Narsistit vs rajatilaiset

Anonyymi-ap

Kumpi voittaa mitätoinnissa ja ihailussa idealisoinnissa, kuinka kehittyviä ovat?miten lie ennusteidenlaita, vai ovatko molemmat ns menetettyjä tapauksia? Styylasin yhden rajatilaisenkanssa, jonka narsistinenn kaksoissisko styylasi narsistin huom diagnosoimattoman sellaisen kanssa, voi olla rajatilainen myos. En tullut onnelliseksi missaään vaiheessa, vaan tunnen heittäneeni nuo vuodet hukkaan

8

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä nuo persoonallisuusongelmat ovat yhteydessä siihen, kun " pitää voittaa ", tai ainakin yrittää sitä.
      " Kumpi voittaa? ", hyvä kysymys, mutta sitä ei pitäisi joutua kysymään normaaleissa ihmissuhteissa tai ylipäänsä ihmisten keskinäisessä kanssakäymisessä.
      Urheilu- ja muut kilpailut on asia erikseen.

      • Anonyymi

        Kaksoset on tottuneet kilpailemaan keskenään ja tuntuvat tekevän sitä myös muissa ihmissuhteissasn hävisin kilpailun tiinan kanssa rajatilainen petollinen itsekäs idealisoijamitätöijä no ikävä ihminen


    • Anonyymi

      Molemmat omaavat ihan samat kyvyt. Molemmat käytännössä ovat narsisteja, rajatilainen vain saattaa hetkellisesti kokea pientä empatiaakin. Ennuste on niin huono kuin on henkilön kyky ja tahtotila hoitaa itseään pitkäjänteisesti. Todennäköisesti siis aika kehno ja lohduton. Rajatilainen on ikäänkuin parantumisen tiellä, mutta tie on pitkä ja vaatisi itsensä kohtaamisen oman elämänsä arkkitehtina. Uhrin asema vain on piikattu niin syvälle, että se unohtuu ja rajatilainen lipsuu takaisin narsismin puolelle. Rajatilaisia on toki erilaisia, kuten kaikkia muitakin ihmisiä, joten ei ihan yleistääkään voi. Toisilla on parempi ennuste kuin toisilla. Sinä toki et heitä onneliseksi voi tehdä ja sinun ei kuuluisi kadotettuja vuosiasi murehtia, vaan iloita, että voit vihdoin hengittää ja päästää itsesi vapaaksi ja parisuhteeseen mikä on oikeasti vastavuoroinen , eikä vain rajatilaisen/narsistin päässä.

    • Anonyymi

      Hei olen saanut diagnoosin dissosiatiivinen persoonallisuushäiriö vahvoilla narsistisilla piirteillä kirjoittelen miehen logiikka palstalla usealla nimimerkilläyritin hetken kirjoittaa narsismipalstalla voin hyvib, kunnes joku ryhtyi yrittämään minun hallintaa. Voiko narsistia hallita?

      • Anonyymi

        Kenties riippuu millä tavalla hallita, ehkä se on jollain tasolla mahdollistakin.
        Narsisti ei taida pitää siitä, jos joku pääsee " niskan päälle ".


    • Anonyymi

      Rajatilaisilla tarkoittanet epävakaita jne.

      Epävakaan kanssa on mielestäni kamalampaa, koska he saattavat
      olla hetken aidosti rakastavan ja melkeinpä normaalin oloisia. Sitten tilanne muuttuu
      päinvastaiseksi ilman mitään varoitusta.

      Epävakaan julmuudella ei ole mitään rajaa, ja on ennalta arvaamattomampi kuin pelkkä narsisti.

      • Anonyymi

        Auts, mulla taitaa olla sitten ihan väärä diagnoosi.
        Tosin sain sen, kun ryvin syvässä päihdehelvetissä aikoinaan.


      • Anonyymi

        Kommenttisi on mielestäni aika haitallinen, koska se leimaa kaikki epävakaasta persoonallisuushäiriöstä kärsivät hulluiksi psykopaateiksi.

        Itse sain diagnoosin pitkälti kypsällä aikuisiällä ja epäilen, että monikin lähipiirissäni saattaisi aluksi yllättyä jos kertoisin.

        Olen todella empaattinen toisia ihmisiä kohtaan ja tunnen äärimmäisen syvää myötätuntoa. En hauku tai arvostele, ymmärrän muiden käyttäytymistä ja siihen vaikuttavia tekijöitä. Ylisäätelen vihan ja aggression tunteita, jotten koskaan loukkaisi ketään. Tämä tietysti johtaa siihen, että suutun kerran kymmenessä vuodessa ja silloin onnistun karkottamaan kaikki ympäriltäni.

        Ongelmana arkielämässä on lähinnä impulsiivisuus ja heikko itsetunto, joka saa tekemään huonoja päätöksiä sekä olemaan muiden hyväksikäytettävänä. ja tämä taas saa laskemaan sitä omanarvontuntoa edelleen.

        Se että väität kaikki epävakaasta persoonallisuushäiriöstä kärsiviä julmiksi on yksiselitteisesti todella väärin ja hankaloittaa kaltaisteni asemaa jotka oikeasti yrittävät "parantua". Tässäkin vaikeusasteita on hyvin erilaisia ja terapialla oirekuva on mahdollista saada hallintaan ajan kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8855
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1227
    Aihe