Onko kokemuksia parisuhteen päättymisestä tai kuormittumisesta syömishäiriön takia? Olen seurustellut kohta vuoden naisen kanssa, joka on sairastanut 5 vuotta, nyt 20v. Hänellä ei omien sanojensa mukaan ole ollut yhtä paha tilanne aiemmin, vaan jaksoittain ahminut/oksentanut tai paastonnut. Hän on käynyt psypolilla pakkohoidossa kerran seurusteluaikanamme mutta vapauduttuaan hyvin nopeasti palasi vanhaan. Mikään ruoka ei maistu ja jos on pakkoruokailun tilanne esim sukulaisten edessä, se täytyy heti oksentaa ulos. Bmi 15 ollut jo pitkään. On pyörtyilyä, hiusten lähtöä, kuukautisia ei ole näkynyt vuoteen. Ajoittain naisellani on kova halu parantua mutta ahdistus vie aina voiton. Omista fiiliksistä: riittämättömyyden tunne ja iso huoli. Koen etten osaa auttaa tarpeeksi eikä ole työkaluja. Lisäksi naiseni seksihalut ovat hiljattain menneet eikä hän ota mitään kontaktia. Miehenä tuntuu etten ole kiinnostava vaikka ymmärrän että se on oire pitkästä syömishäiriöstä ja ahdistuksesta. Mitä teen? Annan tilaa olla ja tarjoan vaan ruokaa jos se joskus maistuisi vai otanko itse lääkäriin yhteyttä? Olen reagoinut asiaan hyvin ja huonosti ja kaikkea siltä väliltä. Tunneskaala on raivosta suruun ja huoleen. T. Avuton
SH ja parisuhde
2
481
Vastaukset
- Anonyymi
Olen usein sanonut, jos ihmissuhde tuntuu ylivoimaisen raskaalta, on siitä mahdollista lähteä pois.
Sen verran itsekäs saa olla, jos haluaa säilyttää oman hyvinvointinsa.
Rakastamalla ja hoivaamalla harvemmin onnistuu parantamaan toista.
Jos kokee velvollisuudekseen auttaa toista, itsestään ja omasta voinnistaan välittämättä, onko suhde silloin sellainen, mitä haluaa ?
Ei kenellekään voi sanoa, että jätä se, tai muuta vastaavaa, jokainen tekee mitä tekee, mutta ehkä kannattaisi miettiä, mitä oikeasti itse haluaa elämältään ja mahdolliselta parisuhteeltaan. Haluaako olla ikuisesti hoitotäti/-setä ?
Teksti saattaa vaikuttaa rankalta, kylmältä, mutta sellaista elämä joskus on, siitä ei pääse mihinkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle273325Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122469Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.872396Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1072094Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761673Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥481574Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta261476Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001305- 1281207
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151136