Onko kokemuksia parisuhteen päättymisestä tai kuormittumisesta syömishäiriön takia? Olen seurustellut kohta vuoden naisen kanssa, joka on sairastanut 5 vuotta, nyt 20v. Hänellä ei omien sanojensa mukaan ole ollut yhtä paha tilanne aiemmin, vaan jaksoittain ahminut/oksentanut tai paastonnut. Hän on käynyt psypolilla pakkohoidossa kerran seurusteluaikanamme mutta vapauduttuaan hyvin nopeasti palasi vanhaan. Mikään ruoka ei maistu ja jos on pakkoruokailun tilanne esim sukulaisten edessä, se täytyy heti oksentaa ulos. Bmi 15 ollut jo pitkään. On pyörtyilyä, hiusten lähtöä, kuukautisia ei ole näkynyt vuoteen. Ajoittain naisellani on kova halu parantua mutta ahdistus vie aina voiton. Omista fiiliksistä: riittämättömyyden tunne ja iso huoli. Koen etten osaa auttaa tarpeeksi eikä ole työkaluja. Lisäksi naiseni seksihalut ovat hiljattain menneet eikä hän ota mitään kontaktia. Miehenä tuntuu etten ole kiinnostava vaikka ymmärrän että se on oire pitkästä syömishäiriöstä ja ahdistuksesta. Mitä teen? Annan tilaa olla ja tarjoan vaan ruokaa jos se joskus maistuisi vai otanko itse lääkäriin yhteyttä? Olen reagoinut asiaan hyvin ja huonosti ja kaikkea siltä väliltä. Tunneskaala on raivosta suruun ja huoleen. T. Avuton
SH ja parisuhde
2
279
Vastaukset
- Anonyymi
Olen usein sanonut, jos ihmissuhde tuntuu ylivoimaisen raskaalta, on siitä mahdollista lähteä pois.
Sen verran itsekäs saa olla, jos haluaa säilyttää oman hyvinvointinsa.
Rakastamalla ja hoivaamalla harvemmin onnistuu parantamaan toista.
Jos kokee velvollisuudekseen auttaa toista, itsestään ja omasta voinnistaan välittämättä, onko suhde silloin sellainen, mitä haluaa ?
Ei kenellekään voi sanoa, että jätä se, tai muuta vastaavaa, jokainen tekee mitä tekee, mutta ehkä kannattaisi miettiä, mitä oikeasti itse haluaa elämältään ja mahdolliselta parisuhteeltaan. Haluaako olla ikuisesti hoitotäti/-setä ?
Teksti saattaa vaikuttaa rankalta, kylmältä, mutta sellaista elämä joskus on, siitä ei pääse mihinkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004206084- 222413
- 2042294
- 1141658
- 1211628
- 751082
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601073IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka21049Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.134978Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59826