Löytyykö kokemuksia että gynekologisessa ultrassa olisi löytynyt varjostumaa vatsaontelossa kohdun takana? Minulla löytyi jokin kirkaskaikuinen, hypoechogeeninen alue josta ei saatu täyttä varmuutta mitä on. Ensimmäiseksi epäiltiin kohdunulkoista raskautta, näkyi myös ilm. hemorragisoitunut (räjähtänyt?) keltarauhanen. Raskaustesti oli kuitenkin negatiivinen.
Voiko tuollainen olla endometrioosia tai hematoomaa? Vai pitääkö varautua pahempaan? Luin että tuo paikka olisi tyypillinen endolle, mutta näkyykö se miten ultrassa? Ja jos se onkin hematoomaa, mistä syystä aiheutunut... ymmärsin että kuukautisverta voi joskus virrata väärään suuntaan mutta...
Kaikki kokemukset tervetulleita, seuraava lääkäri vasta muutaman viikon päästä, silloin tarkistetaan tilannetta. Nyt toki hermostuttaa mistä voi olla kysymys.
Hematoomaa, endometrioosia vai jotain ihan muuta?
4
385
Vastaukset
- Anonyymi
Nosto, lisätään vielä että takana kaksi raskautta joista ensimmäinen hätäsektiolla yli 10v sitten, sektioarpi tuskin kuitenkaan liittyy tähän löydökseen...
- Anonyymi
Kellään kokemusta tai tietoa?
- Anonyymi
Kusy tältä lääkäriltä!
- Anonyymi
Endometrioosin suhteen ultra ei ole mitenkään tarkka. Siis sillä ei voi endoa todeta tai diagnosoida, mutta kyllä se käsittääkseni näkyy ultrassa jonkinlaisena poikkeamana. Sanon nöin sen perusteella, kun mulla on todettu endometrioosi mainitsemallasi alueella magneettikuvauksessa. Aina tän jälkeen kun olen käynyt gynekologilla, ja hän on tehnyt tutkimuksen ultralla, hän sanoo, että näkee ultralla vaalentuman, joka todennäköisesti on juuri tuota endoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882