Yaris jätti pihaan vaikka akku lähes uusi ?

Anonyymi-ap

44

3528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varikset jättää useimmiten pihaan pelkkää kakkkaa.

    • Anonyymi

      Oikein lyhyttä ajoa niin eipä akut ehdi latautua ja sähkö loppuu. Ei mitään uutta miltään automerkiltä. Älylaturia vaan käyttöön usein talvikaudella ja ongelma on poissa. Ei se sen ihmeellisempää ole. Samoin webaston käyttäjillä autot hyytyy kun sähkö loppuu lyhyissä siirtymissä.

      • Anonyymi

        Millään muulla automerkillä ei ole niin paljon akku, rele yms.. ongelmia kuin tojotalla.


      • Anonyymi

        No ainaki laturien ja akkujen valmistajat pysyy hengissä tojotien ansiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millään muulla automerkillä ei ole niin paljon akku, rele yms.. ongelmia kuin tojotalla.

        Samoja käyttävät muutkin merkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainaki laturien ja akkujen valmistajat pysyy hengissä tojotien ansiosta.

        Todellisuudessa akku ei lataudu kunnolla täyteen asti toistuvilla alle 7-8km pätkäajoilla vaikka auton merkki olisi Audi, BMW,Mercedes Benz. Ongelma auton akun tyhjenemisestä pahenee vielä lisää jos autossa on polttoainekäyttöinen lämmitin kuten Webasto, Eberspacher. Turhaan trollitero yrität kaataa akun tyhjentymisen ongelmaa vain Toyotaa koskevaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja käyttävät muutkin merkit.

        Toyota tilaa vaan niitä halvimpia versioita akuista ja siksi se on joutunut akkujen kanssa kuseen maailmalla ja vaihtamaan niitä uusiin ja parempiin. Usassa vaihtoivat ulkomitoiltaan väärän kokoisia akkuja susien tilalle ja nyt autoja on sitten palanut kun alkuperäinen akun kiinnitys päästää akun liikkumaan ja navat ottaa kiinni peltiin ja oikkari sytyttää tulipalon. Nyt ovat keksineet laittaa muovitulpan akun napaan eristeeksi, säälittävää toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa akku ei lataudu kunnolla täyteen asti toistuvilla alle 7-8km pätkäajoilla vaikka auton merkki olisi Audi, BMW,Mercedes Benz. Ongelma auton akun tyhjenemisestä pahenee vielä lisää jos autossa on polttoainekäyttöinen lämmitin kuten Webasto, Eberspacher. Turhaan trollitero yrität kaataa akun tyhjentymisen ongelmaa vain Toyotaa koskevaksi.

        Autoa pitää osata käyttää oikein myös talvisissa olosuhteissa ja nuo asiat lämmittimien käytöstä ja akun lataamisesta kuuluu ihan perusosaamiseen joiden pitäisi kaikkien osata jotka käyttävät autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millään muulla automerkillä ei ole niin paljon akku, rele yms.. ongelmia kuin tojotalla.

        Missä on legendaarinen japanilainen suunnittelun laatu ja laadukkaat komponentit? Se loppui varmaan jonnekin 1980-luvulle. En ole kuullut edes ranskalaisista että akku sippaisi samalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millään muulla automerkillä ei ole niin paljon akku, rele yms.. ongelmia kuin tojotalla.

        Älä puhu pskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on legendaarinen japanilainen suunnittelun laatu ja laadukkaat komponentit? Se loppui varmaan jonnekin 1980-luvulle. En ole kuullut edes ranskalaisista että akku sippaisi samalla tavalla.

        tojo ei suunnittele akkuja se ostaa ne valmiina

        jos akku on paska se on tehtaan vika ei tojon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoa pitää osata käyttää oikein myös talvisissa olosuhteissa ja nuo asiat lämmittimien käytöstä ja akun lataamisesta kuuluu ihan perusosaamiseen joiden pitäisi kaikkien osata jotka käyttävät autoa.

        Vaan kun ei tarvi erikseen latailla . Virta riittää ja releet kestää . Taitaa Pösö olla talveenkin paremmin suunniteltu kuin Tojota .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa akku ei lataudu kunnolla täyteen asti toistuvilla alle 7-8km pätkäajoilla vaikka auton merkki olisi Audi, BMW,Mercedes Benz. Ongelma auton akun tyhjenemisestä pahenee vielä lisää jos autossa on polttoainekäyttöinen lämmitin kuten Webasto, Eberspacher. Turhaan trollitero yrität kaataa akun tyhjentymisen ongelmaa vain Toyotaa koskevaksi.

        Luulisi kuskilla olevan sen verran älyä, että tajuaa pätkäajon tyhjentävän akun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi kuskilla olevan sen verran älyä, että tajuaa pätkäajon tyhjentävän akun.

        Joissain se vain tyhjenee nopeammin, kuin toisissa. Isokokoinen akku tyhjenee hitaammin, kuin miniakku. Mutta onhan se miniakku muutaman euron halvempi auton valmistajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millään muulla automerkillä ei ole niin paljon akku, rele yms.. ongelmia kuin tojotalla.

        ja kia wv renault


    • Anonyymi

      Relax by Toyota ja elämäsi on huoletonta.

      • Anonyymi

        Hihii, akku on kuluva osa, eikä kuulu Relax turvan piiriin.


    • Anonyymi

      Lataa akku täyteen.

      • Anonyymi

        Lataa ite tojopoju.


    • Anonyymi

      Muilla autoilla matka jatkuu kun lataa tyhjentyneen akun. Toyotassa pitää viedä korjaamolle ja siellä annetaan valohoitona uusi akku.
      Täysi susi.

      • Anonyymi

        Toyotan pikahuollossa saa mielenrauhan. Asentajalla on pesty siisti haalaripuku, ja valkoiset puhtaat puuvillahansikkaat. Hieno valaistus jossa uusi akku saadaan luotettavasti vaihdettua.


    • Anonyymi

      Relax, ja matka jatkuu takuulla.

      • Anonyymi

        Relax ja tojotan matka katkeaa takuulla!


      • Anonyymi

        12V akku ei sisälly Toyotan Relaxturvaan. Eli siitä vain kättä taskuun ja rahaa tiskille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12V akku ei sisälly Toyotan Relaxturvaan. Eli siitä vain kättä taskuun ja rahaa tiskille.

        Ja entäs rele joka on pakkasilla kaputt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12V akku ei sisälly Toyotan Relaxturvaan. Eli siitä vain kättä taskuun ja rahaa tiskille.

        No ei kai missään anneta uutta akkua,jos on niin tumpelo,että ei osaa ladata akkua täyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja entäs rele joka on pakkasilla kaputt?

        Ei se ole kaput,pistä taskuun ja lämmitä se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja entäs rele joka on pakkasilla kaputt?

        Montako sinulla on mennyt?


    • Anonyymi

      Tohjotan omapoika on ihana. Akku brakaa, releet paukkuu. Silti jaksaa hehkuttaa tojoa. Muhahahahahahahava

      • Anonyymi

        Trolli kerro missä paskakasassa itse istut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolli kerro missä paskakasassa itse istut.

        Menikö ihon alle? Osui ja upposi? Muhshahahahahahsss


    • Anonyymi

      "Autoa pitää osata käyttää oikein myös talvisissa olosuhteissa ja nuo asiat lämmittimien käytöstä ja akun lataamisesta kuuluu ihan perusosaamiseen joiden pitäisi kaikkien osata jotka käyttävät autoa."

      Muiden autojen osalta akun lataaminen kotona riittää jos on päästänyt akun tyhjäksi jostain syystä.
      Toyotan hybridi vaatii korjaamokäynnin kun 12V-järjestelmä kyykkää pakkasessa. Siinä se iso ero kunnon autojen ja Toyotan välillä.

    • Anonyymi

      Vaihda uusi akku. Vaihda uusi laturi. Vaihda uusi käynnistinmoottori.

      Vie lopuksi autosi jollekin korjaajalle, joka laittaa sen kuntoon!

    • Anonyymi

      se on tyyppiomainaisuus kaikissa hyprideissä ei pelkästään tojossa

      hypridit on suurinta kusetusta mitä rahalla saa

      • Anonyymi

        Ei ole muilla tuollaista epidemiaa kuin Toyotalla.


      • Anonyymi

        Toyotalla ajetaan niin vähän ettei akku ehdi latautua tuolla tekniikalla ja akut on muutenkin surkeaa laatua ja niitä on vaihdeltu takuuna ja sen jälkeen artistin piikkiin ja itse ongelma on edelleen olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ajetaan niin vähän ettei akku ehdi latautua tuolla tekniikalla ja akut on muutenkin surkeaa laatua ja niitä on vaihdeltu takuuna ja sen jälkeen artistin piikkiin ja itse ongelma on edelleen olemassa.

        Minulla on 6 vuotta vanha hybridi-Toyota, eikä siinä ole milloinkaan ollut käynnistysvaikeuksia. 12 Voltin akku Toyotassa on todella pieni, mutta eihän siitä käynnistyksessä isoa virtaa oteta, sillä hybridi-Toyota käynnistää polttomoottorin suurjännitteisellä ajoakulla. Sellaista pakkasta ei olekaan, ettei ajoakun hönkä riittäisi moottorin käynnistämiseen. Hybridi-Toyota siis starttaa pakkasessakin kaikkein äreimmin.


    • Anonyymi

      Toyota on yksi arvostetuimmista automerkeistä, se kestää loputtomiin.
      Hinaustilastokin osoittaa kuinka ns. premiumcum-merkkejä hinataan jatkuvasti, bmw, mb, rinkelimosse...

    • Anonyymi

      Akusta on tullut parempi versio. Sitä ei tarjota, se pitää itse vaatia. Sitä ennen kaupataan moottorilämmitin ja sisälämmitys ja ylläpitokaapeli.

    • Anonyymi

      Ei mikään akku pysy täytenä kun ajetaan vain pientä ajoa tai pidetään autoa seisomassa viikkoja.

      • Anonyymi

        Valitettavasti Toyotassa on ollut jo vuosia sama ongelma. Väärin suunniteltu 12 voltin latausjärjestelmä ja pieni akku. Akun vaihto ei auta, ennen kuin korjaavat tuon järjestelmä vian, mutta tuo ongelma on ollut jo niin monta vuotta, että eivät taida sitä korjata kun se tulisi todella kalliiksi ja vain viranomaisten määräyksellä Toyota joutaisi sen korjaamaan.
        Asiaa auttaa jos asennuttaa akulle kiinteän ylläpitolaturin ja laittaa pihan lähes joka päivä ja talvella päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti Toyotassa on ollut jo vuosia sama ongelma. Väärin suunniteltu 12 voltin latausjärjestelmä ja pieni akku. Akun vaihto ei auta, ennen kuin korjaavat tuon järjestelmä vian, mutta tuo ongelma on ollut jo niin monta vuotta, että eivät taida sitä korjata kun se tulisi todella kalliiksi ja vain viranomaisten määräyksellä Toyota joutaisi sen korjaamaan.
        Asiaa auttaa jos asennuttaa akulle kiinteän ylläpitolaturin ja laittaa pihan lähes joka päivä ja talvella päivittäin.

        Ei tarvita erillistä laturia, painaa start nappulaa mutta ei paina jarrua, antaa auton olla tässä tilassa 40minuuttia ja akku melkein täynnä. Tämä on hyvä tehdä jos auto seisoo 2-3 päivää ilman ajoa. 12v sähköä kuluu varashälyttimeen, avaimettomaan systeemiin, nettiyhteyteen +muut. Välillä joutuu ajamaan että ajoakku latautuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvita erillistä laturia, painaa start nappulaa mutta ei paina jarrua, antaa auton olla tässä tilassa 40minuuttia ja akku melkein täynnä. Tämä on hyvä tehdä jos auto seisoo 2-3 päivää ilman ajoa. 12v sähköä kuluu varashälyttimeen, avaimettomaan systeemiin, nettiyhteyteen muut. Välillä joutuu ajamaan että ajoakku latautuu.

        Hybridi-Toyotan 12 V akuissa ja latausjärjestelmässä ei ole mitään vikaa. Ongelma johtuu siitä, että ihmiset eivät osaa käyttää autoa.

        Jos autolla ajetaan hyvin harvoin ja lyhyitä matkoja, niin silloin akun varaustila saattaa laskea liian alhaiseksi, koska nykyautoissa on liikaa erilaisia sähköhärpäkkeitä. Tästä syystä tehdas suositteleekin sitä, että kerran viikossa autossa pidetään virta päällä yli tunnin ajan. Silloin 12 V akku latautuu riittävän täyteen, jotta autoa voi taas seisottaa vaikka viikon, ja sen jälkeen taas virta päälle tunnin ajaksi. Muita korjauksia hybridi-Toyotat eivät tarvitse toimiakseen moitteettomasti.


    • Anonyymi

      Puolet sähköllä ja loput hinausauton lavalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

      Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      243
      1776
    2. Olen niin kesken

      Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      13
      1182
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

      Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      198
      1132
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

      Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1085
    5. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

      joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      873
    6. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

      Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      864
    7. Tunnisteita kaipaajille

      Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      806
    8. Minkä ikäinen

      Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      58
      775
    9. Mä tuun aina rakastamaan sua J

      Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      753
    10. Martina ei mennyt naimisiin

      IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      747
    Aihe