En ole IT-alalla, mutta miten neuvoisitte seuraavassa? Minulla on toiminimi ja asiakkaat lähettävät tiedostoja minulle ja minä asiakkaille. Voiko lähettämisen tehdä Gitin kautta, kun sähköposti on kai hidas tapa? Voinko avata kullekin asiakkaalle oman repon ja opastaa käyttämään sitä. Vai saako tiedostoja siirrettyä jonkun muun ohjelman avulla, kun aina ei tarvitse päivittää tiedostoa vaan lähettää asiakkaalle omatekemä faili.
Tiedoston siirto koneiden välillä
8
216
Vastaukset
- Anonyymi
Ne tuskin haluaa mitään tuollaista tietoturvaongelmaa
- Anonyymi
Pilvipalvelu kuten Google Drive tai Microsoft Onedrive.
- Anonyymi
Jotakin tämän tapaistako hait?
https://git-scm.com/book/en/v2/Git-on-the-Server-Setting-Up-the-Server
Tuolla siis luodaan git-serveri muutamalle kehittäjälle. Samaan tapaan voinee
menetellä asiakastilien kanssa. Sen sijaan jos tarkoitus on luoda pelkästään
hakemistot käyttäjille, joista he voivat hakea tiedoston voi päästä helpommalla
tekemällä jokaiselle käyttäjälle login-tunnuksen jolloin omat tiedostot voi
helposti kopioida käyttämällä ssh:n scp-ohjelmaa. Git toki käyttää tuota taustalla
ja on siksi kohtuullisen turvallinen. Toisaalta git versioi tiedostot joten käyttöliittymä
on astetta mukavampi kuin pelkkä hakemisto jossa datat. - Anonyymi
Sähköposti normaalisti se muoto millä lähetetään tiedosto organisaation ulkopuolelle.
Git taas on versionhallintatyökalu raakatekstille. Sen idea on seurata muutoksia raakatekstissä millä rivillä tapahtunut muutos kun tiimi työstää yhdessä raakatekstiä, yleensä lähdekoodia.- Anonyymi
Ei ole kyllä normaali..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kyllä normaali..
kerro sitten mitä käytetään enemmän.
- Anonyymi
Tälläiset uudet sovellukset ovat hankalampia käyttää kuin vanhaa kunnon ftp:tä. Itse jaan kaikki tiedostot koneiden kesken linuxin samba serverillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1079013
- 936860
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon666615Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345541Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665193- 553561
- 503395
- 513172
- 562952
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512936