Minkälaiset jalkineet korvaavat kumpparit kumpparikeleillä ?

Anonyymi-ap

Kukaanhan ei juuri enää käytä kumppareita eli kumisaappaita.
Mietin ostaisinko kunnon "nokialaiset" kotimaiset kumisaappaat,
mutta mikään ei ole enää kotimaista ja Nokian Jalkineetkin on Bernerin kumijalkinebrändi. Yhtiön liiketoiminta ja tuotemerkit myytiin vuonna 2005 perheyritys Berner Oy:lle, joka jatkaa kumijalkineiden myyntiä ja markkinointia entisillä Nokian Jalkineiden tuotemerkeillä, mutta valmistuttaa ne ulkomailla, lähinnä Slovakian ja Serbian jättitehtailla.

16

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osta Kuoma-saappaat. Ne ovat parhaat sadesäähän. Ne ovat kevyet ja
      pitävät jalat lämpimänä.

    • Anonyymi

      Hanki nahkasaappaat kumiterällä, semmoset oli jopa Kekkosella . Gummisaappaita löytyy nykyään monenlaisia jopa etuosasta nauhotettavia.

    • Anonyymi

      Sievin kenkä valmistaa Suomessa kevyitä ja tilavalestisiä, hyvin kestäviä kumisaappaita. Minulla on kestä nyt jo 6 v ihan ehjänä.

      • Eikös tuo ole Orivedellä.
        Itse, kun olen ostanut saappaita, joita kesäisin maalla tarvitsen, jokaiset vuotavat 3 kk kuluttua.
        Pitäneepä muistaa tuo, ensi kesää ajatellen, jos Sinulla on kestänyt jo 6 vuotta, lienevät parempia, kun tähän asti ostamani.


      • Eliaana kirjoitti:

        Eikös tuo ole Orivedellä.
        Itse, kun olen ostanut saappaita, joita kesäisin maalla tarvitsen, jokaiset vuotavat 3 kk kuluttua.
        Pitäneepä muistaa tuo, ensi kesää ajatellen, jos Sinulla on kestänyt jo 6 vuotta, lienevät parempia, kun tähän asti ostamani.

        Sievin kenkien tuotetiedoissa mainitaan Sievi ja Oulainen.. Muitakin korkealaatuisia jalkineita siellä valmistetaan, lestit sopivat mieheni leveään ja suureen jalkaterään. Itse olen Sievin kumpparimannekiini ollut jo kauan, ainakin 5 vuotta kestivät ensimmäiset ja nämä nykyiset samaa luokkaa, yhä ehjät.

        Nämä on valmistettu polyuretaanista, siksi niin kevyet mutta silti tukevat ja kestävät. Lesti on niin tilava, että käytän niissä villasukkia. Rannikolla on paljon loskakelejä, käytän myös kesällä metsissä ja rantakallioilla saappaitani punkkivaaran ja käärmeiden varalta. Varret voisi leikatakin lyhyemmiksi, mutta pitkinä suojaavat hyvin. Suosittelen😊


      • Ramoona kirjoitti:

        Sievin kenkien tuotetiedoissa mainitaan Sievi ja Oulainen.. Muitakin korkealaatuisia jalkineita siellä valmistetaan, lestit sopivat mieheni leveään ja suureen jalkaterään. Itse olen Sievin kumpparimannekiini ollut jo kauan, ainakin 5 vuotta kestivät ensimmäiset ja nämä nykyiset samaa luokkaa, yhä ehjät.

        Nämä on valmistettu polyuretaanista, siksi niin kevyet mutta silti tukevat ja kestävät. Lesti on niin tilava, että käytän niissä villasukkia. Rannikolla on paljon loskakelejä, käytän myös kesällä metsissä ja rantakallioilla saappaitani punkkivaaran ja käärmeiden varalta. Varret voisi leikatakin lyhyemmiksi, mutta pitkinä suojaavat hyvin. Suosittelen😊

        Kiitos tiedosta. Täytyypä googlailla löytyisikö täältäpäin.
        Pitkät varretkin sopii mulle, kun veneeseen menee ja rantaan vetää.
        Villasukkia minäkin käytän aina, enkä pöpelikköön mene ilman saappaita ollenkaan.


    • Anonyymi

      Ostin kumisaappaat kenkäkaupasta, eivät ole hyvät, varsi liian pitkä, se hankaa säärttä niin, että pelkään kohta säärihaavan saavani.

      Lisäksi kallit ja raskaat, ihmettelin oikein, että kuinka on kumisaappaat saatu noin painaviksi!
      Ovat muuten Sievi merkkiset.

      • Anonyymi

        Minulla on paksut pohkeet ja lyhkäset sääret , etten voi käyttää kuin lyhytvartisia hai saappaita. Niissä on liukkaat latuskapohjat ja aika paljon ne painaa niin lyhytvartisiksi. Sievin saappaissa on kyllä kevyitäkin, yritin sovittaa mutta en saa mahtumaan varresta.


    • Anonyymi

      Itselläni on kumipohjaiset ja -kärkiset talvi-toppasaappaat. Niillä pärjää, niin pakkasella kuin loskallakin.

      • Anonyymi

        En raaski talvisaappaitani pilata marjametsässä taimärässä loskassaminulla on sinne kumpparit. NOKIALAISTEN laatu on huonontunut , eivät kestä montaa vuotta vesitiiviinä. Jos sataa kunnolla, laitan muovipussit villasukkien päälle saappaiden sisään. Punkkeja ja kärmeitä minäkin pelkään, pitkään heinikkoonkin laitan aina kumpparit.


    • Anonyymi

      Sieviä en suosittele , hajos turvakengistä pohjat ! Suosittelen Uvex sakemannin tekemät !

      Gubbe 74

    • Anonyymi

      Minä ainakin käytän kumisaappaita ympäri vuoden aina kun keli sitä vaatii. Suosikkini ovat aina olleet Nokian Kontiot ja ovat edelleenkin. Todella mukava jalassa ja pitkä varsi suojaa hyvin roiskeilta ja voi mennä vähän syvemmästäkin lätäköstä. Eikä edes hiosta kun käyttää kunnon paksuja villasukkia kesät talvet.

    • Anonyymi

      Jatsarit ovat komiat jalkineet, hyvin lankattuina.

      • Anonyymi

        Pussihousut sopii hyvin jatsarien kanssa!😍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pussihousut sopii hyvin jatsarien kanssa!😍

        Parasta kuitenkin on lakerikengät ja kulmahousut.


    • Anonyymi

      Kaaleen asu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe