Heinix,

oireet pahemmat kun itse ta...

muuten hyvä mutta väsyttää ihan mielettömästi!

9

21935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei mua!

Allergialääkkeiden väsyttävyys on yksilöllistä. Musta Heinix ei väsytä ollenkaan. Voisit kokeilla pillerin ottamista illalla, mulla se toimi aikoinaan, kun käytin väsyttävää antihistamiinia (Teldanex, jota ei enää myydä).

• -?-

Eikös Heinix ole sama aine kuin Zyrtec?

• kyllä

muttei missään nimessä sama aine! Apteekit kyllä myyvät Heinixiä Zyrtecin vastaavana lääkkeenä. Itsellä kokemus ettei Heinix auta samalla tavalla kuin Zyrtec. Onneksi näitä vastaavia lääkkeitä on tänä päivänä pilvin pimein.. Jokaselle löytyy varmasti se sopivin =D

• histamiini
        kyllä kirjoitti:

muttei missään nimessä sama aine! Apteekit kyllä myyvät Heinixiä Zyrtecin vastaavana lääkkeenä. Itsellä kokemus ettei Heinix auta samalla tavalla kuin Zyrtec. Onneksi näitä vastaavia lääkkeitä on tänä päivänä pilvin pimein.. Jokaselle löytyy varmasti se sopivin =D

Heinix ei ole sama lääke kuin Zyrtec! Jos tällaista mainontaa on, on se harhaanjohtavaa.

Heinix on nimensä mukaisesti tarkoitettu nimen omaan "heinänuhan" ja siitepölyallergian hoitoon. Zyrtecin vahvin vaikutus taasen kohdistuu allergisiin iho-ongelmiin.

Varmasti monelle on yhdentekevää kumpaa lääkettä ottaa, vaikutus on jotakuinkin sama. Mutta eri vaivoihin ne on kehitetty, eikä vaikuttava aine ole 100% sama.

• ree
        histamiini kirjoitti:

Heinix ei ole sama lääke kuin Zyrtec! Jos tällaista mainontaa on, on se harhaanjohtavaa.

Heinix on nimensä mukaisesti tarkoitettu nimen omaan "heinänuhan" ja siitepölyallergian hoitoon. Zyrtecin vahvin vaikutus taasen kohdistuu allergisiin iho-ongelmiin.

Varmasti monelle on yhdentekevää kumpaa lääkettä ottaa, vaikutus on jotakuinkin sama. Mutta eri vaivoihin ne on kehitetty, eikä vaikuttava aine ole 100% sama.

Heinixissä ja Zyrtecissä on tismalleen sama vaikuttava aine eli setiritsiini, joka on siis antihistamiini. Ovat kyllä siis tavallaan samoja, eli lääkefirmojen vaan. Sama vaikuttava aine on myös esim. Histecissä ja Alzyrissä. Asian voi tarkistaa yliopiston apteekin sivuilta: http://www.yliopistonapteekki.fi/CompareItems.do?itemNumber=461889

• tiiviviivi

olen huomannut, että Heinix tekee itselleni tosi väsyttävän olotilan. Tehokaan ei ole vakuuttanut nyt kun koivun aiheuttamat allergia oireet olleet pahimmillaan. Toimivammaksi ja ei-väsyttäväksi olen kokenut Xyzalin. On jonkinverran hinnakkaampi kuin Heinix, mutta mieluusti sen maksaa kun lääke vaikuttaa tehokkaammin eikä uneta. Tosin siirtynen taas kohta Heinixiin, koska sen teho riittää pitämään lievemmät oireet poissa nytkun koivu lopettaa hiljalleen pahimman pöllyytyksen.

• Annakatri4

Vahingissa huomasin Zyrtecin auttavan ihon punahukan aiheuttamiin paukamiin kasvoilla, ostin apteekin suosittelemana halvempaa Heinixiä, se ei auta samalla tavalla, eikä siinä ole kyllä pakkauksessa mainintaakaan että auttaa nokkosihottumaan.

• Lääkeoppia lukenut

Hassua miten vähän ihmiset tietää mitä suustaa alas laittaa.. Ei ole mahdollista että sama vaikuttava aine toimii eri tavalla nimeä vaihtamalla :D ps kyllä siinä heinixissä on maininta nokkosihottumasta :))

• Myös lukenut

Kyllähän se vaan niin on, että sekä Heinix, että Zyrtec sisältävät kumpainenkin vaikuttavana aineena 10 mg setiritsiinidihydrokloridinia. Sideaineet voivat olla toki erillaisia, mutta lääkeaine on kummassakin täysin sama ja pitoisuuskin yhtäläinen, joten lääkeaineen vaikutuskin on toki sama. Imeytyminen voi olla erilaista, mutta koska annostus on kummassakin 1 tabletti vuorokaudessa tällä tuskin lienee merkitystä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisit vihdoin ymmärtää

Kuinka hirviö mun silmissä olet/olette. Antaisitte mun vaan nyt olla, että palaudun tästä edes joskus.
      Ikävä
      22
      2634
    2. Onko yhtään

Ikävä mua.
      Ikävä
      110
      1581
    3. Olipa kiva nähdä pitkästä aikaa

Joku ihminen vaan kolahtaa! Ei sille voi mitään!
      Tunteet
      15
      1264
    4. Aitiopaikalle

Kyllä se sinäkin vielä pääset seuraamaan oikein aitiopaikalta ;-)
      Ikävä
      244
      1258
    5. Keskisarjan puheet olivat ihmisarvoa alentavia

Purra ilmoitti Lauantai-aamuohjelmassa hyväksyvänsä Keskisarjan puheet. Orpon ilmoitus tänään: "Yksikään hallituspuolue
      70 plus
      166
      1127
    6. Ulkomaalainen yrittäjä

Minkäs alan yrittäjä tämä herrasmies on/oli? Poliisi epäilee varkautelaista 44-vuotiasta miestä entisen puolisonsa murh
      Varkaus
      17
      1009
    7. Kannattaako omaan intuitioon luottaa

Kun minulla on tunne, että se mies tykkää minusta yhtä paljon kuin minä hänestä? Siksi olen näin kauan tätä kaipaamista
      Ikävä
      67
      923
    8. En tiedä sinusta

Mutta minä kaipaan sitä meidän välillä vuosia sitten käytyä "säpinää". Edellytykset oli vaikka mihin, varsinkin kun olet
      Ikävä
      25
      862
    9. Olen niiiin vihainen sille naiselle...

Ymmärrän todellakin sua, jos koet joskus olevasi sodan keskellä. OMG. Anna sun kaikki kestää. Tsemppiä 🙏
      Suhteet
      15
      819
    10. Onko täällä näkijää?

Olisi yksi kysymys.
      Ikävä
      77
      779
    Aihe