Tiedoston siirto koneiden välillä

Anonyymi-ap

En ole IT-alalla, mutta miten neuvoisitte seuraavassa? Minulla on toiminimi ja asiakkaat lähettävät tiedostoja minulle ja minä asiakkaille. Voiko lähettämisen tehdä Gitin kautta, kun sähköposti on kai hidas tapa? Voinko avata kullekin asiakkaalle oman repon ja opastaa käyttämään sitä. Vai saako tiedostoja siirrettyä jonkun muun ohjelman avulla, kun aina ei tarvitse päivittää tiedostoa vaan lähettää asiakkaalle omatekemä faili.

8

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ne tuskin haluaa mitään tuollaista tietoturvaongelmaa

• Anonyymi

Pilvipalvelu kuten Google Drive tai Microsoft Onedrive.

• Anonyymi

Jotakin tämän tapaistako hait?
      https://git-scm.com/book/en/v2/Git-on-the-Server-Setting-Up-the-Server
      Tuolla siis luodaan git-serveri muutamalle kehittäjälle. Samaan tapaan voinee
      menetellä asiakastilien kanssa. Sen sijaan jos tarkoitus on luoda pelkästään
      hakemistot käyttäjille, joista he voivat hakea tiedoston voi päästä helpommalla
      tekemällä jokaiselle käyttäjälle login-tunnuksen jolloin omat tiedostot voi
      helposti kopioida käyttämällä ssh:n scp-ohjelmaa. Git toki käyttää tuota taustalla
      ja on siksi kohtuullisen turvallinen. Toisaalta git versioi tiedostot joten käyttöliittymä
      on astetta mukavampi kuin pelkkä hakemisto jossa datat.

• Anonyymi

Sähköposti normaalisti se muoto millä lähetetään tiedosto organisaation ulkopuolelle.

Git taas on versionhallintatyökalu raakatekstille. Sen idea on seurata muutoksia raakatekstissä millä rivillä tapahtunut muutos kun tiimi työstää yhdessä raakatekstiä, yleensä lähdekoodia.

• Anonyymi

Ei ole kyllä normaali..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kyllä normaali..

kerro sitten mitä käytetään enemmän.

• Anonyymi

Tälläiset uudet sovellukset ovat hankalampia käyttää kuin vanhaa kunnon ftp:tä. Itse jaan kaikki tiedostot koneiden kesken linuxin samba serverillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      107
      9013
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      93
      6860
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      66
      6615
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      5541
    5. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      5193
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      55
      3561
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3395
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      51
      3172
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      56
      2952
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2936
    Aihe