Imusolmukesyöpää sairastavia?

pelottaa...

Löysin kaulaltani muutama viikko sitten pari turvonnutta imusolmuketta ja niitä tuli pian myös pari lisää. Pari niistä on ehkä alle puolen sentin kokoisia, yksi puolen sentin kokoinen ja sitten vielä yksi melkein 1.5cm kokoinen joka on kiinni toisessa imusolmukkeessa. Isoin imusolmuke on nyt parin viikon aikana kasvanut varmaan puoli senttiä. Kävin 2 viikkoa sitten lääkärillä joka tunnusteli kaulaa ja sanoi, että tuntuu normaalilta, ja otettiin vielä verikokeet jotka oli normaalit myös. Haluaisin nyt tietää minkälaisia teidän imusolmukesyöpää sairastavien imusolmukeet ovat olleet kun olette ne huomanneet? Kovia/pehmeitä? Ja liikkuivatko sormen alla kun kosketti? Oliko niitä paljon ja minkä kokoisia ne oli silloin kun huomasitte ne? Kuinka nopeasti kasvoivat? Mulla on samalla puolella kaulaa tuntunut myös "kiristävää" kipua, ei kovaa, mutta sen kuitenkin tuntee. Minun imusolmukeet tuntuvat melko pehmeiltä ja muljuavat sormien alla kun niitä koskettelee. Kävin tänään uudestaan lääkärillä, joka huomasi myös, että yksi imusolmuke oli suurentunut entisestään. Vannoi kuitenkin, että syöpä olisi näkynyt verikokeissa??!! Itse olen varma, että mulla on syöpä, mikä muu se voi enää olla kun kerran suureneekin. Pelottaa. Toiset sanoo, että syöpä näkyisi verikokeissa ja toisten mielestä ei näy. Mikähän on sitten totuus? Kuukauden päästä vasta pääsen kaulan ultraan.

22

26102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiitu

älä turhaan pelkää, kyllä ne ilman muuta verikokeissa näkyy jos sulla on syöpä:)

• reijo

Ei kyllä aina näy verikokeissa. Toi pattien liikuteltavuus puhuu kyllä hyvänlaatuisuuden puolesta.... Be still

• on puhunut

kyllä täyttä puppua, mnahdollinen syöpä EI näy verikokeessa!

• pelottaa...

Voisko valkosolut tai tulehdusarvot olla koholla?

• Näin mulla
        pelottaa... kirjoitti:

Valkosoluarvot oli koholla, syöpä diagnosoitiin ja leikattiin vastikään.

• jotakin voi näkyä
        pelottaa... kirjoitti:

Usein, mutta ei kuitenkaan aina, verikokeissa näkyy jotain poikkeavaa, jos on syöpä. Arvoja, jotka tavallisimmin ovat normaalista poikkeavat, ovat juuri valkosolu- ja tulehdusarvot. Ainakin imusolmukesyövässä saattaa myös hemoglobiini olla matala ja LD-arvo (jota ei kyllä tavallisesti terveiltä tutkita) koholla. Mutta kaikki nämä ovat epäspesifisiä, eli ne voivat poiketa normaalista myös jostain muusta syystä kuin syövästä. Varmaksi syöpää ei voi pois sulkea verikokeilla koskaan, eikä myöskään yleensä varmuudella todeta.

• se on niin

että mahdollinen syöpä näkyy eräässä verikokeessa nimeä en vain muista kuulin työharjoittelupaikassani sairaalassa kun eräs sairaanhoitaja kertoi minulle

• annie

Itse löysin kanssa patteja kaulaltani ehkä noin 10kpl..eivät ole kipeitä eikä kasvaneet ja liikkuivat sormien alla.
      Silti kävin lääkärissä,jotta saisin epäluulot pois.
      Kaikki hyvin.

• ....

Oon itseasias melko samanlaisessa tilanteessa kuin sä. Löysin itse reilu kuukaus sitten kaulalta patin. En itse silloin niinkään huolestunut siitä, menin lääkäriin valittamaan lähinnä jumissa olevia hartioitani ja mainitsin samalla patista. Sain lähetteen ultraan, jonka avulla lääkäri löysi myös toisen patin. Kaulasta otettiin ohutneulanäyte, jota ei kuitenkaan pystytty tutkimaan kunnolla. Huomenna oon menossa koepalan ottoon... Pakko myöntää, että vähän pelottaa...
      Verikokeissani näkyi, että tulehdusarvot olivat jonkun verran koholla. Valkosolujen määrä (?) myös hiukan, mutta ei kuitenkaan hälyttävästi. Itse sain sellaisen kuvan, että verikokeiden perusteella ei pysty päättelemään mitään. Eli ei niiden perusteella pysty samantien sanomaan, onko syöpää vai ei. Ne antavat vain "viitteitä". Mutta uskon, että jos on syöpä, ei verikokeissakaan kaikki ole kunnossa. Itselläni jotkin arvot olivat hiukan "rajojen ulkopuolella", mutta lääkäri rauhoitteli, että verikokeiden perusteella ei mitään hirveän hälyttävää. Hänen mukaan niistä näki, että elimistössä ei ole nyt kaikki vain kohdallaan. Koepalasta kaikki sitten selviää...
      Tiedän kyllä, että tilanne ahdistaa ja hermostuttaa, varsinkin se odottaminen (sen mä itse olen kokenut tässä tilanteessa kaikkein ahdistavammaksi)... Mutta kyllä mä uskon, että lääkärisi tietää mitä tehdä ja mikä on tilanne! Itse olen tosiaankin huomenna menossa koepalan ottoon ja viimeistään parin viikon päästä pitäis saada tulokset. Eli odottaminen jatkuu... Mutta voimia sulle :)! Kyllä ne lääkärit varmasti huomaa, jos kaikki ei ole kunnossa...

• pelottaa...

luki näin: Vas:lla puolella kaulaa suurentuneita, palp. arkoja imusolmukkeita, patologista. TVK norm.

Voisko joku vähän selventää?

• milli
        pelottaa... kirjoitti:

luki näin: Vas:lla puolella kaulaa suurentuneita, palp. arkoja imusolmukkeita, patologista. TVK norm.

Voisko joku vähän selventää?

"vasemmalla puolella kaulaa suurentuneita,tunnustellen arkoja imusolmukkeita,sairauteen viittaavaa(=patologista).Täydellinen verenkuva normaali." Oletko IHAN varma että siinä luki "patologista",ettei lukenut"ei patologista" tai "Ei patologiseen viittaavaa"??????Jos näin luki,älä vielä lannistu,tuo patologinen-sana oli vain lääkärin käsin tunnustelema tuntuma,eikä näin ollen kerro mitään vielä.ultrassa sitten kyllä näkyy jo enemmän.Ole rauhassa.

• mie

Onko sulla niitä arvoja jossain ylhäällä,eli paljonko sun tulehdusarvot oli koholla?siis crp ja lasko eli senkka ja paljonko valkosolut?kohtalotoveri täälläkin...kiitos jos vastaat!!

• pelottaa...
        mie kirjoitti:

Onko sulla niitä arvoja jossain ylhäällä,eli paljonko sun tulehdusarvot oli koholla?siis crp ja lasko eli senkka ja paljonko valkosolut?kohtalotoveri täälläkin...kiitos jos vastaat!!

Nyt iski kyllä paniikki! Mulla ei ole niitä verikokeiden tarkkoja tuloksia eikä arvoja.

• milli
        pelottaa... kirjoitti:

Nyt iski kyllä paniikki! Mulla ei ole niitä verikokeiden tarkkoja tuloksia eikä arvoja.

Sulla siis täydellinen verenkuva normaali,niinhän siinä luki.eli veriarvoissa ei mitään häikkää.eli siltä osin kaikki ok.Tuo patologinen EI tarkoita syöpää,vaan sairauteen ylipäätänsä viittaavaa eli JOSTAKIN sairaudesta johtuvaa.NE VOIVAT SUURENTUA MONESSA ERI SAIRAUDESSA,esim.kilpirauhassairaudet,jotkin reumaattiset sairaudet(kuten Sjögrenin syndrooma)ym.ym.eli ei TODELLAKAAN vain ja ainoastaan imusolmukesyövässä!!!kyseessä oli lääkärin "näppituntuma"joka ei vielä kerro mitään.ole nyt realisti,mene ultraan ja siellä selviää.ei todellakaan ole nyt välttämättä yhtään mitään,mutta hyvä se on tarkistaa!!!onko sulla mitään muita oireita,kutinaa,väsymystä,laihtumista,yöhikoilua???jos ei,niin aina parempi.
        Muista nyt,että tuo patologinen tarkoittaa vain ylipäänsä johonkin sairauteen tai tilaan viittavaa,eli EI ole sama asia kuin syöpä!!!!

• pelottaa...
        milli kirjoitti:

Sulla siis täydellinen verenkuva normaali,niinhän siinä luki.eli veriarvoissa ei mitään häikkää.eli siltä osin kaikki ok.Tuo patologinen EI tarkoita syöpää,vaan sairauteen ylipäätänsä viittaavaa eli JOSTAKIN sairaudesta johtuvaa.NE VOIVAT SUURENTUA MONESSA ERI SAIRAUDESSA,esim.kilpirauhassairaudet,jotkin reumaattiset sairaudet(kuten Sjögrenin syndrooma)ym.ym.eli ei TODELLAKAAN vain ja ainoastaan imusolmukesyövässä!!!kyseessä oli lääkärin "näppituntuma"joka ei vielä kerro mitään.ole nyt realisti,mene ultraan ja siellä selviää.ei todellakaan ole nyt välttämättä yhtään mitään,mutta hyvä se on tarkistaa!!!onko sulla mitään muita oireita,kutinaa,väsymystä,laihtumista,yöhikoilua???jos ei,niin aina parempi.
        Muista nyt,että tuo patologinen tarkoittaa vain ylipäänsä johonkin sairauteen tai tilaan viittavaa,eli EI ole sama asia kuin syöpä!!!!

Kuukauden tai pari lisäksi myös kutinaa, mutta ei paljon. Se menee ohi allergialääkkeillä. Muita oireita, kuumetta, hikoilua, ei ole ollut. Eli kun siinä luki patologista niin se joka tapauksessa viittaa johonkin sairauteen? Eka kerralla kun kävin lääkärillä niin lääkäri vakuutti, että ei varmasti ole syöpää ja nyt sitten antoikin heti lähetteen ultraan. Sanoi vaan, että syöpä olisi näkynyt verikokeissa. Hän kokeili myös kilpirauhasen ja se ei ollut suurentunut. Mitenkähän tässä voi kuukauden vielä odottaa sitä ultraa kun nyt on jo näin kauhea paniikki. Tietääkö kukaan paljonko yksityisellä maksaa kaulan ultraääni?

• milli
        pelottaa... kirjoitti:

Kuukauden tai pari lisäksi myös kutinaa, mutta ei paljon. Se menee ohi allergialääkkeillä. Muita oireita, kuumetta, hikoilua, ei ole ollut. Eli kun siinä luki patologista niin se joka tapauksessa viittaa johonkin sairauteen? Eka kerralla kun kävin lääkärillä niin lääkäri vakuutti, että ei varmasti ole syöpää ja nyt sitten antoikin heti lähetteen ultraan. Sanoi vaan, että syöpä olisi näkynyt verikokeissa. Hän kokeili myös kilpirauhasen ja se ei ollut suurentunut. Mitenkähän tässä voi kuukauden vielä odottaa sitä ultraa kun nyt on jo näin kauhea paniikki. Tietääkö kukaan paljonko yksityisellä maksaa kaulan ultraääni?

Kutinahan voi olla allergista,siitepöly,kevään homeitiöt,jokin pesuaine kenties,eläinpöly,stressi,jokin ruoka-aine tai ruuan lisäaine..vaihtoehtoja on.Kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa kutinaa ja suurentuneita imusolmukkeita(onko kilpirauhasarvoja katottu???).
        Tuo kaulan ultra on varmaan siinä 100euron paikkeilla yksityisellä,riippuu paikasta.Jos mahiksia,mene ihmeessä yksityiselle,saat mielenrauhan,ettei tarvi kuukautta odotella!Mutta JOS lääkäri olisi epäilly jotain todella vakavaa,olisit saanut kiireellisen lähetteen ultraan eli samalle tai seuraavalle päivälle jne.

• .....
        mie kirjoitti:

Sori, mut nyt en muista yhtään niitä arvoja (ne ei oo jääny mieleen, kun ei ne periaatteessa sano mulle mitää). Mut ei ne ollut mitenkää merkittävästi koholla. Tulehdusarvot oli jonkun verran, ei pahasti. Ja niistä valkosoluista lääkäri sano, ett ne ei oo mitenkää "merkittävästi", että saman verran ne vois kohota, jos esim. kävis tosi rankalla lenkillä. Sen ku kuuli ni vähän helpotti :)! Jotkin muut arvot oli vähän yli rajojen, mut ei kuulemma mitenkää merkittävästi. Voin jossain vaiheessa laittaa vaikka tarkempia arvoja, jos löydän jostain ne kopiot niistä verikokeiden tuloksista... Minkäslainen sun tilanne on?

• milli
        ..... kirjoitti:

Sori, mut nyt en muista yhtään niitä arvoja (ne ei oo jääny mieleen, kun ei ne periaatteessa sano mulle mitää). Mut ei ne ollut mitenkää merkittävästi koholla. Tulehdusarvot oli jonkun verran, ei pahasti. Ja niistä valkosoluista lääkäri sano, ett ne ei oo mitenkää "merkittävästi", että saman verran ne vois kohota, jos esim. kävis tosi rankalla lenkillä. Sen ku kuuli ni vähän helpotti :)! Jotkin muut arvot oli vähän yli rajojen, mut ei kuulemma mitenkää merkittävästi. Voin jossain vaiheessa laittaa vaikka tarkempia arvoja, jos löydän jostain ne kopiot niistä verikokeiden tuloksista... Minkäslainen sun tilanne on?

Kiitti kuitenkin vastauksesta,laita niitä arvoja jos löydät...mun tilanteesta voit lukea otsikon "mikä on syövän ja kasvaimen ero",nimimerkki Milli ja sieltä sitten...olen tässä vastaillut vähän toisillekin,yrittänyt auttaa tai rauhoittaa...itseäkin kyllä vaivaa samat asiat.Tsemppiä!

• .....
        milli kirjoitti:

Kiitti kuitenkin vastauksesta,laita niitä arvoja jos löydät...mun tilanteesta voit lukea otsikon "mikä on syövän ja kasvaimen ero",nimimerkki Milli ja sieltä sitten...olen tässä vastaillut vähän toisillekin,yrittänyt auttaa tai rauhoittaa...itseäkin kyllä vaivaa samat asiat.Tsemppiä!

Sain kaivettua nää mun verikoetulokset esille... Tosin mun on vaikee mennä sanomaan näistä oikein mitään, kun en itse pahemmin näitä ymmärrä. Mut mun crp on 33.8 mg/l (rajana on 10), eli se on jonkun verran koholla, mut ei kuulemma mitenkää älyttömästi. Tarkottaako B-La sitä senkkaa? Se mulla on 46 mm/h. Ja fB-Leuk taitaa tarkottaa niitä valkosoluja? Se mulla on 12.1 (raja aikuisilla 3.4-8.2). Mulla katottiin verikokeissa kaikki mahdollinen, kilpirauhasjutuista lähtien (niissä ei oo mitää vikaa). Mutta vaikea noista on itte alkaa mitään päätellä... Uskon vaan sokeasti lääkäreihin ;)! Hieno juttu, että oot rauhotellu ja yrittäny auttaa muita :)! Varsinkin kun itseään vaivaa samat asiat... kyllä muakin tottakai tää juttu hirveästi mietityttää, mutta täydelliseen epätoivoon ei saa vaipua :)! Jos siellä jotain on niin se hoidetaan sitten kuntoon...! Tsemppiä sullekin :)!

• milli
        ..... kirjoitti:

Sain kaivettua nää mun verikoetulokset esille... Tosin mun on vaikee mennä sanomaan näistä oikein mitään, kun en itse pahemmin näitä ymmärrä. Mut mun crp on 33.8 mg/l (rajana on 10), eli se on jonkun verran koholla, mut ei kuulemma mitenkää älyttömästi. Tarkottaako B-La sitä senkkaa? Se mulla on 46 mm/h. Ja fB-Leuk taitaa tarkottaa niitä valkosoluja? Se mulla on 12.1 (raja aikuisilla 3.4-8.2). Mulla katottiin verikokeissa kaikki mahdollinen, kilpirauhasjutuista lähtien (niissä ei oo mitää vikaa). Mutta vaikea noista on itte alkaa mitään päätellä... Uskon vaan sokeasti lääkäreihin ;)! Hieno juttu, että oot rauhotellu ja yrittäny auttaa muita :)! Varsinkin kun itseään vaivaa samat asiat... kyllä muakin tottakai tää juttu hirveästi mietityttää, mutta täydelliseen epätoivoon ei saa vaipua :)! Jos siellä jotain on niin se hoidetaan sitten kuntoon...! Tsemppiä sullekin :)!

No minä oon ravannu kaikenmaailman tutkimuksissa viime syyskuusta lähtien,joten on tullu tutuksi noi verikoearvot..osaan ulkoa jo aina omani,heh.Juuh,eli tuo crp on se tulehdusarvo ja B-La on senkka,myöskin tulehdusarvo.Ja valkosolut nekin kertovat jotain.Nimensä mukaisesti nuo ovat tulehdusarvoja,pääasiassa mittaavat TULEHDUSTA ja kudostuhoa,eli jotain puolustusta on käynnissä elimistössä,eivät ole mikään "syöpämittari"vaan erinomainen mittari tulehduksia etsittäessä,noista hyvin näkee milloin esim.bakteeritulehdus(=arvot sitten jo korkeammalla)ja tarvitsee antibiootit,ja millon vaikkapa virus(=arvot matalammalla,sun tasolla esim.).Usein nuo juuri voivat olla koholla monesta muustakin syystä,eli älä sinäkään ollenkaan ole huolissasi,esim.vaikkapa joku muu "piilevä"sairaus tai pitkittynyt virus voi nostaa nuo arvot,eikä nuo sinun ole mitenkään kamalan korkeita,jo pikku flunssa nostaa crp:n helposti tuonne 30-40,niinkun sulla.Ja valkosolut nousee rasituksesta,tupakoinnista,stressistä,tulehduksesta jossain päin kehoa(josta et itse tiedä välttämättä mitään..)jne.
        Minä vaan tässä seurailen "pattejani"ja toivon etteivät suurene tai tule muutenkaan mitään outoa.Minkä kokoisia sinun "pattisi"ovat?suunnilleen?Ihmeellistä,että meitä huolissaan olevia tuntuu olevan näin kamalasti,onhan tämä vakavasti otettava asia,mutta silti imusolmukesyöpäkin on kuitenkin aika harvinainen ja SUURIN OSA suurentuneista imusolmukkeista johtuu ihan muista syistä kuin syövästä.Usein syy jää hämärän peittoon.Mutta väliäkö sillä.
        Kovasti tsemppiä sulle ja mitään älä sure etukäteen,on todennäköistä,että sulla EI OLE syöpää,kuin että olisi.Kaikesta aina selvitään!T.Milli

• ......
        milli kirjoitti:

No minä oon ravannu kaikenmaailman tutkimuksissa viime syyskuusta lähtien,joten on tullu tutuksi noi verikoearvot..osaan ulkoa jo aina omani,heh.Juuh,eli tuo crp on se tulehdusarvo ja B-La on senkka,myöskin tulehdusarvo.Ja valkosolut nekin kertovat jotain.Nimensä mukaisesti nuo ovat tulehdusarvoja,pääasiassa mittaavat TULEHDUSTA ja kudostuhoa,eli jotain puolustusta on käynnissä elimistössä,eivät ole mikään "syöpämittari"vaan erinomainen mittari tulehduksia etsittäessä,noista hyvin näkee milloin esim.bakteeritulehdus(=arvot sitten jo korkeammalla)ja tarvitsee antibiootit,ja millon vaikkapa virus(=arvot matalammalla,sun tasolla esim.).Usein nuo juuri voivat olla koholla monesta muustakin syystä,eli älä sinäkään ollenkaan ole huolissasi,esim.vaikkapa joku muu "piilevä"sairaus tai pitkittynyt virus voi nostaa nuo arvot,eikä nuo sinun ole mitenkään kamalan korkeita,jo pikku flunssa nostaa crp:n helposti tuonne 30-40,niinkun sulla.Ja valkosolut nousee rasituksesta,tupakoinnista,stressistä,tulehduksesta jossain päin kehoa(josta et itse tiedä välttämättä mitään..)jne.
        Minä vaan tässä seurailen "pattejani"ja toivon etteivät suurene tai tule muutenkaan mitään outoa.Minkä kokoisia sinun "pattisi"ovat?suunnilleen?Ihmeellistä,että meitä huolissaan olevia tuntuu olevan näin kamalasti,onhan tämä vakavasti otettava asia,mutta silti imusolmukesyöpäkin on kuitenkin aika harvinainen ja SUURIN OSA suurentuneista imusolmukkeista johtuu ihan muista syistä kuin syövästä.Usein syy jää hämärän peittoon.Mutta väliäkö sillä.
        Kovasti tsemppiä sulle ja mitään älä sure etukäteen,on todennäköistä,että sulla EI OLE syöpää,kuin että olisi.Kaikesta aina selvitään!T.Milli

Kaulan oikealla puolella oleva patti tuntuu sormilla koetellessa suunnilleen n. 1-1,5 cm kokoiselta. Omasta mielestäni se ei aluksi vaikuttanut niinkään ison tuntuiselta, mutta sitten itsekin kauhistuin kun ultralääkäri ihmetteli kuinka se on ison tuntuinen... Ultran avulla kyseinen lääkäri löysi vasemmalta puolelta toisen patin, joka on kuulemma lähes saman kokoinen. Ihmettelin itse kyseistä juttua, sillä en itse löydä/tunne sitä kun kokeilen, mutta nykyinen lääkärini selitti, että ne eivät ole aina sormin tunnusteltavissa, ultralla ne kuulemma näkyy...
        Olen onneksi vielä itse melko "reippaalla" mielellä :)! Tottakai on niitä heikkoja hetkiä, jolloin pieni pelko pääsee valtaamaan, mutta pääosin yritän ajatella positiivisesti. Tälläisinä "hyvinä" päivinä ajattelen, että koko juttu on vain turhaa "hössöttämistä", kun ei siellä kuitenkaan mitään "pahaa" ole... :)Itselläni kyseinen juttu sattui vaan erittäin huonoon ajankohtaan, sillä olen pääsykokeisiin valmistautumassa... keskittyminen lukemiseen on kärsinyt huomattavasti tän jutun takia... mutta onneksi asiat on saatu kohdallani ERITTÄIN nopeasti hoitoon, kaikki ovat ymmärtäneet tilanteen "kiireellisyyden" (tosin eihän tälläiset jutut ikinä tule "sopivaan ajankohtaan" ;) !! ). Huomenna on sitten edessä koepalan otto ja yritän pitää peukkuja pystyssä, että tuloksiakin saisi nopeutettua niin, että saisin ne ennen pääsykokeita...

• oli isommat

imusolmukkeet kaulalla. ne oli kooltaan 3cm*1,5 cm kun kävin tk-lääkärin vastaanotolla laittoi lähetteen ultraan. Kävin ultrassa ja todettin kaksi suurentunutta imusolmuketta ei otettu ohutneulanäytettä vaan käski käydä tk:ssa uudestaan parin kuukauden kuluttua. Verikokeet oli Ok.kävin sitten uudelleen ultrassa kun oli vielä puolen vuoden päästä siinä kaulalla ne patit. ultrasi myös kainalot ja mahan aluetta ettei siellä vain ole patteja . kun kävin lääkärissä kuulemassa vastaukset ne olivat hyviä eli imusolmukkeet oli pienentyneet 1/2 cm ja muualla kehossa ei ollut imusolmukkeita ja niissä imusolmukkeissa ei ollut pahanlaatuisia muutoksia. Tuo että imusolmukkeet tuntuvat pehmeiltä ja liikkuvat on hyvä asia itsellänikin on samanlaiset. patit ovat edelleen kaulassani ja tunnen ne selvästi vaikka siitä on jo vuosi kun huomasin ne patit. Onko sinulla jotain muita oireita esim väsymystä, päänsärkyä, jalkojen puutumista, nivel tai muita kipuja, hikoilua, janon tunnetta tai jotain muuta? KIRJOITTELE SITTEN KUN SAAT TIETÄÄ TULOKSET

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      437
      7489
    2. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      218
      6429
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      94
      6176
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      208
      5662
    5. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      38
      4522
    6. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      91
      4378
    7. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      4
      4169
    8. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      36
      3673
    9. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      116
      3600
    10. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      67
      3588
    Aihe