Yksikään muu, kuin Kambodzasta kaveri ei ole laittanut kuvia itsetehdystä tai edes vaimon/oppaan tekemästä aamiaisesta kotona. . . Hotellissa ei asu kukaan vuosia. No, joissain tapauksissa.
Epätoivoisia kuvia jostain hotellin Puffeteista. Se ei tarkoita pysyvää majoitusta edes puoleksi vuodeksi mitä laki ja KELA sallii. Thaimaan jo 3 kuukauden viisumiin tarvitaan jo tiliote.
Mallia itsetehdystä aamiaisesta: [url=https://aijaa.com/JGvorP][img]https://img.aijaa.com/m/00080/15200019.jpg[/img][/url]
Vajakeille tiedoksi ja nyt varsinkin loppukuusta, että mietippä uudestaan sitä hyvinvointivaltiossa olemista ja katso nyt mitä syöt ja mitä sinulla on rahaa ja mitä jää säästöön. Mieti, kun sinulle valtion molopää seuraavan kerran kertoo sinun olevan hyvinvointivaltiossa ja katsot sitä sun aamiaista ja mistä ja miten punasia lappuja sä syöt. Mieti uudestaan sitä hyvinvointivaltiossa asumista. Älä väännä leukaasi ylös jos olet koiran asemassa todellisuudessa.
Minä en 1500 netto-eläkkeellä pysty asumaan hyvinvointivaltiossa. Siihen minun, siis siihen minun rahat ei riitä ja ulosottoa ei ole. Toki ulosotto on hiton suuri vaara jos siellä edes kävisin. Ajattelin lähteä matkustelemaan, joten lopetan tuon ruuan päivittämisen ja olen tasan tarkkaan tehnyt selväksi, että täällä Kambodzassa pärjää ja elää paremmin 1500 dollarin netto eläkkeellä. Toivon, että asiasta ei enää tällä palstalla tarvitse keskustella.
Se, että miksi te muut ette pääse tänne asumaan on tietysti raha. Ensinnäkin kaikilla palstalla ei ole eläkettä ja osa on vielä KELAn eläkkeellä. Laki 6 kuukautta voit poistua. No, siitä 400 eurosta ei silloin edes olisi toivoa. Toinen asia on, että moni on töissä ja säästää jopa 2 - 3 vuotta, että saa kuukauden tai kahden viikon matkan. Kolmanneksi kielitaitoa on myös kovin haasteellista silloin, kun ruuan ja matka hankkiminen vie kaiken ajan.
Itse tiedän, että se oli kallis projekti päästä pois. Pääsi ja pääsin juuri ja juuri riman yli. Mutta, kyllä minä säästin ja säästin ja tein kaiken rahan vuoksi. Pullonpalautus pussit pesin, kun se kuului vuokraan ja katsoin, että kummalla maksan, kortilla vai käteisellä pennin pyöristys. Pidin huolta terveydestä ja jokainen matka oli opiskelua ja lepoa ja liikuntaa ja businestä.
Minulla oli yksityinen sairausvakuutus ja tulin todella kalliiksi vakuutusyhtiölle. . . Kaikki tein täysillä, jotta pääsin eläkkeelle ja pois Suomesta. 5 lasta myös.
Miten elämä nyt. Se on todella helppoa ja ihminen saa nauttia elämästä vapaana nyt. Kannattiko en varmaan olisi elossa enää Suomessa. Kuten sanoin, niin tärkeimmät asiat on pitää yllä hyvää oloa. En sano, etteikö Kambodzassa halpa olut olisi ollut minulle hyvä hoito ja lääke. Moni tarvitsee sen, kun pääsee pois työleiriltä Suomesta. Nyt en ole ottanut alkoholia yli puoleen vuoteen. Rahaa jää kyllä säästöön nyt.
Mitä minä sitten haluan elämältä. Minä en oikeastaan tiedä. Matkustelu on kyllä mikä on lähellä sydäntä. Maailma on kokemisen arvoinen. Sen kokemisen ja näkemisen suhteen tämä palsta on kyllä hyvä, jotta voi jakaa kokemuksia. Asioita voi tehdä niin, että näkee paikkoja ja asioita ihan rahallisesti myös on monia vaihtoehtoja internet aikana. Eihän täälläkään palstalla olisi porukkaa, mikäli matkailu ei kiinnostaisi. Toki tällä palstalla on myös poliittisia vatipäitä. Miksi silloin Suomi koska muuhun ei pysty ja näin ei pysty korottamaan itseään.
Kambodzassa Parmasen poikaa leivällä.
Palstalla noin 2 - 3 Aasiassa
4
222
Vastaukset
- Anonyymi
Selvää asiaa, suunnattu pattaya lahkolaisille.
- Anonyymi
Pattaya on yksi porras. Sieltä minäkin aloitin ja se avaa kyllä maailmaa. Olisiko joskus 2006, kun aloitin Pattayan matkailun. Siitä se sitten alkoi, että mitä muuta siinä voisi tehdä.
Tiedon kerääminen on hyvä ja toki on hyvä, että tällä palstalla on myös virtuaalisesti kiva matkata. En minä ole moittimassa, vaan kannustamassa ihmisiä säästäväisyyteen ja kannustan saavuttamaan tavoitteita. Sehän on minun tarkoitus kertoa, että täällä pärjää ihan hyvin 1500 dollarin netto-eläkkeellä ja tämä on elintaso.
Ei tarvitse mennä Pattayalle eikä Phukettiin ja muihin turisti paikkoihin missä hinnat on mitä on. Ei tarvitse mennä takki levällään kuvitelmissa, kuin 2010. Ei ihminen tarvitse Ferraria tai 5 tähden hotellia. Kyllä täällä elää ihan hyvin 1500 dollarin netto-eläkkeellä. Kun, sinä elät täällä, niin meinaatko istua joka päivä baarissa... Toki minä käyn illallisen syömässä ja shaken juomassa. Hintaan noin 7 dollaria päivässä keskimäärin.
Hotellia suosittelen Chang tong place kolmoskadun kupeessa ylös satamasta/Jomtientien silloista noin 300 metriä. Pitkällä sopparilla joku 12 tuhatta bahtia kuukausi. . . En ole varma. Siitä kävelee Lassille noin 15 min ja Tuk Com noin 5 minuuttia. Tiskiltä halvempi . . . Agoda myy ainakin. . . Vaikka sanotaan full... Niin kyllä löytyy huoneita tiskiltä.
Bangkok on kiva käydä Pattayalta ihan päiväseltään.
- Anonyymi
Se on Chanthong place kolmoskadulla . . Kirjoitin väärin. Agodalla löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949