Onko sävellyksillä miten iso rooli ?Entä sovituksilla? Soitto? laulu? Sanat?
Kaipa hector osaa kaiken hyvin eli kappaleissa hän ei käytä koskaan liian epäharmoonista soundia ainakaan joka on hänen yksi suurimpia vahvuuksia. Hänen musaa on siis nautittava kuunnella johtuen siitä harmoniasta mikä etenkin hänen 70-luvun levyissä kuuluu parhaiten.
Entä ketkä soittajat hectorin eri kokoonpanoissa tehneet suurimmat vaikutukset? Mä en osaa muuten tähän sannoo mitään.
Oliko teistä ihan luontevaa että hector (kuten monet muut) haistoi hyvin eri vuosikymmenten tyylisuunnan eli 70-luvulla hänen musa oli ns hyvin 70-luvun tyylistä ja 80-luvulla hänen musa oli hyvin 80-luvun tyylistä new wave&pop orientoitunutta&art pop tyylist?
Miten hyvänä laulajan pidätte hectoria? En mä usko että hän teknisesti suomen paras laulaja, mutta ainakin hän on yksi parhaista laulamaan tekstiä. Eli tulkkina mahtavan hyvä.
Mitä mieltä olette hänen sanoituksista? Onko joskus hänen sanoituksissa jopa tiettyä naiiviutta kuten viittaan esim kappaleeseen sarjakuvarock eli eikös hän kovastikin kritisoi siinä kapitalismia mut kai hectorin pitäs tietää se, että kapitalismista on ollu paljon myös iloa. Mä oon sitä mieltä että kapitalismin ja sosialismin yhdistely on paras tapa jota suomessa käytetty tuollaista systeemiä. 100% sosialismi taikka 100% kapitalismi ei toimi.
Hectoria on pidetty tosikkona tekstien perusteella, mut eikös hänen aika monissa kappaleissa ole melko hauskaa huumoria? Esim kappaleessa olen hautausmaa on minusta aika hauskaa huumoria eli ns mustaa huumoria.
Merkitseekö hectorin musassa mikä asia teille eniten
Anonyymi-ap
6
189
Vastaukset
- Anonyymi
Jaksa Hectorin musaa analysoida, yksi parhaista ja ainakin koskettaa näin stadilaisena myös itseäni, tämä kaupunki oli ainakin joskus ihan omanlaisensa.
- Anonyymi
Mulle ne on sanat - ja myös suomennokset muiden ulkomaisten artistien biiseistä.
Toisaalta kuuntelen aika paljon ranskan- tai italialankielistä musiikkia juuri sen takia että en ymmärrä niiden lyriikoista paljoakaan :) - Anonyymi
Valtava pompöösiys.
- Anonyymi
Kilpailee tässä ihan A. V. Yrjölän kansaa samassa sarjassa jopa.
- Anonyymi
Molemmilla pari ihan hyvää biisiä silti, joita ei voi kuunnella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346