onko muille käynyt samoin, kun pitkän parisuhteen jälkeen jäät välivaihe elämään, uudesta suhteesta jaksa innostua eikä etsi mitään vakavaa, keski ikäisenä luotuu lopulta unelmistaan uudesta suhteestaan,
väli vaihe elämä
16
304
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole käynyt niin. Pitkän parisuhteen kariuduttua aloitin uuden. Siinä oli mukana sattumaa ja kahden ihmisen tahtoa löytää vertaistukea koska tilanteemme oli samantyyppinen. Aika rikki oltiin. Ihmettelen itsekin miten niin hyvin kävi. Niin että ei se itsestäänselvyys ole että heti uuden sopivan löytää.
- Anonyymi
En tiedä välivaiheesta, mutta suhteiden päättymisten jälkeen ei ole pahemmin uudet suhteet satunnaisia tuttavuuksia lukuunottamatta kiinnostaneet. Ei yhden helvetin jälkeen ole mikään kiire seuraavaan. Kyllä ne seuraavatkin helvetit tulee jos on tullakseen.
- Anonyymi
Pidin taukoa hakemisessa just aika pitkään, ei tunnu osuvan kohdalleen
- Anonyymi
Ei ole käynyt niin. Missään muissakaan asioissa en ole luopunut unelmistani.
- Sheena Myönnän jumiutuneeni välivaihe-elämään. Ensimmäistä kertaa tässä elämässä. Korona ja eläkkeellä olevien läheisten suojelu on ollut loistava tekosyy. 😁 Tosin olisin tehnyt saman, tietoisesti, ilman koronaakin.
Tähän mennessä, olen pitkistä suhteista eroamisen jälkeen prosessoinut itsekseni 1-1.5v ja sitten alkanut suhteellisen aktiivisesti mennä tilanteisiin, jossa tapaa ihmisiä. Ja sen jälkeen olenkin päätynytkin pitkään suhteeseen aika noin puolessa vuodessa. Vanhan ex-suhteen käsittelyvaihe on aina ollut sellainen, että olen käpertynyt tarkoituksella kotiin, käsitellyt kaiken moneen kertaan ja suurinpiirtein näyttänyt varsin pahaa silmää, jos joku mies on uskaltanut edes jutella (ellei ole luotettava vanha tuttu). Ja taas aktiivisena aikana olen palannut flirttailevaksi ja aktiivisesti menoihin osallistuvaksi.
Näin jälkikäteen, objektiivisesti katsoen, olen ollut liian hätäinen, liian sinisilmäinen toisen haasteille ja uskonut liikaa siihen, että kyllä tunteet herää kun tutustutaan syvemmin. Joo, kyllä ne herääkin, mutta erilailla miltä suuri rakkaus tuntuu sydämessä.
Olen ja olen ollut vielä pessimistisempi ja turhautuneenpi edes yrittämään kuin mitä olen ollut nuorena. Pelkään ehkä lähteväni suhteeseen vääristä syistä, vaikka ex-suhde on käsitelty loppuun jo 4v sitten. En koe yksinäisyyttä, mutta toki poden rakkauden, läheisyyden, kosketuksen ja seksin vajetta sekä kaipaan tasa-arvoista kumppanuutta.
Olen jo lähtenyt tietyllä tavalla lukkiutuneesta poterostani viimeisen noin vuoden aikana. Osa askeleista on ihan minipieniä päänsisäisiä, osa isompia hieman konkreettisempiakin. Pääasia kuitenkin, että staattinen tila pikkuhiljaa vaihtuu dynaamiseen. Vauhtisokeuteen asti en kuitenkaan ajatellut edetä. Matka on tässäkin asiassa tärkeämpi kuin perille pääsy. Perille pääsee, jos pääsee ja sen näkee vain elämällä.
En ole luopunut silti toivosta kuten ap. Jos olisin, en olisi koskaan ottanut pieniäkään askeleita. Olen vierestä nähnyt kuinka kaksi samaa ikäluokkaa olevaa serkkuani ovat löytäneet eron jälkeen mukavat ja täysjärkisen oloiset lämpimät puolisot. Omaa aktiivisuutta se vaatii ja myös todennäköisesti sitä, että kestää pettymyksiä, kestää aiheuttaa toiselle pettymyksiä tarkoittamattaan ja jaksaa kokeilla uudestaan ja uudestaan ainakin välillä. Näin ainakin luulisin. Ehkä. En tiedä.- Anonyymi
Eli ei ole löytynyt rikast ja varakast miestä joka kelpuuttais citrinellan eli välivaihe menos mut etsintä o kova ja paljo käyty rikkaiden ja varakkaiden miesten kans treffeillä tinderitreffeillä saunaillois ym mut kukaan ei oo ollu sinkku tai jostakin muust syystä ei oo huolinu citrinellaa mut citrinellalle käy kuka vain kunhan sillä on rahaa ja rikkauksii eli raha on rakkaus aito
Anonyymi kirjoitti:
Eli ei ole löytynyt rikast ja varakast miestä joka kelpuuttais citrinellan eli välivaihe menos mut etsintä o kova ja paljo käyty rikkaiden ja varakkaiden miesten kans treffeillä tinderitreffeillä saunaillois ym mut kukaan ei oo ollu sinkku tai jostakin muust syystä ei oo huolinu citrinellaa mut citrinellalle käy kuka vain kunhan sillä on rahaa ja rikkauksii eli raha on rakkaus aito
Pöh Välis! Ei minulle ole merkitystä onko miehellä rahaa vai ei. En etsi elättäjää, tulen toimeen omillani. Enkä edes kaipaa elämään asioita, jota voi ostaa kaupasta. Elämän tärkeät asiat tulee pienistä jutuista.
Vakiintuminen vaatii pidempää tutustumista ja molemminpuolisia tunteita ja yleensä ottaen molempien kiinnosta edetä pidemmälle. Sellaista ei vielä yhden tai kahden treffin jälkeen pysty näkemään.Haaveilija39 kirjoitti:
Voisitko pistää viestiä toisaalla? ☺️
Tarkoitatko aiempaa keskustelua?
Haaveilija39 kirjoitti:
Voisitko pistää viestiä toisaalla? ☺️
Tarkennatko vähän? Luinko jonkun kommentin liian nopeasti ja jäikö vastaamatta johonkin?
Etkai juttele chat puolella kopioni kanssa? Sellainen minulla on aiemmin ollut (joku sellaisen kertoi chat puolella tavanneen). Itse en ole chattissä.
Jep, kuvailusi kyllä täsmää aika hyvin, vaikkei täysin.
Sivuraiteelle on päädytty, mutta sillä lienee tarkoituksensa. Sinällään menneen suhteen asiat on tullut käytyä yhdessä ja erikseen läpi riittävän monasti, muttajokin pitää jarruja pohjassa. Omalla kohdalla se jokin on se, että on vaikea nähdä enää saavuttavansa suhteen kanssa/avulla/kautta mitään todella arvokasta sen lisäksi mitä voi saavuttaa itsekseenkin. Tarve toiselle on vähentynyt, huomattavasti.
Samaan aikaan kyllä kaipaa kumppania ja jo ihan arjen pikkuasioissa huomaa seikkoja, joissa kumppani olisi vähintään iloksi, usein myös hyödyksi.
Olen aina ollut sitä mieltä, että välitila on ihmiselle pahin paikka olla. Olen sitä mieltä edelleenkin, joten jonkin on muututtava lähiaikoina.- Anonyymi
kaamoksen ksuhuissa pitää säästää sähköä eli ei missään nimessä saa olls LED-valoakaan päällä.
ei mutts niin niin tuo tietokonee3n nimittäjä-juttu teki Citronellastaskin jonkin Supersankari-nimen Citromies. - Anonyymi
En tiedä mikä vaihe on menossa, taisin vaihtaa juuri vaihteelle kolme, taajamanmerkki 50 nopeusrajoituksineen lävähti vasten kasvoja. Pakko hidastaa, muuten saa iskarit iskuja hidasteista, voi ajaa jonkun päälle tai jopa ojaan.
Hissun kissun kieli keskellä suuta. Muita kannattaa väistellä, ei tule kolareja.
AV - Anonyymi
Luonnollistahan se on ettei etsi mitään vakavaa alkuun. Uudesta suhteesta haaveilua ei kannata jättää, elämässä ei koskaan tiedä, miten käy. Onni voi kulkea ohi, jos kiellät sen olemisen kokonaan.
Jos alkuun kevytsuhteilusta jää paha mieli toisen tai itsen puolesta, jättää muutamaan kertaan ja etsii muuta mielihyvää. Yksin jäätyä voi antaa itselle mahdollisuuden löytää uinumassa olevia tärkeitä toiveita. - Anonyymi
Kuulostaapa surulliselta. Ei sinkkuuden tarvitse olla mikään "välivaihe". Se voi sitä toki olla, mutta se voi myös olla haluttu tilanne alkujaankin eikä olosuhteiden pakosta. Itse mietin välillä, että onko mussa jotain vikaa kun en kertakaikkiaan hingu parisuhteeseen vaikka en ole sellaisessa edes ollut. Toki pidän sitä mahdollisena jos oikea tyyppi tulee sopivaan aikaan vastaan. Sitä ennen mua ei parisuhteesta tulla löytämään :)
N
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin589927Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174111Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r323416Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht952671Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142120Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4092074Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2461551FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01361Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu731178Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101135