Yksinäiseen ihmiseen tutustuminen

Anonyymi-ap

Onko mahdottomuus? Jos vaikkapa mies elää elämäänsä yksin niin uskaltaako kukaan nainen sotkeutua sellaiseen epäilyttävään elämänpiiriin?

131

1850

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Normaalia on kyllä, noloa on jos naisella ei oo ketään.

      🤦

      • Anonyymi

        Ei oo noloo...


    • Mitä epäilyttävää siinä sitten muka on?

      • Anonyymi

        Sitä pitää kysyä hienoilta ihmisiltä. En minä tiedä.


      • Anonyymi

        No mietippä sitä huominen päivä ni on sullakin jotain tekemistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mietippä sitä huominen päivä ni on sullakin jotain tekemistä

        😊😙🫢


    • Anonyymi

      On se rasite molemmille osapuolille. Yksinäisen ihmisen sosiaaliset taidot ovat taantuneet ja kun se on tottunut yksinoloon niin yksinäinen kestää vain rajallisen ajan muiden ihmisten seuraa. Ei avaudu koska on kuoressaan. Voi olla muitakin ongelmia kuten mt-ongelmia ja ne voivat sitten purkautua pahana olona toiseen. Lyhyesti sanottuna kaikki asiat tuppaavat ruokkimaan itseään ja yksinäisyys on sellainen mörkö. Se korreloi varmasti paljon syrjäytymisen kanssa. Minäkin olen yksinäinen ja siksi luultavasti pyörin näillä suhteet-palstoilla.

      • Sellaiseksi myös jäät, jos on noin jäykät periaatteet, ettei voi kenenkään antaa edes tutustua itseensä.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Sellaiseksi myös jäät, jos on noin jäykät periaatteet, ettei voi kenenkään antaa edes tutustua itseensä.

        Ei se kuitenkaan mikään varsinainen valintani ole. En muutenkaan usko valintaan vaan determinismiin. Olosuhteet ovat tietynlaiset ja eri tilanteisiin vain sattuu sulautumaan omalta osaltaan niin asiat sitten pomppivat niinkuin pomppivat. Kyse on pitkälti asenteista mutta siinä se juuri on koska asenne on vähän niinkuin ihmisen luonne ja sitä on vaikeaa muuksi muuttaa.


    • Anonyymi

      jos on yksinhuoltaja ja on lapsia ei silloin pysty kovin yksinäinen olemaan...

      • Tossa olet väärässä. Meinaatko et ne lapset korvaa aikuisen ystävän tai seuran?


    • Anonyymi

      Ei se mahdottomuus ole. Jos nainen käyttäytyy viehättävästi voi olla että yksin elämisen valinnut mieskin voi muuttaa näkökantojaan ja olla avoin suhteelle. Semmoinen mies ehkä varmaan vähän enemmän puntaroi parisuhteen mukana tulevia hyöty/haittapuolia kuin joku jo valmiiksi kumppania hakeva mutta sanoisin ettei ollenkaan mahdotonta kuitenkaan. Leivo vaikka pullaa sille niin alkaa lämpenemään ajatukselle.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Pullalle EI.
        Sokeria, voita, vehnäjauhoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pullalle EI.
        Sokeria, voita, vehnäjauhoa.

        Ei se mies siihen kuole :D Sitäpaitsi sun aamujogurtissa on enemmän sokeria :D

        -harmiseikirj-


    • Tuo 'yksin eläminen' kaipaa hieman tarkennusta. - Yksinhän sinkut usein elävät, jos ei ole lapsia tai lapset ovat jo aikuistuneet. - En pidä sitä mitenkään epäilyttävänä.

      - Toki, jos se mies asuu yksin jossakin erämaassa todellakin ilman sosiaalisia kontakteja täysin omavaraisesti, niin sellaista tilannetta varmaan hetken pohtisin, ennen kuin alkaisin tehdä tuttavuutta.🤔

      • Anonyymi

        Varmaan aika yleistä nykyajan erakoille on että tehdään etätöitä, välillä ehkä käydään työpaikalla ja vanhoja kaverisuhteita pidetään yllä ilman suuria sosiaalisia tapahtumia. Eli ollaan yksin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan aika yleistä nykyajan erakoille on että tehdään etätöitä, välillä ehkä käydään työpaikalla ja vanhoja kaverisuhteita pidetään yllä ilman suuria sosiaalisia tapahtumia. Eli ollaan yksin.

        Juu, tuolla tavoin monet varmaan elävät. Eikä siinä minysta mitään erityisen epäilyttävää ole, mutta ehkä kynnys tutustua uusiin ihmisiin on korkeampi.🤔 - Siis parisuhdeajatuksella.


      • Anonyymi

        Mielenkiintoista. Mikä tuossa omavaramiehessä pohdituttaa?

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Mikä tuossa omavaramiehessä pohdituttaa?

        -keinovaginamies-

        Sivusta totean, että itseäni ei pohdituttaisi, vaan kiertäisin suorana kaukaa. Syy, en itse ikinä haluaisia sellaista elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean, että itseäni ei pohdituttaisi, vaan kiertäisin suorana kaukaa. Syy, en itse ikinä haluaisia sellaista elämää.

        Niin, onko perusoletus tässä siis se, että ihmiset jotka alkavat suhteeseen, automaattisesti muuttavat yhteen ja alkavat elää samanlaista elämää?

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Mikä tuossa omavaramiehessä pohdituttaa?

        -keinovaginamies-

        Lähinnä se miehen erämaassa asuminen ja sosiaalisten kontaktien puuttuminen. - Ellen ole pääesiintyjä, olen sosiaalisissa tilanteissa usein syrjään vetäytyvä ja nauttisin siitä, että voisin sen sijaan olla ylpeä kumppanini sosiaalisista taidoista. - Siitä, että kumppanini olisi kuin kala vedessä tilaisuudessa kuin tilaisuudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, onko perusoletus tässä siis se, että ihmiset jotka alkavat suhteeseen, automaattisesti muuttavat yhteen ja alkavat elää samanlaista elämää?

        -keinovaginamies-

        Ei ainakaan minun tapauksessani. Mutta haluaisin tietää millaiset sosiaaliset taidot miehellä olisi. - Mikäli hän olisi sosiaalisesti taitava ja keskustelee vieraankin kanssa aiheesta kuin aiheesta, minua ei haittaa, vaikka hän asuisi yksinään Etelänavalla. 😄


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ei ainakaan minun tapauksessani. Mutta haluaisin tietää millaiset sosiaaliset taidot miehellä olisi. - Mikäli hän olisi sosiaalisesti taitava ja keskustelee vieraankin kanssa aiheesta kuin aiheesta, minua ei haittaa, vaikka hän asuisi yksinään Etelänavalla. 😄

        On teillä naisilla vaatimukset. Huhhuh sanoisin jos uskaltaisin. Ei tarvitse olla kuin äärimmäinen keskustelu-survivalisti hienoissa vaatteissa juuri napajäätiköltä tulleena. Mietittekö te naiset koskaan näitä asioista ihan järkevästi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        On teillä naisilla vaatimukset. Huhhuh sanoisin jos uskaltaisin. Ei tarvitse olla kuin äärimmäinen keskustelu-survivalisti hienoissa vaatteissa juuri napajäätiköltä tulleena. Mietittekö te naiset koskaan näitä asioista ihan järkevästi?

        Siistit vaatteet riittävät. Ei niiden tarvitse erityisen hienot olla.
        - Tilaisuuden mukaiset 🙂

        No.., minulla on tietenkin mielessä edesmennyt mieheni ja se, millainen hän oli..


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Lähinnä se miehen erämaassa asuminen ja sosiaalisten kontaktien puuttuminen. - Ellen ole pääesiintyjä, olen sosiaalisissa tilanteissa usein syrjään vetäytyvä ja nauttisin siitä, että voisin sen sijaan olla ylpeä kumppanini sosiaalisista taidoista. - Siitä, että kumppanini olisi kuin kala vedessä tilaisuudessa kuin tilaisuudessa.

        Hyvä että tarkensit. Omavaraisuus ja ilman sosiaalisia kontakteja oleminen ei kerro mitään sosiaalisista taidoista. Sosiaalisista haluista se voi kertoa. Voi olla täysin normisosiaalinen tyyppi, joka on vain kyllästynyt ihmisiin ja oravanpyörään.
        Voi tosin olla täysi erakkokin, joka heilauttaa kirvestä tervehdykseksi kun tontin raja ylitetään :)

        Mutta sinullekin pitää selvästi olla jonkin tyyppinen reenvetäjä.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Siistit vaatteet riittävät. Ei niiden tarvitse erityisen hienot olla.
        - Tilaisuuden mukaiset 🙂

        No.., minulla on tietenkin mielessä edesmennyt mieheni ja se, millainen hän oli..

        Jos joskus olet saanut mieheksesi jonkun alfa-uroksen niin ei sitä tarkoita että olisit ikuisesti sen asian myötä koskematon ja turvassa kaikelta. Voi olla että joudut sekaantumaan myös meihin surkimuksiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että tarkensit. Omavaraisuus ja ilman sosiaalisia kontakteja oleminen ei kerro mitään sosiaalisista taidoista. Sosiaalisista haluista se voi kertoa. Voi olla täysin normisosiaalinen tyyppi, joka on vain kyllästynyt ihmisiin ja oravanpyörään.
        Voi tosin olla täysi erakkokin, joka heilauttaa kirvestä tervehdykseksi kun tontin raja ylitetään :)

        Mutta sinullekin pitää selvästi olla jonkin tyyppinen reenvetäjä.

        -keinovaginamies-

        Minulla on termistä 'reenvetäjä' mielikuva, joka ei varsinaisesti vastaa mielikuvaa ihannekumppanistani. 🤔 Voi olla, että en ymmärrä sitä samoin kuin sinä?
        - Minun mieheni oli juurikin tuollainen normisosiaalinen, tai itse asiassa sosiaalisesti valtavan taitava ihminen, joka toisaalta halusi elää naturistina eristyksissä saarellaan, missä hän kalasti ruokansa ja kävi mantereella kaupassa korkeintaan kerran viikossa. - Toisaalta hän oli kova bilettäjä, joka viihtyi juhlissa, keikoilla, teatterissa ja vaikka laivan yökerhossa aamun pikkutunneille saakka. - Hän halusi olla siellä, missä tapahtui.

        - Sellaisen miehen haluan -


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos joskus olet saanut mieheksesi jonkun alfa-uroksen niin ei sitä tarkoita että olisit ikuisesti sen asian myötä koskematon ja turvassa kaikelta. Voi olla että joudut sekaantumaan myös meihin surkimuksiin.

        Nyt näyttäisi sinulla menevän vähän itsesäälin puolelle..? - No, voihan myös olla, etten minä kelpaa enää ikinä kenellekään.

        Ja itse asiassa, juuri nyt minulla on sellainen tilanne elämässäni, että ainakaan tänä vuonna en voi edes ajatella tutustuvani kehenkään uuteen ihmiseen, parisuhdemielessä. - Katsotaan, miltä ensi keväänä näyttää.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Minulla on termistä 'reenvetäjä' mielikuva, joka ei varsinaisesti vastaa mielikuvaa ihannekumppanistani. 🤔 Voi olla, että en ymmärrä sitä samoin kuin sinä?
        - Minun mieheni oli juurikin tuollainen normisosiaalinen, tai itse asiassa sosiaalisesti valtavan taitava ihminen, joka toisaalta halusi elää naturistina eristyksissä saarellaan, missä hän kalasti ruokansa ja kävi mantereella kaupassa korkeintaan kerran viikossa. - Toisaalta hän oli kova bilettäjä, joka viihtyi juhlissa, keikoilla, teatterissa ja vaikka laivan yökerhossa aamun pikkutunneille saakka. - Hän halusi olla siellä, missä tapahtui.

        - Sellaisen miehen haluan -

        Naturisti? Siis sellainen munasillaan metsässä liikkuva? Sehän on ollut hauska mies.

        Se on hyvä, että ihminen tietää mitä haluaa. Mutta toisaalta jos on tottunut ajamaan S-luokan Mersulla, niin mitäs sitten kun pitäisi hypätä Nissanin rattiin? S Mersua oikeaan hintaan ei ole aina saatavilla. Polkupyörällä sitten?

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Nyt näyttäisi sinulla menevän vähän itsesäälin puolelle..? - No, voihan myös olla, etten minä kelpaa enää ikinä kenellekään.

        Ja itse asiassa, juuri nyt minulla on sellainen tilanne elämässäni, että ainakaan tänä vuonna en voi edes ajatella tutustuvani kehenkään uuteen ihmiseen, parisuhdemielessä. - Katsotaan, miltä ensi keväänä näyttää.

        Ajattele miltä tuntuu kun tulet yksinäisten ihmisten keskusteluun kehuskelemaan ex-miehelläsi. Monilla ei olisi pokkaa siihen mutta hienot ihmiset ovat ilmeisesti oma rotunsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naturisti? Siis sellainen munasillaan metsässä liikkuva? Sehän on ollut hauska mies.

        Se on hyvä, että ihminen tietää mitä haluaa. Mutta toisaalta jos on tottunut ajamaan S-luokan Mersulla, niin mitäs sitten kun pitäisi hypätä Nissanin rattiin? S Mersua oikeaan hintaan ei ole aina saatavilla. Polkupyörällä sitten?

        -keinovaginamies-

        Juuri tuollainen naturisti hän oli.😅
        - Tiedän toki, että toista samanlaista miestä en enää koskaan tapaa, mutta olen iloinen siitä, että minulle suotiin ne onnelliset vuodet hänen kanssaan. 🙏❤️

        En muista, olenko koskaan ajanut Mersulla.🤔 - Volvo Amazon, Lada, Wartburg, Seat, Peugeot ja nyt Volkswagen. Polkupyöräkin löytyy. - Työautonakin Skoda.

        Pitää olla tyytyväinen siihen, mitä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele miltä tuntuu kun tulet yksinäisten ihmisten keskusteluun kehuskelemaan ex-miehelläsi. Monilla ei olisi pokkaa siihen mutta hienot ihmiset ovat ilmeisesti oma rotunsa.

        No tuota.. yksi asia johti toiseen. Näinhän keskustelu yleensä etenee. - Kun menet keskustelun juureen, et voi väittää minun toimineen noin.
        Olenko mielestäsi 'hieno' ihminen? Miksi noin luulet?


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        No tuota.. yksi asia johti toiseen. Näinhän keskustelu yleensä etenee. - Kun menet keskustelun juureen, et voi väittää minun toimineen noin.
        Olenko mielestäsi 'hieno' ihminen? Miksi noin luulet?

        Ei kai siinä mitään, ihan oikein toimittu. Jos löydän köyhien keskustelupalstan niin taidan itsekin mennä sinne pätemään. On ihan oikein että ihminen toimii vahvuusalueellaan,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai siinä mitään, ihan oikein toimittu. Jos löydän köyhien keskustelupalstan niin taidan itsekin mennä sinne pätemään. On ihan oikein että ihminen toimii vahvuusalueellaan,

        Tiedätkös, että posiiivinen kateus motivoi elämään hyvää elämää ja tavoittelemaan itselle tärkeitä asioita. - Haitallista kateus on, jos toisen menestys saa ajattelemaan, ettei itse voi koskaan saavuttaa samaa, ja toisen menestys tuntuu uhkalta itselle. Se on kuin itseltä pois. - Ei siinä mitään; on normaalia ja luonnollista kokea kaikenlaisia tunteita, myös kateutta, mutta ei sen saa antaa lamaannuttaa eikä rajoittaa elämää.

        Eiköhän me kaikki sinkut sovita kirjoittelemaan tänne samalle palstalle. 🙂 - Meillä on omat elämänkokemuksemme. Jotkut ovat raskaitakin, mutta asioilla on taipumus järjestyä.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Tiedätkös, että posiiivinen kateus motivoi elämään hyvää elämää ja tavoittelemaan itselle tärkeitä asioita. - Haitallista kateus on, jos toisen menestys saa ajattelemaan, ettei itse voi koskaan saavuttaa samaa, ja toisen menestys tuntuu uhkalta itselle. Se on kuin itseltä pois. - Ei siinä mitään; on normaalia ja luonnollista kokea kaikenlaisia tunteita, myös kateutta, mutta ei sen saa antaa lamaannuttaa eikä rajoittaa elämää.

        Eiköhän me kaikki sinkut sovita kirjoittelemaan tänne samalle palstalle. 🙂 - Meillä on omat elämänkokemuksemme. Jotkut ovat raskaitakin, mutta asioilla on taipumus järjestyä.

        Eipä tuo enää paljon alkuperäistä keskustelunavausta kosketa. Hienoa että viisastelua löytyy mutta kai sitä jonnekin muualle voi lykätä, luulisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo enää paljon alkuperäistä keskustelunavausta kosketa. Hienoa että viisastelua löytyy mutta kai sitä jonnekin muualle voi lykätä, luulisin.

        Helpompaa ja johdonmukaisempaa olisi keskustella, jos tietäisi kuinka monen eri Anonyymin kanssa tässäkin ketjussa olen jo vaihtanut ajatuksia. - Mielestäni keskustelun juuressa olen kuitenkin vastannut avaukseen.
        - Samaa ei voi todeta kaikista kommenteista.
        Ole hyvä, aloittaja.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Helpompaa ja johdonmukaisempaa olisi keskustella, jos tietäisi kuinka monen eri Anonyymin kanssa tässäkin ketjussa olen jo vaihtanut ajatuksia. - Mielestäni keskustelun juuressa olen kuitenkin vastannut avaukseen.
        - Samaa ei voi todeta kaikista kommenteista.
        Ole hyvä, aloittaja.

        Keskustelun juuressa olet vastannut aloitukseen, kiitos siitä. Sen jälkeen se lähtikin melkoiseksi leuhkimiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keskustelun juuressa olet vastannut aloitukseen, kiitos siitä. Sen jälkeen se lähtikin melkoiseksi leuhkimiseksi.

        Ikävää jos sinusta tuntuu siltä. - Jos vaihtoehdot ovat kertoa rehellisesti eletystä elämästään tai muokata kertomustaan sellaiseksi, että se miellyttää lukijan silmää, valitsen aina rehellisyyden.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ikävää jos sinusta tuntuu siltä. - Jos vaihtoehdot ovat kertoa rehellisesti eletystä elämästään tai muokata kertomustaan sellaiseksi, että se miellyttää lukijan silmää, valitsen aina rehellisyyden.

        Eikö noin hienolla ja rehellisella ihmisellä luulisi olevan ihan oma keskustelu jossa voi päteä? Kumma jos ei ole. Miksi pitää tulla tänne viisastelemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö noin hienolla ja rehellisella ihmisellä luulisi olevan ihan oma keskustelu jossa voi päteä? Kumma jos ei ole. Miksi pitää tulla tänne viisastelemaan.

        Miksi haluat koko ajan pahoittaa mieltäni?


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Miksi haluat koko ajan pahoittaa mieltäni?

        Lue otsikko ja mieti kuka tässä on mitäkin pahoittamassa. Jos ei ole muuta sanottavaa kuin pelkkää ylpeilyä niin voihan sitä pysyä myös poissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue otsikko ja mieti kuka tässä on mitäkin pahoittamassa. Jos ei ole muuta sanottavaa kuin pelkkää ylpeilyä niin voihan sitä pysyä myös poissa.

        Luin otsikon ja vastasin siihen täysin asiallisesti.
        Hyvää ja levollista yötä sinulle!


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Luin otsikon ja vastasin siihen täysin asiallisesti.
        Hyvää ja levollista yötä sinulle!

        Luit otsikon, vastasit asiallisesti ja aloitit hirvittävän leuhkimisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luit otsikon, vastasit asiallisesti ja aloitit hirvittävän leuhkimisen.

        Minä olen kyllä tämän paikan todellinen leuhkija, sillä olen niin hyvä, etten edes osaa määritellä kaikkia loistavia puoliani.
        (saanko tuolla nyt hiukan palstavihaa osalleni, sillä minut aina unohdetaan tällä rintamalla)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, onko perusoletus tässä siis se, että ihmiset jotka alkavat suhteeseen, automaattisesti muuttavat yhteen ja alkavat elää samanlaista elämää?

        -keinovaginamies-

        Juu. Sitten mies jättää naisen.

        Ja taas alusta.

        Ja taas.

        Ja taas.

        Ja taas.

        Ja taas.

        Ja taas.

        Ja taas.

        Eläkkeelle.

        The End.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Juuri tuollainen naturisti hän oli.😅
        - Tiedän toki, että toista samanlaista miestä en enää koskaan tapaa, mutta olen iloinen siitä, että minulle suotiin ne onnelliset vuodet hänen kanssaan. 🙏❤️

        En muista, olenko koskaan ajanut Mersulla.🤔 - Volvo Amazon, Lada, Wartburg, Seat, Peugeot ja nyt Volkswagen. Polkupyöräkin löytyy. - Työautonakin Skoda.

        Pitää olla tyytyväinen siihen, mitä on.

        Mulla ei ole ajokorttia. Miehet ovat ajeluttaneet pitkin poikin.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Minulla on termistä 'reenvetäjä' mielikuva, joka ei varsinaisesti vastaa mielikuvaa ihannekumppanistani. 🤔 Voi olla, että en ymmärrä sitä samoin kuin sinä?
        - Minun mieheni oli juurikin tuollainen normisosiaalinen, tai itse asiassa sosiaalisesti valtavan taitava ihminen, joka toisaalta halusi elää naturistina eristyksissä saarellaan, missä hän kalasti ruokansa ja kävi mantereella kaupassa korkeintaan kerran viikossa. - Toisaalta hän oli kova bilettäjä, joka viihtyi juhlissa, keikoilla, teatterissa ja vaikka laivan yökerhossa aamun pikkutunneille saakka. - Hän halusi olla siellä, missä tapahtui.

        - Sellaisen miehen haluan -

        Juuri tuollaisen Aku Hirviniemen kaikki naiset haluaa! Tässäkin kummittelee tuo vanha biologinen ilmiö, että miehen tulee olla sosiaalinen hauskuuttaja, koska minä olen niin hiljainen, mutta toisaalta miehen tulee olla sosiaalinen hauskuuttaja, kun myös nainen itse on sellainen. Naisten preferenssit ovat aina samat kuin kiveen kirjoitettuna, että lyhyt ja pitkä nainen tarvitsevat molemmat pitkän miehen vaikkakin itselleen selitettyinä täysin eri syistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuollaisen Aku Hirviniemen kaikki naiset haluaa! Tässäkin kummittelee tuo vanha biologinen ilmiö, että miehen tulee olla sosiaalinen hauskuuttaja, koska minä olen niin hiljainen, mutta toisaalta miehen tulee olla sosiaalinen hauskuuttaja, kun myös nainen itse on sellainen. Naisten preferenssit ovat aina samat kuin kiveen kirjoitettuna, että lyhyt ja pitkä nainen tarvitsevat molemmat pitkän miehen vaikkakin itselleen selitettyinä täysin eri syistä.

        Sosiaalisesti taitava ihminen ei (välttämättä) ole koomikko. Sosiaaliset taidot tarkoittavat kykyä solmia luontevia suhteita ja tulla toimeen ihmisten kanssa. Nämä taidot ovat sanatonta ja sanallista käyttäytymistä, jolla ihminen kommunikoi. - Hyvä yleissivistys auttaa, mutta sosiaaliset taidot eivät ole synnynnäisiä, vaan ne kehittyvät harjoittelun myötä. Yleensä sosiaalisten taitojen oppiminen tapahtuu pitkän ajan kuluessa.
        Ei ihminen ole (yleensä) luonnostaan joko taituri tai taidoton sosiaalisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, onko perusoletus tässä siis se, että ihmiset jotka alkavat suhteeseen, automaattisesti muuttavat yhteen ja alkavat elää samanlaista elämää?

        -keinovaginamies-

        Ei, ainakaan omalla osallani ole. Mutta en halua mennä viettämään aikaani lainkaan tuollaiseen paikkaan. Mikä parisuhde se sellainen sitten mahtaisi olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On teillä naisilla vaatimukset. Huhhuh sanoisin jos uskaltaisin. Ei tarvitse olla kuin äärimmäinen keskustelu-survivalisti hienoissa vaatteissa juuri napajäätiköltä tulleena. Mietittekö te naiset koskaan näitä asioista ihan järkevästi?

        Miksi niiden vaatteiden pitäisi olla hienot, jollei tilaisuus ole jotenkin hieno? Sehän olisi ihan kahjoa. Mä arvosta tilanteen ja olosuhteiden mukaista pukeutumista. Siisti pitää silti aina olla. Poikkeustilanteeksi voi sitten lukea sen, jos on vaikka juuri sottaisista hommista tulossa ja kyse on työ-/suojavaatteista tai on juuri kuntoillut ja hikoillut. Tuolloinkin tosiaan arvostan sitten sitä tilanteen ja olosuhteiden mukaista pukeutumista, että siellä metsätöissä ei olla joku puku päällä.


      • Anonyymi

        Jotkut tyypit eivät halua parisuhdetta. Eka aviolitto mennyt mönkään niin toista ei halua. Eikä edes seurustelusuhdetta. Tiedän kolme tälläistä tapausta entiseltä työnantajaltani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Sitten mies jättää naisen.

        Ja taas alusta.

        Ja taas.

        Ja taas.

        Ja taas.

        Ja taas.

        Ja taas.

        Ja taas.

        Eläkkeelle.

        The End.

        Paitsi että nainen jättää miehen.


    • Anonyymi

      Miten sen nyt kertois... Takana 2 vuotta yksineloa 20 vuotisesta avioelämästä ja kahden lapsen isä. Ei ole todellakaan helppoa ja ennen kuin tuli ero niin, piti vielä isukki nähdä arkussa ennen kaikkea tätä.

      Siellä missä asun niin, kaikki tietää minut ja osa tuntee, yritä siinä sitten solmia uusia ihmissuhteita.

      • Anonyymi

        Sitten niitä pitää solmia kauempaa, jos omassa pienessä piirissä on vaikeaa.


      • Anonyymi

        Eli siis sinä olet mahtanu olla se ongelma jos on mahdotonta sosiaalisia suhteita luoda


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Juu ei kandee sekaantua

    • Anonyymi

      Miehen aloitus :)

      • Anonyymi

        Eli naisen..


      • Anonyymi

        Sukupuolen voi vaihtaa omalla ilmoituksella kerran vuodessa, että eipäs oleteta kenenkään sukupuolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukupuolen voi vaihtaa omalla ilmoituksella kerran vuodessa, että eipäs oleteta kenenkään sukupuolta.

        Ihana 😁


    • Anonyymi

      Mies saattaa olla helkkarinmoinen jästipää jos on päässyt monta vuotta naisesta vieraantumaan. Sama toisinpäin!

    • Anonyymi

      Ihmiseen, joka on niin erakoitunut, epäsosiaalinen tai jumittunut kotiinsa, ettei hänellä ole yhtään ystävää tmv. on kyllä aidosti hyvin vaikea tutustua. Tuollaiset ihmiset harvemmin lähtevät mukaan keskusteluihin ja sitä keskustelua voi joutua lypsämään. He harvemmin innotuvat lähtemään seuraksi mihinkään ja yhteydenpito ylipäänsä on usein hyvin yksipuolista. Kun ihminen ei ole tottunut sosiaaliseen kanssakäymiseen ja/tai on täysin syrjäytynyt siitä, niin tuollaisen ihmisen houkuttelu "ystäväksi" on yleensä todella raskasta.

    • Anonyymi

      harmittsbwsws jod on joku ykdinäine nwinen so haq juu4ri ma4u

    • Anonyymi

      Omasta kokemuksesta ei jos ei käy baareissa jotta kehtaavat lähestyä mu mä si taas mahdan ol muutoinkin hieman turhan haastava lähestyttävä

    • Anonyymi

      Luulen että niitä punaisia lippuja löytyy muutenkin jotka ei pelkiksi lipuiksi jää

    • Anonyymi

      Kaikenlaisiin ihmisiin sitä tutustuu. Ei kehenkään tai kenenkään elämään silti tarvitse sotkeutua yhtään sen enempää.

      xLiner

    • Anonyymi

      ei voi yleistää, mutta ikä vie sosiaalista elämää koti nurkiin kun ijän myötä, kun omassa kylässäkin, naamat ovat vieraita ikä eron puolesta, ja tutavilla on oma elämä jota voi häiritä, ,

    • Anonyymi

      Miksi naisen tarvitsisi tutustua yksinäiseen, kun sulhasia ja yrittäjiä riittänee muutenkin riesaksi asti? Pitäisi olla poikkeuksellisen komea, menestyvä tai varakas mies, että naisella olisi jokin syy nähdä vaivaa. Lähinnä omalaatuinen miljardööri kuten Elon Musk voisi elää erakkona ja silti hänellä olisi nainen. Veikkaan että Nikola Teslakin olisi halutessaan saanut naisen tai useamman.

      • Anonyymi

        Ne yrittäjät on lähes 100% vain yhdenlaisia ihmisiä. Ekstroverttejä jotka tykkää kehuskella itseänsä ja olla jatkuvasti äänessä jolla ei taas sitten ole tekemistä esim hyvän itseluottamuksen tai taitojen kanssa vaikka niin virheellisesti luullaan. Hiljainen tyyppi joka ei tee itsestään numeroa voi olla itsestään paljon varmempi ja osata enemmän asioita. Silloin kun on hyvä itseluottamus ei ole pakko ängetä huomion keskipisteeksi ja yrittää päteä. Jos nainen tekee valinnan että hän haluaa olla näiden höpinöitsijöiden kanssa se on hänen valintansa.
        Miksi raha vedetään aina mukaan näihin juttuihin emmehän ole prostituoitua hakemassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne yrittäjät on lähes 100% vain yhdenlaisia ihmisiä. Ekstroverttejä jotka tykkää kehuskella itseänsä ja olla jatkuvasti äänessä jolla ei taas sitten ole tekemistä esim hyvän itseluottamuksen tai taitojen kanssa vaikka niin virheellisesti luullaan. Hiljainen tyyppi joka ei tee itsestään numeroa voi olla itsestään paljon varmempi ja osata enemmän asioita. Silloin kun on hyvä itseluottamus ei ole pakko ängetä huomion keskipisteeksi ja yrittää päteä. Jos nainen tekee valinnan että hän haluaa olla näiden höpinöitsijöiden kanssa se on hänen valintansa.
        Miksi raha vedetään aina mukaan näihin juttuihin emmehän ole prostituoitua hakemassa?

        Miten sitten tällainen henkilö joka on töissä sosiaalinen ja pyörii ihmisten kanssa mutta haluaa kotiin tullessaan olla omissa oloissaan omilla säännöillään eikä halua mitään pirttihirmua sinne yrittämään määräillä jatkuvasti ja oikuttelemaan jostain olemattomasta? Mitä jos tyyppi harrastaa seksiä ja käy kahvilla joskus kerran viikossa jonkun naisen kanssa mutta ei halua sen enempää? Ei halua asua naisen kanssa eikä rakentaa yhteistä kotia vaan haluaa olla itsekseen. Täytyy sanoa että aikamoinen nainen täytyisi olla joka vetäisi täysin maton alta että alkaisin ajatella toisella tavalla esim yhteen muuttamista. Sellaista ei ole olemassa eikä tule


    • Yksinäisyys on oikeastaan tunnetila. Yksin asuva mies ei tarkoita yksinäistä automaattisesti.

      Yksinäinen voi olla isossakin porukassa ja vaikka parisuhteessakin.

      Jossainmäärin se lienee sukua "joukkoon/yhteisöön-kuulumattomuuden tunteen" kanssa.
      Ja ei sitä tunnetta oikeastaan toinen voi viedä pois. Se tunnetila on lopulta käytävä sitä potevan itse päässään läpi.

      • Ainiin ja siihen yksinäisyyden tunnetilaan jumahtaneen kanssa on varmasti vaikeaa mitään suhdetta alkaa perustamaan. Varsinkin jos ao. henkilö ei halua kohdata tunnetilaansa, vaan odottaa helpotusta siihen muualta.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ainiin ja siihen yksinäisyyden tunnetilaan jumahtaneen kanssa on varmasti vaikeaa mitään suhdetta alkaa perustamaan. Varsinkin jos ao. henkilö ei halua kohdata tunnetilaansa, vaan odottaa helpotusta siihen muualta.

        Voi olla yksin olematta yksinäinen.

        -reunan vierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla yksin olematta yksinäinen.

        -reunan vierestä

        Niinpä...

        Itsekin olen nykyään todella paljon yksin, mutten koe olevani yksinäinen.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niinpä...

        Itsekin olen nykyään todella paljon yksin, mutten koe olevani yksinäinen.

        Samma här.

        Mikä autuus onkaan työpäivän jälkeen vetää kotivaatteet päälle ja heittäytyä sohvalle telkkarin ääreen, ottaa kalsarirairait jos sille tuntuu. Ei kiirettä, ei mitään aikataulutettua. Ah ja ihanuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samma här.

        Mikä autuus onkaan työpäivän jälkeen vetää kotivaatteet päälle ja heittäytyä sohvalle telkkarin ääreen, ottaa kalsarirairait jos sille tuntuu. Ei kiirettä, ei mitään aikataulutettua. Ah ja ihanuus.

        Jep.

        Eikä ole mitään säätöjä ja vääntöjä mihinkään suuntaan. :o)


    • Anonyymi

      Jos mies elää elämäänsä vaikkapa maalla ilman mitään sosiaalisia suhteita ja kontakteja en ainakaan itse innostu ollenkaan tuollaisesta miehestä.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Riippuu varmaan tosi paljon tilanteesta ja ihmisistä. Minä tulin yksinäiseksi, kun masennus oli todella pahana, mutta nyt on sitten vaikea enää sosiaalistua yksin. Olisi toki mukava tehdä, jutella ja harrastaa, joten kyllä se tästä lähtee taas sujumaan.

    • Anonyymi

      Yksinäisen kohdalla on e ongelma, että hän takertuu helposti liikaa.

    • Anonyymi

      Aina hyvä muistaa, et kaikki vaikuttaa kaikkeen. Yksin eläjätkään eivät ole samasta puusta veistettyjä vaan ovat erilaisia. Kaikkeen vaikuttaa omat kokemat ja kuinka ne on käsitellyt itselle. Mitä on tehnyt aiemmin ja harrasteet. Miksi toinen viihtyy yksin mielummin kuin suhteessa toisen kanssa?

      Itse haluan hyvää mieltä enemmän toisille, mutta haluanko sitä liikaa välillä, jolloin on vaarana tulla väärin ymmärretyksi. Hyväntahtoinen voi joutua kiusallisiin tilanteisiin ja vain sen hyvän tahdon vuoksi. Vähättelee vaivaa, koska ei halua pahoittaa toisen mieltä. Haluaa tuottaa hyvää toisille.

      Pelko on lähes aina läsnä, koska ei halua tulla myöskään hyväksikäytetyksi. Se vaara on aina olemassa. Onko toinen luottamuksen arvoinen. Haluaisin luottaa toiseen, mutta useammin se halu tuottaa pettymyksen. Harvat ovat luottamuksen arvoisia ja lojaaleja toisille, jollei arvostusta ole riittävästi.

      Itse toisinaan miettinyt sitä, olisinko kykenevä yhdessä oloon toisen kanssa? Uskon, että se vaatisi minulta paljon. Toisessa pitäisi olla paljon hyviä asioita, joita arvostan. Olisi paljon asioita puolin ja toisin huomioitavaa. Siksi olisi paljon kysymyksiä vailla vastauksia, siksi vaikea sanoa ?

      Monen asian pitäisi loksahtaa paikoilleen. Hyviä asioita pitäisi tapahtua, pitäisi tuntua siltä, että suhde tuo enemmän hyviä kuin huonoja asioita mukanaan, tottakai sitä vertaisi samalla aiempaan eloon yksin. En näe mahdottomana, haastavana enemmänkin ja yksinhän en sitä lopulta päättäisi.

      Itse haluan uskoa, että tutustuminen on enemmän mahdollista kuin mahdotonta. Tutustuminen vaatii vain halua ymmärtää toista oikein ja kunnioitusta. Ymmärtäminen on helpompaa, jos löytyy oikeanlaista uteliaisuutta molemmin puolin. Kiinnostava tyyppi aina kiehtoo myös yksinäistä? Näin itse koen.

      • Anonyymi

        " Hyväntahtoinen voi joutua kiusallisiin tilanteisiin ja vain sen hyvän tahdon vuoksi. Vähättelee vaivaa, koska ei halua pahoittaa toisen mieltä. Haluaa tuottaa hyvää toisille."

        Jos joutuu kiusallisiin tilanteisiin niin se ei välttämättä tapahdu oman "hyvän tahdon vuoksi", vaan yksinkertaisesti siitä, ettei tunnista omia ja toisten rajoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Hyväntahtoinen voi joutua kiusallisiin tilanteisiin ja vain sen hyvän tahdon vuoksi. Vähättelee vaivaa, koska ei halua pahoittaa toisen mieltä. Haluaa tuottaa hyvää toisille."

        Jos joutuu kiusallisiin tilanteisiin niin se ei välttämättä tapahdu oman "hyvän tahdon vuoksi", vaan yksinkertaisesti siitä, ettei tunnista omia ja toisten rajoja.

        Toisen rajoja on vaikea tunnistaa, jollei toista tunne riittävästi. Siinä on aina vaara tulla myös väärin ymmärretyksi. Väärin ymmärtäminen voi ruokkia sitä tuntemusta, että ei löydy sitä sopua, mikä on aina kiinni myös halusta, onko sitä lopulta toisella tai kummallakaan?

        Vaarana on aina myös luonne-erot, toinen on enemmän tosissaan ja toinen voi ottaa asiat vähän leikkisämmin (tilanneluvun puute). Jolloin rajat eivät kohtaa ja syntyy helpommin riitatilanne? Yksin olevilla voi olla puutteita tilanteissa, jollei ole kanssakäymisistä riittävää kokemusta.

        Siksi tilanteet voivat vaatia normaalia enemmän ymmärrystä kuin syyllistämistä. Riidat aiheuttaa enemmän vain kärjistymisiä ja ymmärryksen puutetta, kun ihmiset ajattelevat niin eritavoin asioita, esimerkiksi joko hyvän tai pahan kautta. Halu ymmärtää tai olla ymmärtämättä?


    • Anonyymi

      Turvallisempaa on tietenkin ottaa joku kaksineloon tottuneempi sillä yksinelo omituistaa pakostakin kun kukaan ei ole ollut aikapäiviin karsimassa edes pahimpia tapoja ja tottumuksia. Parisuhteella on n ryhdistävä vaikutus mutta jossain vaiheessa se ei enää riitä kun ihmisyyskin alkaa jo olla hakusessa.

    • Anonyymi

      Hei! Ei ole mahdottomuus, oon 23 miehen alku, enkä oo koskaa seurustellu, ei omanikäisiä kavereita, ainoa sosiaalinen kontakti on käytännössä sossula, jossa käyn juttelemassa 2 vko välein. Koen olevani syrjäytynyt, ja sitä tavallaan unohtaa sosiaalliset taidot kun sitä tarpeeksi pitkään jatkuu, tulee paljon erilaisia pelkotiloja, ja sitä alkaa tavallaan alitajuntaisesti karttamaan soaiaalisia tilanteita, siinnä on taustalla pelko hyljätyksi tulemisesta, jolloin maailma tavallaan romahtaa, ja tuntuu että seinät kaatuu, henkisellä tasolla. Pienetkin sosiaalliset tilanteet ovat tavallaan hyvä piriste harmaaseen arkeen, yritän tsempata sosiaalisissa tilanteissa, joka johtunee em. Mainituista seikasta. Lisäksi Jos olisin ihan 100% oma itseni ei siinnä mitään, mutta on tässä vuosien varrella muodostunut tavallaan ihan harmittomia huonoja toimintatapoja, joista naiset ei välttämättä lämpeä (se on keneltä kysyy) ja jotka on muodostunut jo rutiiniksi arjessa, joskus esim. Ventailen metroa usein metroaseman penkillä seisten, ei siis istuen. Toinen asia mikä on niin media leipoo kaikenmaailman uhkakuvia, itsesuojeluvalsto kun on vielä tallessa, niin ei tulis ensimmäisenä mieleen mennä jonkun tuntemattoman naisen kanssa kotiin baari-illan päätteeksi. Mä oon joskus isällekkin sanonu että ihme että sä oot vielä hengissä, kun sehän on sellane kunno naistenmies. Eli se median vaikutus voi olla näinkin konkreettinen, toisaalta oon miettiny että ois helpompaa vaa tutustua uusiin ihmisii riippumatta siitä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, alkaa muutenkin juolahtamaan itsetuhoisia ajatuksia, niin on ehkä suurempi riski itsetuhoiset ajatukset, kun joutua puolison surmaamaksi baari-illan jäkeen, muihin ihmisiin kun on vaikea luottaa.

    • Anonyymi

      niin saattaa olls joku Aleksi-Anterrto Kiviniemi.

      Minä juttelen aina mielelläni naapureidenkin kanssa tavallista höpinää ihmisten kqanssa aina... jotain...

      • Anonyymi

        Joo kivimäki on iha oma lukunsa, siihe en luottas pätkänvertaa.


    • Anonyymi

      ei ole tarkoitettu mitenkään loukkaavaksi... mietin ja ihmettelen että jollain laitteella on vaikea laittaa kappalejakoja ja rivivälejä.

      tietokoneen tekemät 3 uutta nimeä:

      Kopie
      Je
      Ka

    • Anonyymi

      Määrittele "yksinäinen"

    • Ketjussa taisi olla aika paljon kaikenlaista paskaa..

      Itsehän olen erakko mies ja täysin otettavissa, mutta useimpien naisten taso ei vaan riitä, että kiinostuisin.

      Joku erakko, eikä välttämättä erakkokaan, mutta timmi kroppainen lapseton nainen ja ikä alkais kolmosella, niin ehkäpä siitä jotain voisi kehittyä.
      Minun elämänpiirissä taasen ei ole mitään epäilyttävää.

      Minulla on ollut fwb suhteita ja olen tykännyt vaivattomuudesta kun ei mene koko elämä sekaisin, eikä tarvitse tutustua näiden perheisiin, ystäviin jne. Vain minä ja hän.

      Ehkäpä kunnollista parisuhdetta ja yhteen muuttoakin voisi kokeilla, jos hyvä löytyy.

      Olen talollinen hyvin toimeentuleva mies maaseudulta. Tilaa olisi kyllä kumppanille ja juttukaveri kiva.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Yksinäinen mies saattaa olla creepy linux-käyttäjä jolla on android puhelin. Komea, menestyvä ja sosiaalinen mies käyttää iPhonea.

      • Anonyymi

        Joopajoo, ei se ole miehisyyden mitta, ja miks ei alfallakin vois olla android puhelinta


    • Anonyymi

      entä jos olisi vitamiini-rokki: a,b,c,d-- lets rovk

    • Anonyymi

      Miksi sotkeutuisi ? Kuka haluaisi pilata elämänsä tuntemattoman turilaan takia ? HÖHLÄ .

    • Olennainen ero on, että puhutaanko yksinelävästä vai yksinäisestä ihmisestä? Edellinen voi täysin onnellinen ihan yksikseen ja jälkimmäinen taas on lähtökohtaisesti alakuloinen tai surullinen.

      Minä elelen yksin, kahden kissan kanssa kylläkin, enkä mainittavammin kaipaakaan muuta. Yksinäisyyttä koen kerran, muutaman vuodessa, mutta vain hetkellisesti. Ja kaiken aikaa varsin mainiosti tutustun uusiin ihmisiin. En vain välttämättä päästä heitä kovin syvälle itseeni, se vaatii paljon enemmän.

      • Just toi on sellanen mitä moni ei erota toisistaan, voi olla yksin mutta ei silti yksinäinen.
        Mutta myös isossakin porukassa, voi tuntua yksinäiselle.

        Itse oon elänyt "yksin" kauan, lasten kanssa ei ihan yksin oo, mutta joo.
        Ennen en oo ollu yksinäinen, vasta nyt jotenkin on joku yksinäisyys hetki.
        Oikeesti nautin ja viihdyn olla yksin.
        Nään ihmisiä kuitenkin, mutta tarvii sen ihan oman tilan ja rauhan.

        Joku tässä lähiaikana on muuttunut radikaalisti.
        Itse kans oon ollut tuollainen et en päästä "liian lähelle" uusia helposti.
        Tai en vanhojakaan tuttavuuksia. Todella harvat pääsee ns ihon alle.
        Paitsi nyt.. Joku hiivatin hulluus iskeny.
        Se on tää palsta...


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Just toi on sellanen mitä moni ei erota toisistaan, voi olla yksin mutta ei silti yksinäinen.
        Mutta myös isossakin porukassa, voi tuntua yksinäiselle.

        Itse oon elänyt "yksin" kauan, lasten kanssa ei ihan yksin oo, mutta joo.
        Ennen en oo ollu yksinäinen, vasta nyt jotenkin on joku yksinäisyys hetki.
        Oikeesti nautin ja viihdyn olla yksin.
        Nään ihmisiä kuitenkin, mutta tarvii sen ihan oman tilan ja rauhan.

        Joku tässä lähiaikana on muuttunut radikaalisti.
        Itse kans oon ollut tuollainen et en päästä "liian lähelle" uusia helposti.
        Tai en vanhojakaan tuttavuuksia. Todella harvat pääsee ns ihon alle.
        Paitsi nyt.. Joku hiivatin hulluus iskeny.
        Se on tää palsta...

        Niin, luulen että useimmat vain katsovat yksin olemista, yksin elämistä tai yksinäisyyttä vain siitä oman elämänsä vinkkelistä ajattelematta sen kummemmin. Silloin herkästi unohtuu, että yksin oleva/elävä ihminen ei välttämättä tunne yksinäisyyttä, vaan on ihan ok tilanteensa kanssa. Tämä on asia jonka huomaa oikeastaan jokaisesta median kirjoituksesta, niissä ihminen joka ei ole sosiaalisesti aktiivinen, nähdään aina onnettomana reppanana, yksinäisyyden runtelemana hylkiönä.

        No lapset on jotain sekin, mutta eihän se tietysti ole sama kuin aikuinen.
        Itsellä on sikäli samoin, että viihdyn hyvin itsekseni ja seurassakin voin aivan tyytyväisenä vajota omaan maailmaani ellei sosiaalisuus sillä hetkellä houkuta.
        Työpäivän aikana saa kuitenkin sosiaalisuutta ihan riittävästi.

        Se on vähän ärsyttävää välillä, kun tietää ettei päästä jotakuta pidemmälle, oli se syy mikä hyvänsä. Sitä välillä miettii, että voisiko toisinkin toimia ja mihin se mahdollisesti johtaisi?

        No palsta tekee kaikki hulluiksi 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin, luulen että useimmat vain katsovat yksin olemista, yksin elämistä tai yksinäisyyttä vain siitä oman elämänsä vinkkelistä ajattelematta sen kummemmin. Silloin herkästi unohtuu, että yksin oleva/elävä ihminen ei välttämättä tunne yksinäisyyttä, vaan on ihan ok tilanteensa kanssa. Tämä on asia jonka huomaa oikeastaan jokaisesta median kirjoituksesta, niissä ihminen joka ei ole sosiaalisesti aktiivinen, nähdään aina onnettomana reppanana, yksinäisyyden runtelemana hylkiönä.

        No lapset on jotain sekin, mutta eihän se tietysti ole sama kuin aikuinen.
        Itsellä on sikäli samoin, että viihdyn hyvin itsekseni ja seurassakin voin aivan tyytyväisenä vajota omaan maailmaani ellei sosiaalisuus sillä hetkellä houkuta.
        Työpäivän aikana saa kuitenkin sosiaalisuutta ihan riittävästi.

        Se on vähän ärsyttävää välillä, kun tietää ettei päästä jotakuta pidemmälle, oli se syy mikä hyvänsä. Sitä välillä miettii, että voisiko toisinkin toimia ja mihin se mahdollisesti johtaisi?

        No palsta tekee kaikki hulluiksi 😂

        Vastaan äkkii ennenku luen, nostettu se aloitus just .. Lue otsikoita.


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin, luulen että useimmat vain katsovat yksin olemista, yksin elämistä tai yksinäisyyttä vain siitä oman elämänsä vinkkelistä ajattelematta sen kummemmin. Silloin herkästi unohtuu, että yksin oleva/elävä ihminen ei välttämättä tunne yksinäisyyttä, vaan on ihan ok tilanteensa kanssa. Tämä on asia jonka huomaa oikeastaan jokaisesta median kirjoituksesta, niissä ihminen joka ei ole sosiaalisesti aktiivinen, nähdään aina onnettomana reppanana, yksinäisyyden runtelemana hylkiönä.

        No lapset on jotain sekin, mutta eihän se tietysti ole sama kuin aikuinen.
        Itsellä on sikäli samoin, että viihdyn hyvin itsekseni ja seurassakin voin aivan tyytyväisenä vajota omaan maailmaani ellei sosiaalisuus sillä hetkellä houkuta.
        Työpäivän aikana saa kuitenkin sosiaalisuutta ihan riittävästi.

        Se on vähän ärsyttävää välillä, kun tietää ettei päästä jotakuta pidemmälle, oli se syy mikä hyvänsä. Sitä välillä miettii, että voisiko toisinkin toimia ja mihin se mahdollisesti johtaisi?

        No palsta tekee kaikki hulluiksi 😂

        Tosiaan tekee palsta hulluksi kaikki.
        Ai mutta, niin kuka on palsta :D

        Joo on ollu useinkin tilanteita että porukassa ollessa katoan johkin ajatuksiini.

        Nyt hävis ajatus.. Tai ei hävinny, vaan karkas jonnekin mitä en kyllä kerro tässä.
        Vattu :D


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Vastaan äkkii ennenku luen, nostettu se aloitus just .. Lue otsikoita.

        Jaa juu ei, ei nyt kyllä mikään puhutellut siinä mielessä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Jaa juu ei, ei nyt kyllä mikään puhutellut siinä mielessä.

        No ei se mitää..
        Kenen kans mun lapseni oli...
        (Ja anona.. )


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Tosiaan tekee palsta hulluksi kaikki.
        Ai mutta, niin kuka on palsta :D

        Joo on ollu useinkin tilanteita että porukassa ollessa katoan johkin ajatuksiini.

        Nyt hävis ajatus.. Tai ei hävinny, vaan karkas jonnekin mitä en kyllä kerro tässä.
        Vattu :D

        Niin tää paikka tekee kaikille, kenelle enemmän ja kenelle vähemmän.
        Niin, kuka olisi palsta? 🤔😂


      • originalpieninainen kirjoitti:

        No ei se mitää..
        Kenen kans mun lapseni oli...
        (Ja anona.. )

        Nyt kun sanoit, löysin sen. Tosin ei luullakseni koske mua. En ainakaan tiedä että olisin saanut aikaiseksi jälkikasvua kenenkään kanssa, mutta ei se ihan mahdotontakaan olisi.


      • randombypasser kirjoitti:

        Nyt kun sanoit, löysin sen. Tosin ei luullakseni koske mua. En ainakaan tiedä että olisin saanut aikaiseksi jälkikasvua kenenkään kanssa, mutta ei se ihan mahdotontakaan olisi.

        No ei ny ihan sua... Pyh ja pöh..
        Toi tuli siit yhest alotuksesta vkl.
        Kellähän on adhd, ku olin niin varma et sulla, mutta....
        Ja siks toi tollee huumoril.
        Oikeesti siis kaipais keskustelua adhd hallintaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin tää paikka tekee kaikille, kenelle enemmän ja kenelle vähemmän.
        Niin, kuka olisi palsta? 🤔😂

        Joo, hulluks tulee vähä, ja meinasin no lähinkin jo ns pari kertaa ovet paukkuen täältä...
        Ja ihan sama kuinka joku koittaa hiillostaa mua täältä pois, en varmana lähe.

        Outoa kyllä, kummasti tietyissä keskusteluissa ei näy.. 🤔


      • originalpieninainen kirjoitti:

        No ei ny ihan sua... Pyh ja pöh..
        Toi tuli siit yhest alotuksesta vkl.
        Kellähän on adhd, ku olin niin varma et sulla, mutta....
        Ja siks toi tollee huumoril.
        Oikeesti siis kaipais keskustelua adhd hallintaan.

        Ei ihan, ei.
        On täällä useampikin kirjoittaja jolla on ADHD/ADD, diagnosoituna tai sitten ei vielä.
        Eikä hätää, kyllä mun kanssa saa huulta heitellä.

        Mä en osaa ADHD:n kanssa sinällään auttaa, mutta itselleni ja joillekin muille on ollut apua nimenomaan siitä, että koittaa keskittyy tiukasti johonkin. Ja opettelee aina uusia asioita, joihin voi pysähtyä keskittymään. Hammaspesukin on asia, johon voi todella keskittyä jne.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei ihan, ei.
        On täällä useampikin kirjoittaja jolla on ADHD/ADD, diagnosoituna tai sitten ei vielä.
        Eikä hätää, kyllä mun kanssa saa huulta heitellä.

        Mä en osaa ADHD:n kanssa sinällään auttaa, mutta itselleni ja joillekin muille on ollut apua nimenomaan siitä, että koittaa keskittyy tiukasti johonkin. Ja opettelee aina uusia asioita, joihin voi pysähtyä keskittymään. Hammaspesukin on asia, johon voi todella keskittyä jne.

        Juuu,
        Pitää koittaa jos sais aikaseks tehtyy jonku keskustelun..
        Onhan joo tuol kaikenlaisia adhd oppaita,
        mut mä haluaisin ihan kokemusperäisiä juttuja ja neuvoja.

        No mutta sun kans mä voinki keskustella siis kaikesta ihan muusta kun aiheesta.
        Kiva.


        Mites sun vointi??
        Piti kysyä jo sillon ku tulit esille.


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Juuu,
        Pitää koittaa jos sais aikaseks tehtyy jonku keskustelun..
        Onhan joo tuol kaikenlaisia adhd oppaita,
        mut mä haluaisin ihan kokemusperäisiä juttuja ja neuvoja.

        No mutta sun kans mä voinki keskustella siis kaikesta ihan muusta kun aiheesta.
        Kiva.


        Mites sun vointi??
        Piti kysyä jo sillon ku tulit esille.

        Tokihan oppaita löytyy, mutta aina se on kätevämpi jos on joku jolla on omaa kokemusta. Kyllä sen osalta voi olla ihan hyvä heittää joku aloituskin.

        Mä olen sujuva höpöttelijä, niin voin höpötellä jokseenkin mistä vaan, ainakin asian vierestä 😂

        Ei mun voinnissa mitään, asioiden kanssa oppii elämään, ihminen sopeutuu vaikka naulaan otsassa. Toki moni asia voisi olla paremminkin, kai, ehkä, mutta nyt asiat on näin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Tokihan oppaita löytyy, mutta aina se on kätevämpi jos on joku jolla on omaa kokemusta. Kyllä sen osalta voi olla ihan hyvä heittää joku aloituskin.

        Mä olen sujuva höpöttelijä, niin voin höpötellä jokseenkin mistä vaan, ainakin asian vierestä 😂

        Ei mun voinnissa mitään, asioiden kanssa oppii elämään, ihminen sopeutuu vaikka naulaan otsassa. Toki moni asia voisi olla paremminkin, kai, ehkä, mutta nyt asiat on näin.

        Mä puhuin sun flunssasta 😊


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Mä puhuin sun flunssasta 😊

        Mun flunssa on lieventynyt, mutta jaksaa kiusata edelleen. Menen kattomaan huomenna töihin miten päivän jaksaa. Täytyy vaan ottaa iisisti.


      • randombypasser kirjoitti:

        Mun flunssa on lieventynyt, mutta jaksaa kiusata edelleen. Menen kattomaan huomenna töihin miten päivän jaksaa. Täytyy vaan ottaa iisisti.

        Muista sitten ottaa iisisti!
        Pitäis olla terve päivä välissä ennen raatamista.
        🙃


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Muista sitten ottaa iisisti!
        Pitäis olla terve päivä välissä ennen raatamista.
        🙃

        En ajatellut raataa, vain touhuta vähän. Silleen normaaliin "adhd-tyyliin", mutten mitään raskasta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      nyt tuo on hyvä tuo Nimitytrlijä-ohjrelmweni 3 keeerqlla...

    • Anonyymi

      yrittäisin aiina joskus tytöt masentuneita.....

    • Riippuu kyllä täysin tilanteesta. Minkä takia mies elää yksin; omasta halustaan, sattuman oikusta vai jonkin tragedia seurauksena? Elääkö hän vain yksin vai onko myös yksinäinen.? Millaista suhdetta hän kaipaa, jos kaipaa ensinkään?

      En sanoisi, että suhde yksin, ilmeisesti siis jopa erakkona elävän miehen kanssa olisi mahdotonta aloittaa suhde, mutta se täytyy todeta omalta kohdaltani, että epäilisin sitä että elämäntyylimme olisivat liian erilaiset. Ainahan se ei haittaa, joskus hyvinkin erilaiset ihmiset löytävät toisensa, mutta lähtökohtaisesti todennäköisempää on löytää suhde sellaisen kanssa, jonka kanssa myös elämäntyyli osuu riittävän lähelle.

    • Anonyymi

      Siis mihin ihmeen "elämänpiiriin" tarkoittanet elämän tapaan.

    • Anonyymi

      Yksin elelen, mutta en ole yksinäinen. Pidän oikein paljon ihmisistä ja erityisesti itsestäni. : )

      Niinpä en kaipaa suhdetta.

    • Anonyymi

      Mies on todennäköisesti valinnut elää itsekseen. Mitä epäilyttävää siinä on? Kaikki ei ole katsos laumaeläimiä. Joillakin on ihan omat aivot eivätkä välitä muiden painostuksista.

    • Anonyymi

      Diagnoosi F60.1

      Kun lähtökohtainen tutustuminen on jo jokseenkin mahdotonta ja vaatisi tutustujalta oikeaa tahtoponnistusta ja sittenkin sosiaalinen liekki olisi heikko ja lepattava niin mahdottomaltahan tuo vaikuttaa. Ihmiset kuitenkin kaipaavat vahvistusta itselleen, joten erakko jolla ei sosiaalisia kykyjä tai ennenkaikkea sosiaalista motiivia jää yksin.

      Se on täysin loogista.

      • Anonyymi

        No nyt on miehen puhetta! On kuitenkin muistettava että kakkonen on aina ykkönen ;) eli onko se alfa sitten aina se paras vaihtoehto, lisäksi en yksinäisenä ihmisenä käyttäisi sanaa "erakko" koska se on terminä hyvin luotaantylntävä, ja luo mielikuvan lähinnä maalla asuvasta ykästä, jka on ihan eri kun mitä yksinäisellä ihmisellä tarkitetaan tänäpäivänä! Ykainäinen ihminen on yleensä kaupungissa asuva, hiljainen ja isoa julmaa maailmaa pelkäävä kuten minä oon. Olin vuosia lapsesta asti yli 10 vuoden ajan kyynisyyden viitta harteilla, koska en tosiasiassa olisi muuten kestänyt kaikkea sitä pahaa mitä yhteiskunnassa joutuu päivittäin kohtaamaan, kun astuu kotiovesta ulos ilman sitä olisin tunnin sisällä henkisesti aivan hajalla, ja näin usein tapahtuikin, saatoin koulun jälkeen itkeä sitä pahaa mitä olen saanut osakseni, olin kuin nurkkaan potkittu kissa, niin syvälle se minussa vaikutti. Nyt itseasiasaa ihan viimeviikolla päätin kokeilla elää ilman kyynisyyden tuomaa suojaa pahuudelta, ensimmäisen päivät olin aivan masentunut, oli hirveät pelkotilat, sitten vkoloppuna oli yks pelottavan oloimen piripää bussissa toimi tavallaan triggerinä sille että mietin että nyt riittää en anna pelkotilojen hallita elämääni, ja niin myös osittain ehkä tapahtuikin paljon on takana mutta paljon on myös opittavaa minulla "elämän polulla" oivalsin että kaikki lähtee itsestä, ja että riskejä on otettava jotta voisi menestyä elämässä. Edelleen on kyllä paljon pelkotiloja ihan joka päivä, mutta valitsemalla rauhallisen ympäristön ja miettimällä kaikki matkat ym. Etukäteen en ajaudu tilanteisiin, joissa joutun pelkäämään tai olemaan erityisen ahdistunut, On täysin ymmärrettävää että alfat kiinnostaa enemmän, voisinhan itsekkin vain mennä reilusti klubille juhlimaan ja bailaamaan pe-iltana, mutta sosiaaliset taidotkin kun tosiaan unohtunut, ja on niin omituisia tapoja vuosien yksinelon mittaan juurtunut selkäytimeen että niitä pidetään jo lähtökohtaisesti erikoisina, ellei kaveri oo aitte kunno adhd, jka itsekkin spedeilee/ymmärtää spedeilyä. Tämänkin takia en oo vielä vaivautunu tutustumaan uusiin ihmisiin. *Monet täysin tuntemattomat ihmiset ovat vuosien varrella sanoneet että vaikutan ihan kivalta tyypiltä, sen mitä oon joskus puhunut niissä harvoissa sosiaalisissa tilanteissa mitä eteen tulee, en siis voi olla kovinkaan huono ihminen. Tässä oli minun tarinani. Sori jos oli vähä pitkä vastaus, aurinkoista joulunaikaa sinulle ;)
        -Antti2000 Helsinki


    • Anonyymi

      jos tekisi... Citroman ja Viinamiehestä tulee Kalja-Keijo...

    • Anonyymi

      Riippuu siitä onko hän samaa ikäluokkaa kuin minä olen ja onko hän riittävän kiinnostava jotta haluaisin häntä seksuaalisesti. Tummatukkaiset vanhemmat miehet herättävät mielenkiinnon ulkonaisesti.

    • Ehkä se johtuu siitä, kun miehet on pysyny perinteisissä käsityöammateissa paperin ja metallin parissa, kun taas naisten kansoittamat ompelutehtaat on lahjoitettu ensin viroon ja siitä edelleen eteen päin. Niin naisten on pakko kouluttautua pidemmälle ja näin ollen tulleet sosiaalisemmiksi siellä vilkkaassa toimistotyössä. Ja nyt joku sanoo kuinka kauhee sukupuoliajattelu mulla on. Niin oon kyllä mieltä että tasa-arvo ehdottomasti. mutta Tiede lehdessä 11 numerossa oli just juttua suku puolten eroissa. Että osa eroista on jo kromosomi tasolla. Ja jopa apinoille tehtiin testejä, että kumpi ottaa nuken ja kumpi auton. Niin poika apinat otti auton, vaikka nyt ei tietenkää sellasta ollut nähnytkään siellä viidakossa. Tää ei oo suora vastaus aloitukseen, mutta järkevinä ihmisinä ymmärrätte miten asiaan liittyy.

      • Anonyymi

        Sukupuoliajattelu on enemmän ihmisten mielissä kuin geeneissä. Eikä siis lasten mielissä niinkään, vaan heidän vanhempiensa ja muun lähiympäristön ihmisten merkitys, sosiaalinen perimä on suuri.

        Joskus huvittelen miettimällä yhteiskuntaa/maailmaa, jossa ei olisi ollut koskaan "miehet sitä, naiset tätä" -ajattelua. Lapsen syntyessä ei kerrottaisi kumpaa sukupuolta hän on, sen näkee ehkä joskus, jos näkee 🤷‍♀️. Lelukuvastossa olisi leluja, jotka eivät olisi niin sukupuolittuneita. Tarkemmin kun ajattelen, niin juuri lasten elämää sukupuolitetaan vielä ihan täysillä. Pojille ei löydy mitään normaaleja siistejä vaatteita, niissä on aina joku hirviö tai örkki. Tytöille taas ei löydy kuin keijukais- ja prinsessatyyliä. Tätä ilmiötä ei ollut ennen muinoin.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sukupuoliajattelu on enemmän ihmisten mielissä kuin geeneissä. Eikä siis lasten mielissä niinkään, vaan heidän vanhempiensa ja muun lähiympäristön ihmisten merkitys, sosiaalinen perimä on suuri.

        Joskus huvittelen miettimällä yhteiskuntaa/maailmaa, jossa ei olisi ollut koskaan "miehet sitä, naiset tätä" -ajattelua. Lapsen syntyessä ei kerrottaisi kumpaa sukupuolta hän on, sen näkee ehkä joskus, jos näkee 🤷‍♀️. Lelukuvastossa olisi leluja, jotka eivät olisi niin sukupuolittuneita. Tarkemmin kun ajattelen, niin juuri lasten elämää sukupuolitetaan vielä ihan täysillä. Pojille ei löydy mitään normaaleja siistejä vaatteita, niissä on aina joku hirviö tai örkki. Tytöille taas ei löydy kuin keijukais- ja prinsessatyyliä. Tätä ilmiötä ei ollut ennen muinoin.

        - Sheena

        Tiedehän on näkemyksiä, en mä itekään sanasta sanaan tota juttua uskonu. Mutta lopulta kuitenkin mitä olen täältä lukenu, niin tuntuu juuri miehille olevan ongelma parisuhteettomuus. vai onko sitten naisillekin, mutta ei siitä kukaan vaan puhu. Mulla itellä ei koskaan mitään suhdetta ole ollut, eikä se mikään ongelma ole, eikä se näy päälle. Moni on ollut yllättynytkin siitä ettei mulla oo perhettä.


    • Anonyymi

      Itse olen yksinoleva mies ja joskus törmännyt naiseen joka osaa tehdä itsensä tietyksi muttei puhu asiaansa! Miksi tulla tietoiseksi muttei sanoa mitään! Voihan sillä naisellakin olla mörkö sisällä.

      • Anonyymi

        Voi tietysti olla, ja niin valitettavan usein on
        -antti2000


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3807
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2701
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      131
      2037
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      102
      1763
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      57
      1206
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1137
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1036
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      84
      976
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      957
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      914
    Aihe