Häiritsevä naapuri

Anonyymi-ap

Mulla asuu yläpuolella ihminen joka pitää hereillä mua jatkuvasti aamuun asti. Joka kerta kun oon nukahtamassa tai nukkunut noin tunnin, välillä kaksi, niin tömäyttää seinää tai muuta ja herättää. Toistuu monta kertaa yössä ja valvottaa aamuun saakka. Kesällä meni niin pahaksi kun aloin stressaantua ja olin tosi väsynyt, jouduin lähteä karkuun kodistani enkä ole vieläkään uskaltanut mennä takaisin. Kiistää kaiken ja huusi käytävässä mua hulluksi kun pyysin että olisi yöllä hiljaa kun herään tömäyttelyyn jatkuvasti. Häirintä alkoi samantien kun hän muutti yläpuolelle ja koska se ei häiritse ketään muuta on selvää että se tulee suoraan mun yläpuolelta. Mun vieraat on olleet kuuntelemassa ja todenneet että tulee yläpuolelta eli en kuule omiani. Oon asunut vuosia samassa asunnossa ja saanut olla rauhassa.

Mitä voin tehdä. On mahdotonta tehdä rikosilmoitusta kun toinen kiistää kaiken ja alkaa syyttää minua että häiriköin häntä kun pyydän olla hiljaa yöllä. Minkälaisen kameran voin asentaa että saisin näyttöä asiasta? Äänet on melko matalia kumauksia, että kuuluuko edes kameralle. Isännöinti ei tee asialle mitään heidän kanssa asiaa on yritetty puida, asukas kiistää niin jyrkästi että sai leimattua mut turhasta valittajaksi. Enkai turhaan lähde kuukausiksi nukkumaan toisten lattioille ja sohville, selkä jo kipeänä huonoilla alustoilla nukkumisesta. Koti-ikävä on ihan kauhean kova mutten uskalla mennä takaisin ilman jonkinlaista turvaa millä puolustautua.

8

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomi on siitä jännä maa että täällä on demokratia, säännöt ovat kaikille samat ja kaikki ovat tasa-arvoisia. Tai näin ainakin pitäisi olla. Kotirauha kuuluu kaikille Suomessa, laki estää meluamisen kerrostalossa hiljaisuuden aikana ja myös päivällä.

      Kuitenkin yksin asuva ei saa mitään tehtyä jos naapurissa asuu häirikkö, erityisesti yläkerrassa. Isännöitsijälle kun sanot tästä niin tämä vinkuu että pitäisi olla vähintään kahden ihmisen allekirjoitus melusta + useamman naapurin. No miten tämä onnistuu yksin asuvalta ihmiseltä kun naapurit ovat nimenomaan näitä meluajia.

      Itsellä sama ongelma kerrostalossa. Yläkerran norsu junttaa menemään, hyppii, kolisee ja paiskoo asunnon ovea. Tätä tapahtuu päivisin ja hiljaisuuden aikaan.

    • Anonyymi

      On täysi toope, jos kärsii vuodesta toiseen naapurien häirinnästä.

      Nykyään saa rakennettua pienen sopen sängyn ympärille ja vielä ilmastoinnin siihen.
      Pystyy eristämään lattiasta ja seinistä jolloin runkoäänetkin poistuu. Ei maksa maltaita sellainen rakennelma ja sinne saa sähköt ja tv:n.

      Oven saa äänieristetyn joita käytetään sairaaloissa maksaa tosin 400-500 €.
      Monesti jo 3 kerroksinen kipsilevy seinissä eristää täysin ja 10 levyä maksaa n. 150 € puusoiroa 50x50 rungoksi. pohjamaalia ja tiivistettä

      Varmasti saa hiljaisuuden.

      • Anonyymi

        Tee & toteuta tämä vuokratussa kerrostalossa? Saattaa aiheuttaa haasteita....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee & toteuta tämä vuokratussa kerrostalossa? Saattaa aiheuttaa haasteita....

        Saa varmasti luvan ellei tee seiniin mitään liitoksia. saathan ostaa uuden soffan, jos haluat.


    • Anonyymi

      Kerrostaloissa äänien kulkeutuminen saattaa olla melkoista mystiikkaa. Muistan hieman samantyyppisen tapauksen silloisessa taloyhtiössämme. Kahden naapuruksen välit räjähdyspisteessä, vaan lopulta syyllinen löytyi toisaalta...

    • Anonyymi

      Olen huomannut A.P kirjoittelee .Homekämppä oon asunut 2v.Seuraava häiritsevä naapuri,oon asunut vuosia samassa asunossa ,kerrostalo.sitten asuukin omakotitalossa aika outoa.näille tarinoille nauretaan.

    • Anonyymi

      Säästäväisyys syistä näitä heitetään siviiliin tabupurkki taskussa.Sitten sukulaiset antaa vielä tietsikan, ettei häiritse alvariinsa.

      • Anonyymi

        Siellä Kokoomuslainen vinkuu


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe