Olen muuttamassa joulukuussa vuokralle uuteen asuntoon ja ilmoituksessa lukee näin:
"Vuokraa korotetaan vuosittain kuluttajahintaindeksin muutoksia vastaavasti, kuitenkin vähintään 2 %."
Tarkoittaako tämä "vuosittain", että vuokra voi nousta jo kuukauden päästä, kun vuosi vaihtuu? Vai sitä, että vuokran hinta nousee ensimmäisen kerran, tai aikaisintaan vuoden päästä?
Ja vielä, mistäköhän voisi saada selville tämän kuluttajaindeksin? Tai lähinnä sen, että paljonko vuokra voi nousta?
Kiitos!
Milloin ja miten paljon vuokra voi nousta?
Anonyymi-ap
3
788
Vastaukset
- Anonyymi
Kysypäs siitä korotuksesta suoraan vuokranantajalta, ei sitä täällä kukaan tiedä nouseeko se jo kuukauden kuluttua. Myöskään tuota indeksiä ei voi etukäteen tietää ja sitä paljonko vuokranantaja sitä vuokraa nostaa.
Itse olen vuokralla yksityisellä ja vuokrasopimuksessa lukee vuokrankorotuksesta näin: Vuokraa voidaan korottaa vuosittain 1.1. alkaen enintään viidellä prosentilla. - Anonyymi
Määrään vaikuttaa muuttuvat kulut ja korotus on ilmoitettava kaksi kk ennen korotusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1375602Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido683171Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t861636- 1171080
- 151074
- 54914
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain67896- 53872
Rekkautumispakko olisi hyvä...
Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?157815Olet edelleen uskomaton
Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p27785