Yaris jätti pihaan vaikka akku lähes uusi ?

Anonyymi-ap

44

3851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varikset jättää useimmiten pihaan pelkkää kakkkaa.

    • Anonyymi

      Oikein lyhyttä ajoa niin eipä akut ehdi latautua ja sähkö loppuu. Ei mitään uutta miltään automerkiltä. Älylaturia vaan käyttöön usein talvikaudella ja ongelma on poissa. Ei se sen ihmeellisempää ole. Samoin webaston käyttäjillä autot hyytyy kun sähkö loppuu lyhyissä siirtymissä.

      • Anonyymi

        Millään muulla automerkillä ei ole niin paljon akku, rele yms.. ongelmia kuin tojotalla.


      • Anonyymi

        No ainaki laturien ja akkujen valmistajat pysyy hengissä tojotien ansiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millään muulla automerkillä ei ole niin paljon akku, rele yms.. ongelmia kuin tojotalla.

        Samoja käyttävät muutkin merkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainaki laturien ja akkujen valmistajat pysyy hengissä tojotien ansiosta.

        Todellisuudessa akku ei lataudu kunnolla täyteen asti toistuvilla alle 7-8km pätkäajoilla vaikka auton merkki olisi Audi, BMW,Mercedes Benz. Ongelma auton akun tyhjenemisestä pahenee vielä lisää jos autossa on polttoainekäyttöinen lämmitin kuten Webasto, Eberspacher. Turhaan trollitero yrität kaataa akun tyhjentymisen ongelmaa vain Toyotaa koskevaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja käyttävät muutkin merkit.

        Toyota tilaa vaan niitä halvimpia versioita akuista ja siksi se on joutunut akkujen kanssa kuseen maailmalla ja vaihtamaan niitä uusiin ja parempiin. Usassa vaihtoivat ulkomitoiltaan väärän kokoisia akkuja susien tilalle ja nyt autoja on sitten palanut kun alkuperäinen akun kiinnitys päästää akun liikkumaan ja navat ottaa kiinni peltiin ja oikkari sytyttää tulipalon. Nyt ovat keksineet laittaa muovitulpan akun napaan eristeeksi, säälittävää toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa akku ei lataudu kunnolla täyteen asti toistuvilla alle 7-8km pätkäajoilla vaikka auton merkki olisi Audi, BMW,Mercedes Benz. Ongelma auton akun tyhjenemisestä pahenee vielä lisää jos autossa on polttoainekäyttöinen lämmitin kuten Webasto, Eberspacher. Turhaan trollitero yrität kaataa akun tyhjentymisen ongelmaa vain Toyotaa koskevaksi.

        Autoa pitää osata käyttää oikein myös talvisissa olosuhteissa ja nuo asiat lämmittimien käytöstä ja akun lataamisesta kuuluu ihan perusosaamiseen joiden pitäisi kaikkien osata jotka käyttävät autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millään muulla automerkillä ei ole niin paljon akku, rele yms.. ongelmia kuin tojotalla.

        Missä on legendaarinen japanilainen suunnittelun laatu ja laadukkaat komponentit? Se loppui varmaan jonnekin 1980-luvulle. En ole kuullut edes ranskalaisista että akku sippaisi samalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millään muulla automerkillä ei ole niin paljon akku, rele yms.. ongelmia kuin tojotalla.

        Älä puhu pskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on legendaarinen japanilainen suunnittelun laatu ja laadukkaat komponentit? Se loppui varmaan jonnekin 1980-luvulle. En ole kuullut edes ranskalaisista että akku sippaisi samalla tavalla.

        tojo ei suunnittele akkuja se ostaa ne valmiina

        jos akku on paska se on tehtaan vika ei tojon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoa pitää osata käyttää oikein myös talvisissa olosuhteissa ja nuo asiat lämmittimien käytöstä ja akun lataamisesta kuuluu ihan perusosaamiseen joiden pitäisi kaikkien osata jotka käyttävät autoa.

        Vaan kun ei tarvi erikseen latailla . Virta riittää ja releet kestää . Taitaa Pösö olla talveenkin paremmin suunniteltu kuin Tojota .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa akku ei lataudu kunnolla täyteen asti toistuvilla alle 7-8km pätkäajoilla vaikka auton merkki olisi Audi, BMW,Mercedes Benz. Ongelma auton akun tyhjenemisestä pahenee vielä lisää jos autossa on polttoainekäyttöinen lämmitin kuten Webasto, Eberspacher. Turhaan trollitero yrität kaataa akun tyhjentymisen ongelmaa vain Toyotaa koskevaksi.

        Luulisi kuskilla olevan sen verran älyä, että tajuaa pätkäajon tyhjentävän akun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi kuskilla olevan sen verran älyä, että tajuaa pätkäajon tyhjentävän akun.

        Joissain se vain tyhjenee nopeammin, kuin toisissa. Isokokoinen akku tyhjenee hitaammin, kuin miniakku. Mutta onhan se miniakku muutaman euron halvempi auton valmistajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millään muulla automerkillä ei ole niin paljon akku, rele yms.. ongelmia kuin tojotalla.

        ja kia wv renault


    • Anonyymi

      Relax by Toyota ja elämäsi on huoletonta.

      • Anonyymi

        Hihii, akku on kuluva osa, eikä kuulu Relax turvan piiriin.


    • Anonyymi

      Lataa akku täyteen.

      • Anonyymi

        Lataa ite tojopoju.


    • Anonyymi

      Muilla autoilla matka jatkuu kun lataa tyhjentyneen akun. Toyotassa pitää viedä korjaamolle ja siellä annetaan valohoitona uusi akku.
      Täysi susi.

      • Anonyymi

        Toyotan pikahuollossa saa mielenrauhan. Asentajalla on pesty siisti haalaripuku, ja valkoiset puhtaat puuvillahansikkaat. Hieno valaistus jossa uusi akku saadaan luotettavasti vaihdettua.


    • Anonyymi

      Relax, ja matka jatkuu takuulla.

      • Anonyymi

        Relax ja tojotan matka katkeaa takuulla!


      • Anonyymi

        12V akku ei sisälly Toyotan Relaxturvaan. Eli siitä vain kättä taskuun ja rahaa tiskille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12V akku ei sisälly Toyotan Relaxturvaan. Eli siitä vain kättä taskuun ja rahaa tiskille.

        Ja entäs rele joka on pakkasilla kaputt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12V akku ei sisälly Toyotan Relaxturvaan. Eli siitä vain kättä taskuun ja rahaa tiskille.

        No ei kai missään anneta uutta akkua,jos on niin tumpelo,että ei osaa ladata akkua täyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja entäs rele joka on pakkasilla kaputt?

        Ei se ole kaput,pistä taskuun ja lämmitä se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja entäs rele joka on pakkasilla kaputt?

        Montako sinulla on mennyt?


    • Anonyymi

      Tohjotan omapoika on ihana. Akku brakaa, releet paukkuu. Silti jaksaa hehkuttaa tojoa. Muhahahahahahahava

      • Anonyymi

        Trolli kerro missä paskakasassa itse istut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolli kerro missä paskakasassa itse istut.

        Menikö ihon alle? Osui ja upposi? Muhshahahahahahsss


    • Anonyymi

      "Autoa pitää osata käyttää oikein myös talvisissa olosuhteissa ja nuo asiat lämmittimien käytöstä ja akun lataamisesta kuuluu ihan perusosaamiseen joiden pitäisi kaikkien osata jotka käyttävät autoa."

      Muiden autojen osalta akun lataaminen kotona riittää jos on päästänyt akun tyhjäksi jostain syystä.
      Toyotan hybridi vaatii korjaamokäynnin kun 12V-järjestelmä kyykkää pakkasessa. Siinä se iso ero kunnon autojen ja Toyotan välillä.

    • Anonyymi

      Vaihda uusi akku. Vaihda uusi laturi. Vaihda uusi käynnistinmoottori.

      Vie lopuksi autosi jollekin korjaajalle, joka laittaa sen kuntoon!

    • Anonyymi

      se on tyyppiomainaisuus kaikissa hyprideissä ei pelkästään tojossa

      hypridit on suurinta kusetusta mitä rahalla saa

      • Anonyymi

        Ei ole muilla tuollaista epidemiaa kuin Toyotalla.


      • Anonyymi

        Toyotalla ajetaan niin vähän ettei akku ehdi latautua tuolla tekniikalla ja akut on muutenkin surkeaa laatua ja niitä on vaihdeltu takuuna ja sen jälkeen artistin piikkiin ja itse ongelma on edelleen olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ajetaan niin vähän ettei akku ehdi latautua tuolla tekniikalla ja akut on muutenkin surkeaa laatua ja niitä on vaihdeltu takuuna ja sen jälkeen artistin piikkiin ja itse ongelma on edelleen olemassa.

        Minulla on 6 vuotta vanha hybridi-Toyota, eikä siinä ole milloinkaan ollut käynnistysvaikeuksia. 12 Voltin akku Toyotassa on todella pieni, mutta eihän siitä käynnistyksessä isoa virtaa oteta, sillä hybridi-Toyota käynnistää polttomoottorin suurjännitteisellä ajoakulla. Sellaista pakkasta ei olekaan, ettei ajoakun hönkä riittäisi moottorin käynnistämiseen. Hybridi-Toyota siis starttaa pakkasessakin kaikkein äreimmin.


    • Anonyymi

      Toyota on yksi arvostetuimmista automerkeistä, se kestää loputtomiin.
      Hinaustilastokin osoittaa kuinka ns. premiumcum-merkkejä hinataan jatkuvasti, bmw, mb, rinkelimosse...

    • Anonyymi

      Akusta on tullut parempi versio. Sitä ei tarjota, se pitää itse vaatia. Sitä ennen kaupataan moottorilämmitin ja sisälämmitys ja ylläpitokaapeli.

    • Anonyymi

      Ei mikään akku pysy täytenä kun ajetaan vain pientä ajoa tai pidetään autoa seisomassa viikkoja.

      • Anonyymi

        Valitettavasti Toyotassa on ollut jo vuosia sama ongelma. Väärin suunniteltu 12 voltin latausjärjestelmä ja pieni akku. Akun vaihto ei auta, ennen kuin korjaavat tuon järjestelmä vian, mutta tuo ongelma on ollut jo niin monta vuotta, että eivät taida sitä korjata kun se tulisi todella kalliiksi ja vain viranomaisten määräyksellä Toyota joutaisi sen korjaamaan.
        Asiaa auttaa jos asennuttaa akulle kiinteän ylläpitolaturin ja laittaa pihan lähes joka päivä ja talvella päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti Toyotassa on ollut jo vuosia sama ongelma. Väärin suunniteltu 12 voltin latausjärjestelmä ja pieni akku. Akun vaihto ei auta, ennen kuin korjaavat tuon järjestelmä vian, mutta tuo ongelma on ollut jo niin monta vuotta, että eivät taida sitä korjata kun se tulisi todella kalliiksi ja vain viranomaisten määräyksellä Toyota joutaisi sen korjaamaan.
        Asiaa auttaa jos asennuttaa akulle kiinteän ylläpitolaturin ja laittaa pihan lähes joka päivä ja talvella päivittäin.

        Ei tarvita erillistä laturia, painaa start nappulaa mutta ei paina jarrua, antaa auton olla tässä tilassa 40minuuttia ja akku melkein täynnä. Tämä on hyvä tehdä jos auto seisoo 2-3 päivää ilman ajoa. 12v sähköä kuluu varashälyttimeen, avaimettomaan systeemiin, nettiyhteyteen +muut. Välillä joutuu ajamaan että ajoakku latautuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvita erillistä laturia, painaa start nappulaa mutta ei paina jarrua, antaa auton olla tässä tilassa 40minuuttia ja akku melkein täynnä. Tämä on hyvä tehdä jos auto seisoo 2-3 päivää ilman ajoa. 12v sähköä kuluu varashälyttimeen, avaimettomaan systeemiin, nettiyhteyteen muut. Välillä joutuu ajamaan että ajoakku latautuu.

        Hybridi-Toyotan 12 V akuissa ja latausjärjestelmässä ei ole mitään vikaa. Ongelma johtuu siitä, että ihmiset eivät osaa käyttää autoa.

        Jos autolla ajetaan hyvin harvoin ja lyhyitä matkoja, niin silloin akun varaustila saattaa laskea liian alhaiseksi, koska nykyautoissa on liikaa erilaisia sähköhärpäkkeitä. Tästä syystä tehdas suositteleekin sitä, että kerran viikossa autossa pidetään virta päällä yli tunnin ajan. Silloin 12 V akku latautuu riittävän täyteen, jotta autoa voi taas seisottaa vaikka viikon, ja sen jälkeen taas virta päälle tunnin ajaksi. Muita korjauksia hybridi-Toyotat eivät tarvitse toimiakseen moitteettomasti.


    • Anonyymi

      Puolet sähköllä ja loput hinausauton lavalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      67
      2493
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      105
      2157
    3. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2137
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

      Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      97
      2097
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      8
      2036
    6. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1885
    7. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      584
      1836
    8. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      107
      1793
    9. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      17
      1657
    10. Kemet lomautukset

      Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      41
      1433
    Aihe