mokkeri...?

tyttö90

jos on 7 luokalla mut pitäs olla 8 nii voikx sitä 7 luokkalaista jonka pitäs olla 8 sanoo mokkerix???

13

6549

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Big-Brother

      No tottakai, koska se nimi tarkoittaa yläasteen 7 luokkalaista. Iällä ei ole mitään merkitystä.
      Kyllä se "nimittely" tosin loppuu yleensä jo ennen kasi luokkaa.

      • gaegae

        "No tottakai, koska se nimi tarkoittaa yläasteen 7 luokkalaista."

        eikä tarkota


      • hijhuds
        gaegae kirjoitti:

        "No tottakai, koska se nimi tarkoittaa yläasteen 7 luokkalaista."

        eikä tarkota

        sori mutta kyllä vain tarkottaa seiska luokkalaista.


      • pampula

        Meiän koulus jotkuu ysit nimittelee kasei exmokkereiks :D Pikkusen on ärsyttävää!


      • Shintarooo

        Meitä sanottiin kutosella esimokkereiks :D


    • Pian peruskoulun lopettava :)

      Moi!! Miksei voisi?? Eihän se ikää katso vaan sitä millä luokalla oot!! Mutta mä en yleensäkkään käsitä tuota mokkeri-nimitystä ja nimittelyä..! Itse en oo mielestäni ainakaan kertaakaan käyttänyt tuota sanaa.. En sit tiedä oonko jo mennyt yli tuon vaiheen tai jotain, mutta mun mielestä toisten ihmisten mokkeriksi-nimitteleminen on muutenkin turhaa.. Kai se sit on joku vaihe, et haluu näyttää että on huimat kaksi vuotta vanhempi kuin joku 7.luokkalainen.. Mutta omapahan on asianne.. Okei, nyt meni vähän jo kysymyksen vierestä tämä vastaus.. Mutta hauskaa kesälomaa kaikille ketkä tän vaivautuu lukemaan..! (Ihmettelen kyllä itsekin, että tulin vastanneeksi kysymykseen..!)

    • snow_wolf.89

      Mokkeri tai mopo, niinku täälä päin sanotaan, kuuluu nimenomaan seiskaluokkalaisten nimitykseksi. Ei se vaikuta et sun pitäs olla kasilla tai olet eri-ikänen ku muut. Mietipä että jos joku on jääny luokalle nii pitäskö sitä nimittää kutosella jo mokkeriksi, ku yläasteellahan se kuuluis sitte seuraavana vuonna kaseihin..

      • RiNSeSSa^^

        no tietenki voi!!!


      • Megane
        RiNSeSSa^^ kirjoitti:

        no tietenki voi!!!

        Miks ketään ylipäätään pitäisi sanoa mokkeriksi?

        Itse syksyllä juuri kasille menossa ja vakaasti päättänyt, että ketään en mopota. Viime vuonna kuitenkin itse ollut samanlainen, pikku seiskaluokkalainen ja tiedän hyvin kuinka inhottavaa mokkerointi voi olla kun se oikein pitkälle menee.

        Voihan sitä tietysti vuotta nuorempaansa mokkeriksikin haukkua, sehän on jo melkein tapa. Näin ainakin meillä päin..


    • hahaahaaa

      Mokkeri on Amerikassa ja Kanadassa oleskelevien suomalaisten siirtolisten käyttämä termi, jolla tarkoitettiin kaivoksilla työskentelevää kouluttamatonta työmiestä.

      Mokkeri juontaan juurensa englannin kielisestä sanasta "mucker", joka puolestaan tulee sanasta "muck" joka tarkoittaa mutaa tai kuraa.

      Kouluttamatonta ja kielitaidotonta työmiestä voitiin käyttää lähinnä raskaassa ruumiillisessa työssa, ja yksi tälläinen työ oli kaivoistyössä kertyvän kuran lapionti. Kuran lapoimista kutsuttiin termillä "mucking", ja lapiomies oli "mucker". Suomalaisten siirtotyöläisten suussa nämä sanat muuttuivat "mokkaamiseksi" ja "mokkeriksi".

      • Mininnnnnnnnnnn

        "    Mokkeri on Amerikassa ja Kanadassa oleskelevien suomalaisten siirtolisten käyttämä termi, jolla tarkoitettiin kaivoksilla työskentelevää kouluttamatonta työmiestä.

        Mokkeri juontaan juurensa englannin kielisestä sanasta "mucker", joka puolestaan tulee sanasta "muck" joka tarkoittaa mutaa tai kuraa.

        Kouluttamatonta ja kielitaidotonta työmiestä voitiin käyttää lähinnä raskaassa ruumiillisessa työssa, ja yksi tälläinen työ oli kaivoistyössä kertyvän kuran lapionti. Kuran lapoimista kutsuttiin termillä "mucking", ja lapiomies oli "mucker". Suomalaisten siirtotyöläisten suussa nämä sanat muuttuivat "mokkaamiseksi" ja "mokkeriksi". "

        Voi että sä olet viisas ihminen, ei tullut mieleen, että yhdellä sanalla voi olla montakin merkitystä? Pliis ajattele edes vähän.


    • Friikki

      Mokkeriksi sanotaan alokasta armeijassa, nih. :) te ette vaan tiedä sitä vielä.

    • Isomies

      Isäs oli mokkeri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe