain leikannut minua irti kokonaan elämästäsi sanomatta mitään niin kuin hän. Jos sinua ei olisi tapahtunut minulle, ei olisi tapahtunut kaikkea tätä muutakin paskaa mitä seurasi. Mikäli tekoni aiheuttivat teille mitään seurauksia, se oli oman käden oikeutta. Jos ei, ihan sama, onneksi kaikki mikä elää kuolee aikanaan ja olen siitä itsenikin kohdalla kiitollinen.

En muista mitä tarkalleen ajattelin mutta vähän yli vuorokausi sitten yritin kuristaa itseäni paidalla. Tunsin rauhallisuutta hetken. Ja painetta. Veri alkoi estyä kulkemasta vaikka pystyin hengittämään vähän. Mutta sitten muistin ne muutamat ihmiset jotka minusta välittävät... et sinä, joka olet petturi hirviö. Etkä sinä, kylmä, tunteeton pelkuri joka vain huutaa ja juoksee pois. Olette olleet minulle kamalia ja epäreiluja molemmat! Minua kaduttaa että jouduin kokemaan teidät ja traumatisoitumaan ja kärsimään siitä. Jos lohduttaa se että olen kärsinyt teidän takianne, onneksi vitun olkoon. Runkatkaa sille, koska teidän päässä ei liiku mitään muuta kuin seksi.

Kumpikaan teistä ei välitä naisen tunteista. Minun rakkauden ja kiintymyksen tunteet teitä kohtaan ovat olleet teille vain roskaa ja nautitte siitä kun pääsitte hyväksikäyttämään tunteitani ja vartaloani.
Ette voi ymmärtää kuinka arvottomaksi saitte minut itseni tuntemaan.
Mikä minussa on vialla? Miksi olen huono? Miksi en kelpaa?
Itsetuhoisuuttakin pidettiin vain huomionhakuna. Ei mua kukaan oikein auttanut.
Olisi pitänyt olla viisaampi ja tutkia aihe kunnolla ja etsiytyä pois täältä aiemmin mutta... sain kokea jotain hyvää kunnes sekin meni pilalle vain siksi koska en päässyt menneisyydestä eli teistä paskiaisista yli.
Ehkä en kelpaa hänellekään enää. Kun hän jättää minut lopullisesti voin varmasti tehdä sen hyvällä omallatunnolla. KUKAAN. EI. VÄLITÄ. Ja ne jotka välittää suree kuukauden, on silleen no voi voi sinne meni ja se oli siinä.
Joskus joku kysyy kuulumisia. Mutta en halua edes puhua... hän ei halua kuulla näistä ongelmistani enää.

Ja kaikki vain katsoivat vierestä kun minua käytettiin. Kukaan ei tainnut puhua minulle järkeä. En ainakaan muista. Mutta olin pois tolaltani ja minulla oli myös raivokohtauksia ekan kokeilun jälkeen jossain välissä. PTSD oireita.
Nyt olen kokenut tätä tuskaa... 10 vuotta...
eikö olisi parempi jo päättää se. Voi olla että tulee olemaan joitain hetkiä joista voin nauttia mutta mielestäni peli on pelattu.
Olen kulunut traumoihini ja yliherkkyyteeni johon oikeastaan vihdoin hankin nämä ANC kuulokkeet. Mutta olen liian usein oman pään sisällä ja sitten on näitä paniikkikohtauksia välillä.
Luulin että uusi lääke voisi auttaa mutta en kykene käyttämään sitä pitkiä aikoja kun tekee kyvyttömäksi nukkumaan. Liian iso annos ja pienempää ei vittu ole. Jes.
Magneettihoitoon ei pääse koska ei käytä lääkkeitä. Vapaaehtoiseen asepalvelukseen ei pääse koska on käyttänyt lääkkeitä ja kohta on liian vanha. Nuottivalmennukseen ei pääse koska kelalla ei vittu kiinnosta.
Kouluun en tiedä pääsisinkö, mutta ei näytä siltä että kykenisin tekemään mitään, ja mua ei hirveesti motivoi tällä hetkellä tehdä noita juttuja jotka voisi toimia tai sitten ei. Ensi viikolla on opon 3. aika ja siellä tuskin mitään uutta selviää. Opo jopa sanoi että ehkä en oo siinä kunnossa että voisin edes mennä kouluun...
NO MITÄ VITTUA TÄSSÄ PITÄISI SITTEN TEHDÄ? KUOLLA?
Te hyväksikäyttäjät olisitte varmasti tosi onnellisia jos delaisin itseni. Etenkin sä nuorempi. Vihaat mua! ENKÄ EDES YMMÄRRÄ MIKSI. Mutta sanoit mulle jo kerran että mee ja juokse miinaan niin olis yhteiskunnalle minusta jotain hyötyä...
Mulla on ongelma sun ehdotuksen kanssa. Siitä voi selvitä hengissä hermanni!!
Joten sori en oo menos. Ja PV ei haluu mua koska "käyttäny lääkettä ja pitää seurata tätä pientä lääkärin ohjeistusta".

Mun elämä on käytännössä ohitse.
On vaikea suhtautua asioihin toiveikkaasti kun elämä on ollut viimeiset 10v yhtä kärsimystä.

11

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittajalle: kertomasi asiat ovat varmasti sinulle ja jokaiselle, joka on joutunut kokemaan saman ja vastaavanlaisia asioita erittäin traumatisoivia. Olet kokenut paljon pahaa, ansaitsematta sitä. Moni esille tuomasi asia kuulosti tutulta. Sanon näin siksi, koska olen itse joutunut kokemaan vastaavia tapahtumia. Ajattelen ja tunnen hyvin samalla tavalla, kuin sinä. Kärsin edelleenkin paniikkikohtauksista, ja itsetuhoisista ajatuksista, etenkin silloin, kun yritän paeta traumatisoivia asioita käyttämällä alkoholia. Eihän se päihteiden käyttö mitään auta, eikä helpota.

      Huomioni kiinnittyi jo ensimmäisiin muodostamiisi lauseisiin. Että sinuun luotua luottamussuhdetta on käytetty hyväksi ja että oletit löytäneesi ystävän. Voin vakuuttaa, että et ole todellakaan ainoa, joka on joutunut kokemaan saman ja vastaavia tilanteita ja asioita. Tämä on surullisen tuttua etenkin nykyaikana, että moni ns. näyttelee, pitää yllä jotakin roolia, antaa itsestään sen kuvan, että on ystävällinen, mukava ja kohtelias. Narsistin, psykopaatin, tai hyväksikäyttäjän todelliset ja oikeast kasvot paljastuvat sitten myöhemmin, joskus jopa aivan liian myöhään.

      Olen itsekin joutunut kohtaamaan monenlaisia hyväksikäyttäjiä, pahoinpitelijöitä ja raiskaajia; ja sellaisia, jotka väittävät edessäpäin olevansa ystäviä, pysyvänsä rinnalla, mutta käyttävätkin sitten vain hyväkseen, jättävät ja hylkäävät. Eivät sellaiset ole mitään todellisia, hyviä ja oikeita ystäviä.

      Sanoit, että vihaat niitä, jotka käyttivät sinua hyväkseen. On oikeutetta tuntea niin. Kunhan et vain jää pysyvästi niiden tunteiden vangiksi. Koet, että elämäsi on ohi. Tiedätkö, että aika moni samoja asioita kokenut ajattelee niin? Mitä tahansa joku tekee, tai sanoo toiselle, ei saa määritellä sinua, sinun ihmisarvoasi, ja sitä, mikä on elämäsi arvo ja merkitys. Koska, jos teet niin, sinua vastaan rikkoneet ovat onnistuneet, tai voittaneet siinä, mihin he tähtäsivätkin, oman sielusi, minäsi ja psyykesi rikkomiseen. Älä anna heidän tehdä sitä, ja onnistua siinä.

      Tässä maassa traumatisoituneet ihmiset saavat aivan liian vähän sitä tarvitsemaansa terapiaa, tukea ja apua esim. mt-puolelta, mikä on hyvin surullista ja valitettavaa. Tähän asiaan pitää yhteiskunnassa kiinnittää huomiota nykyistä enemmän. Koska tämä koskettaa lukuisia, hyvin monia ihmisiä tässä maassa. Tilanne on ollut tällainen jo useamman vuosikymmen ajan.

      Koska olet aivan liian hyvä ihminen, miksi antaisit muiden, tai kenenkään pilata, tai tuhota sinua ja arvokasta elämääsi? Toivon, että arvostat ja kunnioitat itseäsi. Että löydät voimia ja sen työn, tai tehtävän, josta pidät ja nautit. Ja että vielä jonakin päivänä löydät rinnallesi luotettavan, sinua tukevan, auttavan ja rakavastan ihmisen. Tärkeintä on kuitenkin arvostaa ja rakastaa myös itseään. Sinä ansaitset elämääsi ja itsellesi kaikkea hyvää. Toivotan sinulle voimia ja jaksamista.

      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        😍 ­­N­y­­m­­f­­o­m­­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18101741N

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Edelliseen vielä jatkoa: Kiitos, että toit esille kertomuksellasi omia kokemuksiasi ja tunteitasi. Elämäsi ei ole ohi. Älä koskaan ajattele niin. Olet aivan liian hyvä, kaunis, luova ja älykäs ihminen, että sinun kannattaa edes ajatella sillä tavalla.

      Voimia, jaksamista ja kaikkea hyvää Sinulle!

      • Anonyymi

        Itselleskö kirjoitat?


    • Anonyymi

      Oletpa joutunut kokemaan kovia,ei ihme että on täynnä vihaa ja surua ja siihen on täysi oikeus.Itse uskon karmaan,hyväksikäyttäjät saa vielä ansionsa mukaan.
      Pitäisikö kuitenkin varata aika lääkäriin tarvisit jotain rauhoittavaa ja puhumaan esim.psykologille.Voimahalaus sinulle❤️

    • Anonyymi

      Jotkut miehet ovat oikeasti paskoja. Oikeuttavat kaikenlaisia seksuaalisia tekemisiä toiselle, eivätkä näe siinä mitään väärää.

      • Anonyymi

        Myös jotkut naiset ovat oikeasti paskoja, vaikka se paskan laatu ehkä eroaakin sukupuolten välillä.


    • Anonyymi

      Se, mikä on tässä aloituksessa, on se, että se on totta. Ja myös surullista on se, että ihmisten tapa käyttäytyä ja asennoitua toista kohtaan on muuttunut kylmäksi ja epäempaattiseksi. Kulttuurissamme jotenkin hyväksytään hiljaa hyväksikäyttö, väkivalta, alistaminen ja joko henkinen, tai fyysinen pahoinpiteleminen. On vaikea ymmärtää, miksi on näin? On toki totta, että nämä asiat ovat vaikeita, ja jopa tabuja yhteiskunnassamme, mutta eihän se nyt näin olla ja mennä, että ihmisiä jätetään yksin kärsimään ja voimaan henkisesti huonosti? Moni hyväksikäytetty ja hänen luottamuksensa muihin ihmisiin on tavallaan särjetty, Vie kauan, ennen kuin kykenee luottamaan keneenkään. Jotkut eivät pysty siihen koskaan.

      Jokainen voi tehdä niin paljon omassa ympäristössään. Jos näkee, tietää, tai tuntee jonkun, jota on joko kiusattu, kaltoinkohdeltu, tai käytetty hyväksi, niin lähestyy varovasti, kysyy, miten joku voi, miten pärjää ja voiko olla avuksi jotenkin. On toisen lähellä, pitää kädestä, ja jos mahdollista, niin halaa toista. Tietenkin toisen luvalla.

      Jos minä voisin olla tämän kärsineen ihmisen ja kirjoituksen kirjoittajan luona tarjoaisin apua, tukea ja läsnäoloa. Ja jos mahdollista, niin halaisin lämpimästi. Sanoisin, että olet arvokas ja tärkeä ihminen. Sanon sen tämän palstan välityksellä, koska en voi sitä muutoin tehdä.

    • Anonyymi

      Pahoitteluni, mutta joudun inhorealistisesti muistuttamaan, että esimerkiksi nuottivalmennus, tai terapia ei ole kuin viina, jota vedetään niin pitkään, että ei tunnu enää missään, vaan niissä pitää olla itse siinä voimissa, että on joku visio tai tavoite. Ja tietysti niitä voimia että jaksaa työstää niitä.

      Sitä en valitettavasti osaa sanoa, mistä kukin sitä voimaa saa.

    • Anonyymi

      Aloittajalle: toivon, että kykenet keskittymään elämässäsi muihin asioihin, kuin niihin ikäviin kokemuksiin ja asioihin, joita olet kokenut. Tottakai asioita täytyy käydä läpi, mieluiten joko omien läheisten kanssa, tai sitten terapiassa. Jälkimmäisiä, eli kriisi, tai traumaterapiaa, etenkin empatiaa oikeasti osoittavilta ammattilaisilta on Suomessa todella vaikeaa saada. Koska sitä, eli tunteiden, tai välittämisen osoittamista ei täällä maassa alalle kouluttautuneille korosteta ja opeteta. Toisekseen sitä ei maassamme olla totuttu kulttuurissamme arvostamaan.

      Kenellekään ei ole hyväksi ajatella, tai muistella koko ajan niitä ikäviä asioita, joita itselle on tapahtunut, koska se pitää yllä tietynlaista stressitasoa ja altistaa mm. masennukselle.

      On hyvä, jos kykenet tekemään itsellesi sellaisia mieluisia ja iloa tuottavia asioita ja harrastuksia. Koska ne auttavat ainakin jollakin tavalla. Lisäksi netistä voi löytyä raiskauksien, tai hyväksikäytön uhreiksi joutuneiden auttamiseen keskittyviä yhdistyksiä, tai järjestöjä. Asioista puhuminen edes jollekin voi auttaa sinua paljon, ja myös hankkimalla vertaistukea.

      Voimia ja jaksamista Sinulle ja kaikille, jotka ovat joutuneet kokemaan sellaisia asioita, tai sellaisen kohtelun kohteeksi, joita ei ole ansainnut. Seksuaalinen hyväksikäyttö ja henkinen/tai fyysinen väkivalta ovat aina väärin ja rangaistavia tekoja.

    • Anonyymi

      Olen pahoillani, että olet joutunut käymään läpi tuollaisia asioita ja että ne vaivaavat sinua edelleen vuosien jälkeen. Ja olen myös pahoillani siitä, että koet että edessäsi on vain suljettuja ovia. Toivottavasti joku ovi aukeaa ja pääset menneisyytesi taakoista ja kahleista irti sekä saat apua traumatyöstöön.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe