Kuuntelin Oulun ry:ltä sunnuntaina puheita.

Anonyymi-ap

Toinen puhuja oli aiemmin arvostamani kirkkoherra, joka sanoi asiasisällöllisesti että kun ennen sanottiin että menkää maitten ääriin viemään evankeliumia- niin nyt ei tartte kun on netti ja se kuuluu joka paikkaan:

Vapahtajani Herra Jeesus Kristus antoi käskyn Matt 27:
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Sitä Hän Herra Jeesus ei ole kumonnut. Olin järkyttynyt...

Paavali ja muut apostolit osoitti, että siellä paikalla perustetaan seurakuntia joissa uusia Jeesukseen uskovia opetetaan pitämään kaikki mitä Herramme on käskenyt ja seurakuntayhteys muodostetaan ja jatketaan evankeliumin levittämistä.

Aimo sanoi aikoinaan että SRK:ssa mennään vasta kun heitä kutsutaan ja sittenkin harkinnan jälkeen. Alanko on samaa korostanut.

Siinä on 180 asteen vaihesiirto Vapahtajani käskyyn.

Ei ihme, että kun hylätään Herrammne opetuksia lisääntyvästi niin siunaus on otettu pois SRK hengellisen ylpeyden valtakunnalta...puhutaan parannuksesta, mutta ei itse aidosti tehdä.

Lapsetkin oetetaan tuomitsemaan jo hiekkalaatikolla vähänkin erilaiset helvettiin. Lapsetkin opetetaan tekemään Majesteettirikoksia kun otettaan Jumalalleja ja Jeesukselle yksin kuuluva tuomiovalta ylpeyteen pöhöttyneinä itselle.

Luuk. 6:37

Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

Taitaa olla kerran pakopaikoista puute.

27

652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ootetaan kommunisteja

      • Anonyymi
        UUSI

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        💋 ­­N­y­­­m­­­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18112711H

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Srklaset on azazelin lapsia lue lezaza

      • Anonyymi

        Niitten takia jumalattomatkin tuhoutuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitten takia jumalattomatkin tuhoutuu

        azazel on mailman ruhtinaan nimi


    • Anonyymi

      Vl-liike ei tee lähetystyötä, kuin kutsuttuna. (missä raamatussa on sellainen kohta, että vain kutsuttuna lähdetään tekemään lähetystyötä.)

      Muistan, miten vl-liikkeessä paheksuttiin ev.lut kirkkoa, kun se teki lähetysyötä.
      Vl-liikkeessä oli yleinen sanonta, että nämä lähetystyöntekijät tekevät työtä saatanan lähettiläänä, että näistä "pakanakristityistä" tulee pahempia kristittyjä, kuin ne olisi jumalattomina.
      Näin saarnattiin ihan seuroissakin.

      Nyt on ääni vl-liikkeen puheissa muuttunut, kun nämä afrikkalaiset vl-uskovaiset ovat kuulleet kristinuskosta ev.lut lähetystyöntekijöiltä, eli ev.lut kirkon lähetystyön on ollut siunauksellista.

      Naurettavaa puhetta vl-papilta, että nyt vl-liike tekee lähetystyötä, kun netistä kuuluu vl-puheita.

      • Missäkö kohta lähetystyöhön?

        Lue Matt 28,
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Se ei ole kutsu, vaan käsky.

        Toisaalta, miten Jeesuksen mukaan voi sokea sokeaa kuljettaa ja opettaa, SRK on vain uskonnollinen Jengi, ei Jeesuksen seuraaja.


    • Anonyymi

      Onneksi Vapahtajan seuraajat vievät evankeliumia Hänen käskynsä mukaan..vaikka saavat paholaistenvriivaamien ja SRK-valtakunnankin pilkkaa osakseen.
      He pilkkaavat Herraa Jeesusta todellisuudessa.

    • Anonyymi

      Aloituksessahan oli lainaus, että älkää tuomitko, niin teitä ei tuomittaisi.

      Pitikö ymmärtää että koskee vain harvoja ja valittuja.

      • Anonyymi

        Eikö sulla ole muuta sanottavaa aloituksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sulla ole muuta sanottavaa aloituksesta.

        Ei muuta, kun se, että selitykset alkavat loppua, kuten jäsenetkin.


    • Anonyymi

      Siinä harhaoppi kumosi itsensä tuolla kohdalla Raamatusta.

      Ensin tuomitsi kovasti ja sitten Raamatulla, että jos ei halua itse tuomiota, ei pidä tuomita.

      • Anonyymi

        Aloituksessa oli kysymys lähetystyöstä ja kuinka paljon ev.lut kirkko on tehnyt ja tekee lähetystyötä, joka vl-liikkeessä on tuomittu kautta aikojen.


      • Anonyymi

        Etko edes ymmärrä lukemaasi ?
        Aloittaja ilmiesesti halusi osoittaa, että puhuja (kirkkoherra) puhui Jeesuksen lähetyskäskyn vastaisesti.
        Nosti esiin miten liikkeessä tuomittu vähänkin erilailla ajattelevia vaikka olisivat täysin raamatussa kiinni - toisin kuin nyky srk-lestadiolaisuus.
        On vakavaa jos lapset opetetaan tuomitsemaan jo hiekkalaatikko iässä.
        Ei ole sellainen Pyhän Hengen työtä. Hän on jättänyt suurimman osan puhujista.

        Kun narsisti muutaa oppia (kuten Olavi muutti ) niin samassa hetkessä papit ja puhujat muuttavat käytöksensä epäjumalansa mukaisesti (kirjoitetussa sanassa ei saisi sovitusta, syntien anteeksiantamusta julistaa, kuten aiemmin oli aina tehty).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etko edes ymmärrä lukemaasi ?
        Aloittaja ilmiesesti halusi osoittaa, että puhuja (kirkkoherra) puhui Jeesuksen lähetyskäskyn vastaisesti.
        Nosti esiin miten liikkeessä tuomittu vähänkin erilailla ajattelevia vaikka olisivat täysin raamatussa kiinni - toisin kuin nyky srk-lestadiolaisuus.
        On vakavaa jos lapset opetetaan tuomitsemaan jo hiekkalaatikko iässä.
        Ei ole sellainen Pyhän Hengen työtä. Hän on jättänyt suurimman osan puhujista.

        Kun narsisti muutaa oppia (kuten Olavi muutti ) niin samassa hetkessä papit ja puhujat muuttavat käytöksensä epäjumalansa mukaisesti (kirjoitetussa sanassa ei saisi sovitusta, syntien anteeksiantamusta julistaa, kuten aiemmin oli aina tehty).

        Se oli mielenkiintoinen ilmiö, miksi vl-puhujat myös papit kumarsivat Olavi Voittosta, kun se oli päässyt SRK:n johtoon. Voittonen sai muuttaa vl-oppia ihan oman mielen mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etko edes ymmärrä lukemaasi ?
        Aloittaja ilmiesesti halusi osoittaa, että puhuja (kirkkoherra) puhui Jeesuksen lähetyskäskyn vastaisesti.
        Nosti esiin miten liikkeessä tuomittu vähänkin erilailla ajattelevia vaikka olisivat täysin raamatussa kiinni - toisin kuin nyky srk-lestadiolaisuus.
        On vakavaa jos lapset opetetaan tuomitsemaan jo hiekkalaatikko iässä.
        Ei ole sellainen Pyhän Hengen työtä. Hän on jättänyt suurimman osan puhujista.

        Kun narsisti muutaa oppia (kuten Olavi muutti ) niin samassa hetkessä papit ja puhujat muuttavat käytöksensä epäjumalansa mukaisesti (kirjoitetussa sanassa ei saisi sovitusta, syntien anteeksiantamusta julistaa, kuten aiemmin oli aina tehty).

        Ei se niin mene, koska siinä on lähetyskäsky,,, mennä.
        Lut papit pitävät ainoasta kokouksia, joka osa kristillisyyttä.

        Paljonkin on pielessä, synnin päästön, sekä vauvaripottelun , ja Kuollessaan Taivaaseen menon osalta, sillä mitään niitä, ei Jeesusta lukuun ottamatta Uudessa Testamentissa esiinny.


    • Anonyymi

      Miten maaliman äärissä olevat ossaisivat kettään kuhtua kun eivät tiiä mittään pelastuksesta.
      Eikö ole nurinkurinen ajatus.. Siksi pitää mennä kertomaan ja Pyhä Henki avaa sitten sanaa ja kirkastaa Kristuksen.

      • Anonyymi

        Evankeliumi on uskoa Jeesukseen ja Hänen ylösnousemukseensa. Sitä ei vl-puhujat julista edes kutsuttuna.


      • Ihan kuhtua?? Lähetystä pitää mennä tekemään, se "kuhtua" vaadi.

        Jeesusta sinne mennään opettamaan, ja Pyhä Henki tulee vain kasteessa, upottamalla, ja sitä ei ole näin Welluissa.

        Se on todella nurinkurinen ajatus.


    • Anonyymi

      #Paavali ja muut apostolit osoitti, että siellä paikalla perustetaan seurakuntia joissa uusia Jeesukseen uskovia opetetaan pitämään kaikki mitä Herramme on käskenyt ja seurakuntayhteys muodostetaan ja jatketaan evankeliumin levittämistä.#

      Herramme Jeesuksen uskon evankeliumin saaneet liitetään kasteessa Vapahtajamme kärsimyseen, kuolemaan ja ylösnousemukseen.
      Ehtoollisella ravitaan uskomattoman upeimmalla tavalla. Saamme syödä siunatussa leivässä Kristuksen ruumiin ja siunatussa viinissä Kristuksen veren.

      Luther ehtoollisesta:
      tunnustuskirjat/ik/5osa.html

      " "Tämä on minun ruumiini ja vereni, teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi." Se voidaan lyhyesti lausua näin: menemme ehtoolliselle ottaaksemme siinä vastaan aarteen, jonka välityksellä ja jossa me saamme syntien anteeksiantamuksen. Miksi näin tapahtuu? Siksi, että nuo sanat ovat siinä ja antavat sen meille. Kristus näet käskee minun syödä ja juoda sitä varten, että omistaisin sakramentin ja että se hyödyttäisi minua varmana panttina ja merkkinä, ja vielä enemmän: juuri sen hän on minun hyväkseni asettanut syntiäni, kuolemaani ja kaikkea onnettomuuttani vastaan."

      "Jälleen tässä asiassa nyrjähtävät nuo riivastelijamme suurine oppeineen ja älyineen. He huutavat ja pauhaavat: "Miten leipä ja viini voivat antaa synnit anteeksi ja vahvistaa uskoa?" Tottahan he ovat kuulleet ja tietävät, että me emme suinkaan väitä leivän ja viinin sellaisenaan sitä tekevän, vaan että sen tekee leipä ja viini, joka on Kristuksen ruumis ja veri ja johon sana on yhdistynyt. Juuri se eikä mikään muu, näin me opetamme, on se aarre, jonka välityksellä anteeksiantamus on meille hankittu. Eikä sitä saata omaksemme mikään muu kuin juuri tämä sana: "Teidän edestänne annettu ja vuodatettu". Sillä siinä sinulla on molemmat: että se on Kristuksen ruumis ja veri ja että se on sinun omaksesi annettu aarre ja lahja. Kristuksen ruumis taas ei voi milloinkaan olla turha ja vailla vaikutusta, niin ettei se saisi mitään aikaan eikä siitä olisi mitään hyötyä. Mutta miten suuri tämä aarre itsessään onkin, se on kuitenkin suljettava sanaan ja meille ojennettava. Muutoin emme voisi tietää siitä mitään emmekä osaisi sitä etsiä."

      KASTEESTA:

      https://www.tunnustuskirjat.fi/ik/4osa.html
      tunnustuskirjat/ik/4osa.html

      "Kaste antaa sen vuoksi jokaiselle kristitylle koko elämän ajaksi riittämiin oppimista ja harjoittamista. Hänellä on jatkuvasti täysi työ uskoa lujasti se, minkä kaste lupaa ja vaikuttaa: voitto Perkeleestä ja kuolemasta, syntien anteeksiantamus, Jumalan armo, Kristus kaikkinensa ja Pyhä Henki lahjoinensa"

      • Anonyymi

        Lutter oli kala


      • Lutehrin kaste on vain vauvan viruttamaista "tämän seurakunnan jäseneksi.

        Upotus on liittäminen Kristukseen ja samalla saa Pyhän Hengen.


      • Anonyymi

        Tuollaisen kirjoittalla ei ole mitään käsitystä terveedtä ja hengen läsnäolosta.

        Eikä lutteri itsr koskaan uudestisyntynyt. Ei hajuakaan sellaisesta.
        Lutteri oppi on leipomouskoa eli kun sekotetgu ja leivottu taikina menee prosessin läpi leipä on syntynyt.
        Ihan pähkähullua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutter oli kala

        Joo piraija.


    • Anonyymi

      Ja aamulla nänniesi pihat puhuvat ääniä jolle puheet eivät riitä sen jälkeen kun olin jo unohtanut sinut viimeksi!

    • Anonyymi

      Onhan se tietysti helpompi ajella isolla ja komealla autolla nätisti puetun rouvan ja ison lapsilauman kanssa sieltä kauniista ja tilavasta kodista talkoilla rakennetulle suurelle rauhanthdistykselle Sanan kuuloon kuin lähteä outoihin ja alkeellisiin oloihin johonkin kehitysmaahan käännyttämään pakanoita.
      Kun onhan Suomessakin pakanoita, eivätkä ne kuitenkaan tee parannusta...
      Samanlaisen uskon ja samat elämäntavat omaavien seurassa on kivempi "talostella" viikonlopun seuroissa kuin lähteä täysin erilaisen ja ehkä vihamielisestikin kristityihin suhtautuvien pariin tekemään lähetystyötä alkeellisissa oloissa.
      Netin ääressä seurapuheita kuunteleviakin kehoitetaan tulemaan rauhanthdistyksille tai etsiytymään uskovaisten luokse keskistelemaan uskon asioista. Vähintään soittamaan tiettyyn ouhelinnumeroon. Vl- uskovaiset eivät nykyäänkään monesti hakeudu tavallisten kirkkouskovaisten seuraan kirkkoihin tai muihin seurakunnan tilaisuuksiin. Ennenhän kirkossa käynti " uskottiman" papin toimittamassa jumalanpalveluksessa oli aihe vakavaan puhutteluun, ellei peräti hoitokokoukseen ja sitä myöten ehkä pakanaksi ja publikaaniksi tuomitsemiseen.
      Mutta, olen kyllä sitä mieltä, että jos 1960-70- luvuilla " lähetystyötä" tehneet vl- saarnamiehet eivät olisi hyvien lihapatojen ääressä seurapaikoissa päivällä niin paljon keskustelleet erilaisista henkiopeista vaan tehneet jotain järkevämpää hommaa, niin ehkä hoitokokoukset kososlaisien ja muiden henkien karkotuksineen olisivat jääneet vähemmälle tai täysin pitämättä.

      • Anonyymi

        Raha sokaisi silmät .CIA,lta saadut miljoonat dollaria vaativat vastapalvelusta ja se vastapalvelus oli juuri hoitokokoukset.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe