Hartolan asfaltin monttu jätti auton taipaleelle

Anonyymi-ap

Vuorenkylän tien alussa, lähellä nelostien risteystä on isoja ja syviä kuoppia, tai paremminkin rotkoja tai jyrkkäseinäisiä lampia. Sellaiseen ajaa täräytettiin tänään ja rengas rikki. Sen puoleen 'hyvä mieli', että kävi toteen monivuotinen varoitukseni 'Aja varovasti kuoppiin, ettei auto säry.' Olin aina saanut vastauksen, että kyllä auto pienet iskut kestää. No, varmaan kestääkin, mutta tämä oli mahtava rysähdys. Onneksi ei ollut kovempi pakkanen, onneksi oli vakuutus ja onneksi hinaaja pääsi lähtemään heti. Muuten olisi tullut isiä ikävä.

Hiljentäkää. Ajakaa vaikka kävelyvauhtia. Laittakaa varoitusmerkkejä noihin kuoppiin. Jotakin. Älkää ajako suinpäin mihin vain.

20

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuka Vuorenkylän tien kunnosta vastaa? Miksi nuo kuopat on jätetty vuosiksi levenemään ja syvenemään? Kuka korvaa?

    • Anonyymi

      Laita tuosta asiasta viestiä Hartolan Facebook-ryhmään (Hartolan Puskaradio).

      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä.


    • Anonyymi

      Kiitos sille, joka kävi heittämässä hiukan asfalttia pahimpiin kuoppiin. Kuinkahan monen tuo yksinkertainen toimenpide säästi rengasrikolta. Meillä maksoi uusi rengas 160, jonkun renkaat voi olla kalliimpiakin.

      Hyvä, että joskus kuullaan valituksia ja pistetään (lopulta) toimeksi. Rauhaisaa joulun odotusta. Ajakaa kuitenkin varovasti.

    • Anonyymi

      Hartolan teillä on monttuja muuallakin. Vakireiteillään niitä oppii kiertämään, mutta satunnaisen ajajan renkaat voi särkyä. Ja näin talvella, eikö teitä voisi aurata kunnolla? Kaapia syvemmältä eikä vain hiukan pintaa raapaista? Aurata aurausviittoihin asti? Nyt on monilla Hartolan teillä puoli metriä leveälti paksua lunta reunoilla. Moni kuski ei osaa eikä uskalla väistää vastaantulijaa sinne penkkaan asti. Näin peilit rapisee ja pellit kolisee. Jos joillekin maksetaan auraamisesta, vaadittaisiinko, että auraus myös tehdään?

    • Anonyymi

      Aurauskin on poliittista toimintaa hyvien veljien kesken. Ei siinä pääosassa ole yleinen tieturvallisuus, eikä jonkun rengas. Ne auran terätkin ovat kalliita ja kuluvat kovasti osuessaan asvalttiin.

      • Anonyymi

        Noinhan se saattaa olla. Mitenkähän asiaa voisi korjata?


    • Anonyymi

      Onko siellä pakko ajella autolla? Nuoriso voisi keksiä muuta tekemistä viikonlopuiksi kuin p---urallin ajamista pitkin kylänraittia. Kunto kasvaisi kohisten, jos siirtyisitte autojen käytöstä polkupyöriin. Lyhyet matkat voi taittaa jalkaisin. Ja pakkasilla ei ole pakko lähteä matkaan ollenkaan, koska jokaisella pitäisi olla kotivaraa muutamaksi päiväksi. Tuhlaatte aikaanne kirjoittelemalla nettiin, ja samalla tuhlaatte myös muiden ihmisten aikaa, jotka lukevat kirjoitelmianne. Keksikää itsellenne harrastuksia, tehkää vapaaehtoistyötä, hoitakaa puutarhaa, kuunnelkaa klassista musiikkia ja käykää äänestämässä perussuomalaisia. Lopettakaa valittaminen ja keskittäkää huomionne asioihin, joilla on merkitystä.

      • Anonyymi

        Kiitos eläkeläisen tai työttömän näkökulmasta. Meitä kuitenkin on joitakin, joilla on töitä, ja sinne ajetaan pitkän matkankin takaa. Minullakin kertyy tunti työmatkaa suuntaansa. Ja aina on asioita, joiden takia pitää sinne 'lähikauppaan' 30 kilometrin päähän lähteä. Lääkkeet loppuu, ruoka loppuu, pitää hakea paketti postista tai lähettää sellainen, hakea autoon osia, tai lumilinkoon. Kyllä ne kuopat voisi korjata. Vaikka te joutilaat voisitte täytellä niitä, kun tuntuu vapaata aikaa teillä riittävän.


    • Anonyymi

      Mahtaako mokomassa kylässä olla pilluja niin paljoa että niiden vuoksi kannattaisi rallia alkaa ajamaan raitilla? Yhden olen nähnyt siellä Smarketin kassalla. Nuori suloisen kaunis tyttö. Muuten on melekoista huuhkajaa aina käydessä osunu tielle.
      Saattaahan ne nuoret miehet toki ajella toistensa vuoksikin, sellainen on lisääntymän päin, kun naisen tuoksu ei enää iske.

      • Anonyymi

        "Vanhassa vara parempi" - sanotaan vanhassa sananlaskussa.


    • Anonyymi

      Onko Hartolassa ollut sellaista ilmiötä, että nuoret naiset olisivat vanhempien, varakkaiden miesten perään? Etelämpänä sitä on ilmassa ja Luhangassakin jo buumi menossa. Äijät käyvät Lahdessa ostelemassa norsukalsareita ja merkkifarkkuja itselleen.

      • Anonyymi

        Semmosta en ole huomannut, mutta itse köyhänä, vanhana naisena olen huomannut, että nuoret, varakkaat miehet ovat minusta kiinnostuneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmosta en ole huomannut, mutta itse köyhänä, vanhana naisena olen huomannut, että nuoret, varakkaat miehet ovat minusta kiinnostuneita.

        Se on nuorten juppien harrastus. Siinä kerätään pisteitä. Mitä vanhemman harpun saa pokattua, niin sitä kovemmat pisteet. Jonkinlainen selfie tarvitaan todisteeksi.
        Missä päin Hartolaa asustelet? Voisimmeko käydä vaikka Koskenniemen mökissä viettämässä laatuaikaa yön verran?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on nuorten juppien harrastus. Siinä kerätään pisteitä. Mitä vanhemman harpun saa pokattua, niin sitä kovemmat pisteet. Jonkinlainen selfie tarvitaan todisteeksi.
        Missä päin Hartolaa asustelet? Voisimmeko käydä vaikka Koskenniemen mökissä viettämässä laatuaikaa yön verran?

        No, tota... nolottaa sanoa, että kuorsaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tota... nolottaa sanoa, että kuorsaan...

        Ei se haittaa, mutta sovitaanko että tullaan neljän miehen porukalla, niin et ehdi nukahtamaan? Saadaan samalla meidän jengin pistepottia kasvatettua tasaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se haittaa, mutta sovitaanko että tullaan neljän miehen porukalla, niin et ehdi nukahtamaan? Saadaan samalla meidän jengin pistepottia kasvatettua tasaisesti.

        Mä asun nykyään Heinolassa eikä mulla ole omaa autoa, koska se ulosmitattiin viime viikolla. Onnibussit eivät kulje Heinolasta Hartolaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä asun nykyään Heinolassa eikä mulla ole omaa autoa, koska se ulosmitattiin viime viikolla. Onnibussit eivät kulje Heinolasta Hartolaan.

        Otetaan sinut kyytiin siitä Lidlin pihasta. Siellähän sinä kuitenkin asioit. Voitko pikkasen fiksata itseäsi kasvojen osalta? Ihan vaan siksi, ettei tarvitse pikkubussin ikkunoita peitellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otetaan sinut kyytiin siitä Lidlin pihasta. Siellähän sinä kuitenkin asioit. Voitko pikkasen fiksata itseäsi kasvojen osalta? Ihan vaan siksi, ettei tarvitse pikkubussin ikkunoita peitellä?

        Onko teillä, nulikat, muuta annettavaa naiselle kuin hiukan nuorempi bodi? Ja ajatteletteko te muuta kuin naisen jalkoväliä ja kavereiden antamia pisteitä? No, onneksi tuollaiset ovat vähemmistö. Suomen nuorissa miehissä on paljon upeita tyyppejä. He löytävät omanikäisensä puolison, jos haluavat. Jämät vonkaavat uusiokäyttöön asettuneita mummeleita. Pateettista. Puolin ja toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko teillä, nulikat, muuta annettavaa naiselle kuin hiukan nuorempi bodi? Ja ajatteletteko te muuta kuin naisen jalkoväliä ja kavereiden antamia pisteitä? No, onneksi tuollaiset ovat vähemmistö. Suomen nuorissa miehissä on paljon upeita tyyppejä. He löytävät omanikäisensä puolison, jos haluavat. Jämät vonkaavat uusiokäyttöön asettuneita mummeleita. Pateettista. Puolin ja toisin.

        Tainnut papalta lähteä eukko nuorempien perään, hehheh.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2053
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1525
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1394
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1271
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1186
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1115
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1047
    Aihe