Tiedoston siirto koneiden välillä

Anonyymi-ap

En ole IT-alalla, mutta miten neuvoisitte seuraavassa? Minulla on toiminimi ja asiakkaat lähettävät tiedostoja minulle ja minä asiakkaille. Voiko lähettämisen tehdä Gitin kautta, kun sähköposti on kai hidas tapa? Voinko avata kullekin asiakkaalle oman repon ja opastaa käyttämään sitä. Vai saako tiedostoja siirrettyä jonkun muun ohjelman avulla, kun aina ei tarvitse päivittää tiedostoa vaan lähettää asiakkaalle omatekemä faili.

8

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne tuskin haluaa mitään tuollaista tietoturvaongelmaa

    • Anonyymi

      Pilvipalvelu kuten Google Drive tai Microsoft Onedrive.

    • Anonyymi

      Jotakin tämän tapaistako hait?
      https://git-scm.com/book/en/v2/Git-on-the-Server-Setting-Up-the-Server
      Tuolla siis luodaan git-serveri muutamalle kehittäjälle. Samaan tapaan voinee
      menetellä asiakastilien kanssa. Sen sijaan jos tarkoitus on luoda pelkästään
      hakemistot käyttäjille, joista he voivat hakea tiedoston voi päästä helpommalla
      tekemällä jokaiselle käyttäjälle login-tunnuksen jolloin omat tiedostot voi
      helposti kopioida käyttämällä ssh:n scp-ohjelmaa. Git toki käyttää tuota taustalla
      ja on siksi kohtuullisen turvallinen. Toisaalta git versioi tiedostot joten käyttöliittymä
      on astetta mukavampi kuin pelkkä hakemisto jossa datat.

    • Anonyymi

      Sähköposti normaalisti se muoto millä lähetetään tiedosto organisaation ulkopuolelle.

      Git taas on versionhallintatyökalu raakatekstille. Sen idea on seurata muutoksia raakatekstissä millä rivillä tapahtunut muutos kun tiimi työstää yhdessä raakatekstiä, yleensä lähdekoodia.

      • Anonyymi

        Ei ole kyllä normaali..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyllä normaali..

        kerro sitten mitä käytetään enemmän.


    • Anonyymi

      Tälläiset uudet sovellukset ovat hankalampia käyttää kuin vanhaa kunnon ftp:tä. Itse jaan kaikki tiedostot koneiden kesken linuxin samba serverillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1500
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1227
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1156
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1024
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      762
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      755
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      377
      731
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe