Forus Oy järjestää keskiviikkona 22.11.2023 klo 17.00 avoimen yleisötilaisuuden Heinolan Laviassuon aurinkovoimalahankkeeseen liittyen. Yleisötilaisuus järjestetään Vierumäen metsästysmajalla (Päivämäentie, Heinola). Yritys kertoo yleisötilaisuudessa voimalaitoshankkeen suunnittelusta, suunnittelutarveratkaisuhakemuksesta ja hankkeen aikataulusta. Yleisö voi esittää kysymyksiä hankkeeseen tai yleisesti teolliseen aurinkovoimaan liittyen. Tilaisuudessa on läsnä Forus Oy:n ja Better Energy Finland Oy:n edustajia sekä kaupunginarkkitehti Harri Kuivalainen Heinolan kaupungilta.
Laviassuon aurinkovoimalahanke tuo merkittävän lisän paikalliseen vähäpäästöiseen sähköntuotantoon. Suunnitellun voimalan teho on noin 50 MW ja tuottaa vuositasolla sähköä noin 50 GWh. Tuotanto vastaa n. 25 000 kerrostalokaksion vuotuista sähkön tarvetta.
”Yhteistyö eri paikallisten toimijoiden ja Heinolan kaupungin kanssa on sujunut hyvin hankkeen valmistelun aikana. Näissä hankkeissa on tärkeää osallistaa ja kuulla paikallisia tahoja erityisesti hankkeen alkuvaiheessa, jotta keskeiset asiat voidaan ottaa huomioon hankkeen tarkemmassa suunnittelussa.
Laviassuon aurinkovoimalan alueen suunnitelma on toimivan yhteistyön lopputulos.” toteavat Ylönen ja Kumpula aurinkovoimalahankkeesta.
Hankekehittäjänä toimii Forus Oy ja hankkeen rahoituksesta, teknisestä suunnittelusta ja rakentamisesta vastaa tanskalaisen Better Energyn suomalainen hankeyhtiö. Better Energy jää myös voimalan omistajaksi ja vastaa sähkön tuottamisesta ja myynnistä. Yhtiöiden tavoitteena on kehittää aurinkovoimaa vastuullisimman tavalla. Se tarkoittaa luonnon monimuotoisuuden jatkuvaa huomioimista ja hiilineutraaliustavoitteiden edistämistä.
Kahvitarjoilu, tervetuloa!
Laviassuon aurinkovoimahankkeen yleisötilaisuus
6
341
Vastaukset
- Anonyymi
Kahvitarjoilu, tervetuloa!
- Anonyymi
Better Energy jää myös voimalan omistajaksi ja vastaa sähkön tuottamisesta ja myynnistä. Yhtiöiden tavoitteena on kehittää aurinkovoimaa vastuullisimman tavalla. Se tarkoittaa luonnon monimuotoisuuden jatkuvaa huomioimista ja hiilineutraaliustavoitteiden edistämistä.
- Anonyymi
Laviassuon aurinkovoimalahanke tuo merkittävän lisän paikalliseen vähäpäästöiseen sähköntuotantoon. Suunnitellun voimalan teho on noin 50 MW ja tuottaa vuositasolla sähköä noin 50 GWh. Tuotanto vastaa n. 25 000 kerrostalokaksion vuotuista sähkön tarvetta.
- Anonyymi
Tuotanto vastaa n. 25 000 kerrostalokaksion vuotuista sähkön tarvetta.
- Anonyymi
aika paljon tuottaa ?
- Anonyymi
monta taloutta saapi sähköä .
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345828Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4972622JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t132092Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳291613En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171159Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http71004Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4947- 13929
- 62912
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43903