https://www.reddit.com/r/Suomi/comments/13t92su/yaris_j%C3%A4tti_pihaan_tammikuussa_vaihdettu/?rdt=42299
Hybridi tojotiin pitää vaihtaa 12v akku 6 kk. välein.
Yaris jätti pihaan vaikka akku lähes uusi ?
44
2410
Vastaukset
- Anonyymi
Varikset jättää useimmiten pihaan pelkkää kakkkaa.
- Anonyymi
Oikein lyhyttä ajoa niin eipä akut ehdi latautua ja sähkö loppuu. Ei mitään uutta miltään automerkiltä. Älylaturia vaan käyttöön usein talvikaudella ja ongelma on poissa. Ei se sen ihmeellisempää ole. Samoin webaston käyttäjillä autot hyytyy kun sähkö loppuu lyhyissä siirtymissä.
- Anonyymi
Millään muulla automerkillä ei ole niin paljon akku, rele yms.. ongelmia kuin tojotalla.
- Anonyymi
No ainaki laturien ja akkujen valmistajat pysyy hengissä tojotien ansiosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millään muulla automerkillä ei ole niin paljon akku, rele yms.. ongelmia kuin tojotalla.
Samoja käyttävät muutkin merkit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ainaki laturien ja akkujen valmistajat pysyy hengissä tojotien ansiosta.
Todellisuudessa akku ei lataudu kunnolla täyteen asti toistuvilla alle 7-8km pätkäajoilla vaikka auton merkki olisi Audi, BMW,Mercedes Benz. Ongelma auton akun tyhjenemisestä pahenee vielä lisää jos autossa on polttoainekäyttöinen lämmitin kuten Webasto, Eberspacher. Turhaan trollitero yrität kaataa akun tyhjentymisen ongelmaa vain Toyotaa koskevaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoja käyttävät muutkin merkit.
Toyota tilaa vaan niitä halvimpia versioita akuista ja siksi se on joutunut akkujen kanssa kuseen maailmalla ja vaihtamaan niitä uusiin ja parempiin. Usassa vaihtoivat ulkomitoiltaan väärän kokoisia akkuja susien tilalle ja nyt autoja on sitten palanut kun alkuperäinen akun kiinnitys päästää akun liikkumaan ja navat ottaa kiinni peltiin ja oikkari sytyttää tulipalon. Nyt ovat keksineet laittaa muovitulpan akun napaan eristeeksi, säälittävää toimintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa akku ei lataudu kunnolla täyteen asti toistuvilla alle 7-8km pätkäajoilla vaikka auton merkki olisi Audi, BMW,Mercedes Benz. Ongelma auton akun tyhjenemisestä pahenee vielä lisää jos autossa on polttoainekäyttöinen lämmitin kuten Webasto, Eberspacher. Turhaan trollitero yrität kaataa akun tyhjentymisen ongelmaa vain Toyotaa koskevaksi.
Autoa pitää osata käyttää oikein myös talvisissa olosuhteissa ja nuo asiat lämmittimien käytöstä ja akun lataamisesta kuuluu ihan perusosaamiseen joiden pitäisi kaikkien osata jotka käyttävät autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millään muulla automerkillä ei ole niin paljon akku, rele yms.. ongelmia kuin tojotalla.
Missä on legendaarinen japanilainen suunnittelun laatu ja laadukkaat komponentit? Se loppui varmaan jonnekin 1980-luvulle. En ole kuullut edes ranskalaisista että akku sippaisi samalla tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millään muulla automerkillä ei ole niin paljon akku, rele yms.. ongelmia kuin tojotalla.
Älä puhu pskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä on legendaarinen japanilainen suunnittelun laatu ja laadukkaat komponentit? Se loppui varmaan jonnekin 1980-luvulle. En ole kuullut edes ranskalaisista että akku sippaisi samalla tavalla.
tojo ei suunnittele akkuja se ostaa ne valmiina
jos akku on paska se on tehtaan vika ei tojon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoa pitää osata käyttää oikein myös talvisissa olosuhteissa ja nuo asiat lämmittimien käytöstä ja akun lataamisesta kuuluu ihan perusosaamiseen joiden pitäisi kaikkien osata jotka käyttävät autoa.
Vaan kun ei tarvi erikseen latailla . Virta riittää ja releet kestää . Taitaa Pösö olla talveenkin paremmin suunniteltu kuin Tojota .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa akku ei lataudu kunnolla täyteen asti toistuvilla alle 7-8km pätkäajoilla vaikka auton merkki olisi Audi, BMW,Mercedes Benz. Ongelma auton akun tyhjenemisestä pahenee vielä lisää jos autossa on polttoainekäyttöinen lämmitin kuten Webasto, Eberspacher. Turhaan trollitero yrität kaataa akun tyhjentymisen ongelmaa vain Toyotaa koskevaksi.
Luulisi kuskilla olevan sen verran älyä, että tajuaa pätkäajon tyhjentävän akun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulisi kuskilla olevan sen verran älyä, että tajuaa pätkäajon tyhjentävän akun.
Joissain se vain tyhjenee nopeammin, kuin toisissa. Isokokoinen akku tyhjenee hitaammin, kuin miniakku. Mutta onhan se miniakku muutaman euron halvempi auton valmistajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millään muulla automerkillä ei ole niin paljon akku, rele yms.. ongelmia kuin tojotalla.
ja kia wv renault
- Anonyymi
Relax by Toyota ja elämäsi on huoletonta.
- Anonyymi
Hihii, akku on kuluva osa, eikä kuulu Relax turvan piiriin.
- Anonyymi
Lataa akku täyteen.
- Anonyymi
Lataa ite tojopoju.
- Anonyymi
Muilla autoilla matka jatkuu kun lataa tyhjentyneen akun. Toyotassa pitää viedä korjaamolle ja siellä annetaan valohoitona uusi akku.
Täysi susi.- Anonyymi
Toyotan pikahuollossa saa mielenrauhan. Asentajalla on pesty siisti haalaripuku, ja valkoiset puhtaat puuvillahansikkaat. Hieno valaistus jossa uusi akku saadaan luotettavasti vaihdettua.
- Anonyymi
Relax, ja matka jatkuu takuulla.
- Anonyymi
Relax ja tojotan matka katkeaa takuulla!
- Anonyymi
12V akku ei sisälly Toyotan Relaxturvaan. Eli siitä vain kättä taskuun ja rahaa tiskille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
12V akku ei sisälly Toyotan Relaxturvaan. Eli siitä vain kättä taskuun ja rahaa tiskille.
Ja entäs rele joka on pakkasilla kaputt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
12V akku ei sisälly Toyotan Relaxturvaan. Eli siitä vain kättä taskuun ja rahaa tiskille.
No ei kai missään anneta uutta akkua,jos on niin tumpelo,että ei osaa ladata akkua täyteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja entäs rele joka on pakkasilla kaputt?
Ei se ole kaput,pistä taskuun ja lämmitä se.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja entäs rele joka on pakkasilla kaputt?
Montako sinulla on mennyt?
- Anonyymi
Tohjotan omapoika on ihana. Akku brakaa, releet paukkuu. Silti jaksaa hehkuttaa tojoa. Muhahahahahahahava
- Anonyymi
Trolli kerro missä paskakasassa itse istut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trolli kerro missä paskakasassa itse istut.
Menikö ihon alle? Osui ja upposi? Muhshahahahahahsss
- Anonyymi
"Autoa pitää osata käyttää oikein myös talvisissa olosuhteissa ja nuo asiat lämmittimien käytöstä ja akun lataamisesta kuuluu ihan perusosaamiseen joiden pitäisi kaikkien osata jotka käyttävät autoa."
Muiden autojen osalta akun lataaminen kotona riittää jos on päästänyt akun tyhjäksi jostain syystä.
Toyotan hybridi vaatii korjaamokäynnin kun 12V-järjestelmä kyykkää pakkasessa. Siinä se iso ero kunnon autojen ja Toyotan välillä. - Anonyymi
Vaihda uusi akku. Vaihda uusi laturi. Vaihda uusi käynnistinmoottori.
Vie lopuksi autosi jollekin korjaajalle, joka laittaa sen kuntoon! - Anonyymi
se on tyyppiomainaisuus kaikissa hyprideissä ei pelkästään tojossa
hypridit on suurinta kusetusta mitä rahalla saa- Anonyymi
Ei ole muilla tuollaista epidemiaa kuin Toyotalla.
- Anonyymi
Toyotalla ajetaan niin vähän ettei akku ehdi latautua tuolla tekniikalla ja akut on muutenkin surkeaa laatua ja niitä on vaihdeltu takuuna ja sen jälkeen artistin piikkiin ja itse ongelma on edelleen olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla ajetaan niin vähän ettei akku ehdi latautua tuolla tekniikalla ja akut on muutenkin surkeaa laatua ja niitä on vaihdeltu takuuna ja sen jälkeen artistin piikkiin ja itse ongelma on edelleen olemassa.
Minulla on 6 vuotta vanha hybridi-Toyota, eikä siinä ole milloinkaan ollut käynnistysvaikeuksia. 12 Voltin akku Toyotassa on todella pieni, mutta eihän siitä käynnistyksessä isoa virtaa oteta, sillä hybridi-Toyota käynnistää polttomoottorin suurjännitteisellä ajoakulla. Sellaista pakkasta ei olekaan, ettei ajoakun hönkä riittäisi moottorin käynnistämiseen. Hybridi-Toyota siis starttaa pakkasessakin kaikkein äreimmin.
- Anonyymi
Toyota on yksi arvostetuimmista automerkeistä, se kestää loputtomiin.
Hinaustilastokin osoittaa kuinka ns. premiumcum-merkkejä hinataan jatkuvasti, bmw, mb, rinkelimosse... - Anonyymi
Akusta on tullut parempi versio. Sitä ei tarjota, se pitää itse vaatia. Sitä ennen kaupataan moottorilämmitin ja sisälämmitys ja ylläpitokaapeli.
- Anonyymi
Ei mikään akku pysy täytenä kun ajetaan vain pientä ajoa tai pidetään autoa seisomassa viikkoja.
- Anonyymi
Valitettavasti Toyotassa on ollut jo vuosia sama ongelma. Väärin suunniteltu 12 voltin latausjärjestelmä ja pieni akku. Akun vaihto ei auta, ennen kuin korjaavat tuon järjestelmä vian, mutta tuo ongelma on ollut jo niin monta vuotta, että eivät taida sitä korjata kun se tulisi todella kalliiksi ja vain viranomaisten määräyksellä Toyota joutaisi sen korjaamaan.
Asiaa auttaa jos asennuttaa akulle kiinteän ylläpitolaturin ja laittaa pihan lähes joka päivä ja talvella päivittäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti Toyotassa on ollut jo vuosia sama ongelma. Väärin suunniteltu 12 voltin latausjärjestelmä ja pieni akku. Akun vaihto ei auta, ennen kuin korjaavat tuon järjestelmä vian, mutta tuo ongelma on ollut jo niin monta vuotta, että eivät taida sitä korjata kun se tulisi todella kalliiksi ja vain viranomaisten määräyksellä Toyota joutaisi sen korjaamaan.
Asiaa auttaa jos asennuttaa akulle kiinteän ylläpitolaturin ja laittaa pihan lähes joka päivä ja talvella päivittäin.Ei tarvita erillistä laturia, painaa start nappulaa mutta ei paina jarrua, antaa auton olla tässä tilassa 40minuuttia ja akku melkein täynnä. Tämä on hyvä tehdä jos auto seisoo 2-3 päivää ilman ajoa. 12v sähköä kuluu varashälyttimeen, avaimettomaan systeemiin, nettiyhteyteen +muut. Välillä joutuu ajamaan että ajoakku latautuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvita erillistä laturia, painaa start nappulaa mutta ei paina jarrua, antaa auton olla tässä tilassa 40minuuttia ja akku melkein täynnä. Tämä on hyvä tehdä jos auto seisoo 2-3 päivää ilman ajoa. 12v sähköä kuluu varashälyttimeen, avaimettomaan systeemiin, nettiyhteyteen muut. Välillä joutuu ajamaan että ajoakku latautuu.
Hybridi-Toyotan 12 V akuissa ja latausjärjestelmässä ei ole mitään vikaa. Ongelma johtuu siitä, että ihmiset eivät osaa käyttää autoa.
Jos autolla ajetaan hyvin harvoin ja lyhyitä matkoja, niin silloin akun varaustila saattaa laskea liian alhaiseksi, koska nykyautoissa on liikaa erilaisia sähköhärpäkkeitä. Tästä syystä tehdas suositteleekin sitä, että kerran viikossa autossa pidetään virta päällä yli tunnin ajan. Silloin 12 V akku latautuu riittävän täyteen, jotta autoa voi taas seisottaa vaikka viikon, ja sen jälkeen taas virta päälle tunnin ajaksi. Muita korjauksia hybridi-Toyotat eivät tarvitse toimiakseen moitteettomasti.
- Anonyymi
Puolet sähköllä ja loput hinausauton lavalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522165
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3381376Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941325- 1571208
- 681041
- 35968
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31919Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59888Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta26842Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46829