Löytyykö kokemuksia että gynekologisessa ultrassa olisi löytynyt varjostumaa vatsaontelossa kohdun takana? Minulla löytyi jokin kirkaskaikuinen, hypoechogeeninen alue josta ei saatu täyttä varmuutta mitä on. Ensimmäiseksi epäiltiin kohdunulkoista raskautta, näkyi myös ilm. hemorragisoitunut (räjähtänyt?) keltarauhanen. Raskaustesti oli kuitenkin negatiivinen.
Voiko tuollainen olla endometrioosia tai hematoomaa? Vai pitääkö varautua pahempaan? Luin että tuo paikka olisi tyypillinen endolle, mutta näkyykö se miten ultrassa? Ja jos se onkin hematoomaa, mistä syystä aiheutunut... ymmärsin että kuukautisverta voi joskus virrata väärään suuntaan mutta...
Kaikki kokemukset tervetulleita, seuraava lääkäri vasta muutaman viikon päästä, silloin tarkistetaan tilannetta. Nyt toki hermostuttaa mistä voi olla kysymys.
Hematoomaa, endometrioosia vai jotain ihan muuta?
4
597
Vastaukset
- Anonyymi
Nosto, lisätään vielä että takana kaksi raskautta joista ensimmäinen hätäsektiolla yli 10v sitten, sektioarpi tuskin kuitenkaan liittyy tähän löydökseen...
- Anonyymi
Kellään kokemusta tai tietoa?
- Anonyymi
Kusy tältä lääkäriltä!
- Anonyymi
Endometrioosin suhteen ultra ei ole mitenkään tarkka. Siis sillä ei voi endoa todeta tai diagnosoida, mutta kyllä se käsittääkseni näkyy ultrassa jonkinlaisena poikkeamana. Sanon nöin sen perusteella, kun mulla on todettu endometrioosi mainitsemallasi alueella magneettikuvauksessa. Aina tän jälkeen kun olen käynyt gynekologilla, ja hän on tehnyt tutkimuksen ultralla, hän sanoo, että näkee ultralla vaalentuman, joka todennäköisesti on juuri tuota endoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922137Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n422105Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501845Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861261
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311070Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561013- 67946
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.284906