Oletteko käyttäneet Finnairin pluspisteitä Topclub-matkoihin? Kannattako? Omia kokemuksia? Mistä kohteista?
Finnairin pluspisteet
16
3531
Vastaukset
- pisteet...
Kai se on vähän niin kuin Plussa - pisteiden kanssa. Kerätään prosentin verran alennuksia, mutta viereisen Lidlin kaupasta ilman pisteitäkin saa halvemmalla.
- käytän kyllä
Ajattelin ostaa vaimolle sen Oopperajuhla-paketin! Parempihan niitä on mielestäni käyttää vaikka osissa, kun ei itselläni riitä muuten mihinkään..
Kerro itse kun olet käyttänyt, niin tiedetään enemmän. Toimiko juttu? - Jonne
Finnairilla on huvittavia tarjouksia Plus-kerholaisille: lenon hinta on kalliimpi kuin muilla yhtiöillä, mutta sen lisäksi pitää antaa vielä 5000-10000 Plus-pistettä.
Itse kuulun Finnair Plussaan, SAS Eurobonukseen, Malevin klubiin ja Flying Dutchmanniin. Lennän vuosittain kymmeniä lentoja ja useimmiten econolyluokassa ja suuren osan lennoista omalla kustannuksella. Olen huomannut, että lentojen keskittämien jollekin yhtiölle ei todellakaan kannata vain sen takia, että saisi kerättyä pisteitä. Kannattaa aina valita halvin lentoyhtiö ja ottaa pisteet mikäli niitä on tullakseen. USeilla lentoyhtiöillä on niin, että kaikista halvimmista lipuista ei edes saa täysiä pisteitä, joten niiden kerääminen on aika toivotonta hommaa.
Suurin etu tulee kun kilpailuttaa joka kerta lentoyhtiöt ja ottaa halvimman ja sopivimman lennon. Palkintomatkoja ei kannata haikailla koska lennot ovat muutenkin tarjouksissa halpoja ja lisäksi on halpalentoyhtiöt. Palkintomatoissa pitää joka tapauksessa maksaa verot ja matkustajamaksut jotka voivat tehdä Euroopassakin yli 40 euroa ja USA:n lennoissa yli 100 euroa.
Niille jotka matkustavat työnsä puolesta paljon ja vieläpä bisnesluokassa kortit tuovat tietysti lisäetua, mutta ei tavallisille vapaa-ajan matkustajille. - New York
Kesällä ollaan menossa New Yorkiin plus pisteillä, eikä maksa paljon. 15000 plus-pistettä, 5 yötä 4-tähden hotellissa = 600 euroa. Ei mielestäni ole paha hinta. Kesällä saa amerikan lentolipuista maksaa melkein tonnin ja hyvässä hotellissa asuminenkin maksaa maltaita.
- Boss
15000 pisteellä ei Finnair Plus pisteilä saa edes kotimaan lentoa. Sellaiseenkin tarvitaan 20000 pistettä. Lento New Yorkiin vaatii 120 000 pistettä turistiluokassa. Se on sellainen pistemäärä, johon tavallinen lomallaan lentävä ei ikinä pääse kun mietit, että lomalennoistakin saa vain 2000-4000 pistettä ja halvimmista lipuista vain 50% pisteistä eli joskus jopa vain 350 pistettä (esim. Helsinki-Baltia). Meikäläisen kaltaiset, Firman piikiin bisneksessä matkustavat toki saavat palkintoja helpostikin. Itsellänikin on Finnairin platinakortti lompakossa ja palkintomatka Singaporeen tilattuna (220 000 pistettä bisneksessä).
- New York
Boss kirjoitti:
15000 pisteellä ei Finnair Plus pisteilä saa edes kotimaan lentoa. Sellaiseenkin tarvitaan 20000 pistettä. Lento New Yorkiin vaatii 120 000 pistettä turistiluokassa. Se on sellainen pistemäärä, johon tavallinen lomallaan lentävä ei ikinä pääse kun mietit, että lomalennoistakin saa vain 2000-4000 pistettä ja halvimmista lipuista vain 50% pisteistä eli joskus jopa vain 350 pistettä (esim. Helsinki-Baltia). Meikäläisen kaltaiset, Firman piikiin bisneksessä matkustavat toki saavat palkintoja helpostikin. Itsellänikin on Finnairin platinakortti lompakossa ja palkintomatka Singaporeen tilattuna (220 000 pistettä bisneksessä).
Ei jäänyt nolla pois...Matkan hinta on 15000 plus-pistettä(on vähennetty jo pistesaldosta) ja 624e erääntyy tässä kuussa. Tottakai jos ottaa pelkät lennot niin ne syö kymmeniä tuhansia pisteitä. Olen muutamaan otteeseen lentänyt myös kotimaanlentoja plus-pisteillä ja tiedän kyllä että ne maksavat sen 20000 pistettä.
Mutta tämä on siis Top Clubin-tarjous, keväällä varattiin matka. Kuten sanoin, älyttömän halpa. Top Clubilla on muutenkin todella hyviä tarjouksia plus-pisteiden suhteen aina silloin tällöin. - JopeR
New York kirjoitti:
Ei jäänyt nolla pois...Matkan hinta on 15000 plus-pistettä(on vähennetty jo pistesaldosta) ja 624e erääntyy tässä kuussa. Tottakai jos ottaa pelkät lennot niin ne syö kymmeniä tuhansia pisteitä. Olen muutamaan otteeseen lentänyt myös kotimaanlentoja plus-pisteillä ja tiedän kyllä että ne maksavat sen 20000 pistettä.
Mutta tämä on siis Top Clubin-tarjous, keväällä varattiin matka. Kuten sanoin, älyttömän halpa. Top Clubilla on muutenkin todella hyviä tarjouksia plus-pisteiden suhteen aina silloin tällöin.Lennämme perheen kanssa ensi viikolla Lufthansalla New Yorkiin Frankun kautta ja lennot maksoivat vain 545 e/matkustaja eikä tarvinnut antaa mitään pisteitä. Lennot varasimme jo maaliskuussa. Maksaako Finskillä kesällä tosiaan tonnin New Yorkiin? Huh Huh!
- high season
JopeR kirjoitti:
Lennämme perheen kanssa ensi viikolla Lufthansalla New Yorkiin Frankun kautta ja lennot maksoivat vain 545 e/matkustaja eikä tarvinnut antaa mitään pisteitä. Lennot varasimme jo maaliskuussa. Maksaako Finskillä kesällä tosiaan tonnin New Yorkiin? Huh Huh!
Kesäkuun puolivälin jälkeen USAn lentojen hinnat nousevat huimasti, kaikilla lentoyhtiöillä. Saa pulittaa jopa lähes 1000 euroa lennoista, koska kysyntää on enemmän kuin tarjontaa, riippuu kohteesta.
Olet saanut maaliskuussa varattua teille halvat liput, mutta jos nyt kysyisit samaa lentoa niin hinta olisi ihan eri. Tosin taitaa Finnairin New Yorkin lennot maksaa kesällä 700-800 euroa (?). Suorat lennot ovat aina kalliimpia kuin lennot, joihin sisältyy koneenvaihto. Missä oli puhetta 1000 euron lennoista? - halvempi
high season kirjoitti:
Kesäkuun puolivälin jälkeen USAn lentojen hinnat nousevat huimasti, kaikilla lentoyhtiöillä. Saa pulittaa jopa lähes 1000 euroa lennoista, koska kysyntää on enemmän kuin tarjontaa, riippuu kohteesta.
Olet saanut maaliskuussa varattua teille halvat liput, mutta jos nyt kysyisit samaa lentoa niin hinta olisi ihan eri. Tosin taitaa Finnairin New Yorkin lennot maksaa kesällä 700-800 euroa (?). Suorat lennot ovat aina kalliimpia kuin lennot, joihin sisältyy koneenvaihto. Missä oli puhetta 1000 euron lennoista?SAS:lta näyttää löytyvän vielä kesäksikin lentoja Helsinki-Newark hyvällä aikataululla Arlandan kautta hintaan 529 euroa meno-paluu. Tarkistin juuri SAS:n sivuilta.
- Maijuska
halvempi kirjoitti:
SAS:lta näyttää löytyvän vielä kesäksikin lentoja Helsinki-Newark hyvällä aikataululla Arlandan kautta hintaan 529 euroa meno-paluu. Tarkistin juuri SAS:n sivuilta.
Hmm... Suomesta varattaessa ehkä, mutta Ruotsista varattaessa halvin hinta suoralle lennolle STO-NYC oli 11865 SEK, eli pyöreästi laskien noin 1000€...
No, en käynyt ihan kaikkia päiviä läpi, joten totta kai joltain päiviltä voi löytyä halvempiakin, mutta ei tuo SAS yleisesti ole mitenkään erityisesti halvempi kuin esim. Finnair. Katsoin siis kesäkuun lentoja.
Ja Hansalla lennot olivat jo pitkälti turistissa täynnä... - Kiinan matkaajatar
Maijuska kirjoitti:
Hmm... Suomesta varattaessa ehkä, mutta Ruotsista varattaessa halvin hinta suoralle lennolle STO-NYC oli 11865 SEK, eli pyöreästi laskien noin 1000€...
No, en käynyt ihan kaikkia päiviä läpi, joten totta kai joltain päiviltä voi löytyä halvempiakin, mutta ei tuo SAS yleisesti ole mitenkään erityisesti halvempi kuin esim. Finnair. Katsoin siis kesäkuun lentoja.
Ja Hansalla lennot olivat jo pitkälti turistissa täynnä...Varasin eilen Top Clubilta viikon matkan Beijingiin heinäkuussa. Lennot ja neljän tähden hotelli yhteensä n. 580 euroa muistaakseni 15.000 pluspistettä. Ei mielestäni todellakaan paha hinta!
Olin vastaavalla viikon tripillä maaliskuussa, hinta oli 540 euroa 15.000 pluspistettä, hotelli oli huonompi kuin nyt. Top Club-matkasta kertyy lisäksi uudet pluspisteet (Beijingin osalta 12.000 pojoa)
En ole käyttänyt pluspisteitä pelkkiin lentoihin, Top Clubin kautta saa paremman hinta-laatusuhteen. - pyrypietari
Kiinan matkaajatar kirjoitti:
Varasin eilen Top Clubilta viikon matkan Beijingiin heinäkuussa. Lennot ja neljän tähden hotelli yhteensä n. 580 euroa muistaakseni 15.000 pluspistettä. Ei mielestäni todellakaan paha hinta!
Olin vastaavalla viikon tripillä maaliskuussa, hinta oli 540 euroa 15.000 pluspistettä, hotelli oli huonompi kuin nyt. Top Club-matkasta kertyy lisäksi uudet pluspisteet (Beijingin osalta 12.000 pojoa)
En ole käyttänyt pluspisteitä pelkkiin lentoihin, Top Clubin kautta saa paremman hinta-laatusuhteen.Top Clubin hinnat ovat 3 vuorokauden matkoja ja pluspisteitä tarvitaan 18000. Herää kysymys, ovatko kaikki plusssa-asiakkaat samanarvoisia ?
- New York
pyrypietari kirjoitti:
Top Clubin hinnat ovat 3 vuorokauden matkoja ja pluspisteitä tarvitaan 18000. Herää kysymys, ovatko kaikki plusssa-asiakkaat samanarvoisia ?
No minun matkaani ei tarvittu kuin 15000 plus-pistettä ja samasta pistemäärästä kirjoitti myös toinen ihminen...
Vaikka on 3 vuorokauden matkoja, aina voi ostaa lisäyön tai useampia. Me ostimme yhden lisäyön, jonka hinta oli 60e. - Beijingiin matkaaja
New York kirjoitti:
No minun matkaani ei tarvittu kuin 15000 plus-pistettä ja samasta pistemäärästä kirjoitti myös toinen ihminen...
Vaikka on 3 vuorokauden matkoja, aina voi ostaa lisäyön tai useampia. Me ostimme yhden lisäyön, jonka hinta oli 60e.Top Clubilla oli tarjous n. 440 euroa 15.000 pluspinnaa sis. lennot ja 3 yötä hotellissa. Lisäyö maksoi 33 euroa. Otimme siis 4 lisäyötä ja valitsimme itse matka-ajankohdan. Näitä Top Clubin tarjouksia myydään rajoitettu aika, esim tätä tarjousta myytiin huhti-toukokuussa, matkustusaika kesä-heinäkuu. Tarjousajan jälkeen hinta on korkeampi.
Kannattaa siis tarkkailla Top Clubin tarjouksia. Järjestetyt Beijingin matkat ovat noin 2 kertaa kalliimpia muilla matkatoimistoilla, ainoa ero on lentokenttäkuljetuksen ja aamiaisen puuttuminen, mitkä eivät ole mikään hankaluus.Itse järjestetyt matkat tulevat huomattavasti kalliimmiksi kuin matkatoimistojen järjestämät. Vaikka saisit halvan lennon, hotellit Beijingissä ovat kalliita. Sitä paitsi Finskin lennot ovat suoria: vain 8 h ja olet perillä Zhonguossa.
Suosittelen.
Nimim. kuudetta kertaa Kiinaan - pyrypietari
Beijingiin matkaaja kirjoitti:
Top Clubilla oli tarjous n. 440 euroa 15.000 pluspinnaa sis. lennot ja 3 yötä hotellissa. Lisäyö maksoi 33 euroa. Otimme siis 4 lisäyötä ja valitsimme itse matka-ajankohdan. Näitä Top Clubin tarjouksia myydään rajoitettu aika, esim tätä tarjousta myytiin huhti-toukokuussa, matkustusaika kesä-heinäkuu. Tarjousajan jälkeen hinta on korkeampi.
Kannattaa siis tarkkailla Top Clubin tarjouksia. Järjestetyt Beijingin matkat ovat noin 2 kertaa kalliimpia muilla matkatoimistoilla, ainoa ero on lentokenttäkuljetuksen ja aamiaisen puuttuminen, mitkä eivät ole mikään hankaluus.Itse järjestetyt matkat tulevat huomattavasti kalliimmiksi kuin matkatoimistojen järjestämät. Vaikka saisit halvan lennon, hotellit Beijingissä ovat kalliita. Sitä paitsi Finskin lennot ovat suoria: vain 8 h ja olet perillä Zhonguossa.
Suosittelen.
Nimim. kuudetta kertaa KiinaanKiitos vastauksesta. Täytyypä käydä useammin Top Clubin sivuilla.
Hyvää matkaa. - samanarvoisia
Beijingiin matkaaja kirjoitti:
Top Clubilla oli tarjous n. 440 euroa 15.000 pluspinnaa sis. lennot ja 3 yötä hotellissa. Lisäyö maksoi 33 euroa. Otimme siis 4 lisäyötä ja valitsimme itse matka-ajankohdan. Näitä Top Clubin tarjouksia myydään rajoitettu aika, esim tätä tarjousta myytiin huhti-toukokuussa, matkustusaika kesä-heinäkuu. Tarjousajan jälkeen hinta on korkeampi.
Suosittelen.
Nimim. kuudetta kertaa KiinaanMitä korkeampi kortti, sitä paremmat edut ja halvemmat matkat (ainakin pisteitä tarvitsee vähemmän).
Paikanpäällä eroa ei sitten huomaakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222441- 622374
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321510
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201176- 951171