Olen muuttamassa joulukuussa vuokralle uuteen asuntoon ja ilmoituksessa lukee näin:
"Vuokraa korotetaan vuosittain kuluttajahintaindeksin muutoksia vastaavasti, kuitenkin vähintään 2 %."
Tarkoittaako tämä "vuosittain", että vuokra voi nousta jo kuukauden päästä, kun vuosi vaihtuu? Vai sitä, että vuokran hinta nousee ensimmäisen kerran, tai aikaisintaan vuoden päästä?
Ja vielä, mistäköhän voisi saada selville tämän kuluttajaindeksin? Tai lähinnä sen, että paljonko vuokra voi nousta?
Kiitos!
Milloin ja miten paljon vuokra voi nousta?
Anonyymi-ap
3
956
Vastaukset 3
- Anonyymi
Kysypäs siitä korotuksesta suoraan vuokranantajalta, ei sitä täällä kukaan tiedä nouseeko se jo kuukauden kuluttua. Myöskään tuota indeksiä ei voi etukäteen tietää ja sitä paljonko vuokranantaja sitä vuokraa nostaa.
Itse olen vuokralla yksityisellä ja vuokrasopimuksessa lukee vuokrankorotuksesta näin: Vuokraa voidaan korottaa vuosittain 1.1. alkaen enintään viidellä prosentilla. - Anonyymi
Määrään vaikuttaa muuttuvat kulut ja korotus on ilmoitettava kaksi kk ennen korotusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361790- 75613
- 49600
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65575
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522