Vaatimuksina uuteen autoon olivat seuraavat: kauko-ohjattu keskuslukko, metalliväri, ilmastointi.
Kävin ensin Nissanilla ( tuttu myyjä ) Almera Sport 1.8, vakiona kauko-ohjaus ja ilmastointi, metalliväri 1500, yhteensä 129tmk.
Audi oli minulla se ykkösehdokas mutta.......
Ilmastointi 10tmk, kauko-ohj 3500, metalli väri 4500mk, yhteensä n.162tmk. huh huh.
Audin heikko vakio varustelu !!!
24
3797
Vastaukset
- Laatu maksaa
on, että osta vaan japsi, saat halvalla kaikki hilavitkuttimet ostohetkellä, mutta mitä saat myydessä?
- Golf IV
Olen samaa mieltä kanssasi että Audin lisävarusteet ovat hävyttömän hintaisia. Toisaalta Audissa on vakiona selkeästi paremmat ajo-ominaisuudet ja tilat, joita Almeraan ei kyllä saa edes rahalla.
- 6.Audi
No ensinnäkään kannattaako verrata keskenään Nissania ja Audia...ei sillä että Nissan olisi mitenkään huono. Audit ovat aina olleet köyhästi varusteltuja sillä niissä on panostettu mieluummin varusteiden laatuun kuin määrään. Puhun kokemuksesta sillä alla on kuudes uutena ostettu Audi.
- <gt
almera gti:hän pesi koko porukan testissä ja saa olla aika hyvä audi mikä esim primeran pesee ajo-ominaisuuksien suhteen
- näin on
<gt kirjoitti:
almera gti:hän pesi koko porukan testissä ja saa olla aika hyvä audi mikä esim primeran pesee ajo-ominaisuuksien suhteen
aika hyvä Audi. Kaikki Audit ovat loistavia ajaa jo vakiona. Ei Audia voi verrata mihinkään jousettomaan japsiin, sanokoot "maksetut" testit mitä tahansa.
- hx
näin on kirjoitti:
aika hyvä Audi. Kaikki Audit ovat loistavia ajaa jo vakiona. Ei Audia voi verrata mihinkään jousettomaan japsiin, sanokoot "maksetut" testit mitä tahansa.
enpä nyt loistaviksi sanoisi mutta hyviä kun on hieman seuraillut eri lehtien ja ohjelmien audi testejä.
- Neonisti
Käyppä piruuttaas ajamassa se uusi Almera - yllättävän hyvä ajettava, vaikka en minä väitä,että Audin tasoinen, mutta toisaalta 40 tuhatta halvempikin.....
- Simo
Neonisti kirjoitti:
Käyppä piruuttaas ajamassa se uusi Almera - yllättävän hyvä ajettava, vaikka en minä väitä,että Audin tasoinen, mutta toisaalta 40 tuhatta halvempikin.....
Itselläni on nyt alla Galant vm. 98.
Kävin tuota Nissania kokeilemassa ( olen vaihtamassa pienempään )ja täytyy sanoa että auto oli huomattavan hiljainen verrattuna Galanttiin, kori oli todella tukeva ja äänetön, ajettavuus ei ihan Galantin luokkaa mutta hintaluokassaan ihan hyvä, ohjausta tehostettu ehkä promillen liikaa.
Ajossa kokoluokkaansa isomman tuntuinen, kulkee tasaisesti ja junamaisesti, kuten TM testissään sanoi kulkee suoreempaa kuin eurooppalaiset. - susi, karhu....
hx kirjoitti:
enpä nyt loistaviksi sanoisi mutta hyviä kun on hieman seuraillut eri lehtien ja ohjelmien audi testejä.
Ei kaikkien lehtien testeihin ole luottamista,
kokeile itse, tunne sen vetovoima, ajettavuus ja
tiedät mitävarten niskatuet ovat olemassa. Audi
enemmän kuin etuveto.....
- volkkarikuski
Ei nyt ihan voi näitä autoja laittaa samaan lauseeseen. Joskus huollosta lainaksi saatu (uusi) Primera tuntuu jo uutena satatuhatta ajetulta. En itse aja Audilla mutta kokemusten perusteella ei se ainakaan voi huonompi olla kuin uusi Passat. Ajotuntuma on varmasti aika samanlainen. Almeraan täytynee tarjota kaikenlaista hilavitkutinta että se menis edes tolla hinnalla kaupaksi.
- TeroPee
Kävin eilen Herttoniemen Stockmann-autolla kyselemässä uudesta A4-Audista. Puhuttiin myyjän kanssa siitä, että ehkä kovin kilpailija uudelle A4:lle tulee "yläkerrasta" eli uusi Passat. Tosin kun Passatiin lisää ne varusteet, jotka A4:ssä on vakiona, tulee siitä hintavampi. Ja lisäksi Passatin 2.0 -koneessa on 115 hv kun Audilla on 130hv.
Ainoastaan se, kuka tarvitsee paljon tilaa tai ei arvosta varusteita (mm. automaatti-ilmastointi, ESP yms.), hankkii uuden Passatin, mutta muuten varmaan aika moni kallistuu uuden A4:n kannalle.
- 80 td
Hei kaiffari! Kerää ihmeessä se muutama kymppi jostain, kyllä toi Audi on auto verrattuna jabanialaisiin!
- Alex
Hintaero on aivan liian pieni.
Eikä kunnon lisävarusteita saa ilmaiseksi. Jo tuosta näkee miten paljon ilmaa japsien hinnoissa on. Lisävarusteita ei ole tarikoitetteu kestämään vuosien käyttöä. Maalipinnan ei kuvitellakkaan kestävän kymmentä vuotta.
Laatua ei saa ilmaiseksi. Eikä yleensä edes halvalla.
Osta auto. Osta se Audi! - A3TDI-01
Itseltäni meni A3 TDI hin 200 000 mk kun lisäsin varusteet päälle. Eli varashälytin, Ambiente varustus,ilmastointi, talvialuvanteet ja puupinta.
Mutta kun laskin, että ostan auton vähintään 6-10 vuodeksi, niin ei lisävarusteet paljon vuotta kohden maksa.
Itse mietin Rellun, Volvo S40 ja Golfin välillä.
Varusteet Volvossa olivat parhaat mutta ajettavuus ja penkit surkeat.
Rellussa oli hyvä moottori sekä ajettavuus mutta esittelyauton nitinät viittasivat siihen, että 5 v kuluttua alkaa laatu näkymään negatiivisessa mielessä.
Volkkarin ja Audin välillä oli hieman eroa etupään jousituksen toiminnassa ja sisustumateriaali ja tyyli olivat paremmat.
Nyt on mittarissa 10 000 km ja ongelmia ei ole ollut. - mikä maksaa ?
Tämä menee nyt vähän ohi mutta A8:ssa on suhteellisen kallis irrotettava vetokoukku: 2 270, ei markkaa vaan euroa, markoissa se tekee 13 500. Hinta löytyi Audin sivuilta.
- Audi A3
Itse en ostaisi autoa sen perusteella mitä sen lisävarusteet maksaa.
Etsin itselleni autoa viime keväänä ja valitsin Audi A3:n. Se oli itselleni kaikkein paras vaihtoehto, enkä ole hetkeäkään katunut. Se on voi voi, että sen ilmastointi maksoi silloin 9600mk, sille ei voi mitään. Autoahan olin ostamassa, enkä mahdollisimman halpoja lisävarusteita.- Pösö alla
A3-dieseli Audin hinnalla olisit saanut mm. 406 dieseli Pösön, jossa mainittu ilmastointilaite kuuluu vakiovarustukseen. Eli suomeksi löit kätesi kyynärpäitä myöten paskaan hankkimalla tuon ahtaan koirankopin, kun samalla hinnalla olisit saanut tilavan leijonan.
- AUDIN REPSIKKA
Pösö alla kirjoitti:
A3-dieseli Audin hinnalla olisit saanut mm. 406 dieseli Pösön, jossa mainittu ilmastointilaite kuuluu vakiovarustukseen. Eli suomeksi löit kätesi kyynärpäitä myöten paskaan hankkimalla tuon ahtaan koirankopin, kun samalla hinnalla olisit saanut tilavan leijonan.
...mutta LAATU ratkaisee !!!
- Ikuisesti kiikissä
Pösö alla kirjoitti:
Niin ja vaihdossa sitä ei edes oteta, kuin Pöhö liikkeelle.
- Audi A3
Pösö alla kirjoitti:
Mistä päättelit että mulla on A3 diesel? Ei mua kiinosta minkään merkin dieselit, ei edes Audin.
Onko 406 edes A3 kokoluokan auto?
Miten se ilmastointilaitteen kuuluminen vakiovarustukseen tekee itse autosta paremman?
Toivottavasti olet tyytyväinen Pösösi muihinkin ominaisuuksiin kuin vakio- ja lisävarusteisiin...
P.S. Mitä järkeä on morkata toisten automerkkejä? Olethan nyt varmasti tyytyväinen omaasi? - Eemeli
Pösö alla kirjoitti:
Audin ilmastointi oli siis automaatti-ilmastointi, Pökötissä se taitaa olla automaattisella lämpötilansäädöllä varustettu ilmastointi. Aika iso ero toiminnassa.
- Alex
Eemeli kirjoitti:
Audin ilmastointi oli siis automaatti-ilmastointi, Pökötissä se taitaa olla automaattisella lämpötilansäädöllä varustettu ilmastointi. Aika iso ero toiminnassa.
jos tuohon hintaan saa automaatti-ilmastoinnin.
Meinaan johonkin kunnon autoon kuten Audi.
Romuja pitäisi saada ilmaiseksi - Audi 80
Pösö alla kirjoitti:
Meidän perheessä (4 henkilöä) on 3 Audia, koska ne kestää.
Kahdella kaverilla on pösö ja molempia olen hinannut kun
on hajonnu tienpäälle. Tämä on se syy miksi meidän
perheessä luotetaan jatkossakin Audiin.
- joopa joo
hinnoissa on eroa, mutta niin on autoissakin. osta Lada niin selviät vielä halvemmalla. Turha autoa syyttää jos siihen ei ole varaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163495Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3943269Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o793084Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362899Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582388- 502105
- 942014
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141929Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m431914Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181909