Kiitollisuus

Anonyymi-ap

Kiitollisuus ei ole seurausta onnelisuudesta, vaan onnellisuus on seurausta kiitollisuudesta.

23

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnellisuus on osallisuutta, kiitollisuus, on sen tunnustamista. Eli, haluisitko itse perustella paremmin? Osallisuudella tarkoitan tunnustamisen kokemuksellisuutta perustarpeineen, mutta tässä twisti, se riittää myös, että on itselleen niistä tietoinen, ja kokemuksellisesti vastaanottavainen edellytyksenä siis, mutta jaettuna aina suurempaa. Onko halua kommentoida.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hyvä tahto on tarkoitettu kaikille. Jokainen joutuu omissa kengissään kulkemaan elämäänsä. Ehkä parempi olisi toivoa ymmärrystä, joka ylittää, alittaa, tai jättää omamme, ja seurata sydäntä, joka kertoo, mikä tuntuu resonoivan oikein.

    • Anonyymi

      Joskus osasin elää kiitollisuudessa ja se oli parasta aikaa se. Mihinkä se sitten katosi? Taisi olla vaan vaihe, mutta hyvä sellainen.

    • Anonyymi

      Koen, että ei se kiitollisuus ole suoraan riippuvaista myöskään olosuhteisiin, missä sitä koetaan. Sen voi löytää sieltäkin, missä viimeksi voisi kuvitella löytävänsä mitään. Toisaalta olla onneton ja kiittämätön sen keskellä, mistä kaikki olettaisivat että olisi kiitollinen. Menetykset usein aktivoivat sen, mitä pitänyt itsestään selvyytenä. Joskus sitä vaan tajuaa, kun on syytäkin. Mielestäni aina, niin kauan, kuin on elämää.

      • Anonyymi

        Anteeksi mutta kuten asiaton voi ihminen olla? Kerro ihan suoraan mihin tekstisi liittyy, jotta et absurdisti vie ääntä keneltäkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi mutta kuten asiaton voi ihminen olla? Kerro ihan suoraan mihin tekstisi liittyy, jotta et absurdisti vie ääntä keneltäkään

        Elämään ja kokemukseen. Ja sen väliltä. Minä en ole absurdisti, vaan se on tulkintasi minusta. En ole viemässä kenenkään ääntä, vaan jakamassa omaanikin. En koe olevani asiaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämään ja kokemukseen. Ja sen väliltä. Minä en ole absurdisti, vaan se on tulkintasi minusta. En ole viemässä kenenkään ääntä, vaan jakamassa omaanikin. En koe olevani asiaton.

        Kyllä olet


    • Anonyymi

      Vaikuttaa siltä, että haaveet ja toiveet käsitetään epäkiitollisuudeksi mikä taasen ei pidä paikkaansa.

    • Anonyymi

      Nyt olet väärässä. Et tiedä mitä onnellisuus tai kiitollisuus on.

    • Anonyymi

      Ihmisen keho voi olla niin väsynyt, ettei ihmistä ole olemassa. Oletko tietoinen tällaisesta? Odotatko sellaisessa tilanteessa jotain? Näetkö ihmisen täysin väärin

    • Anonyymi

      Ihmisen keho voi olla monenlaisissa tilanteissa, mutta ihmisen keho on eri asia, kuin itse ihminen. Ihmisellä itsellään on väliä, ei suorituksella, olotilalla, tai muulla.

      • Anonyymi

        No ei kyllä todellakaan ole. Kun olen itse sellaisen keholliseen väsymyksen kokenut, joka vie mahdollisuuden olla olemassa ihmisenä. Että onnea vaan toimintaanne.


      • Anonyymi

        Ihmisen keho on sielun ilmenemisen mahdollistaja. Keho aina ensin. Olen itse niin väsynyt etten ole olemassa ihmisenä. Silloin ihminen ob todella suojaton.


      • Anonyymi

        Mitä pitäisi ajatella siitä että sua väsytetään kuoliaaksi? Ettei sun haluta olevan sinä, elossa, toimintakykyinen


    • Anonyymi

      Tietenkin olosuhteilla on vaikutusta onnellisuuteen ja myös kiitollisuuteen. täysin turhanpäiväistä ja myös ylenkatseista löpinää väittää etteikö ympäristö ja etenkin ilmapiiri vaikuttaisi onnellisuuteen. Kiitollinen on siitä mitä on, ei siitä mitä oli.

      • Anonyymi

        Ei ilmapiiri tai ympäristö vaikuta onnellisuuteen! Vaan se onko sulla voima, oletko toimija.


      • Anonyymi

        En ole koskaan ollut yhtä pelattavassa tilanteessa, jossa ihmiset puhuvat leikistä. Vaikka jollain hnisellö ei ole voimaa, ei mahdollisuuttakaan olla oma itsensä, ei mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ilmapiiri tai ympäristö vaikuta onnellisuuteen! Vaan se onko sulla voima, oletko toimija.

        Niin, kuinka sen voiman ottaa, jos yritetään vakuuttaa, että kyse on johdatuksesta sattuman sijaan? En tosin usko johdatukseen, joten onnellisia sattumia - kyllä kiitos, muttei enää yhtäkään "tämä on kohtalon johdatusta" tarinaa.

        Toimija tekee valintoja, mutta mitä siinä tilanteessa, jos valinnat yritetään torpata kerta toisensa jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kuinka sen voiman ottaa, jos yritetään vakuuttaa, että kyse on johdatuksesta sattuman sijaan? En tosin usko johdatukseen, joten onnellisia sattumia - kyllä kiitos, muttei enää yhtäkään "tämä on kohtalon johdatusta" tarinaa.

        Toimija tekee valintoja, mutta mitä siinä tilanteessa, jos valinnat yritetään torpata kerta toisensa jälkeen?

        Hei mua ei kiinnosta sun lässytys kun mua ei ole edes olemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei mua ei kiinnosta sun lässytys kun mua ei ole edes olemassa

        Väittäisin sinun olevan olemassa jo sillä perusteella, että kirjoitat ja olet näkyvä tällä palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väittäisin sinun olevan olemassa jo sillä perusteella, että kirjoitat ja olet näkyvä tällä palstalla.

        Voi hyvä tota typeryyttä


    • Anonyymi

      Viisaasti ajateltu. Tosin onni voi olla hyvin pieniä asioita. Esim, että selviää vaikeasta tilanteesta, saa mennä kylläisenä nukkumaan yms. Silloin sitä voi myös seurata aito kiitollisuus. Voi hyvin!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      809
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      709
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      700
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      692
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      670
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      105
      652
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      79
      633
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      581
    Aihe