Marraskuussa maistuu

Anonyymi-ap

Minulle maistuu marraskuussa mannapuuro.

63

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan mannapuuro ihan hyvää, mutta itselleni maistuu enemmänkin kaura-, riisi- ja (kokonainen) ohrapuuro. On vähän tukevampaa puuroa.

      Putinkin syö joka aamu kaurapuuroa.

      • Anonyymi

        JUURI NÄIN ON, SAMOILLA LINJOILLA OLLAAN. TUKEVAA JA HYVIN PIERETTÄÄ. KARKOITTAA NAISET LÄHISEUDULTA.
        HRUSTSOV SÖI ROISPUUROA SUOLAKURKKUJEN KANSSA JA HAPAKAALIA, HAPANLEIPÄÄ. ......KAUHEAT PIERUT....JATKUVA RUPLATUS, YHTÄ PAUKETTA JA RÄTINÄÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JUURI NÄIN ON, SAMOILLA LINJOILLA OLLAAN. TUKEVAA JA HYVIN PIERETTÄÄ. KARKOITTAA NAISET LÄHISEUDULTA.
        HRUSTSOV SÖI ROISPUUROA SUOLAKURKKUJEN KANSSA JA HAPAKAALIA, HAPANLEIPÄÄ. ......KAUHEAT PIERUT....JATKUVA RUPLATUS, YHTÄ PAUKETTA JA RÄTINÄÄ.

        Jos kuitenkin nyt kirjoittaisit pienillä kirjaimilla törkeän tiedoituksesi


    • Anonyymi

      Olen huono tai laiska valmistamaan puuroa. Joskus iltapalaksi mikrovalmistan kaurapuuroa. Joskus laitan uunipuuroa muiden uuniruokien valmistusten yhteydessä. Kyllä puurot ihan hyviä on, mutta eivät ole päivittäinen ei edes viikottainen herkku. Olisiko nyt marraskuun kuukausihetkkuni. Kauramannapuuroa 🤔

      • Anonyymi

        Mikään mahti maailmassa ei minua saa syömään kaurapuuroa.
        Lapsena söin hiutaleet mieluummin sinällään maidon kanssa Se oli kuin cornflakesia.
        Nyt ei sitäkään.


    • Anonyymi

      Mannapuuro ja itse tehty vähäsokerinen puolukkakeitto yhdessä on hyvää.

    • Vispipuuroa tein eilen, kun on tuota puolukkamehua. Oli hyvä puolukkasyksy.
      Usein syön luomukaurapuuroa. Maidolla tai kiisselillä.
      Jouluksi teen riisipuuroa ja sekahedelmäsoppaa.

      • Anonyymi

        Äiti opetti meitä lapsena laittamaan maitoa kaurapuurolautaselle. Meitä hoitanut mummu (isän äiti) taas oli sitä mieltä, että maito kuuluu maitolasiin ja puuron päälle ripotellaan sokeria ja laitetaan voisilmä.

        Mummun kanta puurokysymyksessä voitti ja syön edelleen kaikki puuroni sokerilla ja voisilmällä, lasi maitoa vierellä. Riisipuuron päälle lisään myös kanelia.

        Ostan riisi- ja ohrapuurot (+ mahd. mannapuurot) Saarioisten äideiltä, kaurapuuron teen itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äiti opetti meitä lapsena laittamaan maitoa kaurapuurolautaselle. Meitä hoitanut mummu (isän äiti) taas oli sitä mieltä, että maito kuuluu maitolasiin ja puuron päälle ripotellaan sokeria ja laitetaan voisilmä.

        Mummun kanta puurokysymyksessä voitti ja syön edelleen kaikki puuroni sokerilla ja voisilmällä, lasi maitoa vierellä. Riisipuuron päälle lisään myös kanelia.

        Ostan riisi- ja ohrapuurot ( mahd. mannapuurot) Saarioisten äideiltä, kaurapuuron teen itse.

        Sokeri kannattaa heittää hemmettiin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokeri kannattaa heittää hemmettiin asti.

        Pieni määrä sokeria ei haittaa. Limut on sokeripommeja ja karkit myös. Jos puuroon laittaa marjoja, niitäkin pitää vähän sokeroida. Jos ripottaa kanelia, pitää olla vähän sokeriakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni määrä sokeria ei haittaa. Limut on sokeripommeja ja karkit myös. Jos puuroon laittaa marjoja, niitäkin pitää vähän sokeroida. Jos ripottaa kanelia, pitää olla vähän sokeriakin.

        Ei muuten pidä. Tottumis- ja totuttelukymysys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokeri kannattaa heittää hemmettiin asti.

        Minun tätini lopetti kokonaan kaiken sokerin ja suolan käytön. Ei elänyt sen jälkeen kauaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tätini lopetti kokonaan kaiken sokerin ja suolan käytön. Ei elänyt sen jälkeen kauaa

        Yeap. monet lakkaavat syömästä ennen viimeiselle matkalle lähtöä. Jotkut toiset taas oikein tankkaavat, jotta jaksavat sen(kin) matkan paremmin.


    • Ohrapuuro on oikeaa. :)
      Kokojyvästä uunissa haudutettua tai kattilassa maitoon keitettynä rikotuista suurimoista.
      Kaurapuuroa teen myös, mannapuuroa harvoin, mutta vispipuurona se on kaikkein paras, puolukka-tai karpalomehuun keitettynä.
      Grahampuuroa teen myös, marjakiisselinkanssa tarjottuna ihan hyvää.

      • Anonyymi

        Sinä olet melko monitaitoinen. 🫠
        Harrastat monenlaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet melko monitaitoinen. 🫠
        Harrastat monenlaista.

        Ihailen suunnattomasti paloman kokin taitoja. Joka päivä antipastivati noin kymmenellä lajilla, brunssi samoin. Ja puurojakin kiisseleineen. Ja sittenne kolumbian perinneherkut. Kolme kinkkua ja munatotit. Kyllä on todella hienoa. Perunat kuoritaan ukolle ja otolle. Aikaa jää puutsrhan viljelyyn kirjojen kirjoittamiseen ja monella palstalla roikkumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihailen suunnattomasti paloman kokin taitoja. Joka päivä antipastivati noin kymmenellä lajilla, brunssi samoin. Ja puurojakin kiisseleineen. Ja sittenne kolumbian perinneherkut. Kolme kinkkua ja munatotit. Kyllä on todella hienoa. Perunat kuoritaan ukolle ja otolle. Aikaa jää puutsrhan viljelyyn kirjojen kirjoittamiseen ja monella palstalla roikkumiseen.

        Unohdit ne päikkärit ja kirjojen lukeminen sekä siivoukset ym ym


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit ne päikkärit ja kirjojen lukeminen sekä siivoukset ym ym

        Unohtui nettisivut, keskustelupalstojen isännöinti sekä ostos- ja kylpylämatkat jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtui nettisivut, keskustelupalstojen isännöinti sekä ostos- ja kylpylämatkat jne.

        Unohdit ne kirjailijakonferenssit joissa ketterästi nousi portaita säälien nivelrikkoisia ja sympatiaa riittää palstan henkisesti sairaille ja masentuneille.Vai oliko se niin että ne masentuneet kaatoikin masennusta viattomien positiivisten ihmisten niskaan?


      • Anonyymi

        Minun esikoiseni oli aluksi huono syömään, niin että olin tosi huolissani, kun mikään ruoka ei kelvannut. Mutta vitamannapuuro maistui. Se oli graham-mannaryyniä, ja sillä lapsi selvisi - ja minä myös. Puurosta ei koskaan tullut kinaa. Myöhemmällä iällä hän oppi syömään kaikkia makuja, joten huoleni lievenivät ajan kanssa.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihailen suunnattomasti paloman kokin taitoja. Joka päivä antipastivati noin kymmenellä lajilla, brunssi samoin. Ja puurojakin kiisseleineen. Ja sittenne kolumbian perinneherkut. Kolme kinkkua ja munatotit. Kyllä on todella hienoa. Perunat kuoritaan ukolle ja otolle. Aikaa jää puutsrhan viljelyyn kirjojen kirjoittamiseen ja monella palstalla roikkumiseen.

        Joko taas se vaki inhokki alkoi sen kiusaamisen , ihme sinänsä että aikuinen ihminen viitsii pitää tuollaista peliä. Miksi sinun on joka kerta pakko ilkeillä , tuollainen kommentti jonkun toisen kirjoittamana olisi sinulle ollut hyväksyttävä, mutta heti kun Paloma kirjoittaa jotain niin alat joka kerta piruilusi . Häpeä jos osaat pilaat joka ketjun ilkeyksilläsi . Saat ainoastaan pahaa mieltä aikaan omasta mielestäsi ” nasevilla” kommenteilla . Etkö voisi joskus kirjoittamatta näitä koulukiusaukseen verrattavia juttujasi


      • Anonyymi

        Minäkin teen uunissa ohrapuuro suurimoista ja se on todella hyvää , tulee vaan syötyä liikaa juuri siksi kun se on niin maistuvaa. Ja se hyvä puoli ettei tartte sekoitellaan kun ei hellan päällä valmista. Ei ota aikaa mitenkään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtui nettisivut, keskustelupalstojen isännöinti sekä ostos- ja kylpylämatkat jne.

        Jo on eräillä vaivaa ihmisten asioista puhutte asioista joita jokainen ihminen tekee , joten ihme että vielä jaksatte ilkeillä KARMA
        HE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet melko monitaitoinen. 🫠
        Harrastat monenlaista.

        Onko ruuanlaitto sinulle harrastus ?
        Eiköhän jokainen laitaa ruokaa kotonaan , ei pitöisi olla mitään aihetta piruilla . Että joku viitsii viimeiset elinvuotensa vielä ilkeillä ihmetyttää tavallista ihmisiä kovasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihailen suunnattomasti paloman kokin taitoja. Joka päivä antipastivati noin kymmenellä lajilla, brunssi samoin. Ja puurojakin kiisseleineen. Ja sittenne kolumbian perinneherkut. Kolme kinkkua ja munatotit. Kyllä on todella hienoa. Perunat kuoritaan ukolle ja otolle. Aikaa jää puutsrhan viljelyyn kirjojen kirjoittamiseen ja monella palstalla roikkumiseen.

        Oletko stalkkeri jotenkin, itse en huomioisi tuollaisia asioita niin paljoa että tekisin niistä itselleni listaa mitä kukin tekee.
        Mistä kiven alta näitä sikiää oikein . Kun tavalliset ruoka lajit on laitettu muistiin .äraukkamaisia ihmisiä sinänsä ilkeitä sydänjuuriaan myöten


      • Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit ne kirjailijakonferenssit joissa ketterästi nousi portaita säälien nivelrikkoisia ja sympatiaa riittää palstan henkisesti sairaille ja masentuneille.Vai oliko se niin että ne masentuneet kaatoikin masennusta viattomien positiivisten ihmisten niskaan?

        :)
        Minun ei tarvi kaikkia tekemisiäni aina muistaakaan, sitä varten olet sinä olemassa. Kävelevä muistitikkkuni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihailen suunnattomasti paloman kokin taitoja. Joka päivä antipastivati noin kymmenellä lajilla, brunssi samoin. Ja puurojakin kiisseleineen. Ja sittenne kolumbian perinneherkut. Kolme kinkkua ja munatotit. Kyllä on todella hienoa. Perunat kuoritaan ukolle ja otolle. Aikaa jää puutsrhan viljelyyn kirjojen kirjoittamiseen ja monella palstalla roikkumiseen.

        Siinä stalkkeri selittää oman stalkkaus listansa sisällön oikein näkyville . Raukkamainen ihminen sinänsä , ihme että tässä iässä vielä joku viitsii ilkeillä , kateus se tuottaa kaikenlaista päänvaivaa ihmisille.
        Täytyy olla hyvin onneton ihminen joka suoltaa kiukkuaan toiseen ihmiseen koko ajan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin teen uunissa ohrapuuro suurimoista ja se on todella hyvää , tulee vaan syötyä liikaa juuri siksi kun se on niin maistuvaa. Ja se hyvä puoli ettei tartte sekoitellaan kun ei hellan päällä valmista. Ei ota aikaa mitenkään .

        Minulla on niin kallis sähkösopimus, etten raaski tehdä uunipuuroa jonka pitäis kypsyä koko yö.


    • Anonyymi

      Toivottavasti käytät edes spelttimannaa etkä valkoista, ravinnotonta versiota.

      • Anonyymi

        Pitääkö aina miettiä ruuan ravintoarvoja?
        Eikö joskus voisi vain nauttia siitä mikä on hyvää omassa suussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö aina miettiä ruuan ravintoarvoja?
        Eikö joskus voisi vain nauttia siitä mikä on hyvää omassa suussa?

        Etkö sinä juuri siitä syystä syö? Ravitaksesi elimistösi. Moska ja makea sitä ei ravitse. Ja spelttimannasta tulee tasan yhtä hyvä puuro, terveellisempi vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä juuri siitä syystä syö? Ravitaksesi elimistösi. Moska ja makea sitä ei ravitse. Ja spelttimannasta tulee tasan yhtä hyvä puuro, terveellisempi vain.

        Tuo oli hyvä vinkki. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä juuri siitä syystä syö? Ravitaksesi elimistösi. Moska ja makea sitä ei ravitse. Ja spelttimannasta tulee tasan yhtä hyvä puuro, terveellisempi vain.

        Minä syön, kun on nälkä ja nälkä katoaa moskalla ja makeallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä syön, kun on nälkä ja nälkä katoaa moskalla ja makeallakin.

        Yeap, ja näinhän tekee suurin osa populasta, Ja siksi terveydenhuolto on siinä jamassa kuin se nykyisin on. Snaijannetko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yeap, ja näinhän tekee suurin osa populasta, Ja siksi terveydenhuolto on siinä jamassa kuin se nykyisin on. Snaijannetko?

        Minäkin olen kuormittanut julkista terveydenhuolto kahdesti. Pari veronmaksajaa kävin synnyttämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä syön, kun on nälkä ja nälkä katoaa moskalla ja makeallakin.

        Minun ihannepainoni on saatu terveellisellä ruualla ja urheilulla.
        Loput 30 kg on koottu makealla ja tv;n ääressä löhöämällä.
        Ihanaa olla kotona, sanoo mainoskin.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ihannepainoni on saatu terveellisellä ruualla ja urheilulla.
        Loput 30 kg on koottu makealla ja tv;n ääressä löhöämällä.
        Ihanaa olla kotona, sanoo mainoskin.
        Mkr.

        Kiitos Makriina aamun piristyksestä! 🌺🌺🌺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Makriina aamun piristyksestä! 🌺🌺🌺

        Piristäväähäm se on kun noin vakavalla asialla kuin valtavalla ylipainolla vitsailee. Johan siinä energiaa tarvitseekn tuollaisen kehon liikutteluun. Jotta onnee vaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen kuormittanut julkista terveydenhuolto kahdesti. Pari veronmaksajaa kävin synnyttämässä.

        Asioita kannattaisi katsella ja aatella vähän laajemmin kuin oman navan ympäriltä.


    • Anonyymi

      Näillä eletyillä kilometreillä voi jo antaa sokuripalan sullaa suussa.

    • Anonyymi

      En ollut terveenä ollessa puurojen ystävä, tuli tilanne ruokavalion takia katsottava mitä suuhun laittaa nyt syöny joka päivä kaurapuuroa. Ilman marjoa en söisi, mustikkasopan kanssa menee hyvin alas ja puolukkasurvosta sekaan.

    • Anonyymi

      Teen vispipuuroa puolukoista kaikkine kuorineen, ilman että siilaisin kuoria pois. Arvokkaita kuituja.

      • Samoin teen minä, kyllä ne tehokkaallavatkaimella hienontuvat ja saa pirteitä punaisia pilkkuja hempeään marjapuuronpunaan. Jälkkärivispipuuroa tehdessä siivilöin kuoret ja tarjoan pienistä annoskulhoista kokonaisia marjoja koristeena. Raparperistä, herukoista ja karviaisista saa myös hyvää vispipuuroa. Käytän tavallista mannaryyniä, maitopuuroa en mannasta keittele, vaikka onhan se laulukin ” mannapuuroa ja mansikkaa, juuri oikeenlaista kemiaa…”

        Kaura- tai neljänviljanhiutaleista keitän puuroa vähintään kerran viikossa. Yleensä minäkin puhun kauraryyneistä, vaikka ne ovat litistettyjä ja höyrytettyjä hiutaleita. Ryyni eli suurimo on taas viljan jyvä, jota voi käsitellä eri tavoin, sitä hiotaan ja kuori on lesettä. Ohrapuuroa teen tosi harvoin, joskus ostan rikottuja ohraryynejä lisäkkeeksi ja lopuista saatan hauduttaa uunipuuron. Mies muistelee joskus koulun keittolan herkullista perunaryynipuuroa, mutta ei ole vielä tämän yli 50- vuotisen yhteisen taipaleen aikana tullut sitä hänelle keitettyä.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Samoin teen minä, kyllä ne tehokkaallavatkaimella hienontuvat ja saa pirteitä punaisia pilkkuja hempeään marjapuuronpunaan. Jälkkärivispipuuroa tehdessä siivilöin kuoret ja tarjoan pienistä annoskulhoista kokonaisia marjoja koristeena. Raparperistä, herukoista ja karviaisista saa myös hyvää vispipuuroa. Käytän tavallista mannaryyniä, maitopuuroa en mannasta keittele, vaikka onhan se laulukin ” mannapuuroa ja mansikkaa, juuri oikeenlaista kemiaa…”

        Kaura- tai neljänviljanhiutaleista keitän puuroa vähintään kerran viikossa. Yleensä minäkin puhun kauraryyneistä, vaikka ne ovat litistettyjä ja höyrytettyjä hiutaleita. Ryyni eli suurimo on taas viljan jyvä, jota voi käsitellä eri tavoin, sitä hiotaan ja kuori on lesettä. Ohrapuuroa teen tosi harvoin, joskus ostan rikottuja ohraryynejä lisäkkeeksi ja lopuista saatan hauduttaa uunipuuron. Mies muistelee joskus koulun keittolan herkullista perunaryynipuuroa, mutta ei ole vielä tämän yli 50- vuotisen yhteisen taipaleen aikana tullut sitä hänelle keitettyä.

        Meillä sanottiin sitä koulussa haulivelliksi, kun oli usein jäänyt ne perunaryynit koviksi. En ole sen koommin velliä tai puuroa niistä laittanut.


    • Minulla onnyt menossa pakstimen tyhjennysviikot, eli syömme sitä mitä sieltä löytyy ja ostamme vain kaikkein välttämättömimmät, kuten meijerituotteet, pehmeän leivän, hedelmät ja tuoreet vihannekset. Kunhan saan pakastearkun vajenemaan alan täyttää sitä jouluruuilla, mutta varovasti.
      Oikeastaan pitäisi hankkia erillinen pakastearkku vain marjoja ja sieniä, sekä oman kasvimaan tuotteita varten.
      Marraskuussa maistuu mannapuuro, joulukuussa juhlaruuat, tammikuussa alkaa härkäviikot jne vuodenaikojen kiihtyvä karuselli jatkuu.

      • Sesongin mukaan ruokailu saa erityispiirteitä, taitaa tämä marraskuu meillä olla aika keittopainotteinen ja uuniruokia tulee tehtyä usein myös. Kalaa paljon ympäri vuoden ja näin syystalvesta riistaa, lähinnä hirveä. Toki sitä riittää seuraavaan jahtikauteen asti pakkasessa.

        Meillä kaappipakastin on vaihdettu non frost - tyyppiin, jota ei tarvitse lainkaan sulattaa. Täytyy vain järjestellä muuten , ettei mitään jaa pyörimään ja vanhentumaan. Koetan rippeet käyttää seuraavan päivän salaattiin , keittoon tai munakkaaseen, en juurikaan pakastele pikkunyssyköitä. Hirvenlihat, mehut ja osa marjoja on apukeittiön pakastimessa ja kun kaappipakastimessa on tilaa, siirrän sinne ja näin voin sulattaa hyvissä ajoin sen apupakastimen.

        Tänään on borssikeittoa hirvestä, sitä tein ison kattilallisen kerralla, koska se vaan paranee lämmittämisestä. Smetanaa pikkunokare päälle.

        Kiva kun muutkin ovat kiinnostuneita ruuanlaitosta ja yleensä huushollin pidosta, onhan meissä tämä Martta- puolikin, ei ihan Mariana eläkeläinenkään viihdy.


      • Anonyymi

        Joskus tulee halvemmaksi ostaa tuotteita kauppojen pakastealtaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus tulee halvemmaksi ostaa tuotteita kauppojen pakastealtaista.

        Harva jaksaa kasvimaita enää hoitaa ja maksaa se pakastussähkökin. Juurekset on parempia kyllä tuoreena. Niitä saa kapasta alle 1 euron kilo, voi ostaa joka viikko jääkaappiin uudet.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Sesongin mukaan ruokailu saa erityispiirteitä, taitaa tämä marraskuu meillä olla aika keittopainotteinen ja uuniruokia tulee tehtyä usein myös. Kalaa paljon ympäri vuoden ja näin syystalvesta riistaa, lähinnä hirveä. Toki sitä riittää seuraavaan jahtikauteen asti pakkasessa.

        Meillä kaappipakastin on vaihdettu non frost - tyyppiin, jota ei tarvitse lainkaan sulattaa. Täytyy vain järjestellä muuten , ettei mitään jaa pyörimään ja vanhentumaan. Koetan rippeet käyttää seuraavan päivän salaattiin , keittoon tai munakkaaseen, en juurikaan pakastele pikkunyssyköitä. Hirvenlihat, mehut ja osa marjoja on apukeittiön pakastimessa ja kun kaappipakastimessa on tilaa, siirrän sinne ja näin voin sulattaa hyvissä ajoin sen apupakastimen.

        Tänään on borssikeittoa hirvestä, sitä tein ison kattilallisen kerralla, koska se vaan paranee lämmittämisestä. Smetanaa pikkunokare päälle.

        Kiva kun muutkin ovat kiinnostuneita ruuanlaitosta ja yleensä huushollin pidosta, onhan meissä tämä Martta- puolikin, ei ihan Mariana eläkeläinenkään viihdy.

        Huushollihommat antaa sopivasti liikuntaa ja koska aikaa on eläkeläisellä paljon, mukava itse tehdä mieleistään ruokaa. Siivoilen huoneen kerrallaan .
        Borssiin laitan hapankaalia tavallisen kaalin lisäksi ja pilkon vähän valmista savukinkkua.
        Sain paljon kerättyä suppilovahveroita ja niistä tulee hyvä soppa koskenlaskija juustolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huushollihommat antaa sopivasti liikuntaa ja koska aikaa on eläkeläisellä paljon, mukava itse tehdä mieleistään ruokaa. Siivoilen huoneen kerrallaan .
        Borssiin laitan hapankaalia tavallisen kaalin lisäksi ja pilkon vähän valmista savukinkkua.
        Sain paljon kerättyä suppilovahveroita ja niistä tulee hyvä soppa koskenlaskija juustolla.

        Näin juuri, liikuntaa ja pihatöissä myös raitista ilmaa ja kesällä aurinkoa ja D-vitamiinia, jota niin paljon kaipaamme näillä leveysasteilla.
        Minäkin siivoilen huone kerrassaan, yläkerrassa oma pölynimuri, mitä on kevyt liikutella ja pyyhin kostealla, "swifferoin" lattiat, Vessan ja kylppärin, keittiön, olohuoneen ja hallin, makkarit, kaikki eri päivinä, mies auttaa imuroimaan verannan maton ja kantaa kaikki painavammat tavarat ja auttaa verhojen vaihdossa ja sovitettujen lakanoiden taittelemisessa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Näin juuri, liikuntaa ja pihatöissä myös raitista ilmaa ja kesällä aurinkoa ja D-vitamiinia, jota niin paljon kaipaamme näillä leveysasteilla.
        Minäkin siivoilen huone kerrassaan, yläkerrassa oma pölynimuri, mitä on kevyt liikutella ja pyyhin kostealla, "swifferoin" lattiat, Vessan ja kylppärin, keittiön, olohuoneen ja hallin, makkarit, kaikki eri päivinä, mies auttaa imuroimaan verannan maton ja kantaa kaikki painavammat tavarat ja auttaa verhojen vaihdossa ja sovitettujen lakanoiden taittelemisessa.

        Ootas vaan 15 vuotta, niin nojatuoli kutsuu enemmän kuin pihapuutarha.
        Ihan kokemuksesta tiedän-
        Suunnittele valmiiksi istutukset siihen malliin, että ne voi jättää oman onnensa nojaan tarvittaessa. _)
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootas vaan 15 vuotta, niin nojatuoli kutsuu enemmän kuin pihapuutarha.
        Ihan kokemuksesta tiedän-
        Suunnittele valmiiksi istutukset siihen malliin, että ne voi jättää oman onnensa nojaan tarvittaessa. _)
        Mkr.

        Samaa meilläkin oli kasvimaat, hyvin toimi siihen aikaan jossain vaiheessa tuli rasitteeksi.
        En kaipaa enään näin hyvä olla.


    • Anonyymi

      Tammikuussa tattisoppaa
      helmikuussa hernekeittoo
      maaliskuussa maitovellii
      huhtikuussa huttuu
      toukokuussa tomaattisosetta
      kesäkuussa kermakakkuu
      heinäkuussa hevosmakkaraa
      elokuussa eloleipää
      syyskuussa sylttyy
      lokakuussa lohta
      marraskuussa mannapuuroo
      joulukuussa joulukinkkuu

    • Meillä on tontilla talon takana pikkuruinen kasvimaa, jota miehen kanssa yhdessä viljelemme, muutama rivi porkkanaa, sipulia, kesäkurpitsaa, perunaa, avomaankurkkua jne. mitä milloinkin, ihan vaan harrastuksena. Kasvihuoneessa taas kasvatamme vähän tomaattia, kurkkua, chiliä. Mitään taloudellista hyötyä ei harrastuksestamme varmaan ole eikä se siinä olekaan ajatuksena, pelkkää ajanvietettä ja harrastusta tonkia kasvimaalla niin kauan kuin huvittaa ja voimia riittää. Marjapensaita voi laittaa sitten sitten siihen hyvään multaan, kun ei huvita enää touhuta.

      Pakastan porkkana- ja kesäkurpitsaa raasteena, rapaprperiä ja marjoja, kantarellejä ja suppilovahveroita, mies on ahkera keräämään, minä perkaan ja kuivaan tai pakastan.

    • Anonyymi

      Mulle maistuu Mariestads Old Ox ootellessa että sauna lämpiää :D

      Gubbe 74

    • Anonyymi

      Minä taasen nautin silleistä ja perunoista.ķ

    • Anonyymi

      Ruuadn ja seksin nälkä on pyrittävä nopeasti tyydyttäämään.

    • Anonyymi

      Keitän makkarasoppaa :D

      Gubbe 74

      • Anonyymi

        Se onkin hyvää, varsinkin siskonmakkaroista.


    • Anonyymi

      tein riisipuuroa, hyvä harjoitella ennen joulua :)

      • Anonyymi

        Vaihda valkoiset riisit kotimaiseen ohraan; ravinteikkaampaa ja terveellisempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihda valkoiset riisit kotimaiseen ohraan; ravinteikkaampaa ja terveellisempää.

        Syön ohrapuuroa arkena, riisipuuro kuuluu jouluun. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön ohrapuuroa arkena, riisipuuro kuuluu jouluun. Piste.

        Well, sinun onnesi, että joulu on vain kerran vuodessa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe