Miten jokuset voi saada vuosikymmeniä leskeneläkettä. Ja sit aina tulee siihenkin korotukset. Kun itsellä on hyvä eläke niin siihen päälle leskeneläke niin ei oo hätäpäivää
Leskeneläke
19
540
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä kysymys! Mutta joku iso muutos tähän tehtiin, tosin se koskee uusia eläkkeitä.
Täysin terve on voinut saada vaikka tonnikaupalla kuussa vuosikymmeniä vain siksi, että
puoliso kuollut eikä ole solminut uutta avioliittoa. Joskus tälle varmaan oli paikkansa mutta ei enää pitkiin aikoihin, kun naisten työmarkkina-asema parani.
lajijasuris - Anonyymi
Mun mielestä vanhat leskeneläkkeen vois lopettaa
- Anonyymi
Kansalaisaloitetta asian eteenpäin viemiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansalaisaloitetta asian eteenpäin viemiseksi.
Muistaakseni se loppui jo eli uusia eläkkeitä ei myönnetä paitsi muutaman vuoden ajaksi
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistaakseni se loppui jo eli uusia eläkkeitä ei myönnetä paitsi muutaman vuoden ajaksi
lajijasurisÖöh sorry, kyse olikin just vanhoista eläkkeistä.
lajijasuris
- Anonyymi
Onko missään niin kateellista sakkia kuin Loimaalla. Ensin maataan sohvan pohjalla vuosikymmenet kuin härskit sillit. Ja sitten ruikutetaan toisten eläkkeistä
- Anonyymi
Kateus? Turha, aiheeton etuus se on. Pois vaan. Ei etuoikeuksia kenellekkään tässä maassa, ajassa. Tasapuolisuutta kansalaisten kohteluihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateus? Turha, aiheeton etuus se on. Pois vaan. Ei etuoikeuksia kenellekkään tässä maassa, ajassa. Tasapuolisuutta kansalaisten kohteluihin.
Se on just näin!
Miksi terveille ja palkkatöissä/yrittäjänä oleville ihmisille pitää maksaa verovaroista lopunikää lisäksi toimeentulon tai parhaimmillaan hulppean elintason turvaavaa eläkettä, kun sille ei ole mitää tarvetta...? Ja todellakin LISÄKSI voi saada.
Mä tiedän semmosen, joka sai 5000€ kuussa leskeneläkettä , ja ollessaan työttömänä nosti työmarkkinatukea!
lajijasuris
- Anonyymi
On epäreilua niitä kohtaan jotka nyt ovat jääneet leskiksi ja saavat vaan 2 v leskeneläkettä. Ja jos eläke on jo itsellä vähän vailla 2000€ tarviiko enää leskeneläkettä lisäksi sekin pitäs jotenkin porrastaa
- Anonyymi
Aivan väärin on tuki annettu ennen vuotta 1975 syntyneille, koko loppuiäksi. Miksi ei siihenkin saada heikennystä?
- Anonyymi
Tosi epäreilua, ne kelle se on aikanaan myönnetty saa sitä kuolemaansa saakka, paitsi jos menee naimisiin sit saa kertasuorituksen ja se loppuu.
Mut ne ketkä saa hyvän leskeneläkkeen tuskin menee naimisiin, avoliittoon saa muuttaa
Mut jos itsellä on jo eläke 2000€ niin kyl sillä pitää tulla toimeen ,kun pienemmilläkin eläkkeellä on tultava toimeen- Anonyymi
Minusta se olisikin omaa hölmöilyä mennä naimisiin ja siksi menettää leskeneläke. Eihän parisuhde voi perustua "i-kirjaimeen", joka on lähinnä juridiikkaa, vaan kyllä focuksessa pitää olla tunteet, hyvät käytöstavat ja arvot.
lajijasuris
- Anonyymi
Olen kai kummallinen ihminen, kun olen aina tyytynyt siihen mitä minulla on.
Maailma ei vain ole missään mielessä tasa-arvoinen.
Jos joku saa jtn enemmän, niin sitten saa.
Mulla on silti kaikki paljon paremmin kuin enemmistöllä maailman ihmisistä.
Ilmaskos minua ei koskaan työpaikalla edes ehdotettu luottamusmieheksi 😃 - Anonyymi
Jos leskeksi jääneen eläkekertymä on kovin pieni hän saa leskeneläkettä summan jolla tuetaan toimeentuloa . Tuo summa määräytyy kuolleelle eläkettä maksaneen eläkeyhtiön laskennan mukaiseksi .
- Anonyymi
Monellakin on niin et leskeneläke menee toiselle tilille säästöön kun oma eläke on niin iso ettei siihen tartte koskee. Tää on vääriin nykyisiä leskiä kohtaan.
- Anonyymi
Eipä niitä suuria eläkkeitä ole kuin harvoilla.
- Anonyymi
Siksi kun on joutunut luopumaan puolisosta kuoleman kautta
- Anonyymi
Tähän tarkoitukseen on henkivakuutus
lajijasuris
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409