Merkitseekö hectorin musassa mikä asia teille eniten

Anonyymi-ap

Onko sävellyksillä miten iso rooli ?Entä sovituksilla? Soitto? laulu? Sanat?
Kaipa hector osaa kaiken hyvin eli kappaleissa hän ei käytä koskaan liian epäharmoonista soundia ainakaan joka on hänen yksi suurimpia vahvuuksia. Hänen musaa on siis nautittava kuunnella johtuen siitä harmoniasta mikä etenkin hänen 70-luvun levyissä kuuluu parhaiten.

Entä ketkä soittajat hectorin eri kokoonpanoissa tehneet suurimmat vaikutukset? Mä en osaa muuten tähän sannoo mitään.

Oliko teistä ihan luontevaa että hector (kuten monet muut) haistoi hyvin eri vuosikymmenten tyylisuunnan eli 70-luvulla hänen musa oli ns hyvin 70-luvun tyylistä ja 80-luvulla hänen musa oli hyvin 80-luvun tyylistä new wave&pop orientoitunutta&art pop tyylist?

Miten hyvänä laulajan pidätte hectoria? En mä usko että hän teknisesti suomen paras laulaja, mutta ainakin hän on yksi parhaista laulamaan tekstiä. Eli tulkkina mahtavan hyvä.

Mitä mieltä olette hänen sanoituksista? Onko joskus hänen sanoituksissa jopa tiettyä naiiviutta kuten viittaan esim kappaleeseen sarjakuvarock eli eikös hän kovastikin kritisoi siinä kapitalismia mut kai hectorin pitäs tietää se, että kapitalismista on ollu paljon myös iloa. Mä oon sitä mieltä että kapitalismin ja sosialismin yhdistely on paras tapa jota suomessa käytetty tuollaista systeemiä. 100% sosialismi taikka 100% kapitalismi ei toimi.

Hectoria on pidetty tosikkona tekstien perusteella, mut eikös hänen aika monissa kappaleissa ole melko hauskaa huumoria? Esim kappaleessa olen hautausmaa on minusta aika hauskaa huumoria eli ns mustaa huumoria.

5

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaksa Hectorin musaa analysoida, yksi parhaista ja ainakin koskettaa näin stadilaisena myös itseäni, tämä kaupunki oli ainakin joskus ihan omanlaisensa.

    • Anonyymi

      Mulle ne on sanat - ja myös suomennokset muiden ulkomaisten artistien biiseistä.
      Toisaalta kuuntelen aika paljon ranskan- tai italialankielistä musiikkia juuri sen takia että en ymmärrä niiden lyriikoista paljoakaan :)

    • Anonyymi

      Valtava pompöösiys.

      • Anonyymi

        Kilpailee tässä ihan A. V. Yrjölän kansaa samassa sarjassa jopa.


      • Anonyymi

        Molemmilla pari ihan hyvää biisiä silti, joita ei voi kuunnella.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2398
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1373
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1235
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe